Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Roderick BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 13:25    Onderwerp: Xbox 360 nu al in de problemen? Reageren met citaat

Bericht nummer 3 rond de beperkingen van de DVD staat vandaag op de frontpage: Mark Rein heeft gezegd dat er mogelijk content geschrapt moet worden om UTIII op de 360 te krijgen. Het klinkt als een sneer richting Microsoft (en waarschijnlijk gaat hij z'n opmerking nog wel terugdraaien ) maar de feiten liggen al een tijdje op tafel:
PGR4 licht beperkt door DVD ruimte
Rage op 2 discs

En zo zullen meer berichten volgen. Wat jullie, zit de 360 nu al in de nesten of is er eigenlijk geen probleem en moeten wij als consument ons niet zo druk maken om de techniek achter games (zie mn laatste column)?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rene Groen BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 14:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik denk dat we ons als consument wel iets té druk maken om zaken als techniek, maar dit is niet zo raar als producenten er constant uitspraken tegenaan gooien waaruit blijkt dat een DVD-9 eigenlijk te weinig capaciteit biedt. De Xbox 360 moet nog wel enkele jaren mee, en ik denk dan ook dat het een probleem op de lange termijn kan worden, hoewel het wisselen van een disc bij mij geen obstakel is.
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat

get over it en zet het op 2 dvd's!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo lang GoW, Oblivion, Mass Effect en Bioshock op 1 disc passen zeg ik tegen die ontwikkelaars: werk harder of huur betere programmeurs in want het is wel te compressen tot 1 disc.

Uiteindelijk gaat het vast wel problemen opleveren, maar kom op, nu nog niet.
Terug naar boven
Jrav BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 16:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zou voor mij geen groot probleem zijn als over 2,3 jaar 360 games op 3 discs zou staan, maar volgens mij kom je wel in de problemen met free roaming games, met één open wereld als GTA. Je zou dan per gebied moet swappen.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

P-Bwoy schreef:
Zo lang GoW, Oblivion, Mass Effect en Bioshock op 1 disc passen zeg ik tegen die ontwikkelaars: werk harder of huur betere programmeurs in want het is wel te compressen tot 1 disc.

Klopt, Mass Effect (40 uur en meer dan 100 locaties) en Bioshock (uber gfx én 20 uur verhaal met 2 eindes) geven aan dat t nog best kan. Maartoch, de berichten zijn er wel. Willen sommige devs niet compressen ofzo? Is het te moeilijk/kostbaar?
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou behalve het feit dat het een tikkie genant is, is het eigenlijk irritant bij elke game die geen 50 uur duurt. Als GoW op 3 discs zou staan zou je elke 2-3 uur moeten wisselen, dan wordt het wel erg irritant hoor!
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
P-Bwoy wrote:

Klopt, Mass Effect (40 uur en meer dan 100 locaties) en Bioshock (uber gfx én 20 uur verhaal met 2 eindes) geven aan dat t nog best kan. Maartoch, de berichten zijn er wel. Willen sommige devs niet compressen ofzo? Is het te moeilijk/kostbaar?

Ik ben geen insider, ik heb geen verstand van het ontwikkelen van games, maar het lijkt mij belachelijk dat de eerder genoemde games op 1 disc passen en PGR4 niet. Maar ik kan het ook niet verklaren anders dan dat de ontwikkelaar misschien lui is of dat het indd erg kostbaar is, zou kunnen...
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 02:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Wrs binnen paar jaar wel.

Meerdere DVD's is natuurlijk niet erg maar dat hangt af van games.

Ik vond bij FFVIII en FFIX het heel irritant dat je op disc vier opeens niet meer op bepaalde plaasten kon komen.

Maar bon X360 is nu niet de console voor J-RPG's dus maak ik me er niet zo druk over.
Terug naar boven
Kingsora BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 02:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Kon je bij FF IX niet meer op bepaalde plaatsen komen, zoals dan?

En weet je meerdere dvd's ik snap het probleem niet voor de gamer. Alleen staan meer DVD's wel gelijk aan hogere ontwikkelingskosten en daarom zullen ontwikkelaars dit wel liever vermijden.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 03:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ken de plaatsen niet van buiten hoor maar ik weet nog wel dat er een soort van grote wortels/bomen voor sommige dorpen lagen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: