Ga jij Mafia 2 halen? |
Ja, meteen! |
|
43% |
[ 13 ] |
Ja, later, voor een budgetprijs. |
|
30% |
[ 9 ] |
Neen. |
|
26% |
[ 8 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 30 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 25 Jul 2010 21:22 Onderwerp: Mafia II
| |

|
Omdat hier nog geen topic over was, heb ik er maar één aangemaakt!
Volgende maand is het eindelijk zo ver: Mafia II komt uit op de Xbox 360, PlayStation 3 en PC. De PlayStation 3 krijgt ook nog gratis exclusieve DLC bij de game voor diegenen die de game nieuw kopen.
De game staat al maanden in de Gamed Most Wanted, en daarom vermoed ik dat velen hier deze game gaan halen?
Persoonlijk ga ik de game volgende week donderdag pre-orderen voor de PlayStation 3!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 25 Jul 2010 21:24 Onderwerp:
| |

|
Heb hier heel veel zin in. Denk dat ik hem binnenkort ook maar is op Mediaoffer ga pre orderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 25 Jul 2010 23:14 Onderwerp:
| |

|
Mwa ik haal em wel later voor de PC, de game ziet er goed uit maar ik wacht de kritische reviews wel eerst af. De DLC zal naar alle waarschijnlijkheid binnekort voor alle platformen beschikbaar zijn of niet noemenswaardig zijn. Het is 2K namelijk waar we het hier over hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 25 Jul 2010 23:41 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | Mwa ik haal em wel later voor de PC, de game ziet er goed uit maar ik wacht de kritische reviews wel eerst af. De DLC zal naar alle waarschijnlijkheid binnekort voor alle platformen beschikbaar zijn of niet noemenswaardig zijn. Het is 2K namelijk waar we het hier over hebben. |
PC heeft Steam Works. Might want to reconsider Ik ga hem iig NIET meer voor de PC halen. Steam moet dood en snel! Ik kon nieteens een spelletje (retail gekocht) installeren omdat het 2 dagen voor de release was. Dat soort praktijken doe ik niet meer aan mee. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 25 Jul 2010 23:52 Onderwerp:
| |

|
Je kan altijd met een speciale installer zonder steam installeren.
Daarnaast is Steam een pracht service. Je vindt GTA IV niet voor 7.50 in de winkel of L4D2 voor een tientje, net zoals gratis weekend dat je een game kan spelen (nu lead and gold). Over gratis gesproken, afgelopen maandag is er nog een gratis game released op steam.
En nee, ik ben er ook niet blij mee dat ze steam verplichten, maar aan de andere kant nu ik toch een account heb is het alleen maar beter met alle bij komende voordelen.
Je bent trouwens echt goed stom bezig als je de superieure versie niet haalt omdat je steam er voor nodig hebt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 26 Jul 2010 00:13 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Steam is voor mij nog één van de hoogtepunten van pc gaming, een klein wonder gewoon, prachtservice. Maar daar gaat dit topic niet over.
Ik heb Mafia II vier dagen geleden gepre-ordered op Mediaoffer. Ik besloot dat ik toch maar de CE zou nemen, want die kon ik niet laten liggen voor de prijs van de normale editie.
Ik heb enorm veel zin in dit spel, al heel lang. Mafia I blijft voor mij één van de beste, zo niet het beste free roaming spel dat ik ooit heb gespeeld. Op authenticiteit gerichte gameplay (schieten, rijden, politiesysteem), geweldige sfeer en gewoon een geweldig eigen karakter. Ik denk dat Mafia II met gemak het nieuwe beste free roaming spel wordt dat ik ken En als dat het niet is vast wel een tweede plaats naast Mafia. Grote kans ook dat Mafia II mijn 'GotY' wordt, anders wordt het denk ik Red Dead maar het jaar is nog niet voorbij Hoewel het qua games niet meer heel veel hoogtepunten heeft volgens mij.
Maar goed, beste spel of niet, ik heb er enorm veel vertrouwen in dat dit wordt wat het lijkt. Het moet heel raar lopen wil dit een niet zo leuk spel zijn eigenlijk. Genoeg gameplay al beschikbaar, en informatie... Uit de gameplay kan je perfect opmaken hoe het spel gaat spelen, en dat zag er geweldig goed uit. Vooral die met het glazenwassen, heel tof, maar ook de nieuwste van de E3 ("Aim for the fat bastard!" ) zag er geweldig uit. De enige valkuil die het spel nog kan hebben is natuurlijk een slecht verhaal (lijkt me toch onwaarschijnlijk) of weinig missie-variëteit. Maar dat laatste is natuurlijk altijd een moeilijke valkuil.
Het blijft ergens enorm jammer dat er geen coöp in het spel zit. Het spel leent zich er perfect voor... Je speelt het hele spel ongeveer met twee personages, dus dan vind ik dat het zich er al behoorlijk voor leent.
@ Robert:
Het zou inderdaad kunnen dat de DLC maar tijdelijk exclusief is. Aan de andere kant is de andere DLC, die wel multi-platform is, al aangekondigd dus dat is ook weer reden om aan te nemen dat de eerste DLC echt exclusief is.
Was het niet zo dat 360-bezitters het voor €6,99 konden aanschaffen? Ik weet niet meer goed hoe het zat. Er was in ieder geval dacht ik wel iets wat PS3-bezitters gewoon kregen en waar 360-bezitters voor moeten betalen, maar dat weet ik niet zeker. De tweede DLC zal wel gewoon €6,99 worden dan.
Maar inderdaad, dat games Steam nodig hebben vinden sommige mensen behoorlijk irritant heb ik gehoord, maar dat vind ik eigenlijk onzin want het maakt het spel alleen maar beter beveiligd (niet dat dat heel veel zin heeft op pc) en beter in het algemeen. Ik vind Steam superfijn in gebruik. Het niveau van detail gewoon, zoals dat een serial in beeld blijft staan als je een spel voor het eerst start zodat je niet hoeft over te schrijven om hem in te voeren Dat Steam sowieso werkt met de serials is wel fijn, want zo kan je het spel waarschijnlijk ook nog eens retail kopen (mss wel eens de Gold Collector's Game of the Year Edition van een spel :p) en dezelfde serial gebruiken oid. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Jul 2010 15:37 Onderwerp:
| |

|
Wilde net de Collector's Edition bestellen op Mediaoffer. Kon niet betalen met Bankcontact omdat de betaling geweigerd werd.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 31 Jul 2010 02:08 Onderwerp:
| |

|
De eerste review is binnen: 80% van PC Zone.
Grootste kritiekpunt blijkt de grote lineariteit te zijn. Maar de game biedt volgens het magazine enorm veel nostalgie en de dialogen zijn enorm goed. Bovendien is het rijden met de enorme verzameling auto's enorm leuk. De game duurt zo'n 10uur lang, en is audiovisueel bijna perfect (vooral als je hem op een dikke pc kan spelen).
Ik wacht wel op de demo en meer reviews, en dan beslis ik pas of ik de game ga pre-orderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 31 Jul 2010 09:47 Onderwerp:
| |

|
CE besteld.  |
|
Terug naar boven |
|
|
XboxFan785 |
Geplaatst: 31 Jul 2010 18:31 Onderwerp:
| |

|
Het heeft geen multiplayer en vrij lineair dus ik koop het niet maar testen zal ik zeker doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 31 Jul 2010 18:32 Onderwerp:
| |

|
XboxFan785 schreef: | Het heeft geen multiplayer en vrij lineair dus ik koop het niet maar testen zal ik zeker doen. |
Geen download promoten aub.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 31 Jul 2010 18:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Maar testen kan gelukkig wel via de demo die komt. |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 31 Jul 2010 18:35 Onderwerp:
| |

|
Jammer dat ie kort is maarja , zolang het een goede game is haal ik em ook wel . Zal deze week ff de C.E pre-orderen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 31 Jul 2010 18:36 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Maar testen kan gelukkig wel via de demo die komt. |
Testen=downloaden op de PC voor Xboxfan785.  |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 31 Jul 2010 20:18 Onderwerp:
| |

|
Raar dat ze op 80 % uitkomen, als je kijk wat hun kritiekpunten zijn:
- te linear
- wat kleine bugs hier en daar
- een 'koud' verhaal
Ten eerste, 2K Czech heeft al heel lang lopen vertellen dat de game linear zou worden zodat het verhaal en de gameplay er beter op worden. Dat is dus net zoiets als zeuren dat je geen hockey kunt spelen in FIFA!!
Dan de bugs. RDR heeft ook veel kleine bugs maar dat maakt het spel er niet veel minder om, toch?
En als laatste, het 'koude' verhaal. Tsja. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat het verhaal slecht is. Waarschijnlijk bedoelen ze zoiets dat Vito te weinig gevoelens heeft en/of niet realistisch over komt..
Niks ergs lijkt me dus. Ook al is dat van het verhaal wel wat jammer.
Gelukkig noemen ze ook veel pluspunten, zoals:
+ goed acteerwerk en goede dialogen
+ auto rijden is erg leuk / werkt goed
+ indrukwekkend schademodel
+ het schieten
+ geweldige soundtrack
+ de graphics
Als ik dat zo tegen elkaar op weeg, kan ik me niet voorstellen dat het cijfer onder de 90 uitkomt.
En dan nog iets: Deel 1 scoorde ook veel 8'en maar wordt toch door velen gezien als één van de beste spellen ooit. Waaronder mezelf.  |
|
Terug naar boven |
|
|
XboxFan785 |
Geplaatst: 31 Jul 2010 20:41 Onderwerp:
| |

|
Wegens gebrek aan multiplayer is de replay-value gezakt. Enkel trophies/achievements zorgen ervoor dat je het blijft spelen of opnieuw speelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 31 Jul 2010 20:46 Onderwerp:
| |

|
Dat is ook al lang bekend. Mafia II moet een single-player ervaring worden. Wel jammer dat ie dan zo kort is. Maar als de missies net zo goed zijn als Mafia 1 kan ik het spel wel 5 keer uitspelen. Verder kun je altijd nog de stad verkennen, en als dat niet genoeg is komt er nog DLC
Voor mij komt het dus wel goed met de replay-value. Geen multiplayer nodig.
Laatst aangepast door PS3gamerXD op 31 Jul 2010 20:55; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 31 Jul 2010 20:46 Onderwerp:
| |

|
PS3gamerXD schreef: | Raar dat ze op 80 % uitkomen, als je kijk wat hun kritiekpunten zijn:
|
Meh, veel vertrouwen heb ik niet meer in reviews van grote namen. Ze vergeten steeds dat games/films vooral leuk moeten zijn, en concentreren zich te sterk op technische punten om intelligent te lijken en hun pagina op te vullen. Wat kan het mij nu schelen of een spel lineair is of niet, zo lang het maar leuk is om te spelen. En een 'koud' verhaal maar toch goede dialoog? Euhm.. >>
Het concept van een review cijfer vind ik ook niet echt geweldig, dat is dikwijls toch half uit de lucht gegrepen. Iedereen heeft ook andere normen qua cijfers. Een leuk systeem dat sommige sites gebruiken is aan het einde gewoon geen score geven, maar een samenvatting van de positieve en negatieve punten van een spel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 01 Aug 2010 11:10 Onderwerp:
| |
|
Official Xbox Magazine geeft het spel een 7.0...
+Interesting and detailed world
+Good soundtrack
+Varied missions
-Boring characters
-Action and Car chases are a snooze fest
''Mafias 2 cast doesn't quite make the grade in any respect. At best they are relatively boring people to be stuck in a car with and banter routinely reaches such lows as 'says the guy who can barely change a lightbulb.' at worst they are childish, misogynistic idiots. having quickly repaid his mothers loan, vito in particular doesn't seem to have any kind of decent reason for being in the mob besides being work-averese, which doesn't drum up a great deal of sympathy as he 'moiders' his way to respect and riches.''
Erg jammer dat ze dit spel zo verneukt hebben. Vraag me toch af hoe je na een legendarisch eerste deel het tweede deel zo kut kan maken. Vraag me nu toch echt af of ik hem wel wil spelen...
 |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 01 Aug 2010 12:18 Onderwerp:
| |

|
Haha ja dat zijn dezelfde mensen die GTA IV een 10 gaven. LMAO
En dan nog een quote uit hun preview van Mafia II:
"Hopefully this game will be as fun as the Godfather 2 was. If it is then I'd like it to be a lot longer though... "
Dat neem je toch niet serieus? xD
En verder wordt er gezegd dat Game Informer een 9/10 heeft gegeven. Alleen daar is nog geen bewijs van..
Ik raad iedereen aan om gewoon zelf een oordeel te geven op basis van de demo en te wachten op wat meer reviews. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Aug 2010 14:31 Onderwerp:
| |

|
Maakt niet uit. De eerste mafia scoorde ook al slecht op de consoles. De PC versie daarintegen was wel een succes. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Aug 2010 14:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ook logisch, de game kwam twee jaar na het PC origineel en was een rampzalige port. Het eerste cijfer (80%) dat werd uitgedeeld, kwam echter uit PC Zone. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Aug 2010 14:55 Onderwerp:
| |

|
Oh dat is iets minder... dat valt zelfs erg tegen! Ik wacht verdere reviews wel af dan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Aug 2010 15:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Zij gaven GTAIV trouwens een 91 en Mafia een 92 als iemand wil vergelijken. |
|
Terug naar boven |