Auteur |
Bericht |
|
omit edoa |
Geplaatst: 08 Mei 2011 19:22 Onderwerp: Welke Nintendo DS kopen?
| |

|
Hallo allemaal,
ik zou graag een (tweedehands) Nintendo DS kopen voor mijn vriendin. Dit vooral samen met de nieuwe pokemon als mop (omdat we dat vroeger zalige games vonden).
nu weet ik niet voor welke versie van de DS ik zou moeten gaan (light etc.) dus vroeg ik me af of jullie raad wisten. voor de 3DS zou ik niet direct gaan want dan ga ik al direct veel geld uitgeven.
wat ook handig zou zijn om te weten is hoeveel geld zo'n (tweedehands) DS tegenwoordig nog waard is. ik zou er samen met de pokemon game rond de 100 euro aan willen geven.
alvast bedankt  |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 08 Mei 2011 19:24 Onderwerp:
| |

|
de ds lite of toch echt de 3ds, met wat er aankomt is dat zeker een goeie koop |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 08 Mei 2011 19:36 Onderwerp:
| |

|
Mocht je een Nintendo DS Lite willen nemen, dan lijkt me dit een uitstekende keuze. Als ik zo naar het verhaaltje kijk, lijkt het me niet dat jij en je vriendin intensief gaan spelen. Misschien leuk om zo af en toe eens een spelletje te spelen, toch? En dan is een Nintendo DS Lite zeer zeker een goede aankoop.
Deze apparaten zijn ook niet zo duur meer, én je kunt er nog games van de Game Boy Advance op afspelen; een functie die de Nintendo DSi, Nintendo DSi XL en de Nintendo 3DS niet meer hebben.
Mijn advies is dus om een Nintendo DS Lite te nemen. Deze zijn, als je een beetje goed rondkijkt, al voor een vrij lage prijs nieuw te vinden. Let bij een gebruikt exemplaar vooral op het aanraakscherm. Dit moet goed functioneren, anders is het een miskoop. Een goede manier om dat te testen, is door het meegeďnstalleerde programma PictoChat te gebruiken.
Veel succes met je keuze en aankoop! En daarna natuurlijk veel plezier! |
|
Terug naar boven |
|
|
omit edoa |
Geplaatst: 08 Mei 2011 19:52 Onderwerp:
| |

|
bedankt voor de reacties.
ik zie de ds lite wel zitten, maar ik had onlangs gehoord dat deze niet meer geproduceerd zou worden door nintendo. dus ik weet niet in welke mate dat ik ze nog nieuw kan kopen.
hoeveel schat je dat ze tweedehands nog waard zijn? |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 08 Mei 2011 19:56 Onderwerp:
| |

|
Is redelijk moeilijk voor mij in te schatten, maar ik denk 50/60 euro |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:10 Onderwerp:
| |

|
Ik zelf kies de DS Lite, omdat ik die zelf al 4x heb thuis liggen.
(nee ik verkoop er geen)
DS is te oud en te lelijke design, en je kunt er nog GBA games op afspelen.
DS Lite ligt fijn en makkelijk in je handen, en je kunt ook bij deze GBA games af spelen.
DSi is net als de Lite ook makkelijk en heeft extra functies als een camera, geen GBA games meer.
DSi XL is net als de normale maar dan een slag groter, ook geen GBA games meer.
3DS, kan ik niet echt zeggen dat het een vervolg is op de andere DS versies, deze heeft totaal andere games.
3DS moet je echter zeker mee wachten, nog geen goede games voor. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:11 Onderwerp:
| |

|
omit edoa schreef: | bedankt voor de reacties.
ik zie de ds lite wel zitten, maar ik had onlangs gehoord dat deze niet meer geproduceerd zou worden door nintendo. dus ik weet niet in welke mate dat ik ze nog nieuw kan kopen.
hoeveel schat je dat ze tweedehands nog waard zijn? |
Kijk maar eens op marktplaats, zie je ook nog wel redelijke DSlites tussen die er nog goed uitzien, en voor redelijke prijzen. |
|
Terug naar boven |
|
|
omit edoa |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:18 Onderwerp:
| |

|
oke bedankt voor de uitgebreide uitleg .
ik heb al eens zitten zoeken en ik denk dat de prijs rond de 60 a 70 euro ligt.
dat is het mij wel waard, nu enkel nog die pokemon game fixen .
vanaf hier kan ik het alleen aan, nogmaals bedankt voor de moeite.
groeten |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:36 Onderwerp:
| |

|
omit edoa schreef: | oke bedankt voor de uitgebreide uitleg .
ik heb al eens zitten zoeken en ik denk dat de prijs rond de 60 a 70 euro ligt.
dat is het mij wel waard, nu enkel nog die pokemon game fixen .
vanaf hier kan ik het alleen aan, nogmaals bedankt voor de moeite.
groeten |
Welke Poke game ga je erbij nemen,
Pearl/Diamond/Platinum
HeartGold/SoulSilver
Black/White
De laatste 2 zijn vet en dat zijn mijn eerste 2 Poke games die ik heb uitgespeeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
omit edoa |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:43 Onderwerp:
| |

|
ik dacht aan een van de laatste twee, dus black of white.
ik heb geen enkele pokemon game meer gespeeld sinds de allereerste red & blue en na het lezen van de review van black & white hier op gamed kwam er toch wel een nostalgisch gevoel naar boven kruipen. toen ik het aan mijn vriendin liet zien dacht ze er hetzelfde over en wou ze die nieuwe wel eens proberen. daarmee dat ik dacht, misschien een leuke verrassing.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Talicus |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:47 Onderwerp:
| |

|
Als je toevallig de keuze hebt uit meerdere tweedehandse DS Lites dan raad ik aan om er eentje uit te zoeken met een screen protector er al op. Het is dan waarschijnlijk dat de vorige eigenaar deze er al op had toen hij/zij de DS kocht, en dat daardoor het scherm in een stuk betere staat is.
Helaas zijn de schermen van de DS redelijk krasgevoelig, dus het is handig als je een eigenaar kan vinden die duidelijk veel heeft gedaan om zijn/haar ds te beschermen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 08 Mei 2011 20:48 Onderwerp:
| |

|
DS Lite, tenzij je wat in de DSiWare catalogus ziet staan dat je moet hebben.
Kunt ook meteen voor een 3DS gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 08 Mei 2011 22:21 Onderwerp:
| |

|
Talicus schreef: | Als je toevallig de keuze hebt uit meerdere tweedehandse DS Lites dan raad ik aan om er eentje uit te zoeken met een screen protector er al op. Het is dan waarschijnlijk dat de vorige eigenaar deze er al op had toen hij/zij de DS kocht, en dat daardoor het scherm in een stuk betere staat is.
Helaas zijn de schermen van de DS redelijk krasgevoelig, dus het is handig als je een eigenaar kan vinden die duidelijk veel heeft gedaan om zijn/haar ds te beschermen. |
Ik heb op beide dssen die ik heb nooit een schermbeschermer gehaald en heb nooit problemen gehad
Misschien als je een mes als stylus gebruikt zoals mijn neefje, maar toch |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 08 Mei 2011 23:13 Onderwerp:
| |

|
Talicus schreef: | Als je toevallig de keuze hebt uit meerdere tweedehandse DS Lites dan raad ik aan om er eentje uit te zoeken met een screen protector er al op. Het is dan waarschijnlijk dat de vorige eigenaar deze er al op had toen hij/zij de DS kocht, en dat daardoor het scherm in een stuk betere staat is.
Moet zeggen dat ik op al mijn Nintendo DS-apparaten (Nintendo DS, Nintendo DSi en Nintendo 3DS) nog nooit een beschermer heb geplakt. En ik heb ook nog nooit problemen gehad met de aanraakschermen.
Is het niet meer een gevoel van veiligheid voor de gebruiker zelf, die beschermers? |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 08 Mei 2011 23:20 Onderwerp:
| |

|
Mr. Awesome schreef: | Talicus schreef: | Als je toevallig de keuze hebt uit meerdere tweedehandse DS Lites dan raad ik aan om er eentje uit te zoeken met een screen protector er al op. Het is dan waarschijnlijk dat de vorige eigenaar deze er al op had toen hij/zij de DS kocht, en dat daardoor het scherm in een stuk betere staat is.
Moet zeggen dat ik op al mijn Nintendo DS-apparaten (Nintendo DS, Nintendo DSi en Nintendo 3DS) nog nooit een beschermer heb geplakt. En ik heb ook nog nooit problemen gehad met de aanraakschermen.
Is het niet meer een gevoel van veiligheid voor de gebruiker zelf, die beschermers? |
Ik ook, ligt er altijd aan hoe je ermee omgaat, heb er zelf 4.
3 Daarvan zijn echt nieuw, nog niet uit doos, voor mijn collectie he.
De andere heeft alleen krassen aan de buiten kant. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 09 Mei 2011 08:00 Onderwerp:
| |

|
Ik had een ds phat die rond de 80 keer is gevallen
Scherm lag eraf, maar nog steeds geen krasje op het scherm  |
|