Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
streetfighter BerichtGeplaatst: 01 Jan 2011 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Een japanse vriendin kan je heel veel bijleren
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dantekloon BerichtGeplaatst: 01 Jan 2011 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Deep_But_Stupid schreef:
Uiteraard zijn het goede boeken, anders zou ik ze niet gebruiken.

Het zijn de volgende boeken:

- Let's Learn Hiragana: First Book of Basic Japanese Writing (Kodansha's Children's Classics)
- Let's Learn Katakana: Second Book of Basic Japanese Writing
- Kana Flashcards (Japanese and English Edition) -> dit is geen boek, het is iets voor jouw computer dus het is optioneel, maar via de computer leren kan echt veel helpen.
- A Dictionary of Basic Japanese Grammar
- Situational Functional Japanese Volume 1: Notes
- A Guide to Remembering Japanese Characters (Tuttle language library)
- Remembering the Kanji, Vol. 1
- The Japanese Today -> deze leert je geen Japans, dus is optioneel. Uiteindelijk heb ik het toch gekocht, zodat ik me meer betrokken kan voelen met Japan en de Japanse taal en dat motiveert me. Deze leer ik niet, maar lees ik soms in mijn vrije tijd. Wel moet je gemotiveerd zijn, anders lukt het niet.
- Japan, de onzichtbare drijfveren van een wereldmacht -> Hetzelfde als boven

Misschien een woordenboek Nederlands-Japans of Engels-Japans als je dat wilt.

Ik heb ook een paar andere cursussen die ik heb gekregen tijdens de Japanse cursus waar ik het over had, maar daar kan ik je niet mee helpen aangezien die cursussen niet echt een naam hebben en het zijn gewoon wat afgeprintte blaadjes... Deze bevatten meer woordenschat.

Dat zijn dan zowat de boeken voor de beginner volgens mij, voor de intermediate heb ik er maar een paar, omdat ik daar nog niet ben naar mijn gevoel. Toch heb ik ze een keertje gelezen, nog niet gestudeerd. Deze zijn:

- Japanese Language Proficiency Test: Grammar Exercises Level 3
- Read Real Japanese Essays: Contemporary Writings -> optioneel, maar zal wel handig zijn voor te oefenen.

Sommigen van deze boeken heb ik ook via Amazon gekocht. amazon.co.uk geloof ik. Andere boeken heb ik dan weer gekocht op een site waar ze tweedehands spullen verkopen. Dus daar kan ik je ook niet echt mee helpen.

Dit is trouwens ook een goede link, die de basis van de grammatica enzo goed samenvat:

http://www.guidetojapanese.org/learn/complete

Met die link alleen heb je natuurlijk niet genoeg. Maar die guide is heel overzichtelijk en er is ook een forum waar je dingen kan vragen. Zou geen slecht idee zijn om het in je favorieten te plaatsen.

De Pokémon-games zijn trouwens een geweldige manier om Hiragana en Katakana te leren, ik meen het. Kanji wordt volgens mij zelden gebruikt in games, vooral als ze voor kinderen zijn.

Paar kleine tips die ik kan geven bij het leren van een taal, moest je het nog niet weten:
- Probeer het regelmatig te doen. Het is beter om elke dag 2 uur te leren of lezen dan 2 dagen enorm veel te leren en daarna 7 dagen niks doen.
- Goede nachtrust is ook belangrijk, de kennis die je doet wordt tijdens de slaap verwerkt. Goed uitgeslapen zijn werkt beter voor de concentratie.
- Motivatie, als je absoluut geen motivatie hebt, begin er dan beter niet aan. Probeer het niet als iets verplicht te zien.

En dat is het zowat volgens mij. Hopelijk heb je er wat, hoop het toch, zou maar zonde zijn dat ik dit alles heb neergetypt dan.

Als dat goede boeken zijn, kan ik er 1 bestellen bij bol.com gaat om
1--Let's Learn Hiragana
1-2--Let's Learn Katakana.
2--Ook hebben ze daar Kana Flashcards(is dat een boek met een CD ofzo).
3-- Dictionary of Basic Japanese Sentence Patterns
4--Remembering the Kanji, die is behoorlijk prijzig 54 euro voor een 2de handse.

Via Pokemon games, klopt heb Black uitgespeelt.
De game maakt alleen gebruik van Hiragana en Katakana, en als je een Pokemon een naam geeft kun je de letters ook gewoon ABC doen in plaats van Japans tekens, wil je ze bijvoorbeeld een engelse naam geven dan vormen de letters wat bestaan in Japan een teken, bijv. je noemt een pokemon ''koko'' dan vormt het dus 2 keer de teken(heb geen taal pakket geinstalled op PC en kan de tekens niet laten zien). Wel handig dus om zo de Kana tekens te leren.

thanks. De link die je me gaf kijk ik morgen wel op mijn PS3.
Daar kan ik wel de Japanse tekens zien.
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 01 Jan 2011 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb trouwens ook een site gevonden, die is makkelijk om
Katakana, Hiragana en Kanji te leren(wel wat woorden).
This makkelijk als je eerst de Katakana en Hiragana leert.

http://123japanese.com
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 01 Jan 2011 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Paintskillz schreef:
Joraaaan schreef:
Paintskillz schreef:
nummer 66 babi pangang

I was waiting for you

私の反応が待っていたのではい、私は休憩
"Ja, ik wachtte op mijn reactie, ik breek"?
Google Translate FTW
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Terry_Bogard BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 03:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik studeer Japans in Belgie.
Terug naar boven
MocroMo BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik studeer TMA op het HRO, met Japanse taal als keuze. Je leert veel in een zeer korte tijd plus je gaat een jaar naar japan. Het boek dat wij gebruiken is Genki 1 en is zeer geschikt voor zelf studie.

Laatst aangepast door MocroMo op 02 Mrt 2011 17:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Om aan TMA te doen moet je zeker een HAVO/HBO diploma hebben of niet, en dat heb ik niet.
Duurt 2 jaar zo'n opleiding(Havo) en nog eens 4 jaar TMA, onder tussen ben ik dan al bijna 30 jaar.

Zat er al namelijk eerder aan te denken om Havo te doen en aan TMA, maar aangezien ik best vergeet achtig kan zijn zou me de havo nog niet eens lukken ben ik bang.

Is Havo/TMA moeilijk om het te halen.
Terug naar boven
Snakesonic BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

streetfighter schreef:
Een japanse vriendin kan je heel veel bijleren

Dat lijkt me zeker een must, gaat alles veel makkelijker
Terug naar boven
MocroMo BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 10:43    Onderwerp: Reageren met citaat

dantekloon schreef:
Om aan TMA te doen moet je zeker een HAVO/HBO diploma hebben of niet, en dat heb ik niet.
Duurt 2 jaar zo'n opleiding(Havo) en nog eens 4 jaar TMA, onder tussen ben ik dan al bijna 30 jaar.

Zat er al namelijk eerder aan te denken om Havo te doen en aan TMA, maar aangezien ik best vergeet achtig kan zijn zou me de havo nog niet eens lukken ben ik bang.

Is Havo/TMA moeilijk om het te halen.

Er bestaat zoiets als een 21+ toets, als je die zou halen heb jij geen diploma nodig van een vooropleiding. Wel is het een redelijk pittige opleiding. Dit komt omdat het een vrij economische opleiding is, en om te handelen in Azië krijg je veel CrossCultural vakken, en je werkt constant aan projecten. Zo heb je in het tweede jaar een eigen import onderneming. Binnen TMA moet je altijd een Aziatische taal kiezen, die je zult leren spreken en schrijven! Daarnaast moet je 5 maanden studeren op de universiteit in het land van de taal naar keuze en 5 a 6 maanden stage lopen in het land van de taal naar keuze. Dit betekent dat je ongeveer een jaar weg bent, dit omdat je ook nog je stageplek zelf moet regelen in het buitenland, je krijgt als het goed is wel wat adressen vanuit de opleiding mee. Maar deze staan niet garant voor een stage plek.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Leer eerst maar is fatsoenlijk nederlands, dan wij verder pratuh.
Terug naar boven
MocroMo BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 17:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Paintskillz schreef:

Misschien kun je zelf ook een opfriscursus Nederlands gebruiken. Het is immers "Leer eerst maar EENS fatsoenlijk Nederlands (met hoofdletter dus)", en dan wij verder pratuh.

Het doet er verder niet toe, je snapt zijn vraag toch?
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo'n 21+ toets zou wel wat zijn.
Binnekort me er ff voor inschrijven, kijken als ik slaag of niet.
Als ik er voor slaag, kijk ik wanneer het beste uitkomt om aan TMA te beginnen als keuze Japan uiteraard.
Lijkt me onwijs vet 1 jaar in Japan naar school en stage.
Maar ook moet je 4-5 maanden in Nederland stage lopen bij een bedrijf dat veel contact heeft met Azie toch.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

MocroMo schreef:
Paintskillz schreef:

Jij 'kent' dantekloon nog niet goed genoeg als je niet begrijpt wat Painskillz probeert te zeggen.

Voor die 21+ toets zal je a wel over wat voorkennis moeten beschikken. Vraag me sowieso af of je überhaupt die (economische) opleiding wil volgen. Volgens mij wil je het gewoon omdat je stage moet lopen in Japan. Een stage is geen schoolreisje vent, je moet echt aan de bak wil je iets bereiken daar.
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
MocroMo schreef:
Paintskillz schreef:

Jij 'kent' dantekloon nog niet goed genoeg als je niet begrijpt wat Painskillz probeert te zeggen.

Voor die 21+ toets zal je a wel over wat voorkennis moeten beschikken. Vraag me sowieso af of je überhaupt die (economische) opleiding wil volgen. Volgens mij wil je het gewoon omdat je stage moet lopen in Japan. Een stage is geen schoolreisje vent, je moet echt aan de bak wil je iets bereiken daar.

Dat weet ik, ik weet dat ik aan de bak moet, ik wil in de toekomst meer verdienen met mijn baan dan wat ik nu verdien.
Wat als ik nu alleen zou wonen, heb ik geen rode cent over en kan ik sayonara zeggen tegen mijn dure hobby.
aangezien ik meer van de Japanse games ben, ben ik duurder uit dan iemand die gewoon actie games speelt.

Ik kan wel natuurlijk een andere opleiding doen, maar TMA zit Japans bij in wat anders is dan anders,
Ik kan wel naar school gaan in Leiden, ook Japans leren maar daar leer je alleen Japans en cultuur en verder niks, en zelfs daar heb je een Havo/HBO diploma voor nodig, kan ik net zo goed gaan beginnen met TMA toch, heb je in de toekomst er ook meer aan(leer je niet alleen Japans taal en cultuur maar ook over de economie, een betere baan in NL of JP).

Als ik echt japans wilt leren moet ik gewoon naar school, als ik zelf studie doe komt er helaas niks van terecht.
Met zelfstudie zou ik alleen makkelijk de Katakana en Hiragana kunnen leren, maar Kanji is ook erg belangrijk, anders snap je er nog geen ene donder van.

Maar ik zeg niet dat het 100% doorgaat om 21+ toets en TMA te doen,
wat nu als ik nu zou stoppen met werken en naar school zou gaan, en ik ben niet geslaagt, ben ik wel mijn baan kwijt.
Zit dus een enorme risico aan. En als ik TMA doe moet ik op kamers of weet ik veel, in Rotterdam gaan wonen.(men zegt dat TMA Rotterdam beter is dan Amsterdam).

---Over een Japanse vriendin zoeken, is makkelijk gezegt dan gedaan, hier in Nederland.
Moet ik er 1 kunnen vinden in Japan dat interesse heeft om een relatie aan te gaan met iemand van de andere kant van de wereld(met 8 uur tijd verschil)en moet ze ook nog eens Engels kunnen spreken, tegenwoordig zijn er in Japan weinig mensen die Engels kunnen en vooral bij jongeren word het toe genomen en minder interesse hebben in het buiten land.

Maar ja hoe trek je aandacht van een Japanse vrouw.
Net als hier in Nederland.
Terug naar boven
MocroMo BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat

dantekloon schreef:
Zo'n 21+ toets zou wel wat zijn.
Binnekort me er ff voor inschrijven, kijken als ik slaag of niet.
Als ik er voor slaag, kijk ik wanneer het beste uitkomt om aan TMA te beginnen als keuze Japan uiteraard.
Lijkt me onwijs vet 1 jaar in Japan naar school en stage.
Maar ook moet je 4-5 maanden in Nederland stage lopen bij een bedrijf dat veel contact heeft met Azie toch.

De toetsen schijnen zeker te doen te zijn, wel wordt er aanbevolen een voor-cursus te volgen. Ik heb voor je gekeken, de toetsen die je moet volgen zijn Nederlands, Engels en Economie. Het voordeel van een voor-cursus is dat je leert wat je op de toets gaat krijgen. Waar je op moet letten is dat het een economische opleiding is met een Aziatische taal. Dus de core business ligt vooral op de economische vakken. Het Cross Cultural Management (Geert Hofstede, Fons Trompenaars enz.) en de Aziatische taal zijn bijzaak.

Het klopt dat je ook in Nederland stage moet lopen, dit is echter slechts 2/3 maanden.

Ook nog een voordeel is dat je veel met Japanse exchange students te maken krijgt, dus ook Japanse studenten die hier studeren, daardoor heb ik redelijk wat Japanse vrienden leren kennen. Dus als dat jou ding is

Laatst aangepast door MocroMo op 02 Mrt 2011 22:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
MocroMo BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
MocroMo schreef:
Paintskillz schreef:

Ik "ken" dantekloon inderdaad niet maar de reactie blijft gewoon nergens op slaan. Bovendien zijn er genoeg studenten die dat jaar stage lopen als motivatie gebruiken. Als het voor hen beter werkt moeten zij dat weten. Ik snap niet dat jij je daar druk om maakt.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2011 00:47    Onderwerp: Reageren met citaat

dantekloon schreef:
Robert schreef:
MocroMo schreef:
Paintskillz schreef:

Dat weet ik, ik weet dat ik aan de bak moet, ik wil in de toekomst meer verdienen met mijn baan dan wat ik nu verdien.
Wat als ik nu alleen zou wonen, heb ik geen rode cent over en kan ik sayonara zeggen tegen mijn dure hobby.
aangezien ik meer van de Japanse games ben, ben ik duurder uit dan iemand die gewoon actie games speelt.

Ik kan wel natuurlijk een andere opleiding doen, maar TMA zit Japans bij in wat anders is dan anders,
1)Ik kan wel naar school gaan in Leiden, ook Japans leren maar daar leer je alleen Japans en cultuur en verder niks, en zelfs daar heb je een Havo/HBO diploma voor nodig, kan ik net zo goed gaan beginnen met TMA toch, heb je in de toekomst er ook meer aan(leer je niet alleen Japans taal en cultuur maar ook over de economie, een betere baan in NL of JP).

2)Als ik echt japans wilt leren moet ik gewoon naar school, als ik zelf studie doe komt er helaas niks van terecht.
Met zelfstudie zou ik alleen makkelijk de Katakana en Hiragana kunnen leren, maar Kanji is ook erg belangrijk, anders snap je er nog geen ene donder van.

wat nu als ik nu zou stoppen met werken en naar school zou gaan, en ik ben niet geslaagt, ben ik wel mijn baan kwijt.
Zit dus een enorme risico aan. En als ik TMA doe moet ik op kamers of weet ik veel, in Rotterdam gaan wonen.(men zegt dat TMA Rotterdam beter is dan Amsterdam).

3---Over een Japanse vriendin zoeken, is makkelijk gezegt dan gedaan, hier in Nederland.
Moet ik er 1 kunnen vinden in Japan dat interesse heeft om een relatie aan te gaan met iemand van de andere kant van de wereld(met 8 uur tijd verschil)en moet ze ook nog eens Engels kunnen spreken, tegenwoordig zijn er in Japan weinig mensen die Engels kunnen en vooral bij jongeren word het toe genomen en minder interesse hebben in het buiten land.

1) Straf de Japanologie opleiding bied wel wat meer dan taal en cultuur maar dat kies je zelf zo kun je normaal gezien Economie er bij nemen.

2) Als je dat niet kunt dan heb je een groot probleem...Een groot deel van de studie zit je thuis te studeren...1 uur op de Unief => 3 uur thuis zelfstudie zeker voor een aziatische taal..

3)... Je moet moeite in je leven doen...Als je zelf al zegt dat je slecht verdient maar toch nog de tijd neemt om te gamen in plaats van een tweede job te nemen zodat je meer verdient;..Om iets te willen moet je ook iets opgeven... En je wilt een vrouw nog sterker een buitenlandse vrouw die wrs op jouw kosten gaat vallen terwijl je nog niet zelf voor je eigen kan zorgen?

Mss moet je eens naar een de arbeidsbureau (weet niet hoe dat juist noemt in NL) en een opleiding ICT gaan volgen aangezien dat heel vaak gezorgd word..En de meeste NL'ers die ik ken in Azië hebben een ICT opleiding gedaan veel van hun zelf nooit een woord japans geleerd mar toch zitten ze daar..
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2011 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ohw, laat ik eens reageren. Ik studeer momenteel aan de Universiteit Leiden T&C van Japan en hiervoor heb ik TMA afgerond in Rotterdam. Zijn wel twee totaal verschillende studies, allebei hebben hun plus en minpunten. Daarnaast heb je nog een tolkenopleiding in Maastricht, ideaal voor als je echt alleen de taal wilt leren
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2011 05:50    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
dantekloon schreef:
Robert schreef:
MocroMo schreef:
Paintskillz schreef:

1)Ik kan wel naar school gaan in Leiden, ook Japans leren maar daar leer je alleen Japans en cultuur en verder niks, en zelfs daar heb je een Havo/HBO diploma voor nodig, kan ik net zo goed gaan beginnen met TMA toch, heb je in de toekomst er ook meer aan(leer je niet alleen Japans taal en cultuur maar ook over de economie, een betere baan in NL of JP).

2)Als ik echt japans wilt leren moet ik gewoon naar school, als ik zelf studie doe komt er helaas niks van terecht.

3---Over een Japanse vriendin zoeken, is makkelijk gezegt dan gedaan, hier in Nederland.

1) Straf de Japanologie opleiding bied wel wat meer dan taal en cultuur maar dat kies je zelf zo kun je normaal gezien Economie er bij nemen.

2) Als je dat niet kunt dan heb je een groot probleem...Een groot deel van de studie zit je thuis te studeren...1 uur op de Unief => 3 uur thuis zelfstudie zeker voor een aziatische taal..

3)... Je moet moeite in je leven doen...Als je zelf al zegt dat je slecht verdient maar toch nog de tijd neemt om te gamen in plaats van een tweede job te nemen zodat je meer verdient;..Om iets te willen moet je ook iets opgeven... En je wilt een vrouw nog sterker een buitenlandse vrouw die wrs op jouw kosten gaat vallen terwijl je nog niet zelf voor je eigen kan zorgen?

Mss moet je eens naar een de arbeidsbureau (weet niet hoe dat juist noemt in NL) en een opleiding ICT gaan volgen aangezien dat heel vaak gezorgd word..En de meeste NL'ers die ik ken in Azië hebben een ICT opleiding gedaan veel van hun zelf nooit een woord japans geleerd mar toch zitten ze daar..

2) Zelf studie bedoel ik eigenlijk mee, thuis leren zonder hulp met helemaal niks en die geen aanwijzing geeft, als een docent van bijv. TMA mij een opdracht geeft om dat af te maken thuis lukt me dat, maar als ik zonder hulp iets moet doen bijv. Japanse taal leren en ik doe dat zonder hulp komt er niks van terecht.

3) nog meer werk, ik werk al van half 8 ochtend tot half 5 middag.
5 dagen per week, en ik doe ook nog de kranten rond brengen van half 4 nacht tot half 6 nacht.
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2011 08:34    Onderwerp: Reageren met citaat

^ kijk dan voor een avondcursus Japans!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: