Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende  
CowboySpike BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 12:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Gelukkig staan mijn CC er niet op.

Dit. Maar tering ey, balen voor de mensen die hier gedupeerd van zullen worden. Alleen maar omdat Sony dus blijkbaar niet genoeg beveiligd is... Misschien volgend jaar overstappen naar Wii HD?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 13:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 14:13    Onderwerp: Reageren met citaat

meer van gamert

En een fail

Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

@^
"En een fail"
More like a win.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 16:14    Onderwerp: Reageren met citaat

@HatersWillBeLovers schreef:
Roderick schreef:
Al mn wachtwoorden gewijzigd. CC hou ik in de gaten...net nu ik een grote aankoop met mn CC moet doen...

Godverdomme wat is Sony toch ook kut deze generatie he.

Maar even geregistreerd om mijn reactie hier ook te posten, zonder lid-status word je hier toch niet serieus genomen:

Gelukkig dat Microsoft nooit je CC gegevens is kwijtgeraakt. Oh wait, dat is wel gebeurd, in 2007. Spijtig genoeg zijn de meeste Xbox fanboys niet oud genoeg om dat te weten.

En wat was MS reactie? Oh, verwittig maar even je bank en daarna deden ze niets.

Doe alsjeblieft normaal, er is een gigantisch verschil tussen mensen die persoonlijk gedupeerd zijn door hun wachtwoord weg te geven en voor phishing scams te vallen en Sony die hun netwerk slecht beveiligd en , ALLE INFORMATIE VAN ALLE PSN ACCOUNTS LAAT JATTEN. Ik heb nog het geluk dat ik nooit CC informatie heb ingevuld, maar ik heb dus wel lekker AL mijn wachtwoorden moeten veranderen. Dit is belachelijk en als Sony hierdoor gaat floppen, volgende generatie, zie je mij er niet om huilen.

Even serieus jongens, als Sony fanboys nu NOG niet pissed off zijn, betekend dat dat ze willend hun billen splijten om zich te laten nemen door de ****** van SCE, en dat komt van iemand die niet blij is met zijn 5 red rings of death waardoor hij een nieuwe slim heeft moeten kopen. Ik ben van mening dat Sony VEEL meer verkeerd heeft gedaan deze generatie, dit is echt te idioot voor woorden.
Terug naar boven
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
Doe alsjeblieft normaal, er is een gigantisch verschil tussen mensen die persoonlijk gedupeerd zijn door hun wachtwoord weg te geven en voor phishing scams te vallen en Sony die hun netwerk slecht beveiligd en , ALLE INFORMATIE VAN ALLE PSN ACCOUNTS LAAT JATTEN. Ik heb nog het geluk dat ik nooit CC informatie heb ingevuld, maar ik heb dus wel lekker AL mijn wachtwoorden moeten veranderen. Dit is belachelijk en als Sony hierdoor gaat floppen, volgende generatie, zie je mij er niet om huilen

Buiten natuurlijk dat via Bungie.net en Windows Live lekker wel CC informatie gestolen kon worden.
http://www.zdnet.com/blog/security/xbox-live-hacked-accounts-stolen/131
Terug naar boven
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Al een geluk dat ik mijn CC gegevens niet heb gekoppeld aan m'n PSN acc.
En voor diegene die het wel gedaan hebben: AFGANG.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:08    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
Doe alsjeblieft normaal, er is een gigantisch verschil tussen mensen die persoonlijk gedupeerd zijn door hun wachtwoord weg te geven en voor phishing scams te vallen en Sony die hun netwerk slecht beveiligd en , ALLE INFORMATIE VAN ALLE PSN ACCOUNTS LAAT JATTEN. Ik heb nog het geluk dat ik nooit CC informatie heb ingevuld, maar ik heb dus wel lekker AL mijn wachtwoorden moeten veranderen. Dit is belachelijk en als Sony hierdoor gaat floppen, volgende generatie, zie je mij er niet om huilen

Buiten natuurlijk dat via Bungie.net en Windows Live lekker wel CC informatie gestolen kon worden.

http://news.cnet.com/2100-7349_3-6169060.html

While some users believe the security of Xbox Live was breached, others suggest that users were tricked into giving up enough information while in a game so fraudsters could call Microsoft to change the account information. Users may also have been duped into giving up their account information through phishing scams.

Read more: http://news.cnet.com/2100-7349_3-6169060.html#ixzz1KjwrjzmI
Terug naar boven
spitfiresoul BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:33    Onderwerp: Reageren met citaat

volgens eurogamer:

de vette gedeelten intereseren me wel: 1 ik heb geen mail gehad. iemand in belgië en/of nederland wel? mss houdt dit in dat belgische/nederlands mss zelfs grootste deel van europese accounts niet gehacked zijn of dat ze nog moeten beginnen aan ons te mailen?

verder dacht ik wel al dat security code nooit doorgestuurd wordt enzo. zolang psn down is kan men dus niet direct iets met die gegevens( maar tuurlijk is een groot deel van de beveiliging gebroken aangezien de enige info die ze mogelijk niet hebben slechts een 3cijferige code is.

er gaat ook een vermoeden uit dat de hacker het psn gehacked heeft om zijn kunsten te tonen en het dus onwaarschijnlijk is dat je cc gegevens gebruikt gaan worden. de straf voor dit hacken en diefstal is zoiezo zwaar dus slimme hackers richten zich volgens die geruchten dan meer op banken( why risk xx years of jail for 100k$ if you can get 1million$)

A new statement published by the platform holder on the PlayStation Blog and currently being emailed to all PSN account holders reads as follows:

"Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorised person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login, and handle/PSN online ID.

"It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained.

"If you have authorised a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained."

The statement goes on to explain that there is every possibility that users' credit card information may have been compromised as well.

"While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility," it reads.

"If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained.

"For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking."
Terug naar boven
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 18:33    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
FloriX schreef:

While some users believe the security of Xbox Live was breached, others suggest that users were tricked into giving up enough information while in a game so fraudsters could call Microsoft to change the account information. Users may also have been duped into giving up their account information through phishing scams.

Hebben die anderen echter een verklaring voor de hack van Bungie.net enkele dagen ervoor?
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
FloriX schreef:

Hebben die anderen echter een verklaring voor de hack van Bungie.net enkele dagen ervoor?

Niets dan geruchten, totaal niet te vergelijken met dit gedoe.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Twitter cracks wise about playstation network hack

Citaat:
"At Sony we believe in an open platform. A very open platform."

Citaat:
"I hope the PSN hackers do something really cool with all our money, like start a game company that provides a reliable and secure service!"

Citaat:
"Bad news gets worse. If you ever participated in Folding@Home, it turns out that PSN was storing your entire DNA sequence."

Citaat:
"(PS3) Mortal Kombat exclusive: Kratos. Xbox 360 Mortal Kombat exclusive: being online."

Citaat:
"I better go change my birthday."

^^
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
Ik heb alleen geen zin om mijn pa te vertellen dat zijn creditcardgegevens misschien zijn gehackt

Je pa weet toch wel dat jij z'n creditcard hebt gebruikt? Dan zal hij er vast wel achterkomen dat de gegevens zijn gehackt, het staat zelfs op NOS Teletekst (iig vanmiddag nog wel)
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 20:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:

Lol

En euuh, waarom geven ze SONY de schult van alles.
Kunnen hun niks aan doen dat er van die klote hackers rondlopen hier in dit schijt wereld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:

Nee hoor, dat bleek niets anders geruchten te zijn.. Kijk naar de eerste reactie van dat artikel... Als mensen zoiets overkomt steken ze het altijd op een security breach...
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

dantekloon schreef:
Roderick schreef:

Lol

Kunnen hun niks aan doen dat er van die klote hackers rondlopen hier in dit schijt wereld.

het is de schuld van Sony dat zij hun product niet goed genoeg beschermen.
Terug naar boven
spitfiresoul BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat

wel als het inderdaad klopt dat ze de "diefstal" niet direct door hadden doet sony alles goed.

poging tot hacken met succes/deels succes: haal de dienst met de zwakheid offline.

huur een externe firma in om te onderzoeken: volledig volgens het boekje. vele bedrijven gaan hier de fout in en gaan aan hun it eerst vragen zelf eens te kijken. dit zorgt echter vaak voor problemen later omdat logs en waarden zoals: laatst geopend, gelezen, gewijzigd enzo veranderen. door "amateurs" in cybercrime eerst zelf te laten rondneuzen helpen ze feitelijk bij het wissen van de sporen van de hackers.

geef de schuld maar aan sony maar gezien de situatie doen ze het vrij goed om de situatie op te lossen. dat ze zich uberhaubt voordoet is mss fout maar als men ergens binnen wil geraken dan geraakt men binnen zo simpel is het. geen diens is onfeilbaar maar de mens/employee is vaak de zwakste schakel dus wordt het hoofd niet vaak gebroken over de elektronica.

tuurlijk als nu binnen een week ofzo het verhaal opduikt dat sony gelogen heeft en dat ze wel wisten dat er dingen gestolen waren dan doen ze het niet goed. zolang dat niet gebeurt lossen ze het probleem op op een goede manier. enkel voor de preventie krijgen ze minpunten.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 21:33    Onderwerp: Reageren met citaat

No-one will know the real cost to Sony of the hacking of the PlayStation Network for some time to come, but that hasn’t stop speculation running wild.

The Ponemon Institute, a data-security research firm from Traverse City, MI, has spoken to Forbes about the PSN attack and believes that Sony's losses could run into billions. Earlier this week, Sony issued a warning to over 70 million users worldwide that the hacker responsible for bringing the Network to its knees may have stolen names, addresses, emails and credit card information.

The Institute claims that the average cost of a data breach in 2010 was $318 per malicious act. By those calculations, Sony could be in a whole lot of bother if millions of users are affected. With over 70 million PSN accounts reportedly breached, this could mean a major disaster for the company.

Visa has reassured any customers whose accounts are affected that they should be able to claim their money back, but the real issue now for PlayStation customers is simply ensuring they follow a few basic guidelines to ensure their PSN details aren’t being used fraudulently.

Sony has said that the PSN should back online within a week, but it’s hard to predict just how deep the issue will be until the dust settles down. Meanwhile, be vigilant, keep an eye on the bank account you associated with the PSN and change your PSN password immediately as soon as you can log-on. Sony says that the PlayStation Network should be back online within a week.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 22:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ook opvallend, na de problemen neemt niemand meer een risico:
http://support.xbox.com/en-us/Pages/xbox-live/xbox-live-status.aspx
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kreeg net ook een mailtje van Sony.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ook belangrijk, de banksector luistert mee:

Citaat:
"FFA UK has been made aware that out of the 70 million Sony PlayStation accounts compromised worldwide in the Sony PlayStation Network incident, three million are based in the UK," the organisation told Eurogamer.

"Sony has not yet confirmed if card details have been compromised but FFA UK is liaising closely with Sony with regard to this.

"The banking industry has robust processes in place to protect its customers' accounts by monitoring for suspicious or irregular card transactions. If Sony confirms that card details have been compromised, and provides details to us of those accounts, card issuers can place alerts on these accounts. Further steps, such as blocking the account and/or issuing new cards can be taken if necessary.

"There is no need for customers to contact their bank or card company at this stage. However, customers should continue to do what they should normally be doing - checking their statement and keeping a close eye on their account for any unusual activity – if they spot any they should then contact their bank or card company."

However, FFA UK recommends gamers who use the same passwords for their PlayStation account as they do for other financial accounts change these passwords to something else "as soon as possible".

"Similarly, customers may have had their email addresses and telephone numbers compromised in this incident, so they should be wary of responding to any unsolicited emails or telephone calls that ask for sensitive or financial information."
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
dantekloon schreef:
Roderick schreef:
[img]img[/img]

Lol

het is de schuld van Sony dat zij hun product niet goed genoeg beschermen.

http://youtu.be/YD0lsbVUYe0?hd=1
Terug naar boven
zie sang BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Op enkele populaire fora, waaronder NeoGAF, hebben verschillende leden gemeld dat ze zich voor een korte periode konden aanmelden op Xbox Live met hun illegaal gemodifieerde consoles. Bovendien meldde Microsoft zelf dat er tijdens de matchmaking in CoD: Modern Warfare 2 pogingen zijn geweest om accountgegevens van spelers te stelen.

Na deze twee berichten deed al snel het gerucht de ronde dat ook Xbox Live gekraakt was, maar Microsoft meldt enkel een waarschuwing voor 'phishing' via Modern Warfare 2. Phishing komt er op neer dat mensen zich voordoen als een bedrijf om zo geheime en gevoelige gegevens te weten te komen. Momenteel is Xbox Live echter nog altijd springlevend.

Zouden ze het ook doen ??
BTW ik kom ,nog ff terug op psn hack de eerste processen komen eraan
voor Sony in de UK en USA.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 28 Apr 2011 00:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik las het :S

Maar goed dat ik altijd mijn kaartjes in de winkel of op livecodes heb gehaald . en niet via de overpriced MS service...

Ik zit er de laatste tijd toch niet zo veel meer op.. heb eve geen games die me intrereseten ATM

Maar wat een gekut zeg
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 28 Apr 2011 10:59    Onderwerp: Reageren met citaat

wat een imbeciele haat tegen sony overal, waarom niet haat tegen de hackers, als goeie hackers een ingang vinden zijn ze niet te stoppen hoor.
Daar valt niet tegen te beschermen, als daar tegen te beschermen viel dan bestonden er ook geen trojans/virussen meer op de pc.

Sony doet juist alles wat ze kunnen en mensen doen alsof hun de blaam treffen, de wereld weer op zn kop... wat leren ze jullie op school tegenwoordig.. blame the messenger?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 5 van 20

Ga naar: