Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
zie sang BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 22:47    Onderwerp: Consoles ??? Reageren met citaat

Jullie mening , wie is er volledig voor of tegen dat er sommege DEVS nog
geen nieuwe consoles willen ?
Vul in zoals hieronder , het gaat hier helaas maar om consoles omdat PC
in een heel andere klasse zit , sorry

1) Ik ben voor omdat ..............................

2) Ik ben tegen omdat ..........................

Mijn mening is

1) Ik ben voor omdat de games op console er nog heel mooi uitzien en een nieuwe console om met de move en kinect meer op de voorgrond te
treden hoeft voor mij niet , lang leve de D-pad met Rumble !!!

Laatst aangepast door zie sang op 02 Sep 2011 00:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Pro anti-nieuwe consoles. o.O

Eerst het uiterste uit de huidige generatie halen en dan pas overschakelen. Ook wil ik later liever een geweldige upgrade qua kwaliteit dan een minimalistische upgrade binnenkort.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben pro voor nieuwe consoles. De 360 en ps3 zijn stokoud en ontzettend toe aan vernieuwing.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Maakt me niet erg uit. Moest ik kiezen ben ik tegen nieuwe conosoles, er is nog zoveel in ontwikkeling dat men wel enkele jaar verder kan en waardoor de upgrade naar next gen beter word . (Ook voornamelijk omdat MS en Sony wrs deze keer heel snel willen winst maken met de verkoop van consoles).
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 23:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Wat mij betreft mag de industrie nog wel even door teren op de huidige consoles. Een nieuwe generatie zal in eerste instantie enkel betere graphics bieden en aangezien ik met gemak nog games van een paar jaar terug met veel plezier speel lijkt me dat nog wel overbodig.

Ik zie liever straks een echt indrukwekkende overgang van current-gen naar next-gen, iets wat ik nu nog niet direct zie gebeuren.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelf ben ik heel erg tegen nieuwe consoles. De PlayStation 3, Xbox 360 en Wii zijn nog lang niet ten volste benut, en er is nog genoeg uit te halen. Ook vind ik het grafische niveau nog goed genoeg; mooie titels, hoor!

Als ik een game speel, wil ik me in een fantasierijke wereld bevinden. Een realistisch vormgegeven wereld waarin alles bijna lijkt alsof het echt is, wil ik niet. Althans, niet vaak. Grafsich niveau vind ik niet belangrijk zolang de gameplay maar goed is. Het is zelfs zo dat ik nog erg graag op speel mijn PlayStation 2!

De huidige generatie consoles gaat nog geen tien jaar mee! Zelf vind ik dat een console-generatie minimaal zo'n tiental jaar mee moet gaan alvorens een nieuwe generatie zich aandoet. Doet een nieuwe generatie zich eerder aan, dan moet de 'oude' generatie net zo goed ondersteund blijven als het geval was voordat de nieuwe zich tentoonstelde.

Mensen die vinden dat de console-generatie die we nu meemaken te oud is en zeer erg nodig is aan vernieuwing, zouden zich eens een andere denkwijze aan moeten leren. Zoals eerder gezegd is er nog veel meer te halen uit deze apparaten. En ja, zelfs ze Wii! Want zeg nu zelf... is het grafische niveau van een console nu echt zo belangrijk?
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 00:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Mr. Awesome schreef:

Mensen die vinden dat de console-generatie die we nu meemaken te oud is en zeer erg nodig is aan vernieuwing, zouden zich eens een andere denkwijze aan moeten leren. Zoals eerder gezegd is er nog veel meer te halen uit deze apparaten. En ja, zelfs ze Wii! Want zeg nu zelf... is het grafische niveau van een console nu echt zo belangrijk?

Voor veel mensen zijn graphics wel een selling point. En doordat de hardware al sinds 2005 stil ligt moet er steeds meer gesneden worden in gamedesign omdat je natuurlijk wel 'hippe graphics moet hebben'. Net zoals de nieuwe DmC, 60 fps is een van de belangrijkste elementen van een snelle game in dit genre maar omdat alles mooi moet glimmen loopt de game nu op 30 fps. Met nieuwe hardware zou dit niet zo hoeven zijn...
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 01:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik mis op de PS3 nog steeds games dat op de PS1 en PS2 groot zijn gebracht.
Suikoden VI, Wild Arms VI de 2 belangrijkste dat ooit op de PS1 begon.
Breath of Fire is op de SNES begonnen, maar een deel op de PS3 is niet slecht.
Ook een deel van Final Fantasy VII dat ook verkrijgbaar is op de PS1, PS2 en PSP.

XBox ik vindt dat ze wel een nieuwe console kunnen uit brengen dat ding is over de datum, in 2005 kwam dat ding uit, en nu is het al 2011(bijna 2012) en nog geen nieuwe console van MS aangekondigt, terwijl de Wii U(opvolger van de Wii) en de PSVita al voor de deur staan.

MS loopt achter.
Ze probeerden iets nieuws met de Kinect maar dat ding is nog slechter dan de Xbox zelf.

Nintendo mag meer aan de graphics werken als je het wilt vergelijken met de 360 of PS3.

Ik vindt graphics niet belangrijk maar om de Wii en de andere 2 consoles naast elkaar te zetten dat de Wii het wel beter moet doen.
Maar toch blijft de PS2 de beste games hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
D: BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 02:36    Onderwerp: Reageren met citaat

helemaal eens met mr. awesome.

Wat willen we nu werkelijk, alsmaar betere graphics en gimmicks die daarmee gepaard gaan of goeie gameplay? en zelfs met sprites kun je goeie gameplay maken, het is totaal onnodig om een nieuwe console te beginnen, gewoon bij de huidige generatie blijven imo en kwaliteit gameplay maken, borderlands 2 komt straks, bedoel maar. is dat niet goed genoeg?
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:
helemaal eens met mr. awesome.

Wat willen we nu werkelijk, alsmaar betere graphics en gimmicks die daarmee gepaard gaan of goeie gameplay? en zelfs met sprites kun je goeie gameplay maken, het is totaal onnodig om een nieuwe console te beginnen, gewoon bij de huidige generatie blijven imo en kwaliteit gameplay maken, borderlands 2 komt straks, bedoel maar. is dat niet goed genoeg?

Vergeten jullie niet even dat nieuwe consoles veel meer brengen dan alleen graphics? Wat dacht je van AI? De meeste games die nu deze generatie uitkomen hebben nog steeds bar slechte AI. Een nieuwe krachtigere console zou deze ontwikkeling en jouw wens om betere gameplay ook veel verder helpen.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 02 Sep 2011 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebrek aan betere AI heeft volgens mij niks te maken met te weinig rekenkracht. En zelfs als het daar wel mee te maken heeft, als er nu een nieuwe generatie komt... de PCs die nu het nieuwste van het nieuwste zijn, kunnen die dan wel veel betere AI aan?

Tja, met elke generatie komen wel een paar nieuwe gameplay dingen, maar het lijkt alsof het exponentieel afneemt hoeveel dat zijn. De developers hebben deze generatie nog niet eens onder de knie, laat ze dat eerst maar eens doen.
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben het helemaal eens met Mr. Awesome en Uchiha. De devs moeten eerst maar eens het onderste uit deze consoles halen voordat ze uberhaupt gaan kijken naar opvolgers. Ik zie de Wii-U dan ook niet als een opvolger voor de Wii, maar meer een Wii zoals die oorspronkelijk bedoeld was door zijn bedenkers, met motionplus en HD kwaliteit. Zo'n beetje DS Lite-idee. En het zal vast wel dat er heel veel "gamers" geilen op graphics (your average FIFA- en COD-publiek, van die mensen die alleen maar die spellen spelen), maar de mensen die al wat langer gamen vinden vaak gameplay net zo of zelfs belangrijker (zoals ik ). Dus ik pleit gewoon voor innovatie in gameplay en niet in graphics
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 01:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

De intelligentie van de AI heeft niets te maken met de huidige hardware en ligt daarbij compleet in handen van de ontwikkelaars/engine. Sommige spellen vertonen geweldige AI en andere falen zo hard op dat vlak dat het haast om te huilen is. Tegenwoordig zit sowieso iedereen vast aan de standaard AI routines die engines gebruiken... Maar zelfs consoles kunnen zoveel meer dan dat.

Ook grafisch beginnen ze nu pas echt te ontdekken wat consoles kunnen. En so what, de PC kan meer. Als we het tempo van ontwikkelaars moeten volgen dan kunnen om de 3 maanden een nieuwe grafische kaart en/of processor aankopen. Daar gaan zelfs PC gamers niet blij mee zijn (net zoals de vroegere evolutie in graphics).

Consoles zijn misschien gelimiteerd maar ze besparen PC gamers ook aardig wat geld. Als je wil kwijlen op het hoogste aantal frames en het beste detail, ga dan CGI editing studeren en zelfs daar stellen ze zich vragen bij de huidige evolutie van upgrades qua graphics.
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
De intelligentie van de AI heeft niets te maken met de huidige hardware en ligt daarbij compleet in handen van de ontwikkelaars/engine. Sommige spellen vertonen geweldige AI en andere falen zo hard op dat vlak dat het haast om te huilen is. Tegenwoordig zit sowieso iedereen vast aan de standaard AI routines die engines gebruiken... Maar zelfs consoles kunnen zoveel meer dan dat.

Dan heeft het toch juist heel veel met elkaar te maken? Hoe krachtiger de machine, hoe uitgebreider de engine kan zijn die er op draait. Meer mogelijkheden bieden altijd meer innovativiteit op gameplay én graphics.
Ik snap echt niet waarom jullie allemaal zo tegen nieuwe consoles zijn, terwijl jullie zo stellig voor innovativiteit zijn. Misschien hebben ze nog niet de volledige 100% bereikt van de huidige consoles, maar echt veel rek zal er toch niet meer zijn. Nieuwe consoles bieden krachtigere machines en dus meer mogelijkheden waardoor de ontwikkeling gewoon weer een boost krijgt en sneller zal gaan, dan dat laatste beetje extra uit de huidige consoles te persen (wat overigens niet eens alle ontwikkelaars kunnen door geld of kennis niet hebben omdat ze 3rd party zijn).
Het is gewoon overduidelijk dat de huidige consoles de huidige ontwikkelingen op gamegebied vertragen. Dit is duidelijk waarneembaar doordat de games die speciaal voor de PC ontwikkeld worden al veel verder geëvolueerd zijn. Kijk naar een BF3 voor graphics en Deus Ex: Human Revolution heeft betere AI in de PC versie. Kijk daarnaast naar de Samaritan demo die laatst getoond is. Voor de ontwikkeling van games zie ik dat liever vandaag dan morgen mogelijk op de consoles.

Het pleiten om innovatie op gameplay gebied en niet op graphics vind ik sowieso belachelijk als nieuwe consoles voor beide kunnen zorgen. Er staat nergens vast dat een console maar op 1 gebied voor innovatie zorgt. De PS3 en 360 hebben ook genoeg games die iets nieuws doen op gameplay gebied en er wel gewoon goed uit zien voor deze generatie.
Terug naar boven
zie sang BerichtGeplaatst: 03 Sep 2011 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Even een gerucht de DEVS van Gear of Wear geven te kennen dat de volgende XBOX
eind 2013 of begin 2014 wel eens zou kunnen relleasen omdat GOW voor de volgende
next gen Xbox een lanceergame zou worden . Ondertussen houd SONY zich stil en zijn die
ervan overtuigd dat ps3 nog niet zo vlug zal vervangen worden , omdat zij rekenen op de psvita + ps3 ???
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: