Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Draster BerichtGeplaatst: 08 Mei 2011 22:35    Onderwerp: Grote Tv's en 720P/1080P games Reageren met citaat

Gegroet beste gamed leden,

Ik ben recent naar men eigenste appartement verhuist en ben tot de conclusie gekomen dat men trouwe samsung TV van de voorbije 3 jaar een beetje aan de kleine kant is om dienst te doen in de woonkamer.

Nu heb ik wat rondgekeken naar goede gaming tv's, en de conclusie lijkt te zijn dat zowel plasma als LCD tv's hun voor-en nadelen hebben, maar over de grote lijn gelijkwaardig zijn.

Daarbij kwam ik tot deze tv:
Samsung UE46D8000

Dit is een 46 inch scherm met volgende afmetingen:

Citaat:
Beelddiagonaal 46 inch
Afmeting - Breedte 104 cm
Afmeting - Hoogte 60 cm
Afmeting - Diepte 3 cm

Nu weet ik nog dat bij de aankoop van men huidige TV, ik helemaal niet stil gestaan heb bij de overgang van een kleine analog tv naar een breedbeeld HD-ready tv, en bijgevolgd de last-gen games er nogal slecht uitzagen alsook de standaard tv programmas(afhankelijk van hoe dicht je bij het scherm zit, maar de last-gen games hadden zelfs op grote afstand last van blur en jaggies.)

Nu weet ik dat deze games er nog steeds slecht (wellicht zelfs slechter) uit zullen zien op een groot beeldscherm, maar hoe zit het met de PS3/XBox360 games met 720p resolutie? (dus geen 1080p)

De native resolution van de tv is 1080p, betekend dit dat ik een gelijkaardig probleem ga ervaren met deze tv als bij de vorige generatie? Dat 720p gewoon een te lage kwaliteit is om te tonen op een 1080p scherm? Of gaat dit slechts een klein verschil zijn dat niet meer merkbaar is wanneer je meer dan een meter van het scherm af zit?

Moest iemand suggesties hebben qua HD TV's zijn deze ook altijd welkom.

Alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 08 Mei 2011 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Tuurlijk niet joh, Full HD-tv's zijn gewoon gemaakt om zowel 720p en 1080p af te spelen. Dus 720p zal er nog steeds geweldig crisp uit zien, in ieder geval net zo goed als op een 720p-tv. Met 528p (?) zullen misschien zoals jij aangeeft wel wat probleempjes zijn (hoewel ik ook heel vaak dvd's kijk op mijn HD-tv?), maar met HD-resoluties echt niet.

Ik heb zelf een Full HD 35", dit houdt eigenlijk in dat het verschil tussen 720p en 1080p bijna niet merkbaar is als je twee of drie meter afstand neemt. met 46" zal het verschil duidelijker zijn, maar je moet niet denken dat 720p "lelijk en onscherp" is en 1080p "scherp en prachtig" of zoiets. Het is meer een kwestie van mooi, mooier, mooist. 720p vind ik er persoonlijk geweldig uit zien namelijk.

Native betekent gewoon dat hij 'echt' 1080p weer kan geven. Dat verandert niets aan de compatibiliteit met bijv. 720p, AFAIK.
Terug naar boven
zie sang BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 11:38    Onderwerp: Reageren met citaat

HD- TVs zijn ontworpen om Digtale onvangst te krijgen , Ik geef u een goeie raad plaats een Digicorder of een HD - Digicorder verbind alles ps3/ 360 met HDMI kabels . Jou HD TV zal nooit mooi spelen met analoge verbindingen , dit is de vereiste om een HD- TV
te kopen , sorry maar je zal nog ff je portefeuille mogen aanspreken ....
Het is ook de bedoelingen om niet dichtbij te zitten , de gouden regel is daarover op een afstand van 2,5 of 3 x diagonaal van je HD plaats te nemen zelf voor games , bv in jou geval zal je moeten op 2,5 m tot 3m je zetel plaatsen om optimaal te genieten van je HD
en laat je HD maar op 1080p spelen.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hier beneden ook een grote 47" Full HDTV staan, en ik moet zeggen dat de meeste Xbox 360 en PlayStation 3 games er ongelooflijk slecht uitzien op die TV. Beide consoles of je TV zullen het 720p signaal upscalen, wat zorgt voor een heel erg uitgewassen beeld. Daarom speel ik mijn Xbox 360 en PlayStation 3 games op de HD-Ready TV die in mijn kamer staat.

Natuurlijk zijn er games die er prima uitzien op een Full HD TV, zoals Gears of War 2, maar GTA IV zag er echt uitgewassen uit.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Ik heb hier beneden ook een grote 47" Full HDTV staan, en ik moet zeggen dat de meeste Xbox 360 en PlayStation 3 games er ongelooflijk slecht uitzien op die TV. Beide consoles of je TV zullen het 720p signaal upscalen, wat zorgt voor een heel erg uitgewassen beeld. Daarom speel ik mijn Xbox 360 en PlayStation 3 games op de HD-Ready TV die in mijn kamer staat.

Natuurlijk zijn er games die er prima uitzien op een Full HD TV, zoals Gears of War 2, maar GTA IV zag er echt uitgewassen uit.

Hoe ver van dat scherm zit je ongeveer? Het mijne zou op iets van een 2,10 meter afstand staan.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Je wilt een TV van 46-inch, waar je dan iets meer dan twee meter voor gaat zitten? Dat is absurd man! Dan kan je beter een 32 of 36 inch TV nemen! Ik zit op zo'n 3 of 4 meter van mijn grote TV beneden.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Je wilt een TV van 46-inch, waar je dan iets meer dan twee meter voor gaat zitten? Dat is absurd man! Dan kan je beter een 32 of 36 inch TV nemen! Ik zit op zo'n 3 of 4 meter van mijn grote TV beneden.

Hm, volgens de replies hier is het wel een fatsoenlijke afstand:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=985659
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ik weet niet, Chris. Ik heb een 35" Full HD en daar zien mijn games er perfect op uit, zowel 720p als 1080p (as noted before, merk zelfs het verschil niet zo goed). Kan dus ook specifiek aan jouw tv liggen.

Mijn broertje zit wel eens letterlijk voor de tv. Dan zit hij er zeg maar een halve meter vanaf. Echt ziek.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
Ik weet niet, Chris. Ik heb een 35" Full HD en daar zien mijn games er perfect op uit, zowel 720p als 1080p (as noted before, merk zelfs het verschil niet zo goed). Kan dus ook specifiek aan jouw tv liggen.

Mijn broertje zit wel eens letterlijk voor de tv. Dan zit hij er zeg maar een halve meter vanaf. Echt ziek.

Op 35-inch zal het verschil inderdaad niet echt zichtbaar zijn, maar hoe groter de TV, hoe groter het verschil. En geloof me, het ligt niet aan mijn TV. 1080p-content ziet er prima uit, net zoals sommige games (Gears of War dan vooral).
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit altijd een halve meter voor m´n 32 inch.. Misschien nog wel wat minder. Ik zit er echt recht voor. Maar ik ben dan ook niet zo van het afstandgamen. Dan zit ik er echt niet in ofzo, en zuig ik ook.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 21 Mei 2011 00:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Even ter conclusie, moest iemand ooit voor hetzelfde dilemma komen te staan:

Na wat zoekwerk op het internet ben ik dan toch voor de 46 Inch gegaan, en ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van.

Net wat God of War 3 gespeeld en het beeld ziet er echt fenomenaal uit. Het is gewoon een geheel nieuwe game-ervaring geworden.

De tv lijkt ook zeer goed small definition te upscalen(althans dvd & tv programmas, nog geen last-gen games getest). Zit op ongeveer 2.75-3 meter afstand van het SD beeld en het ziet er gewoon goed uit. Je ziet wel een verschil met HD, maar zelfs dat valt goed mee.

Enige nadeel is dat ik wel wat heb moeten calibreren om een echt 'goed' beeld te krijgen, maar dat ging vrij makkelijk, gewoon wat settings van een reviewer gekopiëerd.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: