Auteur |
Bericht |
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 24 Jun 2011 15:48 Onderwerp: iPod Touch
| |

|
Hey mensen, even een vraagje voor de echte geniuses:
Valt de iPod Touch aan te raden?
Ik zal even kort uitleggen waarom ik er aan zit te denken om 'm te kopen: Ik ben veel aan 't reizen op 't moment, en heb m'n Macbook Pro bij me, maar die neemt nogal veel ruimte in en je kunt 'm niet even snel checken. Ik wil graag makkelijk toegang tot on- en offline kaarten (ik zag dat er gratis apps voor de meeste landen zijn) en ik denk dat ik 'm ook voor eBooks wil gebruiken (boeken nemen zo veel ruimte in!). Daarnaast kan ik m'n laptop voortaan thuis laten (ik ga meer reizen, bijvoorbeeld naar Australie later dit jaar) omdat ik er mailtjes van kan sturen. Ik zou hem niet voor muziek gebruiken, want ik heb al een iPod Classic met 120 Gb.
En waarom dan geen iPhone of iPad? Maandelijkse kosten. En de providers. Helemaal onhandig omdat ik reis, maar ik bel sowieso nauwelijks tot niet. En ik geloof dat de meeste apps op zowel iPhone als iPod Touch werken.
Verwachten jullie dat Apple snel support zal droppen voor de iPod Touch? En wat zijn de nadelen? En de alternatieven?
EDIT: Oh en ik zit op 't moment in Amerika, dus een tijdelijk voordeel: ik kan hier een iPod Touch 8 GB voor €160 (ipv €230) halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 24 Jun 2011 16:30 Onderwerp:
| |

|
Ik heb er nu sinds Oktober één en ben er nog steeds heel blij mee. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2011 16:33 Onderwerp:
| |

|
Voor de reden die jij opgeeft, zou ik eerder uitkijken naar een iPad 16GB wifi. Daar heb je geen maandelijkse kosten mee, het scherm is groter en aangenamer voor de functies die jij wil gebruiken.
Dat is mijn gedacht erover tenminste  |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 24 Jun 2011 16:49 Onderwerp:
| |

|
Ik neem aan dat je het dan voornamelijk over eBooks hebt? Hmm, zit wel wat in. Maar of dat meer dan dubbel de prijs waard is?
Ik wil eigenlijk even eBooks testen op een iPod Touch. Paintskillz, ooit geprobeerd?
Oh, en hoe lang duurt 't ongeveer om een avi film naar stom-apple-video-bestand te converten? |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 24 Jun 2011 17:25 Onderwerp:
| |

|
Als ik het goed begrijp is dit voor mij relevant
iPod Touch: goedkoper, meer GB, kleiner, 4 keer langer durende batterij, geen GPS
iPad: groter scherm, ook geen GPS |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 24 Jun 2011 17:31 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: |
Ik wil eigenlijk even eBooks testen op een iPod Touch. Paintskillz, ooit geprobeerd?
Oh, en hoe lang duurt 't ongeveer om een avi film naar stom-apple-video-bestand te converten? |
Nooit geprobeerd, zal het nu even voor je bekijken.
En ja, converturen duurt uuuuuuuubeerlangggggggg
EDIT: Mij lijkt het niet zo handig om eBooks op je iPod te bekijken, relatief klein scherm en dan zou je hem zegmaar voor je neus moeten houden. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 24 Jun 2011 17:44 Onderwerp:
| |

|
Paintskillz schreef: |
EDIT: Mij lijkt het niet zo handig om eBooks op je iPod te bekijken, relatief klein scherm en dan zou je hem zegmaar voor je neus moeten houden. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen. |
Op mijn HTC Desire HD is het niet moeilijk om een boek via Ereader te lezen Zo veel kleiner is het scherm van de Touch niet dus zou het lezen op de touch niet z'n probleem hoeven zijn  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 24 Jun 2011 17:45 Onderwerp:
| |

|
Heb alles geprobeerd.
Toch is voor boeken een iPad aan te raden. Leest net iets fijner dan een iPod touch. Maar ligt er net aan waar je het wilt lezen. Een iPad neem je net wat lastiger mee. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 24 Jun 2011 17:48 Onderwerp:
| |

|
Hmmm ga ook nog even naar sim-free Android Phones kijken. Als het maar een apparaat is waar je kaarten op kan bekijken/downloaden en mail kan checken/schrijven, dat is het belangrijkst. |
|
Terug naar boven |
|
|
lorenzogilds |
Geplaatst: 24 Jun 2011 19:45 Onderwerp:
| |

|
Paintskillz schreef: | Uchiha_Shadow schreef: |
Nooit geprobeerd, zal het nu even voor je bekijken.
En ja, converturen duurt uuuuuuuubeerlangggggggg
Dat ligt aan je pc
Boeken lezen werk lekker op een ipod touch maar ipad is wel aan te raden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 24 Jun 2011 20:36 Onderwerp:
| |

|
Oh, nou... als het lekker werkt dan ga ik veel liever voor de Touch dan de Pad, vooral vanwege het formaat. Ik test het wel even uit in de winkel.
Nu nog beslissen of ik de 8 Gb ($230) of de 32 Gb ($300) neem. Nemen apps veel ruimte in beslag? |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2011 20:43 Onderwerp:
| |

|
Ik heb zelf een iPhone 4, maar echt super comfortabel is dat kleine scherm niet. Nu is een ipod wel handiger van formaat, maar om comfortabel film te kijken, lezen ... zou ik toch zeker een iPad nemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:06 Onderwerp:
| |

|
Ik heb zelf een iPod Touch 8GB, en voor sommige apps is hij echt handig maar voor lezen en surfen valt het een beetje tegen omwille van het kleine scherm. Ik zou zeker voor een iPad met Wifi gaan! |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Jun 2011 22:16 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Ik heb zelf een iPod Touch 8GB, en voor sommige apps is hij echt handig maar voor lezen en surfen valt het een beetje tegen omwille van het kleine scherm. Ik zou zeker voor een iPad met Wifi gaan! |
Gaan weer geruchten rond dat Apple de Ipad 3 met de kerst wil lanceren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 24 Jun 2011 23:29 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Christian Vuye schreef: | Ik heb zelf een iPod Touch 8GB, en voor sommige apps is hij echt handig maar voor lezen en surfen valt het een beetje tegen omwille van het kleine scherm. Ik zou zeker voor een iPad met Wifi gaan! |
Gaan weer geruchten rond dat Apple de Ipad 3 met de kerst wil lanceren. |
Yep, zo goed als zeker. Desondanks kan je een aankoop blijven uitstellen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 25 Jun 2011 08:52 Onderwerp:
| |

|
Dat kan met alle aankopen xD er komt altijd wel weer iets nieuws. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fuuton |
Geplaatst: 25 Jun 2011 12:13 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: | Ik neem aan dat je het dan voornamelijk over eBooks hebt? Hmm, zit wel wat in. Maar of dat meer dan dubbel de prijs waard is?
Koop gewoon azul media player voor 79 cent die kan alle video files aan zonder conversie en je kan er films mee downloaden rechtstreeks vanaf je iPod + prima tv out met de hdmi. Ik gebruik hem zelf dagelijks en het werkt echt perfect. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 25 Jun 2011 12:17 Onderwerp:
| |

|
Ipad 3 zal zeker niet komen in september imho. De volgende ipod touch, heel misschien. In september kan je je eerder verwachten aan een nieuwe iPhone. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 25 Jun 2011 21:41 Onderwerp:
| |

|
Fuuton schreef: | Uchiha_Shadow schreef: | Ik neem aan dat je het dan voornamelijk over eBooks hebt? Hmm, zit wel wat in. Maar of dat meer dan dubbel de prijs waard is?
Koop gewoon azul media player voor 79 cent die kan alle video files aan zonder conversie en je kan er films mee downloaden rechtstreeks vanaf je iPod + prima tv out met de hdmi. Ik gebruik hem zelf dagelijks en het werkt echt perfect. |
Hoe krijg je de files uberhaupt op je ipod dan? Moet je 'm daarvoor niet jailbreaken?
En iedereen raad dus een iPad aan? Hmm ik ga wel even proberen te surfen en ebooks te lezen op een iPod, $500 is namelijk eigenlijk wel wat meer dan ik hoopte uit te geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 09 Jul 2011 16:26 Onderwerp:
| |

|
Heb de iPod Touch 32 Gb gekocht, lekker goedkoop hierzo.
Ben er erg blij mee. De maps zijn wat minder handig offline dan ik dacht (wifi signaal herkent hij vaak niet goed), maar er zijn super veel apps die iets beters (gratis!) bieden.
Voor ebooks is het prima, ik vind het fijner om een alinea te lezen dan een hele pagina, dus volgens mij ga ik er alleen maar meer door lezen
Scherm is prachtig, ik heb een app gevonden (AVplayer, maar ook nog 5 andere uit geprobeert, dit is de beste) die .avi en .mkv kan afspelen zonder conversion, dus ik kan 'm goed voor films gebruiken. 720p mkv kan wel wat problemen geven, maar goed, boeiend.
iTunes werkt ook fijner op de touch dan de classic.
Batterij valt een beetje tegen bij lange trips, maar je kunt hele portable external batterijen halen voor een klein prijsje die de batterij 1-7 keer kunnen opladen.
Typen gaat stukje bij beetje steeds sneller, maar bij een keyboard ga ik het nooit halen. Dit is overigens met een iPad net zo bij mij, maar daar kun je wel een keyboard op aansluiten (hier niet).
Wel lullig: http://gadgetwise.blogs.nytimes.com/2011/07/08/new-google-maps-for-android-allows-offline-mapping/ |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|