Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Joris BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 17:54    Onderwerp: Xbox 360 op je monitor? Reageren met citaat

Ik ben van plan een Xbox 360 aan te schaffen. Grootste aantrekkingskracht van de 360 zijn ongetwijfeld de prachtige graphics, maar aangezien ik een gewone en kleine tv heb zou dat bij mij dus niet echt goed uitwerken. Ik zou een HD-tv kunnen kopen, maar dat geld daarvoor heb ik momenteel niet echt voorhanden en eigenlijk vind ik het sowieso ook gewoon te duur om meer dan duizend euro voor een tv te betalen. Nu had ik ook gehoord dat je de 360 ook op een TFT monitor kan aansluiten en deze zijn iig een stuk goedkoper.
Maar aangezien ik vrijwel niets weet over dit soort dingen, zou ik best wel jullie hulp kunnen gebruiken.
Wat voor poortjes moeten er precies op de monitor zitten? Is dit bijvoorbeeld een geschikte monitor? Kan je tegelijk ook je pc erop aansluiten? Dat soort vragen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 18:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Een Xbox 360 kun je prima op je TFT monitor aansluiten. Om een klein voorbeeldje te geven: mijn monitor heeft zowel een DVI als RGB (D-Sub) ingang, hierbij staat mijn Xbox 360 aangesloten op de RGB ingang en m'n PC beeld op de DVI, waardoor ik door simpel schakelen van de ene naar de andere bron.

De monitor die in je link staat is inderdaad geschikt om zowel je Xbox 360 als PC op aan te sluiten, het enige wat je er nog bij moet kopen is een aparte kabel voor je Xbox 360 omdat de standaard kabel daarvoor niet werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jrav BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 18:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speel zelf met een HD Ready tv. Je kan games dan wel niet full HD zien maar 720p geeft ook een prachtig beeld. Ben er zelf dik tevreden mee en ik vraag me af of het nou zo veel verschil maakt met een Full HD.
Het voordeel is dat je een goede HD ready al vanaf 500-600 euro hebt.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 22 Aug 2007 21:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Jrav schreef:
Ik speel zelf met een HD Ready tv. Je kan games dan wel niet full HD zien maar 720p geeft ook een prachtig beeld. Ben er zelf dik tevreden mee en ik vraag me af of het nou zo veel verschil maakt met een Full HD.

Maar ja, een monitor is dan nog weer goedkoper en dat is dan wel in Full HD? In ieder geval bedankt.

Nog iemand aanraders voor monitors?
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 22 Aug 2007 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Joris schreef:
Jrav schreef:

Maar ja, een monitor is dan nog weer goedkoper en dat is dan wel in Full HD? In ieder geval bedankt.

Nog iemand aanraders voor monitors?

Een monitor meet in resoluties, dus je kunt niet spreken van Full HD (1080p), als je een vergelijking wilt trekken zou je kunnen zeggen dat het HD-Ready is.
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 12:06    Onderwerp: Reageren met citaat

wat zeurt iedereen nou over full HD, als je een kleiner scherm heb dan heb je tog de zelfde resolutie of scherpte whatever als een groot scherm in full HD? of heb ik dat fout?
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou ook voor de monitor gaan geeft veel scherper beeld en beter geprijst maar je moet dan natuurlijk over goede boxen beschikken maar lich eraan hoeveel je wilt uitgeven.
ik zat namelijk ook over te twijvelen maar ik had maar een grote monitor gekocht. omdat je er dan ook dichter op kan zitten zonder pixels te zien.

als je de VGA kabel moet kopen zou ik voor eentje met een digitaal geluid kabel erbij gaan.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 12:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Allereerst Joris: wat is je prijsrange?
Je kunt namelijk Pc monitoren (breedbeeld) vanaf 170 euro krijgen (19") en je kunt gaan tot ongeveer 600+ euro (24")...het is maar net wat je wil.

Voor de range van 200-300 euro zou ik kijken bij de Samsung 206BW of de 226BW (deze zijn 20 en 22 inch en zouden bij goed zoeken niet meer dan 300 euro moeten kosten).

Ga je voor een échte bikkel, koop dan de LG-226WA. Die heb ik onlangs in huis gehaald: PC monitor én HD-Ready scherm: Component ingang (geeft op de 226WA verreweg het beste beeld, veeeel beter dan VGA), VGA, DVI én HDMI met audio out. Helemaal future proof dus. Scherm is in Nederland bijna niet leverbaar, dus dat is een minpuntje. Ikzelf heb hem uit Duitsland gehaald.
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 13:05    Onderwerp: Reageren met citaat

ik had de syncmaster245b. 24 inch onder de 500 euro kunnen regellen dus dat is als je goed zoekt en geduld hebt ook nog een mooie optie onder de 500.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt allemaal, ik zal de adviezen meenemen bij mijn besluit.

Roderick schreef:
Ga je voor een échte bikkel, koop dan de LG-226WA. Die heb ik onlangs in huis gehaald: PC monitor én HD-Ready scherm: Component ingang (geeft op de 226WA verreweg het beste beeld, veeeel beter dan VGA), VGA, DVI én HDMI met audio out. Helemaal future proof dus. Scherm is in Nederland bijna niet leverbaar, dus dat is een minpuntje. Ikzelf heb hem uit Duitsland gehaald.

Deze bedoel je? Want heel erg duur is die ook niet (ook niet goedkoop, maar goed )
Terug naar boven
Bruno Jacobs BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 20:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Eigenaar

Even een klein schopje van dit topic.

Ook ik ben van plan binnenkort een 360 te kopen, daarvoor wil ik ook mijn TV upgraden. Toen kwam ik uit op de Samsung Syncmaster 2032MW (klikje)

Nou vraag ik mij af, is dit een verstandige keuze voor deze prijs (ik kan hem in de buurt voor 280 euro aanschaffen) of zijn er betere alternatieven in deze prijsrange (liever niet meer dan 300 euro, I know cheap, Gamed onderhouden is duur )
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat

ziet er mooi uit alleen heb ik een vraag. kan je wel geluidskabel van een 360 in?.
en ik had ook gelzezen dat het geluid tegenvalt. ik zou dan voorstellen er dan wat boxen bij kopen. is niet heel duur 30 euro extra ofzo
ook zou ik niet tv gaan kijken op monitors met een analoge kabel. geeft een slechter beeld dan een TV. meschien kan je dit later verandere als er iptv voor de 360 komt (waarscheinlijk voor 2008).

in die prijscatogorie heb je volgens mij dat ik de laatste keer dat ik gekeken heb ook niet veel beters.
Terug naar boven
Bruno Jacobs BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Eigenaar

FreeMad schreef:
ziet er mooi uit alleen heb ik een vraag. kan je wel geluidskabel van een 360 in?.
en ik had ook gelzezen dat het geluid tegenvalt. ik zou dan voorstellen er dan wat boxen bij kopen. is niet heel duur 30 euro extra ofzo
ook zou ik niet tv gaan kijken op monitors met een analoge kabel. geeft een slechter beeld dan een TV. meschien kan je dit later verandere als er iptv voor de 360 komt (waarscheinlijk voor 2008).

in die prijscatogorie heb je volgens mij dat ik de laatste keer dat ik gekeken heb ook niet veel beters.

Ik heb wel gewoon een hele mooie surround installatie + versterker staan, wilde het geluid ook via deze apparatuur laten lopen, dat is dus geen punt

Heb ook al gekeken naar een Samsung Syncmaster 245B (linkje)

Is dan wel geen TV maar wel een 24" monitor waar ik 1080p op kan halen, ik twijfel dus nog
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: