Tijdreizen? Aliens? |
Ja, natuurlijk! Allebei! |
|
34% |
[ 16 ] |
Ja, Aliens wel. Tijdreizen niet. |
|
52% |
[ 24 ] |
Ja, Tijdreizen wel. Aliens niet. |
|
2% |
[ 1 ] |
Neen, geen van beiden zal ooit mogelijk zijn. |
|
10% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 46 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
|
Lawliet |
Geplaatst: 27 Jul 2010 11:39 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: |
Lawliet, de ruimte dijt uit. Laatst heb ik er nog een eindwerk over moeten maken op school. Het dopplereffect is zichtbaar bij sterren, ze veroorzaken een roodverschuiving als wij ze waarnemen. |
Dus je bent het mee eens met de Big Rip theorie?
Ik zit te twijfelen tussen de big rip en de big crunch. Aangezien dat idd de ruime uit dijt lijkt me de kans dat een big crunch kan plaatsvinden klein. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Jul 2010 12:03 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik vind de Big Chill wel leuk. Steeds meer hete sterren sterven uit en uiteindelijk blijven alleen de koelere over tot ook die verdwijnen en de temperatuur verder zakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 27 Jul 2010 13:25 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Leuk om te weten dat hier nog mensen zijn, buiten Joni en ik, die zich interesseren en zich echt bezighouden met fysica!
Bovendien heeft Joni echt wel gelijk, de aarde is enorm uniek. De kans dat we een planeet zoals de aarde ontdekken is enorm klein, maar dat maakt andere soorten levensvormen natuurlijk niet onmogelijk.
Lawliet, de ruimte dijt uit. Laatst heb ik er nog een eindwerk over moeten maken op school. Het dopplereffect is zichtbaar bij sterren, ze veroorzaken een roodverschuiving als wij ze waarnemen.
En ja, het idee van meerdere parallelle universa bestaat al langer. Enkele tijdreis theorieën baseren zich hierop. |
Tijdens het slapen op school pik ik nog wel eens wat op  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Jul 2010 14:59 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Citaat: | Amper zes weken nadat de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA een nieuwe observatiesatelliet in gebruik nam, heeft het ruimtetuig al zo'n 700 vermoedelijke planeten ontdekt. 140 daarvan zouden qua grootte overeenkomsten met de Aarde vertonen.
Volgens de vroegste resultaten van planetenzoeker Kepler, een kleine NASA-satelliet die de ruimte in kaart helpt brengen, komen planeten zoals de onze veel vaker voor dan tot op heden werd aangenomen.
Kans op 'nieuwe Aardes' neemt toe
Voorbije onderzoeken gingen ervan uit dat de meeste planeten buiten ons zonnestelsel gasreuzen zijn, zoals Jupiter en Saturnus. De nieuwe informatie die planetenjager Kepler doorspeelt, wijst er op dat er ook heel wat 'vaste' werelden bestaan. Astronomen zeggen dat met deze ontdekking de kans sterk toeneemt dat we ooit werkelijk Aarde-achtige planeten zullen vinden.
Tot nu toe kondigde de NASA formaal nog maar vijf nieuwe exoplaneten - buiten ons zonnestelsel - aan op basis van de Kepler-missie. De betrokken onderzoeksteams moeten de Kepler-data nog verder onderzoeken vooraleer officieel kan worden bevestigd dat het wel degelijk om planeten gaat.
Identificeren
Maar hoopgevend zijn de data hoe dan ook. "De informatie wijst erop dat onze Melkweg (die meer dan 100 miljard sterren telt) meer dan 100 miljoen bewoonbare planeten bevat, en dat we binnen afzienbare tijd de eerste van deze planeten kunnen identificeren", zegt Dimitar Sasselov, astronomieprof aan de Amerikaanse Harvard University en betrokken bij de Kepler-missie. "Er is nog veel werk aan de winkel, maar de statistische resultaten zijn duidelijk: er zijn planeten zoals onze eigen Aarde." (hlnsydney/tw) |
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1137642/2010/07/27/NASA-satelliet-vindt-planeten-zoals-de-Aarde.dhtml |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 27 Jul 2010 15:33 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Christian Vuye schreef: |
Lawliet, de ruimte dijt uit. Laatst heb ik er nog een eindwerk over moeten maken op school. Het dopplereffect is zichtbaar bij sterren, ze veroorzaken een roodverschuiving als wij ze waarnemen. |
Dus je bent het mee eens met de Big Rip theorie? |
Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de ruimte uitdijt, maar mijn kennis van astrofysica is nog wat te klein om hier uitspraken over te doen. En ik ga niet zitten gissen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 01 Dec 2010 12:45 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | De zogenaamde alien-believers - mensen die overtuigd zijn van het bestaan van buitenaards leven - gaan compleet uit hun dak. Reden daarvoor is dat de NASA heeft bekendgemaakt nieuws over buitenaardse wezens te hebben.
De ruimtevaartorganisatie kondigde deze week een mediacongres aan om "een astrobiologische vondst te bespreken, die invloed zal hebben op de zoektocht naar bewijs voor buitenaards leven". Nou, meer hebben 'believers' niet nodig om in een buitengewone extase te geraken.
Astrobiologie is, zo meldt NASA, "de studie van de oorsprong, de evolutie, de verspreiding en de toekomst van leven in het universum". Het congres zal plaatsvinden in de hoofdkantoren van NASA in Washington nu donderdag. De aankondiging geeft, uiteraard, aanleiding tot heel wat speculatie op het net.
Zijn ze op komst?
Gawker titelde: "Ontdekte NASA leven op een van de manen van Saturnus?" PC World ging zelfs voor: "Zijn de aliens op komst?" Maar Discover temperde dan weer de verwachtingen enigszins door te stellen dat het niet erg aannemelijk is dat NASA bewijzen voor buitenaards leven heeft ontdekt.
"Dat is niet uit te sluiten, maar echt wel onwaarschijnlijk", schreef reporter Phil Plait, die tien jaar aan de Hubble Space Telescoop werkte. "Dat zouden ze niet op deze manier wereldkundig maken. Dat zou veel discreter aangepakt worden." Volgens Plait is het aannemelijker dat NASA een locatie ontdekte waar dat leven wel mogelijk is, maar nog niet bewezen.
"De deelnemende wetenschappers zijn niet van de minste, met onder meer astrobiologen en geologen die Mars en Titan bestuderen", zegt Plait. "Heel waarschijnlijk zal het gaan over de condities op een of andere maan of planeet waar leven mogelijk is." Nog even afwachten... (jv) |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 01 Dec 2010 14:44 Onderwerp:
| |

|
Volgens mij kondigen ze een nieuwe theorie aan over het kans van het bestaan van buitenaards leven. Zo iets las ik ergens. Ben natuurlijk wel zeer nieuwsgierig. Men denk gelijk aan intelligente leven ergens anders en ufo´s. Ze gingen helemaal uit hun dak op werk.  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:07 Onderwerp:
| |

|
iemand die weet waar het direct te volgen is? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:10 Onderwerp:
| |

|
dark lars schreef: | iemand die weet waar het direct te volgen is? |
Citaat: | In Mono Lake, een giftig meer in Californië, heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA nieuw leven ontdekt. Het gaat om een soort bacterie.
In Mono Lake is normaal leven bijna niet mogelijk. Het zit vol arsenicum. De gevonden microbe heeft andere eigenschappen dan al het andere leven op aarde.
Bouwstenen
Volgens betrokkenen moeten alle leerboeken over biologie en leven herschreven worden.
Al het leven op aarde bestaat uit zes bouwstenen: koolstof, waterstof, stikstof, zuurstof, fosfor en zwavel, of het nu gaat over dieren, mensen, planten of microben. Onze hele visie op leven is gebaseerd op deze combinatie van bouwstenen.
Oersoepen
NASA wetenschapper Felisa Wolfe Simon gaat morgen bij de NASA bekendmaken dat haar bacteriën uit het Mono Lake geen fosfor maar arsenicum als bouwsteen in het dna hebben, iets dat bij al het andere leven dat wij kennen niet bestaat.
Voor de NASA zoektocht naar leven elders in het heelal is deze vinding ook belangrijk. Want als leven niet louter afhankelijk is van de zes bouwstoffen, zoals zuurstof en waterstof, dan is de kans dat elders in het heelal levensvatbare organismen ontstaan ook waarschijnlijker geworden. |
Live te volgen op: http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:11 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:19 Onderwerp:
| |

|
dark lars schreef: | dankjewel! |
Het is morgen wel pas.  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:21 Onderwerp:
| |

|
thursday 2000 is vandaag toch |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:25 Onderwerp:
| |

|
dark lars schreef: | thursday 2000 is vandaag toch |
Tijdsverschillen? |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:27 Onderwerp:
| |

|
er staat toch echt donderdag 8 uur nederlandse tijd?
NASA will hold a news conference at 2 p.m. EST on Thursday, Dec. 2, to discuss an astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life. Astrobiology is the study of the origin, evolution, distribution and future of life in the universe.”
Ik ga in ieder geval kijken. Jij ook? Dat kan dan via hun website: nasa.gov. De veelbesproken persconferentie begint donderdagavond 20:00 Nederlandse tijd.
http://amerika.blog.nl/algemeen/2010/12/01/spanning-stijgt-voor-aankondiging-nasa |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:29 Onderwerp:
| |

|
Lars
Het is vandaag.
Dat bericht was al 3 dagen bekend. Dus denk ik dat Cris zich daardoor verrekend 
Laatst aangepast door Mafusto op 02 Dec 2010 19:37; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 02 Dec 2010 19:33 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 02 Dec 2010 20:21 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
En, zijn de eerste 20 minuten interessant? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 02 Dec 2010 20:39 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | En, zijn de eerste 20 minuten interessant? |
Yep. Zeker kijken! |
|
Terug naar boven |
|
|
laraishond |
Geplaatst: 02 Dec 2010 20:45 Onderwerp:
| |

|
aliens: ja
tijdrijzen: alleen naar de toekomst. verleden niet mogelijk. (waaarschijnlijk) |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 02 Dec 2010 22:03 Onderwerp:
| |

|
laraishond schreef: | aliens: ja
tijdrijzen: alleen naar de toekomst. verleden niet mogelijk. (waaarschijnlijk) |
Als je heen kan, kan je ook terug. Als je vooruit kan, kan je ook achteruit. Soms wel met moeite, maar dat maakt niet uit xd |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 02 Dec 2010 22:05 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik heb het heel druk met huiswerk en hij lijkt niet te willen laden, die QuickTime plugin. Verdomme! Nou ja, ik hoor de uitslagen wel. After all waren die toch al bekend. |
|
Terug naar boven |
|
|
laraishond |
Geplaatst: 04 Dec 2010 00:30 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | laraishond schreef: | aliens: ja
Als je heen kan, kan je ook terug. Als je vooruit kan, kan je ook achteruit. Soms wel met moeite, maar dat maakt niet uit xd |
naja, terug is niet bekent. vooruit lijkt wel te kunnen: lichtsnelheid proberen te evenaren. maar dan moet je wel erg hard kunnen lopen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 04 Dec 2010 00:59 Onderwerp:
| |

|
Als je sneller dan het licht gaat, haal je het licht in. Je haalt niet de gebeurtenissen in. Licht heeft niks te maken met de dingen die gebeuren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 04 Dec 2010 10:49 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | Als je sneller dan het licht gaat, haal je het licht in. Je haalt niet de gebeurtenissen in. Licht heeft niks te maken met de dingen die gebeuren. |
Je vertraagt je eigen tijd. En het zou mogelijk moeten zijn om in het verleden te kijken door 'oud'-licht te bekijken. Dat is een form van tijdreizen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 04 Dec 2010 11:36 Onderwerp:
| |

|
Je vertraagt ook niet je eigen tijd. Want licht heeft geen invloed op tijd, de snelheid heeft ook geen invloed op tijd. Tijd blijft hetzelfde
Als ik 1km/h ga duurt 1 seconden gewoon 1 seconden
als ik 300.000m/s ga, duurt 1 seconden ook gewoon nog 1 seconden.
Ga ik sneller, dan is dat nog steeds zo.
De een na laatste zin die je zei klopt wel. Ik wil bijvoorbeeld het verleden zien van een ster. En ik reis dan sneller dan het licht van de ster af. Op een gegeven moment zie je door het licht wel het verleden van de ster. Als ik dan op 10 lichtjaren van de ster af zit, zie ik de ster zoals 10 jaar geleden.
Ik zie dan het oude licht, maar ik bevind mij nog steeds in het heden. En ben dus niet door de tijd gereisd.
Anders reizen wij continue door de tijd, want als je vannacht naar boven kijkt, zie je alleen maar oud licht. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende |