Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Roderick BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 10:57    Onderwerp: PS3 prijsverlaging Reageren met citaat

Sony heeft het vandaag officieel bekend gemaakt, de PS3 prijs gaat omlaag in de VS. Van 599 naar 499. Hoe kijken jullie tegen de prijsverlaging aan? Is het genoeg om de eindejaarsslag te winnen in de VS? Wanneer komt de verlaging in Europa? En ook: wanneer gaat de concurrent reageren en waarmee?

Discuss!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kingsora BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 11:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel ik voel me nu een beetje bekocht ik heb juist de bundel van 620 euro hgekocht en dan krijg ik te horen dat er een versie komt met 20GB meer
ach ja

al zal dit zeker en vast een stimulans geven aan de verkopen van ps3 100 euries is voor sommige mensen een wereld van verschil
ik denk dat vooral deze prijsverlaging in Japan een groot verschil gaat maken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Mjah... ik wil best mijn persoonlijke mening geven, maar verwacht niet dat ik me in een fanboystorm laat meesleuren. So, read very carefully, I shall type this only once.

Sony zit volgens mij in het hoekje waar de klappen vallen.
Ten eerste hadden ze de PS3 eigenlijk nog niet moeten lanceren. Hun vorige generatie-console loopt nog als een tiet, maar ze moesten ergens de lijn trekken. Ze zijn dus de enige van de drie die twee consoles moeten promoten/ondersteunen.
Ten tweede hebben ze voorlopig weinig te bieden. De PS3 krijgt de terechte kritiek dat er momenteel weinig beleg bij het brood is. Mensen die bij de launch hun console haalden zullen het wellicht niet graag toegeven, maar er zullen er bij zijn die zich bekocht voelen.
Ten derde is er hun prijsprobleem. Voor een doorsnee huisgezin is de aanschaf van de PS3 voor de kids een flinke - zoniet onmogelijke - hap uit het budget. Vandaar dat deze groep mensen kiezen voor de PS2.

Aan het prijsprobleem gaan ze nu werken. Uiteraard kunnen ze het prijskaartje niet ineens halveren, maar deze eerste prijsdaling is een stap in de goeie richting. Het gokduiveltje in mij zegt dat Europa in november aan de beurt is. Tegen die tijd zullen ook al heel wat meer games beschikbaar zijn, dus zijn ze goed van poten en spieren voorzien om de strijd aan te gaan.
Van Microsoft verwacht ik dat ze de Sony prijsdaling gaan volgen. Na hun recente knieval mbt de rode ring en hun verlenging van de garantie en de op til staande exclusives zullen ook zij klaar zijn voor Kerst.
Bij Nintendo heb ik de hoop dat ook zij een hap uit hun prijskaartje bijten, maar daar hebben ze niet echt een economische reden toe.

Persoonlijk volg ik de ontwikkelingen rond PS3 games als The Agency, Afri(c)(k)a en de FF serie en kijk ik uit wat er met de FIA game-licenties rond WRC en F1 gaat gebeuren.

In tegenstelling tot een maand of 3 geleden sluit ik niet meer uit dat ik hier in de loop van 2008 een PS3 naast m'n 360 plaats. Hoewel beide consoles hoofdzakelijk dezelfde games aanbieden hebben ze elk toch hun eigenheid... qua games en interface (marketplace/msn/achievements vs home). De prijs is hierbij uiteraard een punt, de strijd blu-ray/hd-dvd niet.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 11:37    Onderwerp: Reageren met citaat

In Japan komt er voorlopig geen prijsverlaging. Dat ding is daar goedkoop zat. Prijsverlaging in Europa zou ook te vroeg zijn om 2 redenen: het is te vroeg na de launch en de console verkoopt in Europa best goed. Europa kan lekker wachten tot november denk ik.

Verder denk ik niet dat 100 dollar echt heel veel uitmaakt, maar je kunt niet van de 1 op de andere dag zeggen: nu issie 299. De ontwikkeling is in ieder geval prima en op naar die 299 danmaar. Vraag ik me wel af hoe immens veel verlies Sony nu maakt per verkochte PS3. Het werd geschat op een eurotje of 300 en t zou best eens naar 350 gegaan kunnen zijn.

Nintendo reageert niet: 249 euro is nog altijd lekkerder dan 500, zeker voor de mainstream en er komen zeker veel mainstream games naar de Wii eind dit jaar. Microsoft reageert wel als is het even moeilijk of men nu voor 349 of 299 moet gaan voor het premium pakket. 349 houdt de console op winst per verkocht apparaat, maar bij 299 twijfel ik daar een beetje aan. 299 voor een premium en dan Halo3 en GTAIV kunnen spelen zou eind dit jaar een echte killer kunnen zijn.
Terug naar boven
Kingsora BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Bwah dat verlies zal nog wel meevallen zeker die emulator voor ps2 games zit er niet maar in en de productiekosten zullen nu toch al wel gedaald zijn, en is die in japan dan al zo goedkoop ik dacht alleen de 20GB versie...

en mja een prijsdaling in europa zou nogal dom zijn ze verkopen bijna even goed als de Wii de laatste tijd hier
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

500 euro is al een mooie prijs maar die geef ik liever uit aan software voor mijn 360
Terug naar boven
T-cube BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 16:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi toch ,ik ben er nu voor aan het sparen en als hij iets goedkoper wordt kan ik dat geld uitgeven aan andere leuke dingen
Terug naar boven
Dassassin BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
Vraag ik me wel af hoe immens veel verlies Sony nu maakt per verkochte PS3. Het werd geschat op een eurotje of 300 en t zou best eens naar 350 gegaan kunnen zijn.
.

natuurlijk niet, ik schat het juist veel minder.
200 euro ongeveer.

de blu-ray spelers waren tot april ook 1000 $, nu zijn ze ook 500/600$
vooral omdat de blu-ray diode's veel goedkoper zijn geworden sinds de launch. lees dit bericht beneden maar effe.

Sony Shiroishi Semiconductor Inc produceert sinds april maandelijks 1,7 miljoen diodes, en begint vanaf november 2007 met de productie van de 240mW blauwe laser. Elke Blu-Ray drive kostte Sony een 100 tot 125 euro, waarbij de diode het duurste element was. Door de massaproductie zakt de prijs van de Blu-ray diode, waardoor deze nog maar zo'n zeven euro kost. Een prijsverlaging voor de PlayStation 3 lijkt daardoor steeds waarschijnlijker.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 19:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt gelijk, ik was me even niet bewust van het feit dat Sony wél een kei is in het doorontwikkelen van haar producten. Itt haar grote concurrent op de gamesmarkt
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 20:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Een iets bekend journalist genaamd Fishie beweert dat het geen prijsverlaging is, maar het doen verdwijnen van de 60 Gig verdwijnen in ruil voor de 80 Gb versie die kosteneffectiever is.
Terug naar boven
Kingsora BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat

fishie je bedoeld ali ^^

maja zou wel kunne lijkt me ook logischer eigenlijk
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Michaël_ schreef:
fishie je bedoeld ali ^^

maja zou wel kunne lijkt me ook logischer eigenlijk
Idd, die bedoel ik.
Terug naar boven
justjer BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat

nu ms met prijsdaling komt
zal de 80 komen voor 599 inclusief 2 games en controller
en voor 60 gb voor 499

aan de andere kant
ik zie liever dat de 60 gb voor 399 komt

aangezien de ms 360 los 279 gaat kosten
nog steeds een groot verschil, maarja je krijgt een br speler he
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: