God: een ilussie? |
Ja, omdat... |
|
72% |
[ 26 ] |
Nee, omdat... |
|
27% |
[ 10 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 36 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 Volgende
|
Mafusto |
Geplaatst: 10 Aug 2010 12:00 Onderwerp:
| |

|
@Xboxfan
De discussie begon juist doordat jij zei dat wetenschappelijke ontdekkingen ook al in de Koran stond. Nu zeg je dat ze niet samengaan
En omdat ergens geen fouten in zit betekend niet dat het ongewijzigd is. Juist dat er volgens jouw geen fouten inzitten kan betekenen dat er juist wel dingen gewijzigd zijn aangezien iets dat gewijzigd is meestal minder fouten bevat
Dus is mn vraag wat versta jij onder fouten??? |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 10 Aug 2010 16:18 Onderwerp:
| |

|
Onverklaarbaar lijkt mij, je kan er met zoveel viewpoints op kijken en het kan ook nog allemaal waar zijn. De mens is gewoon niet slim genoeg en houd zich dan maar aan een viewpoint vast. (Geloof dus)
Doordat mensen zijn geloven zijn er al verschrikkelijk veel mensen voor niets gestorven. (WWII, al die oorlogen in het middenoosten etc etc..) Mensen bouwen zegmaar een "muur" omzich heen omdat ze niet weten waarom dit zo is en dat dat.
Even wat anders, wij op dit forum zijn allemaal gamers, we kijken allemaal uit naar games naar onze smaak. Iedereen speelt games voor de fun, of je het nou voor het verhaal doet of de graphics of de gameplay het gaat uiteindelijk dat je er van heb genoten, toch?
Ik heb net voor alle mensen hier op dit forum gesproken, of je nou in de bijbel of de coran gelooft het maakt helemaal niets uit. Dit is natuurlijk maar een heel klein iets maar kan met meerdere dingen toegepast worden, je kan wel heel erg diep gaan nadenken over alles maar we gaan toch uiteindelijk allemaal een keertje dood.  |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 10 Aug 2010 16:42 Onderwerp:
| |

|
Echt niet dat ik dood ga,ik laat me gewoon algeheel digitaal opslaan.
En dan draai ik verder,Wel in unix en niet in windows,anders blijf ik vastlopen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 10 Aug 2010 23:46 Onderwerp:
| |

|
Allereerst zou ik de reactie van Mafusto maar eens goed lezen.
XboxFan785 schreef: | Omdat als ik een tekst geef gij weeral gaat zeggen: |
Dat is wat we een discussie voeren noemen, met argumenten komen. Bovendien haal jij zelf al aan dat wetenschap en godsdienst niet goed samengaan, dus waarom dat je met Dr. Naik komt?
XboxFan785 schreef: | Als da gewijzigd zou zijn zouden er fouten in staan en dat is niet het geval dus het is ongewijzigd. |
Want jij weet of de originele koran niet iets anders stond?
Bovendien, ik ondervind bij al jou argumenten een cirkelredenering.
Bv.
"De Koran is poëtisch." -> "Hij is dus ongewijzigd."
"De Koran is ongewijzigd." -> "Omdat hij poëtisch is."
"De Koran is ongewijzigd." -> "Omdat er geen fouten in staan."
"Er staan geen fouten in de Koran." -> "Omdat de Koran ongewijzigd is."
Bovenstaande voorbeelden geven een cirkelredenering aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 11 Aug 2010 09:17 Onderwerp:
| |

|
@XboxFan785
Geen fout in de koran? En hoe zit dat dan met de kruisiging van Jezus?
Ik heb een rooms-katholieke vader en joodse moeder en ben hierdoor met de nodige theologie Grootgebracht.
Mijn vader zei hier over altijd.
Jezus, Christus werd gekruisigd. Al het bewijs ondersteunt en bevestigt de kruisiging. Er is geen reden om Christus’ kruisiging te betwijfelen.
Mohammed en de koran schieten tekort. Mohammed maakte een fout toen hij zei dat Christus niet gekruisigd werd. Mohammed was geen ware profeet, hij was een valse profeet. De koran is niet het woord van God.
3 (christenen, joden en de Romeinen) getuigenissen van de kruisiging tegen 1 (Islam) van niet.
Ook helpt het niet dat de koran 600 jaar na christus is geschreven en het eigenlijke een sekte is en geen geloof, je bent namelijk een volgeling van Mohammed na de openbaring van de koran.
Christenen zijn volgelingen van Jezus naar getuigen verslagen van zijn profeten.
Hier nog een leuke link over de fouten in de koran.
http://bijbelgetrouw.nl/index.php?itemid=1011 |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 11 Aug 2010 12:34 Onderwerp:
| |

|
Leuk om ff de bijbel als basis te gebruiken voor de fouten van de Koran
Wie zegt dat de Bijbel wel juist is. Als 3 christenen iets zeggen hoeven ze niet gelijk te hebben ook al is in dit geval de volgeling van Mohammed in zijn eentje. De Cristenen, Joden en Romeinen(?) volgen dezelfde basis van geloof. Waar de Joden een andere Jezus hebben dan de Christenen.
En nu een geloof een sekte te noemen ben ik het niet helemaal mee eens. Je kan elk geloof een sekte noemen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Laatstewoord |
Geplaatst: 11 Aug 2010 13:34 Onderwerp:
| |
|
Elk geloof is in beginsel eigenlijk ook een 'sekte', maar als de populariteit toeneemt krijgt het sneller de benaming 'religie'.
Het geloof van de Romeinen had overigens niks te maken met dat van Abrahamistische religies, maar lag in het verlengde van de griekse polytheistische tradities.
Het polytheisme liet veel ruimte voor andere geloven, (want er waren volgens hun meerdere goden) alleen de eerste christenen wilden in die tijd niet echt meewerken omdat zij vonden dat er maar een enkele god was, en dus de hele religie van de machtshebbers van die tijd ongeldig verklaardde.
En dan krijg je de poppen aan het dansen. Christus kreeg toenemende aanhang en werd in wezen een gevaar voor dat deel van het Romeinse rijk. Eigenlijk was de kruisiging van Christus gewoon een politieke moord.
Ik bedoel, misschien is hij dan niet echt gekruisigd, maar dat hij vermoord is lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Aug 2010 18:38 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
crono999 schreef: | 3 (christenen, joden en de Romeinen) getuigenissen van de kruisiging tegen 1 (Islam) van niet. | Bedoel je die Joodse visie die beweert dat Jezus niet eens bestaat? Die Joodse visie die beweert dat Jezus een valse profeet is? Of die visie dat Jezus gewoon onbelangrijk is? Dat zijn namelijk de visies van het Jodendom om Jezus. In het Jodendom is geen sprake van Jezus en zijn kruisiging. Ook logisch, hun boek was al lang geschreven toen Jezus effectief werd geboren. Alle andere Joden die geloven in Jezus en zijn kruisiging, zijn namelijk Christenen. En de Romeinen? Je bedoelt het volk dat zich bekeerde tot het Christendom en daardoor niet compleet te vertrouwen is in hun visie op de Messias ervan. De Islam is buiten het Christendom de enige godsdienst die gelooft dat Jezus verbonden is aan God.
Mafusto schreef: | Leuk om ff de bijbel als basis te gebruiken voor de fouten van de Koran
| Cru gezegd: het Oude Testament is de Thora van de Joden, waarbij de Koran weer verder gebouwd is op de Bijbel waarbij Jezus geen Messias is, maar profeet. Joden: de Messias komt, maar Jezus bestaat niet. Christenen: Jezus is de Messias. Islam: De Messias komt en Jezus voorspelde mee zijn komst, maar hij is het nog niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 11 Aug 2010 19:21 Onderwerp:
| |

|
@Joni
Dat zegt nog steeds niet dat de Koran of de bijbel gelijk heeft.
Dat bedoelde ik dus met die uitspraak. Zolang je niet weet of wat er in de bijbel is waarheid is dan kun je de Koran niet op de punten in de bijbel afrekenen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Aug 2010 19:25 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik had misschien beter een groter stuk van je post gequote. Het was vooral een algemene bemerking over je stelling van basis van het geloof. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 11 Aug 2010 19:27 Onderwerp:
| |

|
Was net wakker dus zal het wel te kort door de bocht zijn geweest  |
|
Terug naar boven |
|
|
XboxFan785 |
Geplaatst: 12 Aug 2010 10:52 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: | @Xboxfan
De discussie begon juist doordat jij zei dat wetenschappelijke ontdekkingen ook al in de Koran stond. Nu zeg je dat ze niet samengaan |
Ik zeg NIET ALTIJD omdat wetenschappers vaak wetenschappelijke redenen zoeken voor een religieuze verklaring.
Mafusto schreef: | En omdat ergens geen fouten in zit betekend niet dat het ongewijzigd is. Juist dat er volgens jouw geen fouten inzitten kan betekenen dat er juist wel dingen gewijzigd zijn aangezien iets dat gewijzigd is meestal minder fouten bevat
Dus is mn vraag wat versta jij onder fouten??? |
Citaat: | http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/inconsistencies.html |
Onder andere contradicties of algemene fouten(zoals bv de aarde is plat).
Als de Qur'an gewijzigd is dan zal hij vast en zeker fouten bevatten omdat hij dan
Citaat: | Het is bekend uit de geschiedenis dat Mohammed delen van zijn kennis heeft gehaald bij 'de mensen van het boek' |
Voor de Koran was er de Injil en de Thora die waren overgeleverd aan andere volkeren. Zij bevatten ook het woord van God maar zijn door de tijden heen verandert en gewijzigd naar eigen wil. Natuurlijk zijn er gelijkenissen want ze waren tenslotte allemaal het woord van God dus je vind op sommige plaatsen gelijkenissen.
Citaat: | Ook helpt het niet dat de koran 600 jaar na christus is geschreven en het eigenlijke een sekte is en geen geloof, je bent namelijk een volgeling van Mohammed na de openbaring van de koran. |
De Islam is een wereldsgodsdienst en de snelst groeiende godsdienst. Mohammed(vzmh) is de laatste profeet daarom volgen wij hem maar wij verwaarlozen zeker de profeet Jezus(vzmh) niet. Ze brachten beiden de boodschap van God.
Zoals de vers in de Qur'an zegt, Christenen zullen nooit geloven dat Jezus(vzmh) niet gekruisigd was.
Christian, een boek dat gewijzigd wordt door de mens bevat altijd fouten(zie maar naar de huidige staat van de Bijbel). Maar aangezien gij geen wijzigingen/fouten vond, ga ik ervan uit dat gij gewoon koppig bent.
Maar ik verlaat de discussie. /end |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Aug 2010 11:30 Onderwerp:
| |

|
XboxFan785 schreef: | Christian, een boek dat gewijzigd wordt door de mens bevat altijd fouten(zie maar naar de huidige staat van de Bijbel). Maar aangezien gij geen wijzigingen/fouten vond, ga ik ervan uit dat gij gewoon koppig bent. |
Ik koppig? Jij eerder. Jij blijft gewoon in je beperkte wereldje leven, goed voor jou. Maar probeer anderen er niet mee te besmetten.
Citaat: | Naast de Koran wordt door veel moslims aan de Hadith (dat zijn de overleveringen van Mohammed en zijn volgelingen) veel gezag toegekend. Pas in 733, een eeuw na de dood van de profeet in 632, verscheen de eerste biografie van Mohammed verzameld en samengesteld door Mohammad Ibn Ishaq.
In grote verzamelingen overleveringen staat beschreven wat Mohammed (of zijn naaste volgelingen) zei en deed, de soenna ofwel 'de weg' geheten. Men kent ook aan zijn algemene spreken en handelen het gezag van een goddelijke openbaring toe. Islamitische wetgeleerden en theologen hebben de eerste drie eeuwen lang geleverd gediscussieerd en gestudeerd over de vraag welke van de overgeleverde tradities, die elkaar op sommige punten tegenspreken, welke tradities authentiek zijn en welke later verzonnen zijn.
Een zeer gerespecteerde uitlegger en 'redacteur' van de Hadith uit de negende eeuw was Al-Boechari, een soennitisch geleerde. Samen met Muslim, een andere Hadith-geleerde, legde hij collecties aan van 'zeer betrouwbare' Hadith. Zij hebben daarmee grote invloed gehad op de ontwikkeling van de islamitische jurisprudentie. De Koran en de Hadith vormen met elkaar de basis voor het leven en de leer van de moslims.
Uit de Koran en de Hadith werden later de islamitische wetten samengesteld, de sharia. In ongeveer de helft van de islamitische landen wordt de sharia in een gemengd rechtssysteem gebruikt, naast een wetgeving volgens westers model. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 12 Aug 2010 13:27 Onderwerp:
| |

|
XboxFan785 schreef: |
Citaat: | http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/inconsistencies.html |
Onder andere contradicties of algemene fouten(zoals bv de aarde is plat).
Als de Qur'an gewijzigd is dan zal hij vast en zeker fouten bevatten omdat hij dan
|
Omdat hij dan wat ???
Edit:
Hoe wil je in godsnaam (lekker passend ) bewijzen dat er geen fouten in de Koran zitten door de fouten van de bijbel toe te lichten  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 10 Nov 2010 16:41 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Ik ben geen atheïst en ik kan me geloof ik geen pantheïst noemen. We zijn als een klein kind dat een enorme bibliotheek binnenstapt met boeken in vele verschillende talen. Het kind beseft dat iemand die boeken moet hebben geschreven, maar weet niet hoe. Het vermoedt vagelijk een geheimzinnige orde in de rangschikking van de boeken maar weet niet welke. Dit lijkt me de houding van zelfs de intelligentste mens ten opzichte van God. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 10 Nov 2010 17:17 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Citaat: | Ik ben geen atheïst en ik kan me geloof ik geen pantheïst noemen. We zijn als een klein kind dat een enorme bibliotheek binnenstapt met boeken in vele verschillende talen. Het kind beseft dat iemand die boeken moet hebben geschreven, maar weet niet hoe. Het vermoedt vagelijk een geheimzinnige orde in de rangschikking van de boeken maar weet niet welke. Dit lijkt me de houding van zelfs de intelligentste mens ten opzichte van God. |
|
Dit is een opvatting van een persoon die zijn mening probeert te globaliseren. Dit gaat zeker niet op voor de meeste Atheïsten. God bestaat zolang mensen erin geloven. Hij gaat dood zodra mensen stoppen met geloven.
Een mooie vraag voor de bedenker van het stukje.
Als wij God hebben geschapen ,wie heeft God dan geschapen? |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 10 Nov 2010 17:19 Onderwerp:
| |

|
God bestaat zolang mensen erin geloven. Hij gaat dood zodra mensen stoppen met geloven.
Moest gelijk aan Freddy vs Jason denken . |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 10 Nov 2010 17:20 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Een mooie vraag voor de bedenker van het stukje.
Als wij God hebben geschapen ,wie heeft God dan geschapen? |
schapen, vandaar het woord ge-schapen.
logics bro |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 10 Nov 2010 23:07 Onderwerp:
| |

|
Noem een ding wat God niet heeft!
Antwoord: ouders |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 10 Nov 2010 23:17 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Noem een ding wat God niet heeft!
Antwoord: ouders |
Wie ben ik dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 10 Nov 2010 23:18 Onderwerp:
| |

|
Jij bent 1337!
Citaat: | Token
|
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 10 Nov 2010 23:52 Onderwerp:
| |

|
Ja, omdat...
Slayer dat zegt.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 10 Nov 2010 23:55 Onderwerp:
| |

|
Dat noem ik pas een gat in de hand! |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 11 Nov 2010 08:11 Onderwerp:
| |

|
haha
Er is ook zo'n Death Metal band waarvan de zanger tientallen kerkjes heeft verbrand in Scandinavië in zijn jongere jaren. Ik zal de naam vanmiddag even opzoeken heb nu geen tijd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 11 Nov 2010 12:31 Onderwerp:
| |

|
Jammer dat mohammed een pedo was, dus alle moslims geloven een boek dat een pedo geschreven heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 Volgende |