Auteur |
Bericht |
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 15 Aug 2010 21:03 Onderwerp: GameTheoryShow
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 15 Aug 2010 21:29 Onderwerp:
| |

|
Beetje rare argumenten komen af en toe voorbij. Zo zei er eentje dat de digitale verkoop/markt als PSN/Xbox store enorm snel gaat stijgen omdat je niet meer 20% aan kosten hebt die naar de winkels gaat. Maar denk je echt dat gamers hier iets van terug zien? Games die nu voor 60 euro in de winkel liggen gaan echt niet ineens naar PSN voor 40 euro. LittleBigPlanet kost op PSN ook iets van 30 euro terwijl de game in de meeste winkels een stuk goedkoper te vinden is.
Ze kunnen beter gaan nadenken over hoe het komt dat een game maken zo duur voor een studio is. Daar is veel meer geld te besparen dan in het verkoop gedeelte. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 16 Aug 2010 00:00 Onderwerp:
| |

|
Element
Dat verschil steekt Sony/MS/Valve gewoon in haar eigen zak. Die kosten worden inderdaad uitgesloten maar daar zie je als consument niks van terug hoor. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 16 Aug 2010 00:27 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | Element
Dat verschil steekt Sony/MS/Valve gewoon in haar eigen zak. Die kosten worden inderdaad uitgesloten maar daar zie je als consument niks van terug hoor. | Valve doet het naar mijn mening nog best aardig met prijzen (the orange box) maar hun baseren hun games bijna ook op 1 universele engine. Dan haal je de kosten er wel uit.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 16 Aug 2010 00:28 Onderwerp:
| |

|
Precies, dat vinden volgens mij de meeste gamers. Vervolg is dat als de games uiteindelijk alleen digitaal verkrijgbaar worden de verkoop omlaag gaat omdat gamers zich opgelicht gaan voelen. Het gaat met de digitale verkoop juist zo goed omdat je kleine leuke games voor een zacht prijsje kunt kopen. Ze gaan het echt niet voor elkaar krijgen om dezelfde verkoop cijfers te bereiken als ze full priced games binnen 2-3 jaar alleen online aanbieden. Nieuwe IP's zullen het ook erg moeilijk gaan krijgen. Gamers zullen het minder snel aan durven een nieuwe IP te proberen doordat ze steeds met de gedachte 'mocht de game niet bevallen dan kan ik hem 2e hands niet meer verkopen' blijven zitten. Heel veel bedrijven gaan zich hier op verkijken en vervolgens illegale games en gamers de schuld te geven van de afnemende verkoop. De prijzen verlagen zou dit beeld natuurlijk recht trekken... maar dat zal toch niet gebeuren. Ik denk zelf dat uitgevers hun prijzen uiteindelijk omlaag gaan doen. Met als kanttekening dat als je de multiplayer wil blijven spelen, je gewoon elke maand 10 euro moet betalen.
Laatst aangepast door elemeNt op 16 Aug 2010 00:32; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 16 Aug 2010 00:32 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: | Precies, dat vinden volgens mij de meeste gamers. Vervolg is dat als de games uiteindelijk alleen digitaal verkrijgbaar worden de verkoop omlaag gaat omdat gamers zich opgelicht gaan voelen. Het gaat met de digitale verkoop juist zo goed omdat je kleine leuke games voor een zacht prijsje kunt kopen. Ze gaan het echt niet voor elkaar krijgen om dezelfde verkoop cijfers te bereiken als ze full priced games binnen 2-3 jaar alleen online aanbieden. Nieuwe IP's zullen het ook erg moeilijk gaan krijgen. Gamers zullen het minder snel aan durven een nieuwe IP te proberen doordat ze steeds met de gedachte 'mocht de game niet bevallen dan kan ik hem 2e hands niet meer verkopen' blijven zitten. Heel veel bedrijven gaan zich hier op verkijken en vervolgens illegale games en gamers de schuld te geven van de afnemende verkoop. | Kijk maar eens naar Torchlight. Runic hadt beloofd dat het ook retail zou worden uitgebracht. Tot nu toe alleen in de Gameshop hier in Den Haag gezien.  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 16 Aug 2010 09:09 Onderwerp:
| |

|
Er zijn ook nog enkele technische punten waar ze rekening mee moeten houden.
1) Transport (Hoe krijg je de games tot bij de spelers?)
-Niet elke console is aangesloten op internet.
-Je moet heel erg snel internet hebben
2) Opslag (Hoe bewaar je de games?)
-Grote harde schijven? (De huidige zijn in ieder geval te klein)
-Cloud?
3) Backwards compatibility (Hoe speel je de games van deze generatie op de consoles van de volgende generatie?)
-Alle discs omruilen voor een digitale versie? |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 16 Aug 2010 09:36 Onderwerp:
| |

|
The Source schreef: | Robert schreef: | Element
Dat verschil steekt Sony/MS/Valve gewoon in haar eigen zak. Die kosten worden inderdaad uitgesloten maar daar zie je als consument niks van terug hoor. | Valve doet het naar mijn mening nog best aardig met prijzen (the orange box) maar hun baseren hun games bijna ook op 1 universele engine. Dan haal je de kosten er wel uit.  |
Oh jawel die aanbieding prijzen zijn heel netjes, hetzelfde kan helaas niet gezegd worden over de normale prijzen.
Het zelfde kan helaas niet gezegd worden of de normale prijzen. Zie Mafia 2. 50 euro, eerst was dat altijd nog 50 dollar maar tegenwoordig zetten ze die prijzen 1 op 1 over. Daarnaast zijn uit die 50 euro dus niet de kosten gehaald die de winkeliers normaal gesproken vangen. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 16 Aug 2010 11:44 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | The Source schreef: | Robert schreef: | Element
Oh jawel die aanbieding prijzen zijn heel netjes, hetzelfde kan helaas niet gezegd worden over de normale prijzen.
Het zelfde kan helaas niet gezegd worden of de normale prijzen. Zie Mafia 2. 50 euro, eerst was dat altijd nog 50 dollar maar tegenwoordig zetten ze die prijzen 1 op 1 over. Daarnaast zijn uit die 50 euro dus niet de kosten gehaald die de winkeliers normaal gesproken vangen. | Dat vind ik inderdaad erg jammer voor de Nederlandse consument. Gelukkig hebben we altijd budgetgaming.nl nog  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 16 Aug 2010 13:26 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
The Source schreef: | Robert schreef: | The Source schreef: | Robert schreef: | Element
Het zelfde kan helaas niet gezegd worden of de normale prijzen. Zie Mafia 2. 50 euro, eerst was dat altijd nog 50 dollar maar tegenwoordig zetten ze die prijzen 1 op 1 over. Daarnaast zijn uit die 50 euro dus niet de kosten gehaald die de winkeliers normaal gesproken vangen. | Dat vind ik inderdaad erg jammer voor de Nederlandse consument. Gelukkig hebben we altijd budgetgaming.nl nog  |
Jep, die één op één overzetting is ontzettend jammer... Dat wordt ook gedaan op de Playstation Store, maar dan weer niet met ponden omdat die nóg meer waard zijn. Een beetje scheef. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 17 Aug 2010 15:21 Onderwerp:
| |

|
DICE gaat met een grote aankondiging komen... misschien Battlefield 3 zometeen bij de EA pressconf.? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 17 Aug 2010 15:38 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: | DICE gaat met een grote aankondiging komen... misschien Battlefield 3 zometeen bij de EA pressconf.? |
Ik denk dat dit in het GamesCom topic thuishoorde.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 17 Aug 2010 15:46 Onderwerp:
| |

|
inderdaad whaha... verkeerde topic aangeklikt :/ |
|
Terug naar boven |