Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
elemeNt |
Geplaatst: 12 Aug 2011 19:46 Onderwerp: Counter-Strike: Global Offensive
| |

|
Platform
Steam, PSN en XBLA.
Release
Begin 2012
Trailers/Teasers/Video's
eerste teaser http://youtu.be/x-h3cIPabQs
officiele trailer http://store.steampowered.com/app/1800
de_dust gameplay http://www.gametrailers.com/video/pax-2011-counter-strike-global/720476
Citaat: |
Valve kondigt Counter-Strike: Global Offensive aan
Na de aanzwellende geruchten vanochtend heeft Valve nu zelf Counter-Strike: Global Offensive aangekondigd. En goed nieuws: de game is ook bestemd voor PS3. Counter-Strike: Global Offensive zal volgend jaar verschijnen op PSN.
"Counter-Strike was een verrassing toen het verscheen als mod. Het werd vrijwel meteen na de release in augustus 1999 de meest gespeelde online pc-game ter wereld. De voorbije 12 jaar is het nog altijd een van de meest gespeelde games ter wereld en een vaste klant op competitieve tornooien. Over de hele franchise heen zijn er 25 miljoen exemplaren verkocht. Counter-Strike: Global Offensive belooft om de award-winning gameplay van CS verder uit te diepen", aldus Doug Lombard, VP of marketing bij Valve.
Global Offensive bevat naast nieuwe maps, personages en wapens met geüpdate versies van de klassieke CS-content ook nieuwe modes, matchmaking, leadersboards en meer.
http://www.playstationpure.be/blog/item/7289/Valve-kondigt-Counter-Strike-Global-Offensive-aan
|
Nieuwe CS in aantocht en zal ook op de PS3 (downloadable op PSN) verschijnen! Ik heb jaren CS gespeeld en kan dus niet wachten op de game 
Laatst aangepast door elemeNt op 09 Sep 2011 21:40; in totaal 7 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Thibby95 |
Geplaatst: 12 Aug 2011 20:01 Onderwerp:
| |

|
Nooit een fan van CS geweest, ik was altijd meer voor MoH, CoD(eerste delen) en BF. Ik ben wel nieuwsgierig naar deze game  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 12 Aug 2011 20:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Voor de duidelijkheid: game komt naar Steam, PSN en XBLA. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 12 Aug 2011 20:15 Onderwerp:
| |

|
Ik had het officiele bericht niet gevonden, dus ik had het er zo alvast gepost in het algemene topic Meer info is welkom! |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 12 Aug 2011 20:37 Onderwerp:
| |

|
- andere developer en voor consoles, dit gaat waarschijnlijk niet veel worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Aug 2011 20:40 Onderwerp:
| |

|
Diezelfde ontwikkelaar heeft ook aan Counter Strike: Source gewerkt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 12 Aug 2011 21:05 Onderwerp:
| |

|
Link naar trailer toegevoegd... de trailer vind ik alleen erg tegenvallen! de_dust2 ziet er ook maar vreemd uit daar. Hopelijk komen er snel screenshots of gameplay beelden  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 12 Aug 2011 23:37 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Behoorlijk nietszeggende trailer. Wat zien we?
- de_dust2, een oude map
- Heel veel M16's, 'oude' wapens
- Eén nieuw wapen
En aardige CGI. Meer een trailer die is gemaakt omdat dat bij een aankondiging hoort dan een trailer die informatief is. Dit had ook gewoon een teaser kunnen zijn van 10 seconden.
Maar over het spel: ik ben heel benieuwd wat voor kant dit spel opgaat. Counter-Strike heeft toch wel hele kenmerkende gameplay, ik denk (vrees?) dat ze, o.a. door de console release, toch wel meer de kant op zullen gaan van de gemiddelde shooter. Dus, met iron sights etc.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 13 Aug 2011 01:08 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: |
Maar over het spel: ik ben heel benieuwd wat voor kant dit spel opgaat. Counter-Strike heeft toch wel hele kenmerkende gameplay, ik denk (vrees?) dat ze, o.a. door de console release, toch wel meer de kant op zullen gaan van de gemiddelde shooter. Dus, met iron sights etc.  |
Ik denk ook vooral dat het een visuele update gaat worden (al verwacht ik hier niet teveel van. Het blijft een 'DLC' game) en dat ze attachments (al hadden sommige guns al een silencer optie) en perk achtige dingen gaan toevoegen. Aan de ene kant geeft dit meer persoonlijkheid aan de gameplay. Je kan echt je eigen type wapen en manier van spelen toevoegen als ze het goed uitwerken (en niet zoals MW2...). Bij Brink vond ik dit bijvoorbeeld heel erg gaaf uitgewerkt. Bijna iedereen had wel een voorkeur voor een ander wapen en samenstelling ervan. Bij CS is het toch voornamelijk Deagle, M4/AK (afhankelijk van team) en AWP.
Aan de andere kant is het hipfire onder controle krijgen zo'n beetje de ziel van de CS gameplay en kan een perksysteem achtig iets de gameplay echt gruwelijk verkloten. Ik heb er wel echt weer zin in en had toevallig begin deze maand nog CS:S weer eens opgepakt
Hopelijk komen de bekende en mijn fav. maps ook weer terug! de_dust2, de_inferno, de_aztec, cpl_mill en de_train |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 13 Aug 2011 01:17 Onderwerp:
| |

|
Wat ik zover gevonden heb:
• De game bevat een matchmaking systeem
• Focus op 5v5 competitieve gameplay (al was het tot 8v8 ook altijd goed)
• Zowel Defuse (de_) als Hostage (cs_) maps
• Competitieve en Casual modes (als comp. geen healt regen heeft)
• Ranked -play voor individuen en teams
• De gameplay bevat elementen vergelijkbaar met CS:S en CS 1.6
• Klassieke maps, waarin zowel kleine als grote veranderingen zijn aangebracht, zoals in: Dust2, Dust, Aztec, Inferno, Nuke,en Train
• Molotov granaat: creëert een vlammenzee die spelers vertraagd
• Afleidingsgranaat: simuleert geweerschoten, zodat anderen denken dat ze weten waar je zit
• Kogels kunnen door sommige muren vliegen net als bij de CS 1.6
• Aangepaste wapens en nieuwe wapens
• Klassieke gameplay zonder Iron Sights
• Updated Source Engine
• Beta in september of oktober.
• a few new weapons were added, including a new heavy machine gun rifle, new pistols, and a new shotgun (voorlopig in de alpha versie)
• Money system is anders en elke speler heeft standaard kevlar wat veel commentaar opleverde van de testers en dus wss wel gefixed gaat worden. Het money systeem was in CS dan ook erg belangrijk.
• Ook had maar 1 CT de mogelijkheid om een defusekit mee te nemen. Een soort experiment om de defusekit een belangrijk item te maken zoals de bom voor T |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 13 Aug 2011 01:49 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Als ik dat zo lees... denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om die health regeneration. Goed om te horen dat ze zich aan de roots van het spel houden; zou zonde als het een dime-a-dozen shooter zou worden natuurlijk.
Wel jammer dat er maar enkele nieuwe wapens zijn, dat was wel een ontzettend goed verbeterpunt geweest. En ik hoop dat Office in deze versie zit, vind ik één van de tofste Counter-Strike maps.  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 13 Aug 2011 02:44 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Christian Vuye schreef: | Diezelfde ontwikkelaar heeft ook aan Counter Strike: Source gewerkt.  |
WOW Geweldig! Want Source was niet zomaar een opgesmukte klote versie van de originele CS! Oh ... wacht... Toch wel...
CS kan me na al die jaren al niet meer interesseren. Valve concentreert zich immers meer op het uitbrengen van Team Fortress 2 hoeden dan op games dus dan hoeft het voor mij ook niet meer. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 13 Aug 2011 22:21 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Christian Vuye schreef: | Diezelfde ontwikkelaar heeft ook aan Counter Strike: Source gewerkt.  |
WOW Geweldig! Want Source was niet zomaar een opgesmukte klote versie van de originele CS! Oh ... wacht... Toch wel...
CS kan me na al die jaren al niet meer interesseren. Valve concentreert zich immers meer op het uitbrengen van Team Fortress 2 hoeden dan op games dus dan hoeft het voor mij ook niet meer. | Voor mij zijn ze even traag in het maken van games als ze altijd al geweest zijn. En Dota 2 komt woensdag uit FYI. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 13 Aug 2011 22:44 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Haha ja, we zijn natuurlijk niet het begrip Valve time vergeten. Bèta in september of oktober? Met wat geluk is dat dus 31 oktober... anders is het niet meer dit jaar.
Valve heeft nooit snel games gemaakt, ze stellen er altijd in teleur. Als ze iets snel doen, is het van Left 4 Dead na één jaar al een vervolg maken. Maar een vervolg op een veel oudere serie heeft geen enkele prioriteit, lijkt het.
Laatst aangepast door GekooktEi op 13 Aug 2011 22:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 13 Aug 2011 22:46 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | MaartenL schreef: | Christian Vuye schreef: | Diezelfde ontwikkelaar heeft ook aan Counter Strike: Source gewerkt.  |
CS kan me na al die jaren al niet meer interesseren. Valve concentreert zich immers meer op het uitbrengen van Team Fortress 2 hoeden dan op games dus dan hoeft het voor mij ook niet meer. | Voor mij zijn ze even traag in het maken van games als ze altijd al geweest zijn. En Dota 2 komt woensdag uit FYI. |
Denk het niet, maar goed heb je een source. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 13 Aug 2011 22:50 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
KingLikesCookies heeft zich denk ik vergist; woensdag 17 augustus begint het eerste Dota 2 tournament ooit, maar dan komt het spel nog niet uit... Het tournament is op de GamesCom.
Le source: http://www.dota2.com
Had trouwens nog nooit van het hele spel gehoord...
Oh, en:
Citaat: | Dota 2 will be available for the PC and Mac later this year. |
Later this year heeft nog geen vertaling in Valve time, maar ik weet wel zeker dat die er later this year komt. :') |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 14 Aug 2011 01:31 Onderwerp:
| |

|
Oh, ik had men bron even beter moeten checken. Maar toch: we kunnen tevreden zijn dit jaar, (hopelijk) twee Valve games!
GekooktEi schreef: | Had trouwens nog nooit van het hele spel gehoord... | Het is dan ook geen typische Valve game, maar het heeft wel potentie. Heroes of Neweth, League of Legends (en het DOTA-genre in het algemeen) zijn erg populair. Icefrog, een van de makers van het originele DOTA en een steengoede, gerespecteerde dev kunnen samen die 2 games wel wat klappen geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 14 Aug 2011 01:33 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
CS:GO staat in de openingspost zelfs al op begin 2012. En, wees niet te teleurgesteld als Dota 2 ook niet in 2011 verschijnt. We hebben het hier wel over Valve...
Verder deel ik je vreugde wel, twee Valve games zo snel achter elkaar is een welkome bijzonderheid.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 21 Aug 2011 15:12 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Gabe Newell, die we allemaal kennen van Valve, heeft namelijk te kennen gegeven dat men met Counter Strike: Global Offensive beoogt voor cross platform gameplay. Heb je dus altijd al Counter Strike op je PlayStation 3, je Xbox 360 of je PC willen spelen en willen bewijzen dat jouw console en jij de beste zijn? In Counter Strike: Global Offensive zal je hier hoogstwaarschijnlijk de kans voor krijgen! |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 21 Aug 2011 16:07 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: | Citaat: | Gabe Newell, die we allemaal kennen van Valve, heeft namelijk te kennen gegeven dat men met Counter Strike: Global Offensive beoogt voor cross platform gameplay. Heb je dus altijd al Counter Strike op je PlayStation 3, je Xbox 360 of je PC willen spelen en willen bewijzen dat jouw console en jij de beste zijn? In Counter Strike: Global Offensive zal je hier hoogstwaarschijnlijk de kans voor krijgen! |
|
Laten we hopen dat Microsoft eindelijk zo slim is om Valve te ondersteunen dit ook voor de Xbox mogelijk te maken. Het zou geweldig zijn straks tegen zowel PS3 als PC spelers te kunnen spelen voor mij op mijn Xbox. Maar Microsoft is vast te koppig en dan krijg je iets waarbij alleen PS3 en PC met elkaar kunnen. Ik hoop in ieder geval dat het goed komt, maar ik vrees van niet! |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 21 Aug 2011 17:23 Onderwerp:
| |

|
Jonezy schreef: | elemeNt schreef: | Citaat: | Gabe Newell, die we allemaal kennen van Valve, heeft namelijk te kennen gegeven dat men met Counter Strike: Global Offensive beoogt voor cross platform gameplay. Heb je dus altijd al Counter Strike op je PlayStation 3, je Xbox 360 of je PC willen spelen en willen bewijzen dat jouw console en jij de beste zijn? In Counter Strike: Global Offensive zal je hier hoogstwaarschijnlijk de kans voor krijgen! |
|
Laten we hopen dat Microsoft eindelijk zo slim is om Valve te ondersteunen dit ook voor de Xbox mogelijk te maken. Het zou geweldig zijn straks tegen zowel PS3 als PC spelers te kunnen spelen voor mij op mijn Xbox. Maar Microsoft is vast te koppig en dan krijg je iets waarbij alleen PS3 en PC met elkaar kunnen. Ik hoop in ieder geval dat het goed komt, maar ik vrees van niet! |
Gewelig worden? Gast dit wordt echt een massale slachting. Console gamers gaan geraped worden als dit werkelijk door gaat.
Waarom had MS ook al weer de stekker uit crossplatform gaming getrokken? Ohja:
Citaat: | Why? According to Sood, Microsoft expected the Xbox players to cream PC gamers, but the opposite occurred: the top-notch Xbox players the company used would repeatedly lose to what Sood describes as “mediocre” PC gamers. |
http://www.zdnet.com/blog/computers/are-pc-gamers-better-than-console-players/3386 |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 21 Aug 2011 17:31 Onderwerp:
| |

|
Misschien mogen de consolespelers wel cheats gebruiken.  |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 26 Aug 2011 12:17 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 26 Aug 2011 12:22 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen en niet meer zoveel op CS lijken
De Scar 20 lijkt overigens een van de nieuwe wapens (te zien in buy menu)
Zeus x27 lijkt op een taser achtig iets (bij equipment)?
Office zag ik ook voorbij komen!
Een nieuwe gang in de underpass van de_dust
En zoals verwacht spot ik attachments op de guns.
de_dust bombspot B is meer in de open vlakte
molotovs gaan zorgen voor nog meer campers...
Citaat: | PS3 Counter-Strike: GO meer features dan 360
Nieuws | 26 augustus 2011 - Counter-Strike: Global Offensive voor de PlayStation 3 ondersteunt natuurlijk de Dualshock 3, maar de game is ook speelbaar met keyboard en muis. Tevens is de download-only game van Valve te spelen met de PlayStation Move. De keyboard en muis ondersteuning geldt helaas niet voor de Xbox 360 versie. Deze is alleen te spelen met de Xbox 360 controller, zo meldt Kotaku.
PS3-PC
Buiten dat de PlayStation 3 versie dus meerdere besturingsmogelijkheden biedt dan de Xbox 360, heeft het nog een feature die niet in de Xbox 360 versie zit. PlayStation 3 bezitters kunnen namelijk met Counter-Strike: Global Offensive online spelen tegen PC bezitters. |
PS3 versie dus ook speelbaar met toetsenbord en muis.
Geen cross platform play voor 360 gamers. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 09 Sep 2011 21:38 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|