Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende  
Joris BerichtGeplaatst: 22 Nov 2010 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een schijtkabinet zeg.

Dat hele softdrugsbeleid slaagt volledig de plank mis. Een van de dingen die Nederland nog een beetje tof maakt is dat je hier gemakkelijk en niet geheel illegaal softdrugs kunt kopen en gebruiken. Het gedoogbeleid zorgt voor minder criminaliteit en ik geloof dat er zelfs minder gebruikers zijn dan in de VS.
Nu wil Opstelten een fucking pasjessysteem invoeren waarbij dus geregistreerd wordt wat iedereen koopt én toeristen dus niet meer naar Amsterdam hoeven te komen voor drugs, want zij krijgen geen pasje. Daarbij moeten alle coffeeshops dicht binnen zoveel honderd meter van een school, waardoor in A'dam het overgrote deel van de shops dicht moeten.
Natuurlijk zijn er verslaafden, mensen die er aan onder door gaan. Maar gaat dat verdwijnen met zo'n beleid? Nee, verslaafden komen toch wel aan hun drugs en moeten dan alleen maar meer betalen voor slechtere kwaliteit, dus meer criminaliteit.
En het is niet dat ik nu zo'n verslaafde ben, ik koop en gebruik zelden. Het is echter weer een vrijheid minder en een oplossing voor een probleem dat er niet is. En had ik al gezegd dat we de enige bekendheid die we in het buitenland hadden kwijt zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Als de shops dicht gaan of de pasjes komen gaat de criminaliteit juist hoger. Het houd het juist nu meer in balans de shops. Zal echt een domme zet zijn om onze meeste inkomen van de toeristen te verneuken.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 00:15    Onderwerp: Reageren met citaat

de koran politiek? wellicht dat het daarvoor gebruikt wordt zoals elk karretje dat gespant kan worden..

de koran is gewoon een geschiedkundig testament, terzijde of de inhoud waargebeurd is of interpetatie, aangepast of accuraat.

Wat voor waarde 'gelovigen' daar aan hechten moet niet van invloed zijn op de individuele vrijheid van anderen zover die 'vrijheid' moderaat is en geen anderen schaadt.

Politiek kan die grens makkelijk overschrijden, helaas.. omdat mensen net zo hard politici aanbidden elke verkiezingen, met de belachelijke instelling dat dezen hun vertegenwoordigen.

Maargoed ik ga maar niet een discussie aanschuiven over wilders aangezien de meeste 'meningen' gevoed zijn door wat de televisie vertelde en ik kijk dat niet dus ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen kennis.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 00:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Als de pasjes geen succes zijn zal er wel binnen enkele jaren een partij opstaan bij verkiezingen die het wil afschaffen en veel stemmen haalt.

Zal het Nederland bekendheid schaden? Waarom zou het? Je kunt in NL drugs kopen en of dat nu met pasjes is of niet je kunt het kopen..
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 07:08    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
Als de pasjes geen succes zijn zal er wel binnen enkele jaren een partij opstaan bij verkiezingen die het wil afschaffen en veel stemmen haalt.

Zal het Nederland bekendheid schaden? Waarom zou het? Je kunt in NL drugs kopen en of dat nu met pasjes is of niet je kunt het kopen..

Nou, weet je wat het is? Het toerisme gaat daardoor hard achteruit, omdat de meeste toeristen een dagje langer in Amsterdam blijven om nog ff een jointje te roken ofzo. maar een dagje langer betekent ook vaak extra inkomsten uit eten en horeca. Een beter systeem zou zijn dat van buitenlanders naam en land van herkomst wordt geregistreerd ahv paspoort. dit zou voorkomen dat mensen uit onze buurlanden even heen en weer rijden voor een jointje, wat ze volgens mij willen voorkomen met dat pasjessysteem.
Terug naar boven
NickPeters BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Joris schreef:
Wat een schijtkabinet zeg.

Dat hele softdrugsbeleid slaagt volledig de plank mis. Een van de dingen die Nederland nog een beetje tof maakt is dat je hier gemakkelijk en niet geheel illegaal softdrugs kunt kopen en gebruiken. Het gedoogbeleid zorgt voor minder criminaliteit en ik geloof dat er zelfs minder gebruikers zijn dan in de VS.
Nu wil Opstelten een fucking pasjessysteem invoeren waarbij dus geregistreerd wordt wat iedereen koopt én toeristen dus niet meer naar Amsterdam hoeven te komen voor drugs, want zij krijgen geen pasje. Daarbij moeten alle coffeeshops dicht binnen zoveel honderd meter van een school, waardoor in A'dam het overgrote deel van de shops dicht moeten.
Natuurlijk zijn er verslaafden, mensen die er aan onder door gaan. Maar gaat dat verdwijnen met zo'n beleid? Nee, verslaafden komen toch wel aan hun drugs en moeten dan alleen maar meer betalen voor slechtere kwaliteit, dus meer criminaliteit.
En het is niet dat ik nu zo'n verslaafde ben, ik koop en gebruik zelden. Het is echter weer een vrijheid minder en een oplossing voor een probleem dat er niet is. En had ik al gezegd dat we de enige bekendheid die we in het buitenland hadden kwijt zijn?

Dat dus. Bovendien gaat het Amsterdam heel veel geld kosten. Toeristen die naar Amsterdam komen, komen óók om hier ongestoord een joint te kunnen roken. Nadat ze dat gedaan hebben gaan ze winkelen, uit, shit kopen en even langs de hoeren. Die mensen blijven nu misschien wel weg, want één van de grote trekpleisters zal verdwijnen.

Well done. Ik ga er geen last mee krijgen, in Roosendaal zijn de coffeeshops allang dicht en moeten we uitwijken naar andere bronnen. Vind ik dat leuk? Nee, maar ik haal het toch wel als ik daar zin in heb. Dat zal in Amsterdam evengoed gebeuren. Dan maar naar een straatdealer. Op dit moment spreken wildvreemde je aan in Amsterdam voor pillen en coke. Binnenkort spreken zij toeristen misschien dus ook wel aaan voor Marijuana.
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 17:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat nieuwe beleidsplan echt super-naief. Zoals je al zegt; een grote toeristensector verdwijnt en bovendien verplaatst de wiethandel zich dan meteen naar de straat. Zo krijg je precies dat waar tegen ons drugsbeleid oorspronkelijk is bedacht. We gaan zo weer 30(?) jaar terug in de tijd.

Sowieso ben ik helemaal klaar met al dat 'geregistreer' in Nederland. Het lijkt wel of we een Totalitaire/communistische staat worden ofzo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
vgo910 BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Al het goede wat links de laatste jaren gedaan heeft(ja nu zie je in dat ze daadwerkelijk iets bereikt hebben) wordt ineens weer door rechts teruggedraaid, alleen maar omdat links het heeft uitgevonden. Beetje slecht hoor. Die VVD denkt ook alleen maar aan geld, maar wat is nou belangrijker; Die paar miljoen papiertjes waar je als het er op aan komt niks aan hebt of dat we een goed welzijn hebben?
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 23:01    Onderwerp: Reageren met citaat

BeWario schreef:
konnichiwa schreef:

Nou, weet je wat het is? Het toerisme gaat daardoor hard achteruit, omdat de meeste toeristen een dagje langer in Amsterdam blijven om nog ff een jointje te roken ofzo. maar een dagje langer betekent ook vaak extra inkomsten uit eten en horeca. Een beter systeem zou zijn dat van buitenlanders naam en land van herkomst wordt geregistreerd ahv paspoort. dit zou voorkomen dat mensen uit onze buurlanden even heen en weer rijden voor een jointje, wat ze volgens mij willen voorkomen met dat pasjessysteem.

En aan de andere kant zijn er toeristen vooral studenten die niet mogen studeren in Nl..door zijn drugsbeleid, anderzijds dacht ik dat net die toeristen veel last bezorgden?
Terug naar boven
NickPeters BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 09:29    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:

En aan de andere kant zijn er toeristen vooral studenten die niet mogen studeren in Nl..door zijn drugsbeleid, anderzijds dacht ik dat net die toeristen veel last bezorgden?

Daar heb je dan wel een punt, maar dat neemt niet weg dat dit geen oplossing is. Zo ging het namelijk ook in Roosendaal. Daar kwamen toeristen uit België (gewoon drugsrunners zegmaar) en dat zorgde voor overlast. Coffeeshops zijn dicht, probleem is gewoon verplaatst naar de volgende gemeente. Nu kunnen we de grens net zo lang Noordelijk schuiven tot er niets over is, maar je snapt dat dit verschuiven geen oplossing is.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 09:49    Onderwerp: Reageren met citaat

vgo910 schreef:
Al het goede wat links de laatste jaren gedaan heeft(ja nu zie je in dat ze daadwerkelijk iets bereikt hebben) wordt ineens weer door rechts teruggedraaid, alleen maar omdat links het heeft uitgevonden. Beetje slecht hoor. Die VVD denkt ook alleen maar aan geld, maar wat is nou belangrijker; Die paar miljoen papiertjes waar je als het er op aan komt niks aan hebt of dat we een goed welzijn hebben?

Dit.

We kunnen net doen alsof de schulden uit maken maar uiteindelijk is het hele financiele systeem toch nergens op gebaseerd (de goud standaard is al lang los gelaten) en kun je het vergelijken met een ballon die langzaam opgeblazen wordt; Op een dag knalt die illusie uit elkaar.

De enige reden dat wij hier in 't Westen zo rijk zijn is omdat ze in andere delen van de wereld zo arm zijn; Ons koloniale verleden wordt dan wel als "fout" gezien maar we maken er nog volop gebruik van om onze rijkdommen vast te houden. Laten we dan in ieder geval iets goeds doen met dit geld en welzijn creëren, voor onszelf maar ook voor anderen.

Hopelijk biedt wetenschap, compassie en rationaliteit uiteindelijk de uitkomst om voor iedereen welzijn te creëren want de politiek, religie, marktmechanismen en "het recht van de sterkste" hebben ons keihard gefaalt.

/rant
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 10:47    Onderwerp: Reageren met citaat

NickPeters schreef:
konnichiwa schreef:

Daar heb je dan wel een punt, maar dat neemt niet weg dat dit geen oplossing is. Zo ging het namelijk ook in Roosendaal. Daar kwamen toeristen uit België (gewoon drugsrunners zegmaar) en dat zorgde voor overlast. Coffeeshops zijn dicht, probleem is gewoon verplaatst naar de volgende gemeente. Nu kunnen we de grens net zo lang Noordelijk schuiven tot er niets over is, maar je snapt dat dit verschuiven geen oplossing is.

Ik zeg ook niet dat het een goede oplossing is . Ik probeer het gewoon van beide kanten te zien...Als heel dat pasjesgedoe niet werkt en voor meer problemen zorgt zullen die pasjes ook weer gaan verdwijnen... Ik snap dat mensen zich er druk over maken maar het lijkt me een beetje overbodig, laten we ons er druk over maken bij de volgende verkiezingen?
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 12:01    Onderwerp: Reageren met citaat

het probleem is dat zowel links als rechts niet werkelijk opkomen voor het volk, het blijven politieke termen om stemmen binnen te halen, breng jezelf niet de illusie dat linkse partijen goed zijn en rechtse partijen slecht, alle partijen zitten vol met zakkenvullers en figuren die enkel politieke spelletjes spelen onderling.

Laat die onzin links (woordgrapje) liggen en wees een mens dat zichzelf vertegenwoordigd en laat je niet bangmaken door wat dan ook om jezelf groter te willen maken dan je bent ten koste van het recht. (nog een woordgrapje)

Leef samen, dat is niet links, lokaliseer, dat is niet rechts, wees sociaal, dat is niet links, straf onrecht af, dat is niet rechts.

Het zijn menselijke kwaliteiten, menselijke morele zaken die gewoon op een programma zijn gezet om achterban te creeeren om vervolgens persoonlijke doelen te behalen. Politici zijn ZWAKKELINGEN want ze lossen hun zaken niet zelf op ze blazen zich op met stemmers en laten zich vervolgens beschermen.

Moslims zijn als het moslims zijn goede mensen, Christenen ook.
Asocialen zijn een kwestie van een gebrek aan een positieve situaties wat wil je ook als graaierij met de economie voorop net zo goed als commercie in plaats van rechtmatig 'bezit (zie; belegging met spaargeld door banken, vervolgens belachelijk hoge bonussen)

Ik vind het dan ook een goed initiatief dat mensen nu hun geld massaal van de banken willen halen en zoals vroeger in hun huis bewaren.

Waar is het goede voorbeeld als de hele wereld zich schuldig maakt aan afpersing, bedrog en zonodig over lijken gaat.

Waar zijn de mensen die jongeren nog waarden bij willen brengen, ambachten, kunsten, denken, oprechtheid, werkelijk respect.

Niet in de politiek dat is duidelijk.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:

Ik zeg ook niet dat het een goede oplossing is . Ik probeer het gewoon van beide kanten te zien...Als heel dat pasjesgedoe niet werkt en voor meer problemen zorgt zullen die pasjes ook weer gaan verdwijnen... Ik snap dat mensen zich er druk over maken maar het lijkt me een beetje overbodig, laten we ons er druk over maken bij de volgende verkiezingen?

Neemt niet weg dat als het pasjessysteem faalt er weer miljoenen zijn weg gegooid, vele coffeeshops zijn verdwenen en de illegale straathandel is toegenomen. Als ze het nu eens gewoon legaliseerden en er belasting over heffen levert het juist geld op. Maar vreemd genoeg is het 'liberale' VVD daar fel op tegen.
Terug naar boven
NickPeters BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 13:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja maar ik zit ook niet echt te wachten op accijns hoor, want dan gaat men uiteindelijk alsnog naar een straatdealer.

Je krijgt het nu bijvoorbeeld in Amsterdam al vrij duur. Goede droge wiet kost daar gewoon 11 tot 13,50 per gram en dan heb je niet eens Haze. Stel dat de overheid daar nog even 1,5 euro op gooit...
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik denk dat het wel mee zal vallen. Alcohol koop je ook gewoon legaal, ook al zit daar veel belasting over. Daarbij, als de kweek legaal wordt, wordt wsl de wiet weer goedkoper omdat ze dan niet alles hoeven te verbergen, én de kwaliteit beter.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 24 Nov 2010 18:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Afgelopen zondag was er op Canvas een hele interessante reportage over de splitsing van België. Heel interessant voor de Belgen en eventueel ook voor de Nederlanders.

De reportage is hier te vinden:
http://www.deredactie.be/permalink/1.910266
Het debat dat er op volgde is hier te vinden:
http://www.deredactie.be/permalink/1.910332
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 13 Dec 2010 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat

De gedroogbeleid helpt precies niet goed in Eindhoven?

Anyway wat me ook irriteert:

- Femke Halsema mag zopas haar ontslag als voorzitter genomen hebben, ze blijft het boegbeeld van GroenLinks in Nederland. Die partij voert de multiculturele samenleving nog altijd hoog in het vaandel. Hoewel. Deze week raakte bekend dat Halsema haar kinderen heeft weggehaald van een ‘zwarte school’ in Amsterdam waar heel veel islamitische kinderen school liepen. Daarmee volgt ze het voorbeeld van Wouter Bos, gewezen voorzitter van de PvdA en eveneens een trouwe aanhanger van de multiculturele verrijkingsgedachte. Bos deed dat jaren geleden al. Waarom hij zijn kinderen naar een ‘witte school’ stuurt? “Als ouder wil je nu eenmaal het beste voor je kind”, verklaarde Bos met een beetje schaamrood op de wangen.

Halsema tapt uit hetzelfde vaatje: “Ze zijn naar een andere buurtschool. Dat is beter voor hun welzijn. Kinderen zijn geen sociaal experiment.” En gelijk heeft ze.

Is het een gebrek aan principes of hypocrisie? Gezond verstand of de beperkte houdbaarheid van linkse idealen? De beslissing van Halsema werd her en der op kritische schampscheuten onthaald, maar zelf ontkent ze dat die werd ingegeven door onoverbrugbare cultuurverschillen. “Ach, het zal dan toch de kleur van het behang en het computerlokaal zijn”, schrijft iemand in een satirisch commentaar. Iemand anders vraagt zich af waarom de kinderen van Halsema geen onderdeel van een sociaal experiment zouden mogen zijn. Halsema en co. hebben de hele samenleving immers opgezadeld met een multicultureel experiment. Een experiment dat, zo blijkt steeds vaker, jammerlijk is mislukt…
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Citaat:
CdH-voorzitster Joëlle Milquet wijst met de vinger naar N-VA en CD&V voor het mislukken van Vande Lanottes missie. Ze verwijt hen niet bereid te zijn geweest tot een compromis te komen. Een akkoord was nochtans mogelijk, maar door in de laatste rechte lijn nieuwe eisen te stellen werd dat onmogelijk gemaakt, stelt Milquet.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1213812/2011/01/26/Milquet-cdH-N-VA-en-CD-V-niet-bereid-tot-compromis.dhtml

Citaat:
PS-kopstuk Laurette Onkelinx heeft op Ter Zake verklaard dat "de formule met zeven partijen dood en begraven is." Ze roept de N-VA en CD&V op "te stoppen met voorstellen te lanceren die geen zin hebben".

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1213802/2011/01/26/Onkelinx-Formule-met-zeven-partijen-is-dood-en-begraven.dhtml

Citaat:
Koning Albert II begint morgen met nieuwe raadplegingen. Het is onduidelijk wat de vorst nog zou kunnen doen. Een nieuwe bemiddelaar aanwijzen voor de huidige zeven partijen lijkt zinloos.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-formatie/article/detail/1213809/2011/01/26/Impasse-compleet-na-227-dagen.dhtml

Vrij vertaald: CD&V blijft NVA steunen waardoor de Franstalige partijen beseffen dat ze geen regering kunnen vormen zonder hervormingen door te voeren. Dus doen ze het maar niet.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Citaat:
CdH-voorzitster Joëlle Milquet wijst met de vinger naar N-VA en CD&V voor het mislukken van Vande Lanottes missie. Ze verwijt hen niet bereid te zijn geweest tot een compromis te komen. Een akkoord was nochtans mogelijk, maar door in de laatste rechte lijn nieuwe eisen te stellen werd dat onmogelijk gemaakt, stelt Milquet.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1213812/2011/01/26/Milquet-cdH-N-VA-en-CD-V-niet-bereid-tot-compromis.dhtml

Citaat:
PS-kopstuk Laurette Onkelinx heeft op Ter Zake verklaard dat "de formule met zeven partijen dood en begraven is." Ze roept de N-VA en CD&V op "te stoppen met voorstellen te lanceren die geen zin hebben".

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1213802/2011/01/26/Onkelinx-Formule-met-zeven-partijen-is-dood-en-begraven.dhtml

Citaat:
Koning Albert II begint morgen met nieuwe raadplegingen. Het is onduidelijk wat de vorst nog zou kunnen doen. Een nieuwe bemiddelaar aanwijzen voor de huidige zeven partijen lijkt zinloos.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-formatie/article/detail/1213809/2011/01/26/Impasse-compleet-na-227-dagen.dhtml

Vrij vertaald: CD&V blijft NVA steunen waardoor de Franstalige partijen beseffen dat ze geen regering kunnen vormen zonder hervormingen door te voeren. Dus doen ze het maar niet.
Dan krijgen we toch één record dat we als Belgen kunnen halen. :/
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan ook niet verder;.

Verkiezingen gaan ongeveer dezelfde uitslagen halen..

Er kan alleen een regering komen als Vlaanderen of Wallonië toegeeft..en geen van de twee wilt het..

Dus zit het vast...

Vlaanderen onafhankelijk gaat ook niet helpen...Want als men samen geen regering kan vormen hoe kan men dan samen onafhankelijk worden van mekaar en alles regelen;.

Ondertussen zit de Duitstalige gemeenschap zich afvragen wat er aan de hand is;.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Jan 2011 06:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

konnichiwa schreef:
Ondertussen zit de Duitstalige gemeenschap zich afvragen wat er aan de hand is;.
Tegelijk is het ook deels hun schuld. Hadden zij de alarmbel niet geluid voor de splitsing van BHV, had BHV gesplitst geweest en was de vorige regering niet gevallen.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 28 Jan 2011 23:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Mubarak: To prove I am not a dictator I resign and personally will create tomorow a new government X_X..
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Gaan de heren van gamed morgen nog stemmen?

let op, dan komt zo D: hier zeuren over hoe slecht de overheid wel niet is
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Stemmen: wie, wat?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 26 van 27

Ga naar: