Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 06:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Dit is de reden dat ze Hotz aanklagen:
Joni Philips schreef: | Samenvatting van de DMCA:
Citaat: | Video games accessible on personal computers and protected by technological protection measures that control access to lawfully obtained works, when circumvention is accomplished solely for the purpose of good faith testing for, investigating, or correcting security flaws or vulnerabilities, if:
- The information derived from the security testing is used primarily to promote the security of the owner or operator of a computer, computer system, or computer network; and
- The information derived from the security testing is used or maintained in a manner that does not facilitate copyright infringement or a violation of applicable law. (A new exemption in 2010.) |
|
De IP adressen zijn vooral qua jurisdictie nodig, om aan te tonen dat Hotz ook actief was binnen Californië. |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 09:12 Onderwerp:
| |

|
@ deathtanz matisk
Keep on dreaming !!! , kijk naar DS3D al gekraakt voor hij europe aandoet !!!
Ik gok 2014 want de Move moet nog iets tonen toch ???  |
|
Terug naar boven |
|
|
Qbrain |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 09:46 Onderwerp:
| |

|
1. Ja, Sony heeft gelijk, GeoHot is tegen de wet ingegaan.
2. Ik snap de motivatie van GeoHot als die zegt "als ik een console koop, is het mijn ding en mag ik ermee doen wat ik wil", zolang hij er andere mensen maar niet mee lastig valt en dat is dus precies gebeurt nu de ps3 gehacked is en er hacks komen voor online games.
3. Ik vind de aanpak van Sony laf, niet doeltreffend en zeker niet zoals ik ze ken. Wat Microsoft nu doet, had ik eerder van Sony verwacht. Iets als: "Hey, goedzo, het is je gelukt, wil je nu een koekje? Kom anders op freelance basis ons team versterken.."
Microsoft pakt dit 10x slimmer aan. Je kan het niet winnen op de manier hoe sony het nu doet. Misschien kan je wel een rechtzaak winnen, maar je kan die hackers nooit meer voor je krijgen en ze zullen je altijd blijven treiteren totdat je ze (zoals ms probeert) aan je kant krijgt.
-Q |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 11:08 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Iedereen met een beetje fatsoen is tegen piracy. Daarvoor hoef je geen ICT-er te zijn hoor. |
Op het gebied van Games en software ben ik tegen.
Op het gebied van films en cd's ben ik helemaal voor en ben ik dus piraat. Omdat dat in Nederland helemaal legaal is en we ook kopieerheffing betalen op lege CD's en DVD's. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 19:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Weslii schreef: | Op het gebied van films en cd's ben ik helemaal voor en ben ik dus piraat. Omdat dat in Nederland helemaal legaal is en we ook kopieerheffing betalen op lege CD's en DVD's. | http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=156171#156171 |
|
Terug naar boven |
|
|
gast 83.80.204.xxx |
Geplaatst: 07 Mrt 2011 22:11 Onderwerp:
| |

|
Geef die gast een baan! Microsoft geeft hem alvast een nieuwe Windows mobiel voor zijn nieuwe project Er worden ook veel mooie dingen gemaakt door deze creatieve geesten die rommelen met allerlei hard- en software.
Kijk bv naar Kinect, daar is men ook ontzettend mee aan het kloten. Ik vind het juist tof!
Dat PS3 accounts gehacked kunnen worden en online cheaten vind ik veel vervelender dan dat er een stelletje gasten illegaal games draaien. Single player cheats moet iedereen voor zichzelf weten maar online verpest je ook andermans spel. Sony moet dit gewoon tegengaan met updates. Zorg als eerste dat accounts niet meer aangepast kunnen worden.
Games kopieren is altijd al aan de orde geweest. Vroeger deden we niet anders op de C64 (twee tapes in het dubbele cassettedeck van pa en ma) en PC enzo.
De goede titels kocht/koop je toch wel. Ik heb bv Crysis2 beta al draaien sinds die "beschikbaar gesteld" werd. Fantastische game die toch echt wel origineel in mijn verzameling komt! Ook van de Starcraft 2 beta heb ik
gretig gebruik gemaakt, maar nu log ik netjes aan op Battle.net Call of Juarez voelde daarentegen te console-achtig aan op de PC en die is binnen het uur slachtoffer geworden van mijn shift en delete combinatie.
Ik realiseer me ook wel dat games kopieren steeds meer mainstream wordt en dat fabrikanten daar niet om zitten te springen. Het internet maakt het ook allemaal wat makkelijker tegenwoordig. Vroeger liepen we te kloten met tapes of diskettes en later met oa twilight cd-tjes. Contacten liepen voornamelijk via vrienden en natuulijk via BBS. Mainstream is trouwens is groot begrip. Ik verkoop computers en de meeste mensen hebben geen flauw benul hoe dat hacken etc allemaal werkt. Natuurlijk kan iedere boer een sd kaartje in een DSi proppen maar allerlei software downloaden en cracks gebruiken is echt niet iets wat iedereen kan. Piratebay, utorrent, rarfiles en veel meer zaken die wij vanzelfsprekend vinden zijn hocus-pocus voor de gemiddelde consument. Geloof me ik spreek dat soort mensen elke dag.
Ik heb meer dan 80 originele pc games en veel piraten in mijn omgeving barsten ook van het originele spul. Vergeet ook niet dat veel downloaders van nu te jong zijn om al die games te kunnen kopen. Financieel heb je het dan meestal niet breed en games kopen staat dan meestal niet bovenaan de lijst.
Hier kan je ook op inspelen als bedrijf. Kijk naar Microsoft die voor een rotprijs software verkoopt aan studenten en onderwijs etc. Nu voor een prikkie de software, en dan later als er men volledig gewend is aan de software de volle prijs in de winkel betalen met je goed betaalde baan. De meesten consumenten weten trouwens niet eens dat er ook andere (gratis) office software is. Degenen die dat wel weten kunnen er vanwege zakelijke redenen niet mee werken of de interface werkt vaak te verwarrend en hebben ze regelmatig problemen met de compabiliteit van de gemaakte bestanden.
Ik hoop dat Sony zich wat sportiever op gaat stellen tov hackers etc. We zijn niet allemaal slecht  |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 12:21 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Weslii schreef: | Op het gebied van films en cd's ben ik helemaal voor en ben ik dus piraat. Omdat dat in Nederland helemaal legaal is en we ook kopieerheffing betalen op lege CD's en DVD's. | http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=156171#156171 |
Zucht..... heb je Joni weer met zijn achterhaalde bronnen.
Hoevaak heb ik je hier nu al op gewezen Joni?
Citaat: | Het Gerechtshof in Den Haag heeft 15 november jl. uitgesproken dat downloaden uit illegale bron naar Nederlands recht is toegestaan.
Dit betekent dat hiermee bij de bepaling van de hoogte van de Thuiskopievergoeding rekening gehouden moet worden.
In een eerdere uitspraak in 2008 stelde de rechter nog dat het downloaden uit illegale bron wel strafbaar was. Dit vonnis is nu in hoger beroep teruggedraaid.
Het Hof bevestigt tevens in de uitspraak dat de thuiskopievergoeding bedoeld is om het nadeel dat rechthebbenden ondervinden van het privékopiëren, te compenseren. |
http://www.thuiskopie.nl/nl?port=1346261204433856426
Voor de volledige uitspraak:
http://www.cedar.nl/uploads/files/file/Cedar/uitspraak%20151110.pdf
Ik hoop dat je nu eens stopt met je onwaarheden verkondigen en niet meer linkt naar dat idiote achterhaalde artikel.
Overigens is direct na de uitspraak waar jij naar linkte door de minister al gesteld dat downloaden legaal blijft ondanks die uitspraak van de rechter. dit antwoorrdde hij op kamervragen. Heb ik je ook al eens op gewezen. |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 15:31 Onderwerp:
| |

|
Brein, Eyeworks, FTD.
En ik verwacht zelfs dat het alleen maar strenger en strenger gaat worden.
Tsja of het word strenger, of er komt gewoon bijna niks meer uit.
Het einde van alle consoles dankzij de hackers. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 19:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Weslii schreef: | Overigens is direct na de uitspraak waar jij naar linkte door de minister al gesteld dat downloaden legaal blijft ondanks die uitspraak van de rechter. dit antwoorrdde hij op kamervragen. Heb ik je ook al eens op gewezen. | Een minister kan geen beslissingen terugdraaien van een rechtbank. Daarnaast is het nog altijd illegaal onder de Europese wetgeving dus is het aanmoedigen ervan nog altijd niet toegelaten hier. |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 22:31 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Weslii schreef: | Overigens is direct na de uitspraak waar jij naar linkte door de minister al gesteld dat downloaden legaal blijft ondanks die uitspraak van de rechter. dit antwoorrdde hij op kamervragen. Heb ik je ook al eens op gewezen. | Een minister kan geen beslissingen terugdraaien van een rechtbank. Daarnaast is het nog altijd illegaal onder de Europese wetgeving dus is het aanmoedigen ervan nog altijd niet toegelaten hier. |
Nee maar een minister kan wel de wet veranderen en opdracht geven dat er niemand meer vervolgd wordt tot dat zo is.
Maar dat terzijde, je leest niet. De wet veranderen was niet nodig. Het Gerechtshof heeft het oordeel van de rechtbank vernietigd en verklaard dat downloaden uit illegale bron voor eigen gebruik wel legaal is onder de Nederlandse wetgeving. En zoals je uiteraard weet is het gerechtshof hoger dan de rechtbank.
Nogmaals, de gehele uitspraak kun je hier lezen:
http://www.cedar.nl/uploads/files/file/Cedar/uitspraak%20151110.pdf
Nogmaals Joni, muziek downloaden en films is legaal in Nederland. Hier heb je nog een bron, het staat er zelfs letterlijk dat het in Nederland legaal is:
Citaat: | Downloading copied music is legal in some countries, such as Canada and The Netherlands,[15][16] provided that the songs are not sold.
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_infringement#cite_note-14
Wat betreft wat je zegt over de Europese wet is helemaal onzin, dat is een zeer globale richtlijn waar landen zelf invulling aan mogen geven. Nederland heeft daar dus invulling aangegeven door te zeggen dat muziek downloaden niet illegaal is, maar muziek ter download aanbieden wel. Uiteraard alleen wanneer het voor eigen gebruik is.
Verder is er nog de stichting Thuiskopie die eveneens bevestigd dat downloaden uit illegale bron legaal is:
Citaat: | Het Gerechtshof in Den Haag heeft 15 november jl. uitgesproken dat downloaden uit illegale bron naar Nederlands recht is toegestaan.
Dit betekent dat hiermee bij de bepaling van de hoogte van de Thuiskopievergoeding rekening gehouden moet worden. |
Citaat: | De Thuiskopieregeling
Volgens de Auteurswet mogen consumenten voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie maken van een auteursrechtelijk werk. Dit gebruik mag uiteraard niet commercieel van aard zijn en daarnaast schrijft de wet voor dat dit beperkt moet blijven tot één of enkele kopieën.
|
Citaat: | Artikel 16 van dezelfde Auteurswet bepaalt dat voor het kopiëren op blanco dragers, zoals videobanden, blanco dvd’s en cd’s, een vergoeding moet worden afgedragen. Deze vergoeding hoeft per drager maar één keer te worden betaald, door de fabrikant of importeur van die drager. De Minister van Justitie heeft Stichting de Thuiskopie aangewezen om deze Thuiskopievergoedingen te incasseren en verdelen. Ook heeft hij (op basis van de Wet toezicht collectieve beheersorganisaties) een College van Toezicht aangesteld, dat toeziet op een correcte uitvoering van deze opdracht. De Thuiskopievergoeding biedt de auteursrechthebbenden een gedeeltelijke compensatie voor de inkomsten die zij mislopen doordat hun werk gekopieerd wordt.
Stichting de Thuiskopie verdeelt de Thuiskopievergoedingen via verdelingsorganisaties onder de auteursrechthebbenden. |
http://www.thuiskopie.nl
Oftewel er wordt voor betaald via de heffing op lege cd's en dvd's en dus is het legaal in Nederland.
Joni,
Je hebt nu een uitspraak van de minister
Je hebt een uitspraak van het gerechtshof
Je hebt een wikipedia pagina die het nogmaals bevestigd
Je hebt de stichting thuiskopie die het bevestigd
Hoeveel bronnen moet ik nog aandragen voordat je kan toegeven dat je ongelijk hebt en dat muziek en films downloaden in Nederland legaal is?
Nogmaals, we betalen zelfs ter compensatie kopieerheffing op lege cd's en dvd's.
Laatst aangepast door Weslii op 08 Mrt 2011 22:44; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 22:41 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Weslii schreef: | Wat betreft wat je zegt over de Europese wet is helemaal onzin, dat is een zeer globale richtlijn waar landen zelf invulling aan mogen geven. . |
Citaat: | Een richtlijn die in werking is getreden, dient door elke geviseerde Lidstaat geďmplementeerd te worden in haar nationale rechtsorde. |
Maar je hebt gelijk, op dit moment is de Nederlandse staat in overtreding en niet de Nederlandse burger. Europees recht gaat echter boven Nederlands recht, dus blijft de conclusie hetzelfde. Daarnaast noemde je een post uit 2009 van mij verouderd, tegenover een besluit van enkele maanden geleden dat ik nooit van gehoord kon hebben. Een beetje beleefdheid kan dan ook geen kwaad. |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 22:48 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Weslii schreef: | Wat betreft wat je zegt over de Europese wet is helemaal onzin, dat is een zeer globale richtlijn waar landen zelf invulling aan mogen geven. . |
Citaat: | Een richtlijn die in werking is getreden, dient door elke geviseerde Lidstaat geďmplementeerd te worden in haar nationale rechtsorde. |
Maar je hebt gelijk, op dit moment is de Nederlandse staat in overtreding en niet de Nederlandse burger. Europees recht gaat echter boven Nederlands recht, dus blijft de conclusie hetzelfde. |
Zucht...... je leest niet Joni.
Nederland heeft de richtlijn geimplementeerd.
Nederland heeft de richtlijn geimplementeerd door het ter download aanbieden van muziek illegaal te maken.
De richtlijn schrijft niet voor dat downloaden strafbaar moet zijn, enkel dat auteursrechten beschermd moeten worden en piraterij moet worden aangepakt.
Nederland beschermd de auteursrechten dus door de bron strafbaar te maken en de gebruiker niet.
Volledig in overeenstemming met de Europese richtlijn en dus het Europese recht.
Citaat: | Een beetje beleefdheid kan dan ook geen kwaad. |
excuus als ik je beledigd heb. Dat was niet mijn bedoeling.
Waar het mij om gaat is dat het in Nederland altijd de consensus was dat het legaal was, tot die uitspraak die jij aanhaalde. Hierna is daar een hoop heisa over geweest en is die uitspraak dus ook vernietigd.
De industrie wordt immers ook gecompenseerd voor de downloads, het zijn geen verloren of gestolen verkopen.
Laatst aangepast door Weslii op 08 Mrt 2011 22:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 22:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Eigenlijk draait de Europese wet rond 3 strikes en je internet wordt afgesloten. De Nederlandse wet dateert van voor de Europese en is gewoon nog niet aangepast. Dat gebeurt wsl eens ACTA goedgekeurd is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 08 Mrt 2011 22:55 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Eigenlijk draait de Europese wet rond 3 strikes en je internet wordt afgesloten. De Nederlandse wet dateert van voor de Europese en is gewoon nog niet aangepast. Dat gebeurt wsl eens ACTA goedgekeurd is. |
Jij hebt het over een zeer omstreden Franse wet die zeker niet Europees is, en volgens mij zelfs in frankrijk nog niet eens is goedgekeurd. En ACTA is nog niet goedgekeurd en de Nederlandse wet is dus ook niet aangepast. We moeten en het nu doen met de huidige wet en die staat het gewoon toe.
Correctie, ACTA is volgens mij al door de eerste fase maar is nog niet geimplementeerd voor zover ik weet.
Correctie 2: ACTA is helemaal nog niet goedgekeurd en 3 strikes out systeem is al van tafel. Verder moet er in ieder parlement van iedere lidstaat over gestemd worden. Ik denk dat dit het in Nederland niet zal halen.
Citaat: | Op 15 maart 2010 schrijven de ministers van Economische Zaken en Justitie een brief over ACTA. De ministers herbevestigen dat ACTA niet verder zal kunnen gaan dan de huidige EU-regelingen, en geen afbreuk mag doen aan de richtlijnen met betrekking tot privacy [18] noch aan die uit het Telecompakket[19]. Three strikes wetgeving is niet acceptabel omdat de EU-richtlijnen geen beperking van internettoegang toestaan, wanneer niet is voldaan aan de volgende minimum-eisen:
Er is een onpartijdige procedure met hoor en wederhoor.
Het recht op een effectieve beroepsmogelijkheid bij een rechterlijke instantie dient gegarandeerd te zijn.
De maatregel moet passend en evenredig zijn binnen de democratische samenleving.
Over transparantie schrijven de ministers dat naar aanleiding van een groeiende roep om openheid de Europese Commissie op 5 maart 2010 heeft besloten zich voortaan proactief in te zetten voor meer transparantie over de ACTA-onderhandelingen. De EC zal in Auckland[20] aandringen op het openbaar maken van de ACTA-documenten.
De ministers stellen dat ACTA zowel strafrechtelijke als civielrechtelijke maatregelen zal bevatten en daarom waarschijnlijk als gemengd akkoord wordt aangemerkt. Een gemengd akkoord vereist ratificatie door de nationale parlementen en daarnaast goedkeuring door het Europees Parlement. |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Mrt 2011 06:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De Franse wet is strenger dan de Europese, maar die is vergelijkbaar.
ACTA is er idd nog niet, maar die zal komen zoals ik al zei. |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 09 Mrt 2011 09:06 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | De Franse wet is strenger dan de Europese, maar die is vergelijkbaar.
ACTA is er idd nog niet, maar die zal komen zoals ik al zei. |
Als hij er al komt, wat nog maar de vraag is aangezien ieder parlement ermee moet instemmen zal het in ieder geval in zeer aangepaste vorm komen en zal het ook niet iets zijn van vandaag of morgen. Dus waarom zou je nu al op de zaken vooruit lopen, tenzij je persoonlijke motieven hebt?
Joni, ik het het idee dat jij persoonlijk heel erg tegen het downloaden van films en muziek bent. Mag ik vragen waarom? In nederland worden artiesten gecompenseerd voor het downloaden, wat is er dan op tegen?
Ik persoonlijk ben tegen piraterij van games en software. Maar ben 100% voor het downloaden van muziek en heb al jaren niet meer betaald voor muziek. De reden dat ik voor ben zijn de volgenden.
- muzikanten kunnen geld verdienen met optreden, dat zou hun primaire inkomstenbron moeten zijn.
- in mijn ogen is downloadbare muziek of muziek op CD niks anders dan reclame om een concert te bezoeken en zou dientengevolge gratis moeten zijn.
- fysieke geluidsdragers zijn verouderd, zolang ik nog niet alle muziek die ik wil uit legale bron kan downloaden download ik uit illegale bron. Deze redenatie hanteert de nederlandse overheid ook. De minister heeft al gezegd dat downloaden uit illegale bron illegaal wordt op het moment dat er voldoende legale alternatieven zijn. Die zijn er op dit moment niet.
- het belangrijkste argument is dat het altijd zo is geweest dat een muzikant moest optreden om zijn boterham te verdienen. Er is een generatie geweest die miljoenen/miljarden heeft kunnen verdiennen dankzij de opkomst van geluidsdragers, die hebben geluk gehad. Nu gaan we weer terug naar hoe het al duizenden jaren is geweest: niet optreden is geen geld verdienen. Volkomen terecht. Er wordt trouwens het hardst geroepen door de platenmaatschappijen en niet door de muzikanten zelf.
Overigens is het van alle tijden dat men de apocalyps voorspelt door introductie van iets nieuws.
- De kerk was tegen boekdrukken omdat het inkomen van monniken en dus de kerk erdoor in gevaar zou komen
- uitgevers waren tegen de komst van openbare bibliotheken want "als je een boek kan lenen, wie gaat het dan nog kopen?
- Bioscopen waren tegen vertoning van films op tv want als een film op tv komt, wie gaat dan nog naar de bios?
- Ze waren ook tegen videotheken om dezelfde reden.
En tot op heden bestaan al die industrieen nog gewoon. Er is ook nog nooit
- een hotel failliet gegaan doordat ik thuis slaap
- een restaurant failliet gegaan doordat ik thuis kook
- een cafe failliet gegaan doordat ik thuis bier drink
enz. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Mrt 2011 10:46 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Wow, Sony heeft dus de hele security weggevaagd en vervangen.
KaKaRoToKS schreef: | For now, it looks to me (at first glance) that the ps3 has been resecured, but it doesn't mean it can't be broken again from scratch..
Their previous errors were epic fails, it doesn't mean they can't do an epic save either.. they seem to have fixed all the issues they had..
@ChronosWing we already have the metldr key, the thing is that they don't use metldr anymore, at all!
Wow, in 3.60, Sony removed all the loaders, no more isoldr/lv1ldr/lv2ldr/appldr.. but they added lv0.2! Seems they found a way to secure ps3 |
|
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 24 Mrt 2011 13:12 Onderwerp:
| |

|
het laatste nieuws sucked voor degene die hem een donatie gaven;. |
|
Terug naar boven |
|
|
asianck |
Geplaatst: 24 Mrt 2011 17:43 Onderwerp:
| |

|
Bullshit van Sony.
Geohot's commentaar (van z'n eigen blog):
Fearmongering
Apparently, I have fled the country. ROFL
Factually, it's true I'm in South America, on a vacation I've had planned and paid for since November. I mean, it is Spring break; hacking isn't my life. Rest assured that not a dime of legal defense money would ever go toward something like this. And of course Townsend loves the idea of painting me as an international fugitive. I have been in contact with my lawyers almost every day; I would not let the case suffer. That said, I also won't let this ridiculous lawsuit run my life either. Then the fearmongerers win.
I will be back, I hear it's hard to come by the Xperia Play down here.
http://geohotgotsued.blogspot.com/2011/03/fearmongering.html |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 24 Mrt 2011 21:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik vind het zeer gek dat hij uberhaupt het land mag verlaten tijdens een rechtszaak... |
|
Terug naar boven |
|
|
Weslii |
Geplaatst: 25 Mrt 2011 13:43 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ik vind het zeer gek dat hij uberhaupt het land mag verlaten tijdens een rechtszaak... |
Vind ik helemaal niet gek. Dat is gebruikelijk dat dat mag tenzij...
Als er een zeer grote kans op vluchtrisico is, dan kunnen ze het paspoort innemen of hem verbieden het land of de staat te verlaten. Kennelijk was dat risico niet zo hoog (hij heeft immers niemand vermoord en is ook niet bijzonder kapitaalkrachtig.) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 25 Mrt 2011 19:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Proces is natuurlijk wel al bezig en dan is het zeer ongebruikelijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 26 Mrt 2011 13:28 Onderwerp:
| |

|
Hij verwijderde vitale onderdelen uit zijn HDDs zodat Sony ze niet kan onderzoeken, terwijl de rechtbank dit heeft bevolen.
Hij heeft de Verenigde Staten verlaten en is naar Zuid-Amerika vertrokken, wat hij als reden gebruikt om de harde schijven niet te herstellen.
Hij heeft gelogen over het feit dat hij geen PSN account heeft. Sony heeft namelijk ontdekt dat hij op 10 maart 2010 de account 'blickmanic' aanmaakte via een PS3 die hij kocht op 25 februari 2010.
Hij loog dus alles aan elkaar.
En dan nog doen alsof hij niks verkeerds heeft gedaan, dingen verwijderen van z'n HDD e.d toch gek dat hij uitgerekend nu het land ontvlucht.
Als hij het puur voor Linux deed dan had hij alles kunnen laten staan lijkt mij.
Tenzij er ook dingen op staan die hem alsnog de bak in laten draaien, gehackte overheidssites enzo.
Laat het 'm maar goed voelen dat als je wat doet dat je ook de consequenties moet dragen. |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 30 Mrt 2011 16:48 Onderwerp:
| |

|
" I was waiting to be connected to the internet by my ISP so I asked Hotz if I could use his for a while. Good neighbours, that’s all.”
Hoeveel zou hij gekregen hebben om dat te zeggen?
Een hacker die zijn internet door anderen laat gebruiken??? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mrakz0r |
Geplaatst: 04 Apr 2011 15:49 Onderwerp:
| |
![]()
|
|
Terug naar boven |