Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
dark lars BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 18:38    Onderwerp: Liften Reageren met citaat

Ik wil met een vriend van mij naar Spanje liften. Naar mijn idee is het vrij onrealistisch maar je moet wat als student. Iemand die hier ervaring mee heeft of iets anders over heeft te zeggen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 18:43    Onderwerp: Re: Liften Reageren met citaat

dark lars schreef:
Ik wil met een vriend van mij naar Spanje liften. Naar mijn idee is het vrij onrealistisch maar je moet wat als student. Iemand die hier ervaring mee heeft of iets anders over heeft te zeggen?

Een vriend van mij deed dit enkele jaren terug nog wel eens. Het was erg goedkoop maar het is wel allemaal erg onzeker over wanneer je waar aankomt.

Kennelijk werkt het wel wat hij heeft het toch wel een aantal keren succesvol gedaan.
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 18:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom naar Spanje gaan als je toch geen geld hebt? No offense, maar een leuke vakantie kost nou eenmaal wat. Je gaat er toch ook heen om te drinken en feesten neem ik aan? Als je echt een soort van rondreis wil maken, dan is liften wel een optie.

Opties die je misschien hebt:
- Ga op roadtrip met iemand die een auto heeft
- Een busreis kost tegenwoordig naar Spanje ook niet zoveel
- Ga eerst een zomervakantie werken en dan heb je volgend jaar een veel toffere vakantie
- via een organisatie werken in Spanje bij een animatieteam ofzo
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 18:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Sommige mensen vinden dit soort dingen gewoon ook leuk. En wat voor vakantie je ook gaat doen, je hebt zowieso veel geld nodig dus werken zal die zowieso wel moeten doen.
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ook gewoon een aantal keer betaald naar Spanje gegaan (Salou e.d.) maar nu lijkt het me leuk om er goedkoop heen te gaan (eind deze week) Bedankt voor je verhaal Robert!
Terug naar boven
Laatstewoord BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een paar keer gelift richting Duitsland en Scandinavie, het land is wel anders, maar ik denk dat het al met al niet zo veel uitmaakt.

Ik kan je aanraden om zoveel mogelijk van tankstation tot tankstation proberen te gaan, daar stopt iedereen en kan je mensen aanspreken, langs de weg sta je doorgaans langer tot iemand stopt, en als mensen stilstaan kan je de twijfelaars misschien nog overtuigen.

Spreek ook vooral truckers aan, die maken vaak lange afstanden.

Ga bij grote steden alleen maar over de ringweg, als je ergens in de stad wordt afgezet wordt het moeilijker om iemand te vinden die a) de stad uitgaat, b) jouw richting op moet. Tenzij je natuurlijk echt zin hebt in een tussenstop.

Probeer een beetje Spaans of Frans te praten, dat vinden mensen leuk.
Terug naar boven
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou zeggen probeer het gewoon, het is toch eigenlijk best epic als je niet weet waar en wanneer je aankomt?
Dat is toch altijd wel het effect bij liften.
En nooit geschoten is altijd mis, je hebt er alleen maar lol aan volgens mij.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

goedkoop verblijven:

http://www.couchsurfing.org/
Terug naar boven
vgo910 BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 20:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Of je wordt langs de snelweg op gepikt door de politie, kan ook een leuke ervaring zijn
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ik zou dan eerder op een road-trip gaan, is ook niet zo duur. Sterker nog, ik ben het van plan deze zomervakantie, met vier vrienden. We zoeken nog een toegewijde auto voor deze reis (een soort wegwerp-auto :p) maar als we een Renault Espace kopen wil de moeder van één van mijn vrienden hem na die tijd overkopen... Ofwel, we hebben een gratis auto.

Dat scheelt dus behoorlijk wat kosten. Uiteraard zijn er alsnog eten, evt. overnachting (al zijn wildkamperen en in-de-auto-slapen natuurlijk ook opties).
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt iedereen voor de reacties :p kan wel zien dat ik niet de enigste ben die reizen leuk vindt, zoon roadtrip klinkt ook super idd
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: