Auteur |
Bericht |
|
chemdog |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:21 Onderwerp: nieuwe pc!!
| |

|
ik wil een pc gaan aanschaffen en ben benieuwd wat jullie van deze set-up vinde? ik ben nieuw in het pc gamen en ik heb +- 2000 euro te besteden maar vraag me af wat de beste opstelling is voor dat geld...
suggesties svp.
bvd
•1000 GB SataII Hardeschijf Hitachi 7200RPM
•51-in-1 Cardreader
•Nvidia GTX 590 3GB
•16384MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
•Waterkoeling Corsair Hydro H70
•Intel Core i7-2600K 3,4GHz
•1Gbit netwerkkaart
•Asus 1155 Maximus IV Extreme (rev.3)
•Thermaltake 775Watt Toughpower XT
•Cooler Master HAF X
•2 jaar carry-in (gratis service)
•DVD Brander Sony Optiarc SATA |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:32 Onderwerp:
| |

|
Voor de helft van dat budget kun je al een pc hebben die bijna even sterk is.
Welke monitor heb je trouwens? |
|
Terug naar boven |
|
|
chemdog |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:43 Onderwerp:
| |

|
wat raad je aan voor dat geld!? wil echt het maximale voor FPshooters zoals battlefield 3 en wat erna komt. ga op 40" full hd tv knallen |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:47 Onderwerp:
| |

|
40 inch is dat niet een beetje te groot jonge
heb hier een 24 inch voor mn neus en vind ik het een beetje te groot xD
ahwell
16 gb ram?
En wat heb je daar aan als ik vragen mag? xD |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:48 Onderwerp:
| |

|
Ik zie geen SSD, Je RAM is echt zware overkill, die cardreader heb je toch voor niets nodig en waarom een netwerkkaart? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 24 Jun 2011 23:00 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
775 watt maar? o.O
Ga gelijk voor een 1000 Watt voeding imho. Kost niet zo veel meer en het voorkomt veel problemen.
Overigens is 16 GB ram totaal nutteloos. Ik heb 12 GB ram en ik mag al blij zijn als hij 8 GB ram gebruikt.
Processor is wel nice, videokaart ook (al kan ik met een GTX 580 op het moment alles op max draaien). Overigens is de GTX590 een multi GPU kaart en sommige games hebben toch wat issues met multi GPU (vergelijkbaar met SLI) dus of het effectief een performance winst t.o.v. een GTX 580 gaat zijn is te betwijfelen.
Verhoog je Hardeschijf tot 2 TB, verminder je geheugen tot 12 GB (en zelfs dat is een beetje overkill), verhoog de voeding tot 1000 watt en koop een GTX580 ipv 590 en je hebt dan nog later geld over om eventueel een extra 580 te kopen als ze in prijs dalen. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 24 Jun 2011 23:02 Onderwerp:
| |

|
the_dan schreef: | 40 inch is dat niet een beetje te groot jonge
heb hier een 24 inch voor mn neus en vind ik het een beetje te groot xD | Dat is een mening natuurlijk. Ik heb hier een 27 inch en van mij mocht hij gerust nog een beetje groter zijn.
En chemdog zelf ben ik niet echt geweldig in PC's samenstellen maar die 16Gb RAM is inderdaad niet nodig en met een 2500K zit je ook al goed voor gaming.
Oh en een 590 is momenteel ook wat overkill en te duur. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 24 Jun 2011 23:27 Onderwerp:
| |

|
Intel Core i3-2100
ASRock H61M-VS
Crucial 4 GB (2 x 2 GB) DDR3-1333 CT2KIT25664BA1339
Sapphire 100315L Radeon HD 6850 1 GB
Seagate Barracuda ST3500413AS 500 GB, SATA 6Gb/s
Xigmatek Asgard II B/S CPC-T45UE-U01
Antec EarthWatts Green EA380D 380 W
Asus 24X DVD Burner SATA Model DRW-24B1ST/BLK/B/AS
PC van 500 euro dit zowat alle games maxed out kan draaien. En je houdt met deze PC je elektriciteitsrekening tenminste laag. Als je voor 1000W gaat, zal jouw PC dagelijks 24kWh verbruiken. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jun 2011 00:07 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Wat je ook doet, ram er geen Radeon kaart in.
De laatste games hebben niets dan problemen met radeon kaarten tegenwoordig.
En die voeding is niet overbodig, desondanks het electricieitsverbruik. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 25 Jun 2011 00:45 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Wat je ook doet, ram er geen Radeon kaart in.
En die voeding is niet overbodig, desondanks het electricieitsverbruik. | 5 maanden een 6970 hier en nog geen enkel probleem gehad... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jun 2011 01:02 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
KingLikesCookies schreef: | MaartenL schreef: | Wat je ook doet, ram er geen Radeon kaart in.
En die voeding is niet overbodig, desondanks het electricieitsverbruik. | 5 maanden een 6970 hier en nog geen enkel probleem gehad... |
Zeg dat maar tegen de zovele ATI gebruikers die problemen hadden met Brink, Shogun 2 en The Witcher 2. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 25 Jun 2011 10:25 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | KingLikesCookies schreef: | MaartenL schreef: | Wat je ook doet, ram er geen Radeon kaart in.
Zeg dat maar tegen de zovele ATI gebruikers die problemen hadden met Brink, Shogun 2 en The Witcher 2. |
Over Brink kan ik niet spreken, maar Shogun en TW2 draaien hier geweldig op de verouderde 4890. Wat is er toch met redacteurs die random onzin verspreiden gewoon omdat ze niet goed geinformeerd zijn.
Ik zou zeggen haal wel een AMD video kaart tenzij je graag financieel geraped wil worden door Nvidia. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 25 Jun 2011 13:43 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | MaartenL schreef: | KingLikesCookies schreef: | MaartenL schreef: | Wat je ook doet, ram er geen Radeon kaart in.
Over Brink kan ik niet spreken, maar Shogun en TW2 draaien hier geweldig op de verouderde 4890. Wat is er toch met redacteurs die random onzin verspreiden gewoon omdat ze niet goed geinformeerd zijn.
Ik zou zeggen haal wel een AMD video kaart tenzij je graag financieel geraped wil worden door Nvidia. | Inderdaad, ik hoor veel mensen klagen over AMD (zowel over de videokaarten als de CPU's) maar vaak zijn er veel minder problemen dan gedacht. AMD biedt gewoon goede prijs/prestatie. Waarvan haal je die info eigenlijk MaartenL? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jun 2011 15:21 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Random onzin?
Ik lees forums van games die ik speel en maar al te vaak lees ik er threads van ATI gebruikers die een game niet kunnen spelen en moeten wachten tot ATI zijn nieuwe drivers lanceert.
Bij Brink bijvoorbeeld heeft het een maand geduurt voordat die spelers de game eindelijk konden spelen.
Er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon geen problemen hebben maar dat betekent niet dat er geen (te) grote userbase is die wél problemen hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 25 Jun 2011 16:05 Onderwerp:
| |

|
Punt is dat;
- Jij als Nvidia gebruiker hier loopt te verkondigen dat AMD kaarten niet naar behoren functioneren
- KingLikesCookies als AMD gebruiker niet tegen problemen is aangelopen
- Ik als AMD gebruiker niet tegen problemen ben aangelopen
Het probleem is hier dat jij deze problemen (waarvan het bestaan onzeker is) hier loopt aan te kaarten terwijl je er zelf geen ervaring mee hebt.
etc etc |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 25 Jun 2011 16:39 Onderwerp:
| |

|
De ATI haat in sommige kringen is totaal onterecht. Heb al een jaar of vier een AMD kaart in mijn systeem zitten en heb slecht één enkele keer last gehad. Het water in Anno 1404 werd niet goed gerendered. Dat heb ik echter wel kunnen oplossen toendertijd.
Natuurlijk heb ik ook over de problemen gelezen op internet, maar feit is dat de prijs/kwaliteit verhouding van ATI veel beter is. Daarnaast betreft het maar een fractie van de gebruikers die er echt last van ondervind. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jun 2011 17:02 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik zeg toch ook niet dat ze niet naar behoren functioneren, ik geef gewoon inzicht op de problemen die ik op fora gelezen heb. Dat betekent dan ook niet dat iedereen met een AMD kaart deze problemen -moet- hebben ervaren.
En een onzeker bestaan is nogal makkelijk gezegd:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1935192
Of de schuld bij de ontwikkelaar of AMD ligt interesseert me niet. Het probleem is er. Dat ik er geen ervaring mee heb is irrelevant. Dat jij geen problemen hebt, is des te beter maar om zo blindelings en brutaal in de defensie te springen is ook niet nodig. Ik kan ook eerlijk toegeven dat nVidia op momenten ook serieuze steken laat vallen (zoals een gefaalde 3D vision bug bij TW2 of slechte support voor SLI setups).
Allersinds, als er geen problemen zijn met drivers/slechte in-house testing van developers, dan zijn AMD kaarten ook gewoonweg goed en je hebt aardig wat bespaard. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 25 Jun 2011 17:05 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | Punt is dat;
- Jij als Nvidia gebruiker hier loopt te verkondigen dat AMD kaarten niet naar behoren functioneren
- KingLikesCookies als AMD gebruiker niet tegen problemen is aangelopen
- Ik als AMD gebruiker niet tegen problemen ben aangelopen
Het probleem is hier dat jij deze problemen (waarvan het bestaan onzeker is) hier loopt aan te kaarten terwijl je er zelf geen ervaring mee hebt.
etc etc |
Irony |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 03 Aug 2011 22:32 Onderwerp:
| |

|
heb nog wel een setupje liggen van paar week geleden
simpele pc voor 600 euro
geheugen kan wel aangepast worden.
Asus M5A88-M
AMD Phenom II X6 1090T Black edition (6x 3.2Ghz)
Kingston HyperX blu KHX1600C9AD3B1/2G 4x
OCZ ModXStream Pro 600W *met 2 kaarten iets zwaarder nemen*
MSI R6870 Hawk *desnoods gooi je er 2 in*
Seagate Barracuda 7200.12 ST3500413AS, 500GB *2x*
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Thermaltake V4 Black Edition *iets leuker dan standaard kast*
Mobo: 80,36
Processor: 134,-
Ram: 67,48 *dit is 4x 2gb*
Videokaart: 149,40 *wil je 2 kaarten x2 natuurlijk*
Voeding: 57,10 * mocht je 2 kaarten willen andere voeding ofc*
Schijven: 62,-
Dvd speler: 17,50
Behuizing: 38,25
cpu cooler: 19,90 *mits je een OC wil uitvoeren*
standaard zit je op
totaal: 625,- euro
met extra kaart en iets zwaardere voeding een 800,- ongeveer
*dit zijn prijzen van dat moment..
verder is mijn schijf keuze misschien raar voor mensen maar ik ben zelf een voorstander van meerde schijven ivm raid opstellingen of wat anders..
ten 2e vind ik het prettig als mijn main schijf of mijn data schijf kapot gaat
dat ik door kan draaien of alleen mijn os schijf hoef te herinstalleren
ze zijn dan niet super snel maar wacht liever paar seconden langer met laden dan flink veel extra geld uit te geven aan iets waar je weinig profijt van hebt
trouwens veel problemen die ik met radeon's zie is de amd overdrive..
auto overclock programma die bij catalyst in zit (door dit uit te zetten werken ze meestal goed) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|