Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
vgo910 BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 16:01    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
vgo910 schreef:
Verder vind ik dat er een marge moet zijn. bijvoorbeeld dat je een 18+ game wel kan kopen als 16 jarige maar niet eronder. (Ook omdat je dan bij online games constant 12-jarige door hun headset hoort schreeuwen)

Haha, dit zou wel kunnen maar het grappige is dat je dan eigenlijk van het 18+ label een 16+ label maakt.

Ja zo kan je het zien, maar je kan het ook zien als een advies leeftijd van 18 met een minimum leeftijd van 16.

Ellentjeeah schreef:
Jawel, en daar zag ik het ook niet iedere dag gebeuren.

Maar dus wel af en toe?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik blijf bij het geen wat ik altijd zeg.

Mensen die geweld plegen door games zijn gewoon niet goed opgevoed (omgeving/ouders) en hebben nooit goede normen en waarden doorgekregen. Dit zorgt er voor dat ze een bepaalde buffer niet hebben waardoor ze sneller geneigd zijn om dingen te doen die ze in spellen ook kunnen.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 18:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ellentjeeah schreef:
Thibby95 schreef:
Ellentjeeah schreef:
Bij mijn leestoets engels was een van de teksten ook over het onderwerp dat agressieve games tot agressie zou leiden.
En daar stond ook een onderzoek bij dat het dus níet waar was.

Kinderen kunnen juist hun emoties kwijt bij zulke games, en je moet toch wel een retard zijn als je denkt dat GTA net zo is als de realiteit.

Zeg eens eerlijk, wie hier ziet iedere dag mensen uit hun auto worden getrokken die vervolgens wordt gejat door een aan de anabolen gezette neger die hoeren overrijd?

Duidelijk nog nooit in Antwerpen geweest ;P

In gta is het lichtjes overdreven ook he.

Maar even serieus nu, er zijn veel meer facetten aan de ontwikkeling van een kind dan enkel videogames, dit betekend niet dat het geen effect heeft, maar dat het niet de beslissende factor is. De hele sociale omgeving is van invloed, als een kind toegestaan word door de ouders om op zolder maar 18+ games te zitten spelen is er veel meer mis met zijn/haar opvoeding/opgroeien dan enkel dat. Dat wil namelijk zeggen dat de ouders geen energie willen steken in positieve prikkels. En dát is desastreus.

Ik zal het iig voor de laatste keer zo sesamstraat mogelijk neerzetten:

-Niks mis met geweldadige games, deze zijn bedoeld voor volwassenen.
-Alles mis met het door volwassenen toestaan aan kinderen dit soort titels te spelen.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ellentjeeah schreef:
Thibby95 schreef:
Ellentjeeah schreef:
Bij mijn leestoets engels was een van de teksten ook over het onderwerp dat agressieve games tot agressie zou leiden.
En daar stond ook een onderzoek bij dat het dus níet waar was.

Kinderen kunnen juist hun emoties kwijt bij zulke games, en je moet toch wel een retard zijn als je denkt dat GTA net zo is als de realiteit.

Zeg eens eerlijk, wie hier ziet iedere dag mensen uit hun auto worden getrokken die vervolgens wordt gejat door een aan de anabolen gezette neger die hoeren overrijd?

Duidelijk nog nooit in Antwerpen geweest ;P

In gta is het lichtjes overdreven ook he.

Maar even serieus nu, er zijn veel meer facetten aan de ontwikkeling van een kind dan enkel videogames, dit betekend niet dat het geen effect heeft, maar dat het niet de beslissende factor is. De hele sociale omgeving is van invloed, als een kind toegestaan word door de ouders om op zolder maar 18+ games te zitten spelen is er veel meer mis met zijn/haar opvoeding/opgroeien dan enkel dat. Dat wil namelijk zeggen dat de ouders geen energie willen steken in positieve prikkels. En dát is desastreus.

Ik zal het iig voor de laatste keer zo sesamstraat mogelijk neerzetten:

-Niks mis met geweldadige games, deze zijn bedoeld voor volwassenen.
-Alles mis met het door volwassenen toestaan aan kinderen dit soort titels te spelen.
Terug naar boven
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik 8 was speelde ik GTA, en als er iets gewelddadig is dan is het GTA wel.
En dan zou het dus invloed moeten hebben, maar kijk eens naar mij; ik begin heust geen gevecht of iets dergelijks.
Het is niet hoe geestelijk OK je kind is om over zoiets te kunnen oordelen.
En als ouders er klachten over hebben moeten ze niet zulke spelletjes aan hun kinderen geven.

Als de kinderen het thuis kunnen spelen hebben de ouders geen reden tot klagen, dan ligt de oorzaak van het probleem bij hun zelf.
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

vgo910 schreef:
GekooktEi schreef:
vgo910 schreef:
Verder vind ik dat er een marge moet zijn. bijvoorbeeld dat je een 18+ game wel kan kopen als 16 jarige maar niet eronder. (Ook omdat je dan bij online games constant 12-jarige door hun headset hoort schreeuwen)

Haha, dit zou wel kunnen maar het grappige is dat je dan eigenlijk van het 18+ label een 16+ label maakt.

Ja zo kan je het zien, maar je kan het ook zien als een advies leeftijd van 18 met een minimum leeftijd van 16.

Geloof dat veel winkels er ook zo over denken. Toen ik bijv. L.A. Noire of GTA kocht werd er gevraagd of ik 16 was, moest ID-kaart laten zien, en vervolgens mocht ik de game kopen
Terug naar boven
vgo910 BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 20:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ellentjeeah schreef:
Toen ik 8 was speelde ik GTA, en als er iets gewelddadig is dan is het GTA wel.
En dan zou het dus invloed moeten hebben, maar kijk eens naar mij; ik begin heust geen gevecht of iets dergelijks.
Het is niet hoe geestelijk OK je kind is om over zoiets te kunnen oordelen.
En als ouders er klachten over hebben moeten ze niet zulke spelletjes aan hun kinderen geven.

Als de kinderen het thuis kunnen spelen hebben de ouders geen reden tot klagen, dan ligt de oorzaak van het probleem bij hun zelf.

Misschien ben je wel heel gewelddadig en heb je het zelf niet door omdat je er gewend aan bent geraakt
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap de hele discussie echt nooit. Iedereen doet nu alsof er een hele cultuur verandering plaats vind. Vroeger werden mensen ook blootgesteld aan muziek en andere vormen van entertainment. Uiteraard beïnvloed dit de ontwikkeling. En uiteraard worden daar ratings aan gehangen om deze invloed in de perken te houden. Naast dit kan je er weinig aan doen anders word het simpelweg censuur omdat dan de overheid jou opvoeding/invloeden gaat bepalen. De vorm van entertainment veranderd. Het geweld in de entertainment niet. Vroeger hielden de romeinen ook gladiatoren gevechten voor hun entertainment.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt chimnino, maar uiteindelijk komt het op de vraag neer: is het goed voor de ontwikkeling.

antwoord: nee.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 00:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik er mee bedoelde, het is niets nieuws. Alles beïnvloed je ontwikkeling. Maar dit is niet anders als de kruisigingen en stenigingen live meemaken van rond t jaar 0. Ouwe shit in een nieuw jasje. Nieuwswaarde? 0,0.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 01:33    Onderwerp: Reageren met citaat

chimnino schreef:
Wat ik er mee bedoelde, het is niets nieuws. Alles beïnvloed je ontwikkeling. Maar dit is niet anders als de kruisigingen en stenigingen live meemaken van rond t jaar 0. Ouwe shit in een nieuw jasje. Nieuwswaarde? 0,0.

Nieuwswaarde in de zin van wanneer leren mensen er eens iets van.
Terug naar boven
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 05:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Nochtans confronteren we jonge kinderen al op jonge leeftijd met het meest gewelddadig event aller tijden (WOII) om ervoor te zorgen dat ze die fouten niet opnieuw maken. Tegelijk merken we dat de enige groep die niet geconfronteerd wordt hiermee, een duidelijk hoger percentage antisemieten telt.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

@HatersWillBeLovers schreef:
Nochtans confronteren we jonge kinderen al op jonge leeftijd met het meest gewelddadig event aller tijden (WOII) om ervoor te zorgen dat ze die fouten niet opnieuw maken. Tegelijk merken we dat de enige groep die niet geconfronteerd wordt hiermee, een duidelijk hoger percentage antisemieten telt.

Hoe kort door de bocht kun je zijn.. dit heeft ook werkelijk niks met het topic te maken.
Terug naar boven
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 13:44    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:

Hoe kort door de bocht kun je zijn.. dit heeft ook werkelijk niks met het topic te maken.
Confrontatie met zulk geweld op zo'n jonge leeftijd wordt gebruikt als afschrikmiddel om de horror aan te tonen, die alleen een kind als zulks kan aanvaarden. Als je iemand op zijn 20ste ermee gaat confronteren, heeft er al een afbotting plaatsgevonden door gewoon in de wereld geplaatst te zijn.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2011 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:

Confrontatie met zulk geweld op zo'n jonge leeftijd wordt gebruikt als afschrikmiddel om de horror aan te tonen, die alleen een kind als zulks kan aanvaarden. Als je iemand op zijn 20ste ermee gaat confronteren, heeft er al een afbotting plaatsgevonden door gewoon in de wereld geplaatst te zijn.

Nee. het heeft er niks mee te maken, bepaalde groeperingen zijn antisemiet omdat ze cultureel er meer mee te maken hebben dan de gemiddelde friettent broodje speciaal nederlander.

Als jij denkt dat kinderen schrik aanjagen met beelden van gruwelijkheden een goed idee is ben je zelf niet goed snik.
Terug naar boven
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 05 Jul 2011 11:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Nederlandse mama's en papa's falen steeds vaker in de opvoeding van hun kinderen. Dat blijkt uit een jaarverslag van het Nederlandse Advies- & Meldpunt Kindermishandeling (AMK) van Jeugdzorg.
Het rapport legt het probleem van pedagogische verwaarlozing bloot, dit zou nu twee keer zo vaak voorkomen dan drie jaar geleden. Moeders en vaders van tegenwoordig stellen te weinig grenzen voor hun kinderen, verwennen hun kroost te veel, hebben geen belangstelling in hun hobby's of hanteren te weinig structuur en regelmaat. Dit is de meest voorkomende vorm van kindermishandeling, vorig jaar waren er in Nederland 30.000 meldingen, dat meldt de krant De Telegraaf.

Zelf gedragsproblemen
Ook zijn kinderen veel vaker getuige van geweld in huis, dit kwam ongeveer 18.000 keer voor. Dit kan volgens experts net zo schadelijk zijn als zelf het slachtoffer van geweldpleging worden. "Als je bijvoorbeeld regelmatig ziet hoe je moeder geslagen wordt, dan ga je dit als normaal beschouwen. Hierdoor kunnen ze later zelf gedragsproblemen vertonen en dus zelf anderen mishandelen", aldus een woordvoerder van het meldpunt. (ep)
Dit of games, wat zou het probleem zijn van de samenleving?
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 05 Jul 2011 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit of games, wat zou het probleem zijn van de samenleving?

Het een sluit het ander niet uit, maar gaan hand in hand.
Ik dacht dat dat al duidelijk of zelfs algemeen bekend was.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: