Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
D: BerichtGeplaatst: 14 Okt 2011 17:03    Onderwerp: dark souls topiek. Reageren met citaat

Discusier hier over het vies gave thriller adventure sandbox actie spel Dark souls, in japan ook wel 'daku sorusu' genoemd.

In nederland ook wel 'darrek sools' genoemd.

In amerika ook wel 'dorc sohlz' genoemd.

Probeer aub niet te 'spoileren' wil je persé toch wat spoileren gebruik dan een unspoilerer dmv tekstkleur wit.

Wat is spoiler en wat niet? : gedetaileerde beschrijvingen van bazen, gedetaileerde beschrijvingen van critieke gebeurtenissen.
ongedetaileerde plaatsnamen en equipment beschrijvingen zijn niet echt een spoiler.

Maar goed ik zit nu zelf dus in anor londo en ben aan het proberen een neiuwe speer te bemachtigen met een item chance increasende ring geequiped, tot nu toe paar keer doodgemaakt door of de betreffende demonen die die speer horen te droppen en gisteravond laatste death was daar in de buurt dat ik een speer tegen mn harses kreeg geworpen op een van de bruggen en naar beneden kletterde. toen ging ik maar slapen. Ik zit in de daughter of chaos covenant/faction rank 2 en ben pyromancer.

Ik loop rond met schild en speer omdat ik dat ook in demon souls deed.
En mn character is een vrouw, en heel dun omdat ze gebaseerd is op Herui marm (en ook zo heet) een character uit een van mn ongepubliceerde novels. (nee niet van plan te publiceren nee, script wel op internet beschikbaar overigens maar is wat verouderd, moet er ooit nog eens mee bezig)

Ik vind persoonlijk het spel makkelijker dan demon souls, maar niet overzichtelijker, ik heb er wat moeite mee om elke keer weer 50 kilometer te moeten lopen maar had vernomen dat daar na een bepaald punt in het spel verandering in komt dmv een teleport mogelijkheid, mag hopen dat dat waar is, 10x van the depths naar de blacksmith kruipen is NIET leuk en ook niet super leuk en ook niet een beetje leuk.

spoilerboiler:

Van firelink shrine naar de gouden mist deur in tomb of giants lopen is overigens ook verre van leuk vooral als je er niet door kunt en dat tyfes eind weer terug kan lopen. in het donker.

Eerste wat ik toen zei toen ik uit die grot kwam was praise the sun, irl ja.

Mijn stats pomp ik voornamelijk in DEX, Endurance, resistance en attunement.

Maar ik laat het hier bij, ff wachten tot andere mensen reageren enzu.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 14 Okt 2011 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben nu met twee characters tegelijk bezig. Een Magic-user die een hollow shield en een Estoc draagt en een Pyromancer ge-equipped met een Drake sword en een Knight's shield(?). Met beiden ben ik nu in het riool aan het klooien
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 15 Okt 2011 15:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb nu een SL 70 hunter in een "Reaper outfit" en ik dual wield sunlight straight sword + 5 en drake sword + 1 en voor long range natuurlijk mijn bow.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 15 Okt 2011 18:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Salsa85 schreef:
Heb nu een SL 70 hunter in een "Reaper outfit" en ik dual wield sunlight straight sword + 5 en drake sword + 1 en voor long range natuurlijk mijn bow.

De gold rimmed cloak bedoel je? dat is een van de beste non heavy armors indd, alleen de stone armor is beter atm.

Ik heb net in anor londo een blacksmith gevonden die mijn boss souls heeft omgevormd tot een nieuwe speer en een nieuw heavy shield waar ik 34 str voor nodig heb, dus ben nu vijanden aan het grinden ( silver knights ) om up te lvlen, heb onderhand 25 str na een uur grinden in anor londo.

de baas van die plek is gewoon te moeilijk met een character zonder heavy shield.
Terug naar boven
Dangerdragon456 BerichtGeplaatst: 15 Okt 2011 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Op dit moment heb ik een wanderer met een soul level van 69.

Rechterhand een Gravelord Sword+1.
Linkerhand een Hollow Soldier Shield+4.
Armor: Wanderer+2.

In me inventory heb ik wel veel betere armor(havels armor, stone armor)en betere schild(Tower shield,havel greatshield).
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 16 Okt 2011 14:42    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:
Salsa85 schreef:

De gold rimmed cloak bedoel je? dat is een van de beste non heavy armors indd, alleen de stone armor is beter atm.

Ik heb net in anor londo een blacksmith gevonden die mijn boss souls heeft omgevormd tot een nieuwe speer en een nieuw heavy shield waar ik 34 str voor nodig heb, dus ben nu vijanden aan het grinden ( silver knights ) om up te lvlen, heb onderhand 25 str na een uur grinden in anor londo.

de baas van die plek is gewoon te moeilijk met een character zonder heavy shield.

Idd, Die gebruik ik ja Ondertussen me sunlight straightsword naar +3 lightning gebracht. En nu zit ik vast bij Seath the scaleless, wat een mofo is dat....
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 16 Okt 2011 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben atm weer in anor londo, moet echt mensen hebben om me te helpen de bazen daar te verslaan want in mn eentje lukt dat gewoonweg niet, heb nu wel eindelijk 34 str na uren grinden dus wel een veel beter schild in mn klauwen maar toch.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 16 Okt 2011 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben atm weer in anor londo, moet echt mensen hebben om me te helpen de bazen daar te verslaan want in mn eentje lukt dat gewoonweg niet, heb nu wel eindelijk 34 str na uren grinden dus wel een veel beter schild in mn klauwen maar toch.

Wat is je equipment? En waarom zoveel str voor een pyro? Gebruik dan Iron flesh.
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 06:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Welk SL ben je ondertussen? Als we in range zijn kan ik je na het eten wel helpen.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 11:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Salsa85 schreef:

Welk SL ben je ondertussen? Als we in range zijn kan ik je na het eten wel helpen.

op het moment Slvl 72 geloof ik.

en op de vraag van mafusto: ik had 34 str nodig om de greatshield of artorias (gigantisch hoge block rate dus amper dmg/stamina loss en geen knockback als je geraakt word) te kunnen gebruiken, en schilden zijn toch belangrijk voor mijnb build aangezien ik ipv vitaliteit mn endurance heel hoog heb gelvled.
Vind het sowieso leuker om te blocken dan geraakt te worden.

TLDR:
Mn character heeft een dex + endurance statbuild en had daar dus een sterk schild bij nodig vandaar.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Dex en Str builds zijn nutteloos in Dark Souls. De weapon scaling heeft pas zichtbaar effect. Daar komt bij dat de meeste element wapens dan alsnog sterker zijn. Dit vind ik een groot minpunt aan DS.

Anyway ik raad je nog steeds Iron flesh aan.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 14:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Dex en Str builds zijn nutteloos in Dark Souls. De weapon scaling heeft pas zichtbaar effect. Daar komt bij dat de meeste element wapens dan alsnog sterker zijn. Dit vind ik een groot minpunt aan DS.

Anyway ik raad je nog steeds Iron flesh aan.

ik heb iron flesh maar wacht maar tot je tegenover smough en ornstein komt te staan dan piep je wel anders wat str ~ heavy shield
betreft.

En over weapon elements, de lightning spear (gewone spear met lightning in dit geval) is inderdaad sterker maxed dan bijv een demon spear welk ook lightning heeft, maar.. een demon spear heeft ong 1/5e meer range wat echt verschil maakt als je latere beesten liever op afstand houd. Verschillende wapens hebben ook verschillende R2 effecten.

Een drake sword bijv is een normaal zwaard maar heeft een elemental ranged attack op R2, een chaos blade heeft een overhead slash terwijl een normale katana een zijwaardse slash heeft, etc.

Niet alleen stats zijn belangrijk, ook positioning is heel belangrijk in DS.

Een demon spear is veel beter dan een lightning spear vs reuzen en draken, een chaos blade veel beter in corridors dan een normale katana etc etc.

^spoilers ivbm wapen namen.

Probeer jij maar een klap te krijgen van smough en ornstein terwijl je met een normal shield rondloopt. 1 hit = jij staggered = alle stamina en helft hp kwijt = zo goed als dood.

Ik met 34 str nodig hebbend heavy shield = 1 hit = niet staggered = ong 1/3e stamina kwijt = ik leef.

Laatst aangepast door D: op 17 Okt 2011 14:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

@D: Je mag me toevoegen als je wil. Dan co-open we ff.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Salsa85 schreef:
@D: Je mag me toevoegen als je wil. Dan co-open we ff.

Salsa wil je aub aangeven wanneer je beschikbaar bent want tegen afwezige mensen praten vind ik niet geweldig, dacht dat we die wapens vanavond zouden doen maar je reageerde niet meer.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 05 Feb 2012 19:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Praise the sun! Eindelijk kan ik verder in Dark Souls, backlog min of meer weggewerkt, nu verder dolen in Undead Parish.
Terug naar boven
Royta BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 08:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien vinden mensen dit leuk. Ik heb reeds Dark Souls uitgespeeld op Soul Level1. Het is echt super leuk om te doen en raad het aan aan mensen die iets nieuws willen zoeken in het spel : )

http://www.youtube.com/playlist?list=PL26463FDED1E4472A&feature=plcp
Hier is de log. Hard as nails dat wel, maar leuk!
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 09:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Dark Souls Op SL 1 uitspelen op nieuw game is niet zo moeilijk. Je equipment is in DS veel belangrijker.
Terug naar boven
Royta BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2012 18:49    Onderwerp: Reageren met citaat

True, maar het is wel echt super leuk om te doen ;p Demon's Souls is naar mijn mening makkelijker though, Dark Souls heeft nog wat vreemde problemen soms.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Respect dude

Ik en mijn broertje zijn ondertussen begonnen aan New game+, soul level 125. Daarnet Anor Londo doorgelopen en Ornstein en Smough afgemaakt met 3 andere mensen, multiplayer is de shit in DS
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

nou daar ben ik het mee oneens, tenzij je het woord 'de' weghaalt.

er valt gewoon totaal niet met mensen te connecten in dit spel, salsa en ik weten dat als geen ander.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Na de patch is dit sterk verbeterd.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 10 Apr 2012 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Na de patch is dit sterk verbeterd.

hm, mischien dat salsa weer eens tijd heeft om het weer opnieuw te proberen?
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 11 Apr 2012 00:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er geen problemen mee, eerste playtrough gewoon solo gespeeld like a boss. Nu laat ik mensen summonen en invaden, gaat vlotjes.

Als er iemand zin heeft kunnen we samen spelen.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012 14:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Heeft er iemand een Blue Titanite Slab voor mij? Ik heb er nog eentje nodig en de drop rate momenteel sucked
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: