Kan de PC zonder muis of toetsen bord |
ja |
|
12% |
[ 2 ] |
nee |
|
87% |
[ 14 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 16 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Scarface |
Geplaatst: 30 Jul 2007 10:03 Onderwerp: De PC kan de pc ook zonder toetsenbord en muis?
| |

|
hey ik heb een vraag kan de pc met je stem worden bestuurd of gewoon met de toetsenbord en de vertrouwde muis |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 30 Jul 2007 10:10 Onderwerp:
| |
|
Vista kan (gedeeltelijk) met je stem bestuurd worden (werkt niet helemaal optimaal). Zonder toetsenbord wil je PC niet eens opstarten, zonder muis wil je PC (als het goed is) wel opstarten maar mis je enkele features. |
|
Terug naar boven |
|
|
Scarface |
Geplaatst: 30 Jul 2007 10:13 Onderwerp:
| |

|
het is opzich wel een mooi systeem maar stel je voor de toekomst je speelt dan zonder muis en toetsen bord [denk ik] dat is toch onhandig maar het licht er ook aan welk spel |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Jul 2007 11:31 Onderwerp:
| |

|
geef mij maar liever een muis en een toetsenbord,
plaats van de hele tijd te roepen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 30 Jul 2007 11:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik ga ook voor het toetsenbord en de muis. Het komt redelijk vaak voor dat ik nog achter de PC zit als de rest in huis slaapt, ik denk niet dat die het waarderen als ik dan tegen m'n PC loop te tetteren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 30 Jul 2007 13:19 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ja, de PC kan met de stem worden bestuurd.
Lernout en Hauspie, 2 belgen, hadden al tijden terug (1998?) een programma om je pc te besturen door te spreken. Jammer genoeg deden zij wat foutieve investeringen en ging hun bedrijf toen failliet.
Tegenwoordig is volgens mij Dragon Naturally Speaking een grote. Het is inderdaad mogelijk de meeste Windowstaken met je stem te besturen (opstarten van programma's, browsen, uiteraard teksten dicteren), maar de korte tijd dat ik hiermee heb geprutst bleek dat het héél frustrerend was. Wat je zegt wordt nogal snel verkeerd geïnterpreteerd, waardoor je veel tijd kwijt bent aan verbeteren. Je bent stukken sneller uit door gewoon toetsenbord/muis te gebruiken, vooral als je met tien vingers kunt typen en enkele shortcuts weet.
En zoals jij de poll stelt heeft robert.wittenaar gelijk: de pc start niet op zonder toetsenbord, dus technisch gezien kan hij niet zonder. (Er bestaat zelfs op sommige BIOS'en deze foutcode: "Keyboard error: press any key to continue") |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2007 13:21 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De technologie van Lernhout en Hauspie vormt momenteel de basis van alle spraakprogramma's geloof ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 30 Jul 2007 13:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Klopt inderdaad, neemt niet weg dat ze failliet zijn gegaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2007 13:27 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cor schreef: | Klopt inderdaad, neemt niet weg dat ze failliet zijn gegaan. | Tja, dat is hun eigen schuld. Als je geen tig valse bedrijven opricht om je winst hoger te doen lijken, ga je niet failliet. |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 30 Jul 2007 14:22 Onderwerp:
| |

|
ik wacht nog wel tot de gedachte-bestuurbare interfaces komen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 30 Jul 2007 16:12 Onderwerp:
| |
![]()
|
link0007 schreef: | ik wacht nog wel tot de gedachte-bestuurbare interfaces komen  |
Dit zal volgens mij niet goed werken bij het mainstream publiek. Je zou je dan constant op iets moeten concentreren, wat bij de meesten niet zal lukken. En als ik niet snel verander, is dat concentreren bij mij al snel afgelopen..
Al met al lijkt het me wel leuk voor games. Ze hebben zoiets al geshowt en ik zou het best een keer willen proberen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2007 16:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik wacht op de Minority report technologie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 30 Jul 2007 17:17 Onderwerp:
| |
|
Touchscreens zijn de bom  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 30 Jul 2007 17:22 Onderwerp:
| |
![]()
|
Neerhof schreef: | Touchscreens zijn de bom  |
Touchscreens zijn inderdaad meesterlijk , maar voor veel soorten games zijn ze niet handig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 30 Jul 2007 18:00 Onderwerp:
| |

|
Devilly schreef: | Neerhof schreef: | Touchscreens zijn de bom  |
Touchscreens zijn inderdaad meesterlijk , maar voor veel soorten games zijn ze niet handig. |
ik heb juist een hekel aan touchscreens in het algemeen, omdat ze vaak onprecies zijn, alleen de echt goede kwaliteit touchscreens zijn fijn... de rest van die meuk moet je gewoon van af blijven... |
|
Terug naar boven |
|
|
Legostarwars2DS |
Geplaatst: 30 Jul 2007 19:56 Onderwerp:
| |

|
nouw het kan in prensiepe wel maar ik denk dat het voor games niet geschikt is maar vista maakt het mogenlijk met de stem te doen dus het is twijfelig  |
|
Terug naar boven |
|
|
Scarface |
Geplaatst: 30 Jul 2007 21:40 Onderwerp:
| |

|
maar weer terug naar de PC als je BVB gta gaat doen liever een muis en toetsenbord dan zeggen lings rechts of Enz. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Jul 2007 21:55 Onderwerp:
| |

|
is zooooooo onhandig ik zie het al voor me
''rechts,links,links,rechs!!,rechts!!!!!!!!!!,links!!!!!!!!!''
neenee,pak maar muis;toetsenbord |
|
Terug naar boven |
|
|
Scarface |
Geplaatst: 30 Jul 2007 21:57 Onderwerp:
| |

|
hahaha Schiet agent neer nou richt,ling,klein beetje naar recht oooo... iets te ver nee niet uitzoomen naar recht koma rustig shit nu ben ik dood!!! wawahwah............lol |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 30 Jul 2007 22:43 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Er zijn wel methoden om games te spelen met stemcommando's, maar dan is het meer een ondersteunende rol.
Game Commander is bijvoorbeeld een stukje software waarbij je een knop (of een knoppencombinatie) kan koppelen aan een woord. Ik kan me nog herinneren dat ik daarmee door Kohan: Immortal Sovereigns heb gespeeld. "Build Quarry." Building Barracks. Klik cancel, en opnieuw. Nee, echt sneller was het niet.
Star Trek Bridge Commander leverde zelfs een apart configuratiebestand voor dat programma mee zodat je meteen los kon (Met zelfs het zinnetje "Make it so", waardoor je je echt Jean-Luc kon voelen ). En in UT2004 kun je in de onslaught mode je bot teamgenoten (als die er zijn) commanderen, waarbij ook enkele commando's die niet met knoppen te doen zijn (een bruikbare was Get Out, waarna ze hun vehikel verlieten en jij die kon gebruiken).
Voor een uitgebreidere functie is dit simpelweg niet haalbaar, in een game doe je zo veel verschillende dingen tegelijk dat je vingers vele malen vlugger zijn dan je stem. |
|
Terug naar boven |
|
|
Legostarwars2DS |
Geplaatst: 31 Jul 2007 08:30 Onderwerp:
| |

|
mee eens maar het is wel handig voor school stel opstel maken je hoeft het alleen te zeggen geen vingerwerk bij !!! vet handig |
|
Terug naar boven |
|
|
Ikkyu |
Geplaatst: 31 Jul 2007 12:29 Onderwerp: Re: De PC kan de pc ook zonder toetsenbord en muis?
| |

|
Scarface schreef: | hey ik heb een vraag kan de pc met je stem worden bestuurd of gewoon met de toetsenbord en de vertrouwde muis |
En wat ga je doen als je in je BIOS iets moet veranderen ? Hier heb je absoluut een toetsenbord nodig. Ik zie hier nog niet rap "spraakherkenning" ingebakken zitten. (per def. van uwen bios).
Dus eigenlijk vind ik dit een beetje een idiote poll.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Scarface |
Geplaatst: 31 Jul 2007 14:36 Onderwerp:
| |

|
Jij kan het stom vinden maar in de toekomst zal het vast wel gaan komen dus darom deze poll |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 31 Jul 2007 15:51 Onderwerp:
| |
|
Fiercy Dragon schreef: | Devilly schreef: | Neerhof schreef: | Touchscreens zijn de bom  |
ik heb juist een hekel aan touchscreens in het algemeen, omdat ze vaak onprecies zijn, alleen de echt goede kwaliteit touchscreens zijn fijn... de rest van die meuk moet je gewoon van af blijven... |
Ik heb stage gelopen op een lab in het ziekenhuis en daar doen de touchsceens over het algemeen wel goed. Vind het wel fijn werken en het ziet er nog intressant uit ook  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 31 Jul 2007 21:25 Onderwerp:
| |

|
Neerhof schreef: | Fiercy Dragon schreef: | Devilly schreef: | Neerhof schreef: | Touchscreens zijn de bom  |
Ik heb stage gelopen op een lab in het ziekenhuis en daar doen de touchsceens over het algemeen wel goed. Vind het wel fijn werken en het ziet er nog intressant uit ook  |
bij ons in de pathe in eindhoven kan je via zon touchscreen kaartjes kopen... maar om de een of andere reden doet die computer nooit wat ik zeg... je moet 1 keer best hard doordrukken voordat ie eindelijk reageert en dan snel je vinger weghalen anders klik je 2 keer... maar jah, dat is dus de slechte kwaliteit touchscreen... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |