Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  
Nelus BerichtGeplaatst: 31 Jul 2007 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Die processor die jij noemt is nog steeds dual core. Processors kunnen zeker wel een bottleneck vormen. Al helemaal voor next-gen games waar het ook draait om meer berekeningen. Dual Core is sowieso een must nu. Ik heb nu nog single-core (AMD Athlon FX 2800+) die in combinatie is met een Xfx Geforce 6800GT, no way dat mijn videokaart volledig tot zijn recht komt.

Dat ''later je dual core vervangen door een dijk van een quad'' wil ik dus voorkomen. Trouwens, die FSB kan je overclocken, dus dat is echt geen enkel probleem. Misschien nog wel hoger dan 1333mhz.

Het gaat erom dat games van nu en later veel meer op multi-core gaan richten en ik wil dus niet volgend jaar of over 2 jaar mijn processor vervangen omdat de games dan goed gebruik maken van quad-core. Dat heb ik liever al gelijk.

Ik kan die quad-core straks gewoon op 3.0ghz laten lopen en dan heb ik 12ghz aan rekenkracht. Lijkt mij genoeg voor de komende jaren, tenminste iets futureproof.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
justjer BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
justjer BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 18:12    Onderwerp: Reageren met citaat

en neem een antec kast met voeding
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey, kijk eens wat mijn voorlopige configuratie is

Alleen die quadcore kost wel 250 euri bij Azerty. Maar ja, die prijs is wel chill toch.

Trouwens, bij die pricewatches staat er geen 199 euro quadcore meer
Terug naar boven
justjer BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat

je heb hele goeie shit samengesteld jongen
alleen ik zou niet zoveel geld uitgeven voor een pc
je probeert een pc te kopen die 4 jaar meegaat
je weet dat je tijdens over paar maanden al weer achterloopt
ik zou toch 750 euro gaan
en een mooi 22 inch monitor kopen van samsung of hp
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 02 Aug 2007 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat

750 euro? Hahaha nee.
Dan heb ik een mindere processor en mindere videokaart en mindere mobo nodig en dat is niet echt futureproof. Deze mobo is goed en stabiel. De processor gaat nog lang mee. De videokaart gaat over 2 jaar waarschijnlijk eruit om een nieuwe G92 core videokaart van Nvidia er in te doen. Maar die videokaart koop ik pas als het echt moet.

PS: Ik heb al een 20inch monitor
Terug naar boven
Cain BerichtGeplaatst: 02 Aug 2007 23:13    Onderwerp: Reageren met citaat

@Nelus,
Die 8800 GTS is niet echt futureproof.

Maarre... waarom neem je geen 1066 Mhz geheugen i.p.v. 800 Mhz. Mobo ondersteunt t/m 1333. Scheelt iig behoorlijk in de bandbreedte (van 6.4 GB/s naar 8.5 geloof ik). En je bent gelijk een stuk meer future proof.
En persoonlijk zou ik gewoon voor een E6850 gaan, een quad-core is leuk maar de Q6600 presteert minder dan een E6850. Als je future proof denkt moet je er ook rekening mee houden dat de Q6600 alweer redelijk oud is (zelfde generatie als de E6600). Koop dan gelijk een Q6800, deze presteert (bijna) gelijk aan de E6850 of wacht totdat de nieuwe quad-cores er zijn. Daarvan zal de 'mid-range' ~299,- dollar kostende cpu gelijk of zelfs beter presteren dan de huidige high-end cpu's.
En die kunnen waarschijnlijk nog hoger geclocked worden dan de huidige cpu's.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 01:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Die quad-core klok ik gewoon, dus geen probleem
Enige verschil is dat ie 1066mhz is.

Trouwens, met quad-core zit ik wel goed. Volgend jaar komen er idd nieuwe maar ja, quad-core is nog eigenlijk overbodig. Ik heb het in ieder geval alvast. Mij hoor je niet klagen als ik de Q6600 op 3ghz heb lopen.

Ik heb trouwens de overgeclockte versie van 8600GTS genomen. Dat in verband met die 9800GTS later.

Die 1066mhz geheugen is trouwens aan de duurdere kant.
Terug naar boven
justjer BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 12:24    Onderwerp: Reageren met citaat

zo je werkt zeker bij gamed.nl dat je zoveel geld hebt !
je pc kan je het beste kopen in de maand september/oktober
wanneer zomervakantie is afgelopen
de prijzen zijn dan op het laagst van het jaar.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 12:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee hoor, als je gewoon werkt bij een lokale supermarkt en een beetje spaart, dan is er niks aan de hand. Trouwens, ik ga niet wachten tot september/oktober

Maar bedankt voor de tip
Terug naar boven
justjer BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 12:55    Onderwerp: Reageren met citaat

toch liever geen ps3
Terug naar boven
Cain BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

"Die 1066mhz geheugen is trouwens aan de duurdere kant."

Maar niet te duur imo. Dat zou iig het geheugen zijn wat ik zou kopen. 155,- euro en dan overclocken naar 1200 MHz. 9.6 GB/s t.o.v. 6.4 GB/s van jouw geheugen. Zeer futureproof.

Enne, net heel leuk geheugen gevonden.
Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Prijskaartje van 124,- euro maaaaarrrrr. Overclock mogelijkheden tot 1200 MHz met een CAS 4 Latency.
Terug naar boven
Ikkyu BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Die quad-core klok ik gewoon, dus geen probleem
Enige verschil is dat ie 1066mhz is.

Trouwens, met quad-core zit ik wel goed. Volgend jaar komen er idd nieuwe maar ja, quad-core is nog eigenlijk overbodig. Ik heb het in ieder geval alvast. Mij hoor je niet klagen als ik de Q6600 op 3ghz heb lopen.

Ik heb trouwens de overgeclockte versie van 8600GTS genomen. Dat in verband met die 9800GTS later.

Die 1066mhz geheugen is trouwens aan de duurdere kant.

Ik hoor je nu al 2 of 3 keer zeggen dat je iets 'futureproof' wilt. Maar dan ga ik je moeten teleur stellen. In verscheidene reviews ivm de de Q6600 heb ik reeds gelezen dat hij niet zo gemakkelijk te overklokken is. enkel de FSB. (want de multiplier is reeds vastgelegd) Dus die 3.0 Ghz kun je op je buik schrijven. En de 12Ghz ook, want het rekensommetje van 4*3.0Ghz (dus eigenlijk 4*2.4Ghz) gaat niet op in de praktijk. Mss uitzonderlijk iets dat 2 cores gebruikt, maar het is absurd om te stellen dat iets aan 12Ghz loopt. Als je me niet gelooft mag je gerust zelf de benchmarks gaan opzoeken.

Ik blijf bij mijn besluit : nu een goedkope E6750 en later upgraden naar een dijk van een quad. een ECHTE quad, geen simulatie-quad gelijk de Q6600 van nu (2x 2cores ipv 1x 4cores)
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, er zijn genoeg mensen die ik ken die hem al op zeker op 2.8ghz hebben lopen. Dus geen probleem. Dijk van een quad haal ik als die nodig is. Eerst maar deze laten lopen tot die low-end is.

Sowieso, een Q6600 is geen kutprocessor ofzo. Al helemaal niet als je nog 2 jaar vooruit wilt. Als je trouwens elke keer wacht, kan je blijven wachten. Die nieuwe quads zulllen denk ik niet voor 250 euro in de winkel liggen.

Maar ja, jullie hechten (en ik ook) te veel waarde aan het ''futureproof''.

Laten we stellen dat ik sowieso nog ff vooruit kan met deze computer.

Beetje jammer, ik heb nou het gevoel alsof ik een miskoop heb gedaan ofzo
Terug naar boven
Ikkyu BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 20:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Idd. Het is absoluut geen kutprocessor!! Het is zelfs (bijna) het topje van de ijsberg van dit moment.

Maar hoe moet ik het zeggen : het is alsof je een 8800GTX zou kopen 7 jaar terug. In die tijd was er geen enkel spel waar de 8800GTX "het moeilijk mee zou kunnen hebben". Dus 'een beetje zonde van al die rekenkracht als je ze niet gebruikt'. Hetzelfde zie ik een beetje bij de Q6600. Way to powerfull. En het enigste dat ik eigl wou zeggen is dat als hij uiteindelijk na X aantal jaar ten volle benut zal worden er andere Quad-modellen zullen zijn die gewoon nog beter/sneller zijn met nog meer state-of-the-art technology.

In ieder geval, een dik dik dik dik pluspunt aan jouw toekomstige processor is wel dat je 8Mb Cache geheugen hebt. En daar ga je absoluut zwaar voordeel uit halen...

Dus wees eigenlijk maar ontzettend fier dat je een Quad in huis hebt gehaald
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 01:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok dan is het goed

Maar dat er betere processoren en alles komen zal altijd zo zijn. Dit is misschien de intro ervan maar toch. Net wanneer de ultra was gereleased van de 8800 series, kwam er nieuws over de nieuwe kaart van Nvidia met dikke stats (alhoewel het nog steeds een gerucht is)
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Q6600 is een enorme processor hoor, zelfs met spellen/programma's van nu worden de Core 2 Duo's nog niet vol gebruikt (Dual Core). Dus Quad Core benut nog lang niet al zijn kracht...Met UT3 komt daar waarschijnlijk wel verandering in, want die ondersteund multi cores en threadment
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Blij om te horen allemaal.

Ik ben blij dat ik hem toen besteld heb en niet nu. De prijzen zijn namelijk gestegen daar, check dit:

XFX Geforce 8600GTS
Gekocht voor 191,64 euro
Actuele prijs: 219,52 euro

Creative X-Fi XtremeGamer:
Gekocht voor 59,88
Actuele prijs: 87,13

Gigabyte GA-P35-DS4
gekocht voor 148,63
Actuele prijs: 155,95

Scheelt even een paar euro's voor mij, ongeveer 63 euro
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Jeej ik heb mijn systeem nu al 4 dagen binnen

Ik heb mijn Q6600 overgeclocked naar 3ghz.

Ben helemaal blij.

Want ik heb eigenlijk een E6850 maar dan in Quadcore vorm.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 04 Nov 2007 10:31    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb sinds gister bijna precies de dezelfde confricatie dan jou alleen ik heb 1 tb harde schijf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
angienl BerichtGeplaatst: 18 Nov 2007 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou ik weet niet zeker of ik een goeie game pc heb maar voor 601 euro heb ik toch een mooie pc vind ik zelf.

Intel Duo 2 core 2.4 ghz
Geforce Nvidia 8600GTS
250 GB HDD
LG DVD/CD spelers
LG DVD/CD Brander
ASUS P5vd2-x motherboard
NZXT NEMESIS White
Sweex PSU 640 watt
Netwerkadapter PCI

Ik had een 5.1 geluidskaart maar die heb ik er niet bij gekregen. Dus ben opzoek naar een goeie geluidskaart maar niet te duur.

Ik ben niet zo van het overclocke hoewel veel vrienden zeggen dat ik het zeker moet doen. Ik heb CPUCool laten draaien en die vertellde mij dat mijn CPU 30 graden is.

Maar ja ben wel te vreden vergeleken met mijn oude pc
Intel pentium 4 2.6 ghz
Nvidia Geforce 6200 xfx
120 gb
CD/dvd brander die traag is
dvd speler
250 watt voeding

heb hem voor 200 euro verkocht dus in totaal heb ik voor mijn nieuwe computer die ik nu heb 400 euro betaald.

Het enigste wat ik dus nog zoek is een goede geluidskaart.
nieuwe boxen met subwoofer
en een HD en/of LCD scherm 3 of 5 m/s 19 inch heb nu 23 inch en vind het te groot en niet scherp
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 3

Ga naar: