Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  
konnichiwa BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 11:32    Onderwerp: Reageren met citaat

spitfiresoul schreef:

het is nu eenmaal zo dat als opvolger van de schijf de blu-ray gewonnen heeft tot nu toe van de hd-dvd en dus op termijn dit de dvd zal wegduwen.

Denk het niet want de Blu Ray medium maakt weinig vooruitgang, er worden wel blu Ray spelers verkocht maar de meeste blijven toch nog wel dvd's kopen. Terwijl dan het digitaal kijken naar films populairder word. Je gaat meer gezinnen vinden die Netflix hebben dan een Blu Ray speler...(in USA althans)...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
spitfiresoul schreef:

het is nu eenmaal zo dat als opvolger van de schijf de blu-ray gewonnen heeft tot nu toe van de hd-dvd en dus op termijn dit de dvd zal wegduwen.

Denk het niet want de Blu Ray medium maakt weinig vooruitgang, er worden wel blu Ray spelers verkocht maar de meeste blijven toch nog wel dvd's kopen. Terwijl dan het digitaal kijken naar films populairder word. Je gaat meer gezinnen vinden die Netflix hebben dan een Blu Ray speler...(in USA althans)...
Netflix verhuurt echter ook Blu-Rays en in 2009 had 10% van hun clienteel een Blu-Ray abbo.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 14:46    Onderwerp: Reageren met citaat

^Dat zegt eigenlijk niet veel, buiten het feit dan dat de medium nog klein is.
Terug naar boven
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat het lawaai betreft ik denk dat dat puur aan de cd indeling ligt, als ik game A in de 360 doe dan maakt ie minder geluid dan game B. Dus ik denk dat het meer aan de devs ligt. Ik had toen een ps3 en die hoorde ik echt niet. Mss als ik lang speelde dan ging de fan wat harder draaien maar absoluut niet storend. Was een oud model trouwens, kweenie hoe het met de nieuwe zit.

Enne Konni je zegt wel steeds BR dit en dat maar het is toch ook gwoon goed? Enige waar jij telkens mee komt is dat eeuwige financiele gewouwel van je waar je zo goed in bent. Ondertussen liggen de winkels vol met Blu-Ray films, docu's en series. Een beetje liefhebber koopt zn zooi tegenwoordig op BR. Als ik moest kiezen tussen Band of Brothers BR of DvD, ehhh goh moeilijke keus !NIET! dan kiest ik dus BR. Je doet het echt overkomen alsof je BR boycot en jijzelf geen enkele disc hebt liggen.

Je kan zeggen van Blu-Ray wat je wil, maar als jij een filmpje drin propt en verblind wordt door het scherpe beeld en magistrale geluid tjaaaa ik vind het nog steeds een goeie vooruitgang, want dat is het gwoon. Vooral anime Blu-Rays, holy shit wat ziet dat er strak uit, full hd 1080p pwnzors. DvD, wat is dat?

Ik zei het al eerder, Blu-Ray is er nu eenmaal, en het gaat niet meer weg. Dus wen er maar aan (effe een test):

En? Hoe voel je je nu?

Laatst aangepast door Boogieboyz op 24 Jun 2011 00:25; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik me toch af vraag
Als ik een dvdripje download van 1.4 gb doet dat totaal niet onder aan de kwaliteit van een normale legaal gekochte dvd

Wat gebeurd er dan met die andere 3 gb, of is dat de anti piracy shit, van je steelt toch ook geen baby, maar je download wel een dvd?

Want mij lijkt het dat je de resolutie wel wat kan oppompen met die 3 gb die je over houdt
Terug naar boven
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Huh, welke 3gb? Je zegt net zelf 1.4gb... 1.4 klinkt idd als dvd kwaliteit, dus als dat zoals je zegt hetzelfde is dan is het toch goed? LoL ben een beetje in de war.

Trouwens je mag nie praten over d/len, word Joni denkik nie blij van. Foei.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:27    Onderwerp: Reageren met citaat

dvds zijn toch 4.7 gb? xD

En voordat onze favo belgische admin zich er mee gaat bemoeien

Films en muziek downloaden is LEGAAL volgens de canadian law, die nederland ook hanteert
Terug naar boven
streetfighter BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Andere talen audio enz nemen ook ruimte in
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
the_dan BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 00:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh ja, dat was ik helemaal vergeten

Ookal is ondertiteling totaal niet groot

(1 mb max per taal)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 09:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

the_dan schreef:

En voordat onze favo belgische admin zich er mee gaat bemoeien

Films en muziek downloaden is LEGAAL volgens de canadian law, die nederland ook hanteert
Maar niet volgens de Europese wetgeving die Gamed hanteert, en zeker niet volgens de Gamed reglementen zelf aangezien wij het nut van copyright wel inzien.
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat

the_dan schreef:

Dat wil overigens niet zeggen dat alle films hier gebruik van maken. Er zijn er ook genoeg die maar de helft gebruiken.

Je vergeet daarnaast ook de 'extra's' die op een dvd staan als interviews, making offs, commentaar etc.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

the_dan schreef:
Want mij lijkt het dat je de resolutie wel wat kan oppompen met die 3 gb die je over houdt

Ik denk dat dat ook ligt aan de hardware van dvd-spelers? Kan je überhaupt HD-beelden op een dvd zetten en in een dvd-speler afspelen? Nog nooit geprobeerd.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

GekooktEi schreef:
the_dan schreef:

Ik denk dat dat ook ligt aan de hardware van dvd-spelers? Kan je überhaupt HD-beelden op een dvd zetten en in een dvd-speler afspelen? Nog nooit geprobeerd.
Yep, je zit gewoon met ruimtegebrek.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 12:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Joni Philips schreef:
GekooktEi schreef:
the_dan schreef:

Yep, je zit gewoon met ruimtegebrek.

Oh, maar ik zou toch niet verwachten dat een oude dvd-speler 1080p-beelden af zou kunnen spelen (ook al zou het een filmpje van 10 seconden zijn).

Nou ja, kwestie van nooit aan gedacht blijkbaar.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 13:12    Onderwerp: Reageren met citaat

ikzoekruzie schreef:

1)Enne Konni je zegt wel steeds BR dit en dat maar het is toch ook gwoon goed?

2)Enige waar jij telkens mee komt is dat eeuwige financiele gewouwel van je waar je zo goed in bent.

3)Ondertussen liggen de winkels vol met Blu-Ray films, docu's en series. Een beetje liefhebber koopt zn zooi tegenwoordig op BR. Als ik moest kiezen tussen Band of Brothers BR of DvD, ehhh goh moeilijke keus !NIET! dan kiest ik dus BR. Je doet het echt overkomen alsof je BR boycot en jijzelf geen enkele disc hebt liggen.

[/img]

En? Hoe voel je je nu?

1) Zeg ik dan dat het niet zo is?

2) Ja want het interesseert me, niets voor niets maakte ik financiele analyses voor Vgchartz (lang geleden) en is het ook een onderdeel van mijn job het is gewoon een hobby.

3) Vol? Wat dan met dvd's? Ik heb dan ook niet over de liefhebbers maar over de markt. De markt die al wat blu ray spelers heeft gekocht blijft nog steeds dvd kiezen.

Ik heb juist één blu Ray (Halo Legends) en zelf één HD dvd Saw III (kreeg je bij Condemned 2).

Blu ray zal alleen de markt overheersen als de filmstudio's doen wat ik al jaren zeg maakt blu Ray exclusives...(Volgende Harry potter/Pirates of the carribean als voorbeeld) en je zal een kleine verandering zien...Maak dit jaar 100 blu ray exclusives en je zal snel dvd snel zien sterven maar geen enkele movie publisher wilt die weg opgaan omdat het pijn gaat doen in hun profits..
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Video en dvd hebben ook aardig lang samen geleefd, een keuze om Blu-ray aan de man te forceren is ook geen goede oplossing aangezien je daarmee niet alleen de winst beperkt, zoals je (konnichiwa) zelf al aangeeft, maar ook omdat je mensen die er geen geld voor (over) hebben forceert om over te stappen naar een BD-speler.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 14:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah, hoe je het ook draait of keert: de toekomst van alle vormen van entertainment zit in digitale downloads of streams. Films kijken zal in de toekomst voornamelijk door services zoals Netflix gebeuren (hier in België hebben we het aanbod van Telenet's en Belgacom's Digitale TV) en muziek op CD's en Vinyl's wordt ook alsmaar minder verkocht. Daar draaien vooral iTunes en services zoals LastFM de klok.

In de toekomst denk ik dat ook games op zulke services zullen worden aangeboden. De PC markt wordt al gedomineerd door digitale downloadservices zoals Steam en dat zal in de toekomst ook zijn weg vinden naar de consoles. Ook services zoals OnLive zullen in de toekomst belangrijk worden, als ze in de komende jaren de kinderziektes weten weg te werken (latency o.a.).

Ik denk niet dat Blu-Ray en DVD zullen verdwijnen, ze zullen gewoon naast digitale downloads en streams blijven bestaan. Net zoals dat het geval is met CD's en digitale muziekdownloads. Maar de toekomst is sowieso dus wel digitaal.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Het verschil was wel dat DVD vrij snel de markt veroverde, de 20% van de markt die Blu Ray maximaal heeft nu haalde DVD in ongeveer één jaar...En na twee jaar was het al dicht bij 50% om dan uiteindelijk tussen 3-4 jaar na release 70-80% van de markt te halen.

Forceren is een risico maar in de long run kunnen ze meer winst maken?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 14:23    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
Het verschil was wel dat DVD vrij snel de markt veroverde, de 20% van de markt die Blu Ray maximaal heeft nu haalde DVD in ongeveer één jaar...En na twee jaar was het al dicht bij 50% om dan uiteindelijk tussen 3-4 jaar na release 70-80% van de markt te halen.

Forceren is een risico maar in de long run kunnen ze meer winst maken?

Tijdens de opgang van DVD was downloaden en het internet in het algemeen nog niet zo erg ingeburgerd als nu.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Christian Vuye schreef:
Ik denk niet dat Blu-Ray en DVD zullen verdwijnen, ze zullen gewoon naast digitale downloads en streams blijven bestaan. Net zoals dat het geval is met CD's en digitale muziekdownloads. Maar de toekomst is sowieso dus wel digitaal.

Uiteraard, voor de mainstream zal de toekomst 100% digitaal worden. Als video-on-demand in onze regio een opmars gaat maken zullen videotheken waarschijnlijk meteen het onderspit delven. Toch is huren en hebben voor mij met films een groot verschil, een goedgevulde kast overtreft voor mij altijd een goedgevulde download queue.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 15:06    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
Christian Vuye schreef:

Uiteraard, voor de mainstream zal de toekomst 100% digitaal worden. Als video-on-demand in onze regio een opmars gaat maken zullen videotheken waarschijnlijk meteen het onderspit delven. Toch is huren en hebben voor mij met films een groot verschil, een goedgevulde kast overtreft voor mij altijd een goedgevulde download queue.

Natuurlijk, maar dat is maar een klein, niche publiek dat zoveel aandacht besteed aan het werkelijk fysiek hebben van een product.
Terug naar boven
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
Blu ray zal alleen de markt overheersen als de filmstudio's doen wat ik al jaren zeg maakt blu Ray exclusives...(Volgende Harry potter/Pirates of the carribean als voorbeeld) en je zal een kleine verandering zien...Maak dit jaar 100 blu ray exclusives en je zal snel dvd snel zien sterven maar geen enkele movie publisher wilt die weg opgaan omdat het pijn gaat doen in hun profits..

You got a point there. Het zou ook een hele operatie worden denkik, alleen nog maar BR spelers in de winkels, stoppen met de productie van dvd's, evenals de spelers, de exclusive films en niet te vergeten alle Pc's die zouden dan ook standaard BR moeten kunnen lezen, m.a.w. alleen nog maar Pc's met BR drives leveren. Dat gaat niet effe over 1 dag.

Blijft er nog 1 ding over.... de Xbox
Als zoiets zou gebeuren, stoppen ze dan toch eindelijk een BR drive in de 360? Of de volgende console wellicht? Zie ik eigenlijk nog steeds niet gebeuren, lol. Denk dat MS dan nog eerder overstapt op SSD oid.

Aan de prijs hoeft het iig niet meer te liggen toch? BR word steeds goedkoper, met uitzondering van boxed series, die willen nog wel eens wat kosten gloof ik.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Microsoft zal de volgende generatie denk ik volledig digitaal gaan.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:

Haha! Dan zullen ze mijn geld niet zien.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 24 Jun 2011 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:

Arme Belgen.

Volledig digitaal zal niet gebeuren, er is een reden waarom er nog steeds Pc games in de winkel te koop zijn. De industrie heeft op het moment nog teveel steun nodig van retailers om volledig digitaal te gaan en ik denk sowieso dat ze er een hoop sales mee mislopen van bijvoorbeeld verzamelaars.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 3

Ga naar: