Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 24 Feb 2011 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh... oké dan. Vraag me wel af wat voor een camera dat dan wordt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Feb 2011 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik herinner me uit de GamesCom demo dat je de camera zo'n 45 graden kon draaien, waardoor je een beetje een 'schuin' overzicht kreeg. Maar wel nog steeds voldoende om tactisch te werk te gaan.
Terug naar boven
Tyrovian BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet iemand no0g waar je dragon age 2 signature edition nog kan pre - orderen ???

Wil hem samen met mass affect 2 voor mijn verjaardag graag gaan kopen
mijn verjaardag is op 7 maart dus moet wel opschieten XD naja DA: 2 komt wel na me verjaardag maar heb deel 1 ook en wil deel 2 ook graag hebben.

heb het over de ps3 versie mischien kunnen jullie mij helpen
alvast bedankt.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat die versie nog beschikbaar is. Je kan waarschijnlijk nog wel één of andere Collector's Editie bestellen.
Terug naar boven
Tyrovian BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

uhm keek net in mn hotmail en zag dat ik een berichtje terug had van een game shop.

ze zeiden dat ze hem nog hadden als ik hun bestelde bij hun XD weet niet zeker of ik dit kan vetrouwen

of ik moet hem bestellen.
En dan maar hopen dat ik inderdaad de signature editie krijg wat denken jullie
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2011 14:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, de game scoort toch wel minder dan verwacht. Interessante opmerkingen door BioWare:

Citaat:
Sure thing. I'm actually really anxious for the game right now, so I can pop it in and start playing. I'm really looking forward to see it. I know there are a few bugs that still need to be fixed. Unlike other titles from Bioware, this [score] was kind of a rush job. EA really wanted to capitalize on the success of Origins, so the game was really being pushed hard to be released now. So I'd like to know if there are bugs, or if there's anything we could patch or fix. [Editor's note: Zur is speaking about bugs in the score only; he had no involvement with the rest of the game's development.]

Citaat:
We're just very happy to see it out. What we're seeing is something not really a surprise to us: we're seeing a bit of polarisation. It's not radical, it's not like people are bursting into open warfare about things, thank god. We knew going into Dragon Age II we were making some changes. I wouldn't necessarily say changes to make it more accessible, but to make it present itself in a different way. We knew it carried some elements of risk. Some people are reacting to that, and it's fine - it's actually good. I'd much rather make a game that challenges people and doesn't just rest on its laurels.

Citaat:
There may be some element of... I guess it's fear that if the PC has certain capabilities and they're not being used 100 per cent of the way then the game must have inherently had things removed because of that. I can understand that. I paid a fair amount of money for my gaming rig and I love to be able to crank it up and push it up. But the simple truth is that PC gaming has never been a platform of a single hardware spec. You've always had to support both lower-end and higher-end PCs. You don't want to design a game that cuts out everyone except the guy who bought his computer this month.

Origins had this legacy of being designed for PC. That was an early and strong opening message when it was first announced in yesteryear, back when we were working on Jade Empire, which was for console. There's definitely a sense that if you didn't design it for PC only then there's some sense of abandonment. Our goal was always to design a good game and move some sliders, as it were, in terms of how fantasy RPGS are typically presented, both from a story and combat standpoint. Doing that is not really a platform-specific choice.

Citaat:
It's a little bit lower than we were expecting. We knew going in that this may not sit around the same spot as Origins on all platforms (86 for the 360). There's been, I would say, more strongly negative reviews appearing on Metacritic than I expected. I'm a little surprised by the 6/10s and they have a fair amount of weight early on. If the Metacritic isn't where we want it to be, and honestly our goal as a studio is to try and aim more for 90, then our next step will be to, very easily, go through those reviews, go through fan feedback, especially over some time - as opposed to the day-one initial response - and look at that in a measured way and say, what didn't work, what did work, where did we go too far, where did we not go far enough, where was there just an inherent dissonance, and try to refine the experience and try to move forward for any future products.

Honestly, it's always a learning process. Dragon Age II comes out of some things we'd identified for Origins and anything we do in the future is going to come out of this response to Dragon Age II.
Terug naar boven
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat denkt iedereen op dit forum nu over Dragon Age II?
Ik heb hem niet gekocht, omdat de demo me al een slecht gevoel gaf.

Maar wat vinden jullie?
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Deep_But_Stupid schreef:

Maar wat vinden jullie?
Van wat ik gezien heb vind ik het spijtig dat de game versimpelt heeft, dat was juist wat vele mensen aantrok aan DA:O, we hebben al Mass Effect.
Terug naar boven
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011 21:37    Onderwerp: Reageren met citaat

KingLikesCookies schreef:
Deep_But_Stupid schreef:

Maar wat vinden jullie?
Van wat ik gezien heb vind ik het spijtig dat de game versimpelt heeft, dat was juist wat vele mensen aantrok aan DA:O, we hebben al Mass Effect.

Ik vind het in beide gevallen erg jammer. Naar mijn gevoel is ME2 amper nog een RPG (eerder een TPS met veel dialogen), DA2 niet gespeeld maar ik ga ervan uit dat het bij dat spel ook het geval is.

Toegegeven dat ME1 soms onnodig complex was met zijn inventory en customisation, maar het helemaal verwijderen is overdreven...

Mass Effect 3 zou meer RPG-elementen krijgen, had ik ergens gelezen. Nu hopen dat Bioware het kan waarmaken (voor mij).
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vond hem eerlijk gezegd bijzonder goed spelen. De combat is bruut, de dialogen zijn verbeterd (BioWare wheel!) en de framerate op de consoles is vele malen beter. Het enige dat me stoort is het ontbreken van een tactische camera op de PC en de vele gericycelde omgevingen. Oh, en ik had gehoord dat de hele game zich in Kirkwall afspeelt? Dat had ik liever ook niet gezien.

Ik vond Dragon Age: Origins de minste game van BioWare in jaren. Ik bedoel, het was precies een Baldur's Gate in HD. Ondanks dat die game in zijn tijd enorm goed was, denk ik dat Baldur's Gate al jaren voorbijgestreefd is door games zoals Knights of The Old Republic, Jade Empire en meer recentelijk Mass Effect. Vooral op vlak van combat dan.

Ik ben erg blij dat BioWare in Mass Effect 2 en Dragon Age 2 de combat zoveel malen beter heeft gemaakt. Ik bedoel, wees eens eerlijk, in de meeste RPG's zuigt combat gewoon. Het is precies alsof er op de achtergrond met een dobbelsteen word gegooid. Daarom hoop ik dat de combat in toekomstige RPG's van BioWare zo goed blijft, want het is gewoon een verbetering.

Goed, Mass Effect 3 mag dan wel weer loot introduceren maar voor de rest vond ik Mass Effect 2 prima. Als BioWare maar weer niet het crappy loot en items systeem van de eerste Mass Effect er in gooit. Ook mag de exploratie wat meer uitgebreid worden, want Mass Effect 2 was vrij linear. In tegenstelling tot het eerste deel natuurlijk. Desondanks heb ik over Mass Effect 2 niet veel meer te klagen, ik vond het de beste game van 2010.

Over Dragon Age. Tja, daar denk ik dat BioWare met een ander publiek heeft te maken. Die willen allemaal een sequel op Origins, terwijl die eigenlijk meer een achteruitgang was. Ik bedoel, de combat in het eerste deel was echt sloom en saai. En ook de dialogen waar je hele zinnen moest lezen vond ik meer een achteruitgang. Daarom ben ik blij dat BioWare die dingen in Dragon Age 2 heeft aangepast. Maar het ontbreken van een tactische camera is dan weer niet erg leuk voor de hardcore fans. En op de PC speelt het gewoon veel beter met zo'n camera. Hopelijk bevat de volgende Dragon Age ook meer gevarieerde gebieden en betere graphics op de PC. Oh, en hopelijk worden de controls op de consoles ook verbeterd, want nu is het meer button bashen.

Maar ik vind Dragon Age 2 zeker nog een RPG. Skill Trees, Levellen, loot, items en vele stats zijn toch nog steeds aanwezig. Op dat vlak is Dragon Age 2 toch zelfs meer RPG dan de tweede Mass Effect?
Terug naar boven
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 00:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:

Ik ben erg blij dat BioWare in Mass Effect 2 en Dragon Age 2 de combat zoveel malen beter heeft gemaakt. Ik bedoel, wees eens eerlijk, in de meeste RPG's zuigt combat gewoon. Het is precies alsof er op de achtergrond met een dobbelsteen word gegooid. Daarom hoop ik dat de combat in toekomstige RPG's van BioWare zo goed blijft, want het is gewoon een verbetering.

Ga niet echt akkoord met die stelling. De Baldur's Gate-games hebben op zich sterke combat, in de zin dat het heel tactisch is. Als je non-chalant bent met jouw builds en tactieken, dan ga je niet ver komen. Tactics Ogre en Final Fantasy Tactics hebben ook goede combat. Valkyrie Profile, maar dat is iets waar je van moet houden, Blue Dragon op hard is ook sterk, in de zin dat elke ability nuttig is en dat je met grinden alleen er niet komt, tenzij je het echt uren aan een stuk doet voor elke grote baas. Maar dat hoeft niet. Met de juiste combinaties van jobs (is niet hun echte naam maar noem het even voor het gemak jobs) raak je al wat verder.
Demon's Souls heeft ook een sterk combat-systeem, is misschien nog een van de betere elementen uit dat spel.
Fallout, Fallout 2 doen het ook best goed. New Vegas is ook heel aardig, hetzelfde als Fallout 3 maar complexer.
Dan heb je nog Diablo, wie houdt daar niet van? Op het eerste gezicht nogal hack-and-slash-achtig, maar je builds enzo maken het toch net wat tactischer en het is gewoon leuk.

Kingdom Hearts: Chains of Memories vond ik best geinig. Lekker hectisch en je deck/sleights zijn op zich best belangrijk.

Ik kan maar blijven doorgaan... Zat RPGs met goede combat.

Citaat:
Maar ik vind Dragon Age 2 zeker nog een RPG. Skill Trees, Levellen, loot, items en vele stats zijn toch nog steeds aanwezig. Op dat vlak is Dragon Age 2 toch zelfs meer RPG dan de tweede Mass Effect?

Zeker waar maar het is nog steeds te licht in vergelijking met de voorgangers. Dat het meer RPG-elementen heeft dan ME2, vind ik geen prestatie.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 06:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Deep_But_Stupid schreef:
Ga niet echt akkoord met die stelling. De Baldur's Gate-games hebben op zich sterke combat, in de zin dat het heel tactisch is. Als je non-chalant bent met jouw builds en tactieken, dan ga je niet ver komen. Tactics Ogre en Final Fantasy Tactics hebben ook goede combat. Valkyrie Profile, maar dat is iets waar je van moet houden, Blue Dragon op hard is ook sterk, in de zin dat elke ability nuttig is en dat je met grinden alleen er niet komt, tenzij je het echt uren aan een stuk doet voor elke grote baas. Maar dat hoeft niet. Met de juiste combinaties van jobs (is niet hun echte naam maar noem het even voor het gemak jobs) raak je al wat verder.
Demon's Souls heeft ook een sterk combat-systeem, is misschien nog een van de betere elementen uit dat spel.
Fallout, Fallout 2 doen het ook best goed. New Vegas is ook heel aardig, hetzelfde als Fallout 3 maar complexer.
Dan heb je nog Diablo, wie houdt daar niet van? Op het eerste gezicht nogal hack-and-slash-achtig, maar je builds enzo maken het toch net wat tactischer en het is gewoon leuk.

Kingdom Hearts: Chains of Memories vond ik best geinig. Lekker hectisch en je deck/sleights zijn op zich best belangrijk.

Ik kan maar blijven doorgaan... Zat RPGs met goede combat.

Goh, dan verschillen we sterk van smaak wat combat betreft. De games die jij opnoemt vind ik slechte, weinig actievolle en plezierige combat hebben. Al die games hebben een combatsysteem dat ik graag passief noem. Ik bedoel, kijk naar Fallout 3. De crosshair en shootermechanieken zijn gewoonweg niet leuk, en VATS is dan weer echt zo'n combatsysteem gebaseerd op Stats en percentages. Net zoals Final Fantasy Tactis, waar de combat net een schaakspel is.

Ik bedoel, geef nu zelf toe, de combat in shooters, hack 'n slach en action-adventure games is gewoonweg veel beter dan in de meeste RPG's. Daarom vind ik het leuk en slim van BioWare dat ze die combat in een RPG zetten, zoals ze met Mass Effect 2 en Dragon Age 2 hebben gedaan. Goed, wat meer RPG elementen mochten behouden blijven, maar zeker op vlak van combat vind ik BioWare vooruitstrevend.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Ik bedoel, geef nu zelf toe, de combat in shooters, hack 'n slach en action-adventure games is gewoonweg veel beter dan in de meeste RPG's. Daarom vind ik het leuk en slim van BioWare dat ze die combat in een RPG zetten, zoals ze met Mass Effect 2 en Dragon Age 2 hebben gedaan. Goed, wat meer RPG elementen mochten behouden blijven, maar zeker op vlak van combat vind ik BioWare vooruitstrevend.
Dat hangt nu wel af van gamer tot gamer, de ene vind het leuker om met zijn 'skills' te werken (snelle reactie, goed kunnen mikken,...) zoals bij bv. CoD en de andere vindt het dan leuker om eerder meer tactisch te werken (juiste tijd aanvallen, juiste zaken inzetten, valstrikken zetten,...) zoals in bv. Total War, CoH, Hardcore RPG's...
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, dan hoor ik zeker bij de groep die het leuker vindt om met 'skills' te werken. Die tactische shit is een ding van het verleden. Games zijn geen interactieve schaakborden meer, maar interactieve films. En gelukkkig.
Terug naar boven
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Als ik dat dus goed begrijp, zou jij, als je RPGs ontwikkelde, eerder ook zoveel mogelijk RPG-elementen eruit gooien en volproppen met cutscenes en flashy scenes?

Dat is dan jouw visie, maar ik zou geen game van jou willen kopen. Ik wil ook graag wat inhoud in mijn spel en niet alleen stijl. Stijlvolle spellen hebben we al meer dan genoeg.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 21:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Deep_But_Stupid schreef:
Wat is dat nou weer voor een opmerking? Als ik dat dus goed begrijp, zou jij, als je RPGs ontwikkelde, eerder ook zoveel mogelijk RPG-elementen eruit gooien en volproppen met cutscenes en flashy scenes?

Dat is dan jouw visie, maar ik zou geen game van jou willen kopen. Ik wil ook graag wat inhoud in mijn spel en niet alleen stijl. Stijlvolle spellen hebben we al meer dan genoeg.

Het is toch mogelijk om geweldige combat te hebben, mét inhoud én met RPG elementen? Had Mass Effect 2 geen inhoud? Heeft Dragon Age 2 geen inhoud?

Laten we de zaken nu niet gaan uitvergroten. Dragon Age 2 en Mass Effect 2 zijn beiden goede RPG's. Mass Effect 2 is daarbij gewoon een geweldige instap voor nieuwe spelers in het genre en één van de meest vernieuwende games uit de afgelopen jaren.

En om een ander genre aan te halen, dat de laatste jaren invloed heeft ondervonden van vele RPG's: Free-Roaming. Kijk naar Red Dead Redemption. Geweldige open wereld, mét inhoud en mét RPG elementen.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Goh, dan hoor ik zeker bij de groep die het leuker vindt om met 'skills' te werken. Die tactische shit is een ding van het verleden. Games zijn geen interactieve schaakborden meer, maar interactieve films. En gelukkkig.

Worst comment of the year. Ook al is het een mening. Dit is de reden waarom gaming kwalitatief gezien hard achteruit gaat. Het moet allemaal dommer, lomper en makkelijker zijn.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat

De vraag die je jezelf moet stellen: Wil je dat games in de toekomst digitale versies zijn van kaartspelletjes en spelletjes zoals Risk? Of wil je dat games in de toekomst zich verder naar het filmgenre ontwikkelen? Mét een geweldig verhaal, geweldige graphics en goede characters.

Volgens mij is er ruimte voor beiden. Desondanks gaat mijn voorkeur uit naar het tweede.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Mét een geweldig verhaal, geweldige graphics en goede characters.

Geen van die drie is terug te vinden bij Dragon Age II.

Oh nog een Bioware fail.

http://img809.imageshack.us/img809/151/1300132658980.png
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
Geen van die drie is terug te vinden bij Dragon Age II.
Sorry, maar heb jij Dragon Age II gespeeld? Neen?!

Robert schreef:
Oh nog een Bioware fail.

http://img809.imageshack.us/img809/151/1300132658980.png

En wat is daar fail aan?
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Meer gratis Dragon Age II hate:

Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah, ik ga hier geen nutteloze discussie voeren. In ieder geval, wanneer komt de Gamed review?
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

^Heb je die game nu gespeeld Robert?

Of doe je dit nu om een of andere frustratie uit te werken op Christia =p?
Terug naar boven
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
En wat is daar fail aan?

Dat een werknemer bij Bioware blijkbaar de 3 versies van DA2 heeft gerecenseerd op Metacritic en dat hij is ontmaskerd.

Vind ik een beetje beschamend maar ook grappig. Dan ben je toch wel diep gezonken hoor...

Maar moet wel toegeven, zelfs ik had zo'n lage metacritic-score niet verwacht.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2011 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Idd, de fout is dat hij ontmaskerd is. Geloof aub niet dat er ook maar één gamebedrijf is dat dit niet doet.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 5

Ga naar: