Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
chemdog BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 14:00    Onderwerp: xbox controller naar pc. Reageren met citaat

hallo mede gamers ik wil aankomende winter een pc aanschaffen maar wil een xbox controller aansluiten heeft iemand hier ervaring mee: werkt het zuiver en hoe sluit je zoiets aan?? ik kan absoluut niet met muis en toetsen bord gamen, ik ben al ruim 20 jaar console gamer maar wil voor de nieuwste games zoals BF3 toch een pc aanschaffen.

alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 14:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gamen met muis en toetsenbord went vrij snel hoor. Je moet er alleen wel even wat tijd in stoppen.

Een 360 controller werkt tegenwoordig met 70% van de games. In de meeste gevallen kan je er direct mee starten, soms moet je even de input veranderen van muis en toetsenbord naar controller.

Btw, als je BF3 op de PC online wil gaan spelen met controller ga je wel waanzinnig hard afgemaakt worden. Je kan beter leren met toetsenbord en muis te spelen.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Absoluut niet? Misschien moet je gewoon het wennen, ik verkoos vroeger ook een Dualshock boven een toetsenbord maar sinds ik me een fatsoenlijke game PC heb aangeschaft is het andersom. Er zijn wel wat games die de 360 controller supporten, vooral games die sowieso al wat meer naar de consoles mikken (Black Ops, Crysis 2,...).
Terug naar boven
Sutefuu BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat

FPS Games spelen met een controller is sowieso enorme faal, een muis is gewoon 100 keer preciezer
Wat een vriend van me laatst zei: Wtf Move - Kinect - Wii, De beste motioncontroller is en blijft nog altijd de muis
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speel het liefst shooters met de muis, maar sportgames zoals fifa en dirt 3 (noem ik maar even een sportgame) zijn gemaakt voor de controller (stuur)
Terug naar boven
Sutefuu BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 15:36    Onderwerp: Reageren met citaat

klopt, fifa is een voorbeeld van een controllerspel, bij racegames is het 1.stuur, 2.controller 3. de rest
Maar FPS games op consoles... snap niet wie er mee begonnen is
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 16:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Sutefuu schreef:
klopt, fifa is een voorbeeld van een controllerspel, bij racegames is het 1.stuur, 2.controller 3. de rest
Maar FPS games op consoles... snap niet wie er mee begonnen is

Retards.
Het is zeer eenvoudig. In deze wereld is een product/fenomeen niet succesvol omdat het kwalitatief hoogwaardig is, maar omdat het een lage instapdrempel heeft. Nu games zoals call of duty praktisch uit zich zelf spelen met auto-aim, zijn controllers zo populair geworden.
Terug naar boven
wekband BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ik hier, na de hierboven gegeven antwoorden niet meer hoef te antwoorden.
Wel heb ik, mede doordat ik een Xbox ga kopen, en dus aan het zoeken ben voor een controller, op deze site gekomen :

http://www.consoleshop.nl/product/36051/microsoft-xbox-360-wireless-controller-for-windows-white.html

Misschien toch handig als ze je niet willen/kunnen overtuigen.

Nee, ik krijg hier geen geld voor van C0ns0l3sh0p
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat

wekband schreef:
Ik denk dat ik hier, na de hierboven gegeven antwoorden niet meer hoef te antwoorden.
Wel heb ik, mede doordat ik een Xbox ga kopen, en dus aan het zoeken ben voor een controller, op deze site gekomen :

http://www.consoleshop.nl/product/36051/microsoft-xbox-360-wireless-controller-for-windows-white.html

Misschien toch handig als ze je niet willen/kunnen overtuigen.

Nee, ik krijg hier geen geld voor van C0ns0l3sh0p

Heb ik daar ook gekocht, werkt hier al 2 jaar geweldig. Je hebt een draadloze ontvanger die je in je usb steekt, vervolgens is het zoals je op een xbox speelt (bij sommige games nog met de knoppen erbij op het scherm).

Aanrader, hoewel hij elders wel goedkoper te verkrijgen valt dan bij coolblue
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 23 Jun 2011 04:18    Onderwerp: Re: xbox controller naar pc. Reageren met citaat
Redacteur

chemdog schreef:
hallo mede gamers ik wil aankomende winter een pc aanschaffen maar wil een xbox controller aansluiten heeft iemand hier ervaring mee: werkt het zuiver en hoe sluit je zoiets aan?? ik kan absoluut niet met muis en toetsen bord gamen, ik ben al ruim 20 jaar console gamer maar wil voor de nieuwste games zoals BF3 toch een pc aanschaffen.

alvast bedankt!

Voor de wireless controller versie (met charge kabel) moet je wel een wireless ontvanger kopen. Voor de controllers met kabel kan je gelijk plug'n play gebruiken.

Als je de wireless controller hebt, denk ik toch dat het beter is dat je in plaats van de ontvanger simpelweg een Xbox 360 controller voor PC aankoopt.

Mocht je een Playstation 3 in huis hebben, dan kan je met MotioninJoy aan de slag. Gebruik het al een tijdje en het emuleert een Xbox 360 controller inclusief trigger sensitivity & vibratie en dankzij de emulatie werkt het ook met de meeste games (al toont de game wel de Xbox 360 knoppen op het scherm bij QTE's of acties).
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: