Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
elemeNt BerichtGeplaatst: 02 Apr 2011 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?t=7588
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat

ace_quorthon schreef:
FloriX schreef:

Zijn er wellicht mensen die weten hoe ik kan beginnen qua programmeren? Zo ja, welke taal/talen moet ik dan mee beginnen? C#? C++? Java?

Programmeertalen: Java is het meest kindvriendelijk, en dus het meest geschikt om mee te beginnen om het gehele concept van een object georienteerde taal te vatten, en daarna door te stomen naar geavanceerdere concepten. C++ is zo'n beetje de console-standaard naar mijn weten, C# kan je gebruiken om te ontwikkelen in XNA voor de pc/360/wphone. C# lijkt heel veel op Java, C++ is voor een beginner denk ik veel lastiger. Java is niet echt een programmeertaal voor ingewikkelde games, maar ik werk er zelf momenteel ook in voor een 2D game app.

Om concreet te worden:
Java 2D game tutorial voor beginners: http://zetcode.com/tutorials/javagamestutorial/

Om Java te kunnen programmeren heb je de Java devkit nodig:
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html (download SDK)
En je kunt het best in een bekende IDE werken, zoals Eclipse. Zie deze beginners-tutorial: http://www.javaprogrammingforums.com/java-code-snippets-tutorials/253-beginners-eclipse-tutorial-how-run-your-first-eclipse-java-application.html

Ik weet niet of dat al té concreet is, maar als je nieuwsgierig bent kan je alvast wat uitproberen Als je ergens niet uitkomt is google bijna altijd je vriend. Zoek maar eens op 'Java beginner tutorial' en de eerste paar honderd hits zijn volgens mij bruikbaar.

BTW, ik heb mijn eerste stukje code geschreven toen ik 19 was. Mensen die 'op hun twaalfde levensjaar' zijn begonnen hebben een voorsprong, maar zij kunnen niks wat jij niet kunt leren. Blijven proberen en doorzetten, en plots kan je het. En dan blijkt dat ze zeven jaar langer hadden kunnen buitenspelen [/url]

Dankjewel man, dit is precies waar ik op hoopte! Ik begin er zo spoedig mogelijk aan Gewoon beginnen met java en daarna komt C++ wel.
Terug naar boven
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 09:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen probleem. Vraag gerust als je ergens niet uitkomt.

Btw ik zag dat die games-tutorial al uitging van kennis over object oriented programming (OOP), want ze leggen veel basisdingen niet uit. Als je er niet uitkomt, dan is deze misschien nog handig: http://www.roseindia.net/java/beginners/ De site is rot, maar de info is wel degelijk en ze beginnen werkelijk bij het begin. Het nadeel daaraan is dat ze niet gelijk beginnen met het schrijven van games

Merk op dat bovengenoemde site het volgende probeert uit te leggen:
'Je moet een klasse schrijven, en deze vervolgens zelf opslaan en runnen via commandline'. Dit geldt niet voor jou als je in Eclipse aan de slag gaat. Eclipse vervangt heel commandline en doet daarbij nog 100x meer voor je. Kijk vooral even goed naar die Eclipse tutorial, en probeer dan zelf om daar een klasse met een main werkende te krijgen.

Succes!
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 09:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

@ Ace: Nice, misschien probeer ik dat ook even Ik denk ook al een tijdje om met een programmeertaal te beginnen, maar het is een beetje een door-de-bomen-het-bos-niet-meer-zien-verhaal met al die talen, programma's en tutorials.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 11:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor Java kan je inderdaad best Eclipse gebruiken, echt enorm handig. Enige nadeel is echter dat het programma je soms té veel bij het handje neemt. Desondanks enorm goed voor beginners.

Doet me eraan denken, als ik een nieuwe PC haal, moet ik toch wel weer meer tijd gaan steken in programmeren.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 12:46    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
Robert schreef:
Grappig dat iemand die die vrijwel alleen 2e hands games koopt of ze download iets in de gameindustrie wil gaan doen. Ben benieuwd waar jij dan later van betaald zou worden als iedereen met die zelfde mentaliteit handeld.

Als je niets nuttigs te zeggen hebt, houdt dan je mond. Ik heb een gigantische collectie games waarvan er talloze voor de volle prijs gekocht zijn. Velen komen ook van online sites als zavvi en "sommige" komen van Ebay. Ga jij tegen monteurs ook klagen dat ze geen tweedehands auto mogen kopen?

Nee, maar ik zou wel gaan klagen als die monteurs auto's zouden stelen. 2e hands kopen is tot daaraan toe maar stelen is gewon not done. Maar goed, misschien kom je er zelf wel achter wanneer je ontslagen wordt omdat mensen jouw product stelen of 2e hands kopen.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 03 Apr 2011 22:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
FloriX schreef:
Robert schreef:
Grappig dat iemand die die vrijwel alleen 2e hands games koopt of ze download iets in de gameindustrie wil gaan doen. Ben benieuwd waar jij dan later van betaald zou worden als iedereen met die zelfde mentaliteit handeld.

Als je niets nuttigs te zeggen hebt, houdt dan je mond. Ik heb een gigantische collectie games waarvan er talloze voor de volle prijs gekocht zijn. Velen komen ook van online sites als zavvi en "sommige" komen van Ebay. Ga jij tegen monteurs ook klagen dat ze geen tweedehands auto mogen kopen?

Nee, maar ik zou wel gaan klagen als die monteurs auto's zouden stelen. 2e hands kopen is tot daaraan toe maar stelen is gewon not done. Maar goed, misschien kom je er zelf wel achter wanneer je ontslagen wordt omdat mensen jouw product stelen of 2e hands kopen.

Van de consoles die ik heb speelt alleen de PS1 kopieën af en van de hooguit 20 pc games die ik heb gedownload heb ik er zeker 15 later in de winkel gekocht. Nogmaals, wat wil je? Heb jij nog nooit muziek of een film of een game gedownload?
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 06 Apr 2011 15:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met dergelijke opleidingen, advies?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 27 Apr 2011 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Casey Hudson, de director van Mass Effect, is nog maar eens het perfecte voorbeeld dat je op verschillende manieren de gamesindustrie kan ingaan. Hij begon als ingenieur, wilde piloot worden, belande uiteindelijk bij BioWare als 3D Artist en is nu de belangerijke man achter Mass Effect.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/04/26/casey-hudson-interview-how-mass-effect-began.aspx
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 31 Aug 2012 16:41    Onderwerp: Reageren met citaat

FloriX schreef:
Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met dergelijke opleidingen, advies?

Yep, op de Universiteit Utrecht is er een universitaire opleiding Game-technologie die deel uit maakt van de opleiding Informatica.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 01 Sep 2012 13:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een bump, heb jij aan de universiteit utrecht game technologie gestudeerd dan?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 01 Sep 2012 17:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Wat een bump, heb jij aan de universiteit utrecht game technologie gestudeerd dan?

Nee, maar heb er wel plannen voor.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: