Auteur |
Bericht |
|
Xant1 |
Geplaatst: 05 Aug 2007 13:12 Onderwerp: Monitor bij PS3?
| |

|
Ik wil deze maand een Ps3 kopen, voorlopig wil ik daar nog een gewone tv bij gebruiken maar ik wil hem graag op mijn kamer kwijt kunnen en daarom had ik de vraag of een Ps3 op een (pc)monitor kan worden aangesloten. Heeft iemand enig idee? Ik zat zelf te denken aan de Samsung 206BW of Samsung 226BW, maar als het niet kan wil ik dat wel graag van te voren weten .
Alvast bedankt voor de reacties. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 05 Aug 2007 13:22 Onderwerp:
| |

|
Ik zou voor de 226BW gaan, deze heeft namelijk DVI mét HDCP en dat is een vereiste voor de PS3 om überhaupt beeld te geven op een PC monitor via HDMI. Daarnaast is t een lekker groot scherm. De 206BW heeft het ook, maar die is kleiner en geloof me, je gaat snel een groter beeld willen (heb m'n 360 op een 19" widescreen en ik kijk ook rond voor een goedkope 226BW)
Ook moet je even een HDMI->DVI blokje of kabeltje regelen zodat je je PS3 erop aan kunt sluiten.
Als 19" alternatief zou je nog voor de Samsung 940MW kunnen kiezen, deze heeft SCART, Component en een TV tuner ingang, naast een VGA ingang. Heb je gelijk een klein TV'tje erbij. Moet echter wel zeggen: de componentbeelden van de PS3 zijn niet geweldig: HDMI is stukken beter dan component op de PS3. (Hoewel het componentbeeld van de 360 wél erg goed is..beetje vreemd). |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 05 Aug 2007 13:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik heb zelf een Samsung monitor (de 940mw) waar ik m'n PS3 op aangesloten heb via Component. Mijn doel was om een VGA naar HDMI converter te gebruiken voor een beter resultaat, alleen deze werkte helaas niet omdat ik enkel zwart beeld kreeg. Ook via component was het nog even flink kloten omdat ik in het begin totaal geen beeld kreeg, mocht je dit dus willen gebruiken zou ik er je van tevoren goed laten informeren of het werkt, veel verkopers roepen maar wat en zeggen daarmee verkeerde dingen. Vooral het officiële Sony forum gaf veel uitkomst omdat daar veel mensen zitten met verschillende monitoren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 05 Aug 2007 13:56 Onderwerp:
| |

|
De LG L226 WA is ook een goed alternatief. Die heeft, naast een VGA en een DVI aansluiting, ook een directe HDMI aansluiting. |
|
Terug naar boven |
|
|
Xant1 |
Geplaatst: 05 Aug 2007 14:09 Onderwerp:
| |

|
Ok, bedankt voor de snelle reacties. Ik denk trouwens dat ik niet echt meer ga uitgeven dan 300 euro (excl converter). Ik zal even al die monitors die jullie genoemd hebben bekijken .
Edit: Ik heb even gekeken naar de LG, en ik denk dat ik voor die ga. Hij heeft mooie reviews en is een stuk goedkoper . Weet iemand een goed merk voor zo'n HDMI-->DVI kabeltje? Want ik kom wel heel vaak het merk Sweex tegen, alleen heb ik daar niet zo'n goede ervaringen mee. Ik weet verder ook niks van de andere merken af, dus...
Edit2: Lees net dat de LG al een HDMI ingang heeft , dus laat dat kabeltje maar zitten .
Edit3: Ik heb een foutje gemaakt, ik zat naar de LG 226WT te kijken. Ik kan nergens de LG 226WA vinden Heeft iemand een link ofzo? Hij staat namelijk ook niet op de website van LG. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 11 Aug 2007 13:45 Onderwerp:
| |

|
De WA is inderdaad niet leverbaar in Nederland. Hij is wel in duitsland te spotten.
Als je dan voor een andere LG gaat zou ik goed kijken of die HDCP compatible is, is dit niet zo, dan naar duitsland voor de WA, óf de 226BW van Samsung maar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 12 Aug 2007 09:02 Onderwerp:
| |

|
Die LG staat op Azerty voor 349 euro. De Samsung 226BW staat daar voor 332 euro. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 12 Aug 2007 10:50 Onderwerp:
| |
![]()
|
zou de 245B het ook op de ps3 doen aangezien hij 120 horizontale pix teveel heeft of zijn dat dan gewoon zwarte balkjes ? of scaled hij het beeld dan up ? maar zou die het ook doen op de ps3 |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 12 Aug 2007 10:58 Onderwerp:
| |

|
Jep, zou moeten werken: de monitor heeft DVI met HDCP dus een HDMI naar DVI blokje moet voldoende zijn.
Die 120pixels dat ie naast de 1080p resolutie zit zorgt voor pixel stretching, waardoor het beeld net niet zo scherp is als bij een echte 1080p televisie. De monitor is dan ook een kwart van het geld  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 12 Aug 2007 11:07 Onderwerp:
| |
![]()
|
maar wat geeft dan een beter beeld een 26 inch 720p schermm van samsung of deze monitor van 24 inch 1080p maar dan wel opgerekt
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 12 Aug 2007 12:21 Onderwerp:
| |

|
Ja, da's een hele lastige. Het handige van een 66CM HDTV is dat je een TVtuner hebt en dus gewoon TV kunt kijken. Ook is het aan die TV handiger dat je gelijk geluid aan kunt sluiten: kan op die monitor niet waardoor je een aparte audioset moet hebben. Aansluiten op een monitor is ook niet altijd zo plug and play als bij een TV. Bij verschil in beeldkwaliteit: daarvoor zou je moeten testen. Pixel stretching heeft zo zijn voordelen en nadelen: iets minder scherp, maar dan verwijdert dan ook automatisch wat kleine karteltjes  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 12 Aug 2007 13:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als beide monitoren in een shop staan zou ik gewoon je PS3 mee nemen en het gaan testen. Je doet een aankoop van een paar honderd Euro, dan is er niets raars aan om dat eens goed te testen alvorens je daadwerkelijk tot aankoop over gaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 12 Aug 2007 20:04 Onderwerp:
| |
![]()
|
in wat voor een winkel zou ik beiden kunnen uit testen ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 12 Aug 2007 21:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Sjoerd van der Meer schreef: | in wat voor een winkel zou ik beiden kunnen uit testen ? |
Ik heb geen idee welke beide heeft, maar je zou bij een computershop kunnen kijken, bij een Media Markt, een Saturn, een It's, etc. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 12 Aug 2007 21:49 Onderwerp:
| |
![]()
|
oke bedankt.
Het wordt er wel leuker op zo'n monitor nou moet ik ook nog naar een speakerset zoeken die ik KAN aansluiten op de ps3 |
|
Terug naar boven |
|
|
Hitmanhenk |
Geplaatst: 17 Aug 2007 18:35 Onderwerp:
| |

|
ik ga binnekort de sony bravia halen speel nu op een 50 hertz tvtje en ik vind het al prachtig... motorstorm en een 50 hertz tv is al bloedmooi... laat staan met die sony tv  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|