Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 22:43    Onderwerp: Is dit een goede htpc? Reageren met citaat

ZALMAN HTPC HD503 COMPUTER
MSI H55-GD65 Moederbord
INTEL I5-660 3.33GHz Processor
ZALMAN ZM500-HP Voeding
4GB RAM
750 GB Hard Disk
DVD lezer
Logitech MX3200 US Toetsenbord

Voor 300 een steal?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt wel oké. Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Ik mis alleen een grafische kaart of is het onboard?
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 23:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Om blurays en HD films te kijken. Yep gpu zit in de processor naar het schijnt, maar weet je of ik later één van de nieuwere grafische kaarten erin kan steken?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 23:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Bluerays, koop maar een degelijke graka
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Okt 2011 02:19    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:

Eerder een stevige processor. Volgens mij verzorgt voornamelijk de CPU de playback van HD video.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 20 Okt 2011 03:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Christian Vuye schreef:
JasperCLA schreef:

Eerder een stevige processor. Volgens mij verzorgt voornamelijk de CPU de playback van HD video.

Slechts gedeeltelijk. Een grafische kaart helpt veel als het neerkomt op HD beelden, zeker als het blu-ray is.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey mensen, ik heb sinds gisteren een Saphire HD6870. Ben heel tevreden met de beeldkwaliteit. Ik zag dat er HD6870s zijn van verschillende merken met soms 50 euro prijsverschil, wat zijn de verschillen?

Ik wil mijn htpc verder upgraden, daarom een paar vraagjes: de processor(i5 660) is een beetje aan de low end kant, deze wil ik vervangen met een i5 2500k. Is dit mogelijk met mijn huidge moederbord(MSI H55-GD65)? Gaat de i5 2500k mij performance winst opleveren bij het spelen van de nieuwere games? Ik heb Crysis effe getest en Very High gaat makkelijk, maar ik merk ook dat ik screentearing heb.

Last but not least, een 500W voeding is het minimum voor deze graka, levert het een performance winst op bij graphics heavy games als ik een betere voeding neem? Thats all folks
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat

De nieuwe processors van Intel moederborden met LGA1155 sockets, dus nee. Die moederborden zijn gelijk met de processors uitgebracht, dus relatief nieuw. =)

Edit:
Overigens wel een goede keuze al wil je je processor gaan vervangen. Heb hem zelf ook draaien in combinatie met een HD6870. Werkt prima.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

de i5 is een mooi dingetje hoor

Haal er meteen BF3 bij
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Sucks, dus ik kan geen i5 2500k plaatsen in mijn mobo? Socket 1556 staat er.
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 19 Jan 2012 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Gezer schreef:
Hey mensen, ik heb sinds gisteren een Saphire HD6870. Ben heel tevreden met de beeldkwaliteit. Ik zag dat er HD6870s zijn van verschillende merken met soms 50 euro prijsverschil, wat zijn de verschillen?

De verschillen zullen meestal in de koeler/kloksnelheid zitten. De meeste merken houden zich gewoon aan het referentiedesign, maar er zijn een paar die dmv aparte koelers of hogere kloksnelheden zich willen onderscheiden van de rest.
Citaat:
Gaat de i5 2500k mij performance winst opleveren bij het spelen van de nieuwere games?

Uiteraard, maar enorme verschillen.. dat weet ik zo net niet.

Citaat:
Ik heb Crysis effe getest en Very High gaat makkelijk, maar ik merk ook dat ik screentearing heb.

Je neemt gelijk maar ff een game die anno 2012 nog steeds elke pc laat zweten?

Citaat:
Last but not least, een 500W voeding is het minimum voor deze graka, levert het een performance winst op bij graphics heavy games als ik een betere voeding neem? Thats all folks

Nee, een voeding in deze zin levert geen performance winst op, al is een grotere voeding nooit weg. een betere graka levert dan meer op.

Overigens, als je het puur voor HD film kijken wilt gebruiken, dan volstaat nog zelfs een oude Radeon uit de 4000 series of vergelijkbare Nvidia. kijk wel of ze de beoogde acceleratie ondersteunen.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 20 Jan 2012 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je antwoorden Redneckerz. Met deze graka kan ik ook stereoscopische 3D films/games kijken/spelen. =)
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 20 Jan 2012 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Gezer schreef:
Bedankt voor je antwoorden Redneckerz. Met deze graka kan ik ook stereoscopische 3D films/games kijken/spelen. =)

Graag gedaan hoor Gezer:) Gezien jouw kaart, kan je er voorlopig (als Microsoft/Sony geen nieuwe console aankondigen) weer een hele lange tijd mee door aangezien WiiU toch een GPU uit de Radeon 4000 reeks krijgt.

nog een puntje: Als je 3D games spelen, en vooral bijv Metro 2033, dan zal je vaak mis schieten aangezien developers vooral Nvidia supporten wat dit betreft (en AMD vaak ook helemaal geen 3D drivers uitbrengt)

Dus in that case moet je je ouderwetse brilletje erbij halen
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: