Auteur |
Bericht |
|
Roderick |
Geplaatst: 25 Sep 2006 22:09 Onderwerp: Lair
| |

|
In mijn ogen één van de games die wel eens heel stilletjes een keiharde topper kon worden. Lair combineert het actieve gebruik van de tiltsensor met intense luchtgevechten en ook grondgevechten natuurlijk (helaas zagen deze er nog wat matig uit op TGS). Het stijltje in Lair is zo indrukwekkend, de draken hebben echt iets imposants en als ze ook echt iets goeds doen met de draken zit er echt een toppertje aan te komen met Lair.
Dikke hit of tijdelijk succesje? Hoe kijken jullie er tegenaan?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 25 Dec 2006 18:09 Onderwerp:
| |

|
Ik heb wat gemengde gevoelens over deze game. Factor 5 heeft zijn status wel bewezen met het geweldige Rogue Squadron op de Cube, maar ik weet niet of ze wel ze de juiste richting zijn opgegaan met deze game. Sowieso is dit iets nieuws voor hun, maar van wat ik tot dusver heb gezien lijkt het spel mij erg linear. Verder wordt de nadruk toch wel erg gelegd op de ''gimmick'' controller. Grafisch ziet het spel er erg goed uit, maar ik betwijfel of het spel meer dan dit weet te bieden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 03 Aug 2007 01:25 Onderwerp:
| |

|
Julian Eggebrecht was te gast in de Full Moon Show en even een aantal interessante details met betrekking tot de critici.
Citaat: |
- Alot of the optimization came at the very last moment
- All preview builds that went out there have horrible framerate problems
- It was solved at the very very very very end
|
Hier kun je de episode beluisteren. Is er toch nog hoop voor Lair? |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 03 Aug 2007 09:29 Onderwerp:
| |

|
Ik vind de reviews tot nu toe sowieso erg vaag: de een prijst de graphics en kraakt de controls af en de ander doet het compleet tegenovergestelde.
Bovenstaande puntjes die jij aanhaalt zullen iig niet de controls fixen, dus zeikerds daarop blijven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 03 Aug 2007 12:40 Onderwerp:
| |

|
Nee maar de framerate issues waren volgens EGM zogenaamd ''terrible''. Dus ja dan zou nu dan verholpen moeten zijn volgens Julian. Het eindcijfer zal dan ongetwijfeld wat opgekrikt worden... |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 20 Aug 2007 13:35 Onderwerp:
| |

|
Naast de 9, 8, 7,5 en 5,5 uit eerdere bronnen heeft de game er een 6 bijgekregen van Gamer.tv |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 20 Aug 2007 14:36 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Naast de 9, 8, 7,5 en 5,5 uit eerdere bronnen heeft de game er een 6 bijgekregen van Gamer.tv |
De review van EGM zal worden herzien omdat ze naar eigen zeggen van Factor 5 NIET de final build hadden. Wordt vervolgd dus. But on the other hand had ik wel verwacht dat we hier met zo'n typische 7,5/8 game te maken hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 20 Aug 2007 14:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Tecnomic NL schreef: | Roderick schreef: | Naast de 9, 8, 7,5 en 5,5 uit eerdere bronnen heeft de game er een 6 bijgekregen van Gamer.tv |
De review van EGM zal worden herzien omdat ze naar eigen zeggen van Factor 5 NIET de final build hadden. Wordt vervolgd dus. But on the other hand had ik wel verwacht dat we hier met zo'n typische 7,5/8 game te maken hebben. |
Het blijft een raar verhaal, andere beweren namelijk dat EGM zelf gewoon te snel geweest is en allang wisten dat ze nog geen finale build in handen hadden, eentje die ze nog moesten ontvangen maar waar ze kennelijk niet op konden wachten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 20 Aug 2007 16:06 Onderwerp:
| |
![]()
|
Voor mij vallen de punten gewoon tegen, al lijken de belangrijkste eigenschappen er wel te zijn. De game is grafisch erg goed en de besturing lijkt ook goed te doen te zijn.
Daar ging het bij mij toch om bij deze game. Dat de game erg linear is, kan mij niet zoveel uitmaken. En een korte game kan ook heel goed zijn, dat is al vaker bewezen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 22 Aug 2007 00:08 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Naast de 9, 8, 7,5 en 5,5 uit eerdere bronnen heeft de game er een 6 bijgekregen van Gamer.tv |
Voeg daarbij een 5.0 van PSM US. Het is toch wel heel zonde :/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 22 Aug 2007 01:49 Onderwerp:
| |

|
idd ,maarja lair was volgens mij toch niet zo'n must,maar toch jammer |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 22 Aug 2007 11:39 Onderwerp:
| |
![]()
|
Heel jammer, had erg hoge verwachtingen voor de game. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 23 Aug 2007 19:11 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 23 Aug 2007 20:18 Onderwerp:
| |
![]()
|
En hier zeggen ze weer dat de controls niet zo goed werken, terwijl dat in andere reviews juist een pluspunt was.  |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 26 Aug 2007 17:36 Onderwerp:
| |

|
Of we wachten gewoon op de review van Gamed. Game lijkt mij goed, het gaat volgens mij ook goed uit de hoek komen. Maarjah ik denk zelf dat de meeste mensen dit heel leuk vinden of erg slecht. Moet je zelf maar gaan oordelen. Meeste reviews zijn meestal de meningen van de reviewer zelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 26 Aug 2007 21:17 Onderwerp:
| |

|
Alle reviews zijn meningen van de schrijver zelf. Er zijn nogal veel mensen die hun aankoop baseren op de recensies, waaronder ik. Desondanks niet iedereen altijd even objectief is kun je meestal wel afleiden of wat voor punten men van elkaar verschillen en of ze voor de rest op een lijn zitten. Je gaat me niet vertellen dat alle spellen waarvan je in bezit bent puur hebt aangeschaft op basis van speelsessies. En dan bedoel ik titels welke nieuw voor je zijn.
Wat Lair betreft zijn de scores gewoon heel wisselvallig. En laat het net zo zijn dat ik vooraf al bedenkingen had bij het spel. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 31 Aug 2007 18:36 Onderwerp:
| |

|
4.9 bij ign, erg jammer, leek me wel een leuke game.....
http://ps3.ign.com/articles/817/817117p3.html
8.0 Presentation
From the opening movie to the dragon-flying-over-a-map chapter select screen, Lair has you engrossed in its medieval feel, which an interesting story and quality VO perpetuates.
7.5 Graphics
It's the definition of a mixed bag. The FMVs look awesome; the in-game stuff looks great but chugs; and the custscenes using in-game assets look framey.
8.0 Sound
There's a sweeping score that really captures the moment and some quality voice work, but there are moments when you'll be attacking a catapult and it seems like a sound effect is missing.
4.5 Gameplay
A bus-like feel and Sixaxis controls kill this game. In wide-open areas, it's okay, but the moment you need precision, you realize you’re screwed -- you can't corner, target or fight well.
5.5 Lasting Appeal
There are leaderboards to track, medals to earn and movies to unlock, but the frustrating control scheme will probably stop you from coming back for more.
4.9
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average) |
|
Terug naar boven |
|
|
Zuigertje |
Geplaatst: 01 Sep 2007 00:46 Onderwerp:
| |

|
360FlorisWii schreef: | 4.9 bij ign, erg jammer, leek me wel een leuke game.....
http://ps3.ign.com/articles/817/817117p3.html
8.0 Presentation
From the opening movie to the dragon-flying-over-a-map chapter select screen, Lair has you engrossed in its medieval feel, which an interesting story and quality VO perpetuates.
7.5 Graphics
It's the definition of a mixed bag. The FMVs look awesome; the in-game stuff looks great but chugs; and the custscenes using in-game assets look framey.
8.0 Sound
There's a sweeping score that really captures the moment and some quality voice work, but there are moments when you'll be attacking a catapult and it seems like a sound effect is missing.
4.5 Gameplay
A bus-like feel and Sixaxis controls kill this game. In wide-open areas, it's okay, but the moment you need precision, you realize you’re screwed -- you can't corner, target or fight well.
5.5 Lasting Appeal
There are leaderboards to track, medals to earn and movies to unlock, but the frustrating control scheme will probably stop you from coming back for more.
4.9
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average) |
Bah, jammer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tecnomic NL |
Geplaatst: 01 Sep 2007 13:25 Onderwerp:
| |

|
En een bedroevende 4,5 van Gamespot. Jammer, maar had altijd wel bedenkingen bij Lair. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Sep 2007 21:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 03 Sep 2007 00:00 Onderwerp:
| |

|
Lair op je psp spelen, erg leuk, nu heb je geen klachten meer over de controls
Je hebt nu ook plots de mooiste game voor PSP.
Hopelijk gebruiken meer ontwikkelaars dit voor hun games  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Sep 2007 22:16 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |