Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Aaruman BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 12:49    Onderwerp: Achievements en Trophies Reageren met citaat

Achievements en Trophies, iedereen kent ze wel. Sommige doen er alles aan om ze te krijgen, andere niet.

Vertel hier je ervaringen waarom jij, wel of juist niet voor achievements of trophies gaat!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 12:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben zelf wel een echte achievement/trophie whore...
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 13:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is leuk als je onverwacht een complimentje krijgt d.m.v. een trophy voor bijvoorbeeld 3 headshots achter elkaar. Maar verder geef ik er echt helemaal niets om.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Trophies zorgen ervoor dat ik langer een spel blijf spelen.
Normaal heb ik genoeg van een spel zodra ik de credits voorbij zie rollen (Op uitzonderingen na natuurlijk ) omdat er gewoon geen doel meer in zit.
Door de trophies heb ik iig eerder de neiging om een game nog een keer door te spelen.
Terug naar boven
LordDusk BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Chievo's? Leuk als tussendoortje, maar heb maar bij 1 game echt het gevoel gehad om 1000/1000 te halen en dat was Bionic Commando (is ook de enigste game waar ik dat ook daadwerkelijk heb (op Avatar na (easiest 1000gs evah)))
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 13:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Trophies geven iets meer nut aan de ervaring van het volledig uitspelen van een game. Ik speel zoveel games dat ik ze zelden 100% uitspeel. Trophies (en Achievements) geven die reden.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Trophies zijn voor mij een rode draad doorheen het spelen van een game. Ze zijn een goede manier om zoveel mogelijk uit de game te halen, en een idee te hebben van wat er allemaal te beleven valt.

Trophies zorgen ook voor extra 'challenges' die bij een gewone playthrough niet in me op zouden komen, bvb. het maken van een lange combo, x aantal seconden in de lucht blijven tijdens een gevecht, het vinden van bepaalde 'easter eggs', een eindbaas binnen een bepaalde tijd verslaan, etc. Ze moedigen je dus dikwijls aan om een betere speler te worden.

Verder is het ook gewoon leuk om te weten wanneer je een game 100% uit hebt.

Sinds trophies besteed ik zowiezo meer tijd aan men games, gezien ik ze vroeger gewoon 1x op normal mode uitspeelde, terwijl ik ze nu allemaal probeer te platinumen. Ik haal dus veel meer plezier uit men games.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speel liever games zonder trophies dan met (ik houd van couch-sit co-op) maar als ze in een spel zitten ben ik vaak wel een completionist, tenminste.. als ik boven de 50% kom door normaal te spelen, anders kan het me wat.

Citaat:
Trophies zorgen ook voor extra 'challenges' die bij een gewone playthrough niet in me op zouden komen

dit is precies waarom ik eigenlijk principieel anti trophies ben, het maakt je een passieveling, in mijn tijd vond ik zelf leukigheden uit in games, je wilt niet weten hoe ik door wrath of the black manta heen vloog qua capriolen, of hoe ik in mario games halve levels hoofd springend doorkwam omdat ik precies wist waar alles spawnde. Megaman 2 op de gameboy kon ik uitspelen zonder 1 keer geraakt te worden.. Alle finishers in killer instinct heb ik 'zelf uitgevonden, voor street fghter ex 2 maakte ik mijn eigen combo's etc etc.
zonder innovatie... waar speel je dan eigenlijk nog games voor, kun je net zo goed een film huren, is goedkoper.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat

elemeNt schreef:
Het is leuk als je onverwacht een complimentje krijgt d.m.v. een trophy voor bijvoorbeeld 3 headshots achter elkaar. Maar verder geef ik er echt helemaal niets om.

Dit, ik probeer soms wel als ik een game uit heb en er nog niet genoeg van heb gehad nog wat extra trophies te halen.
Terug naar boven
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Trophies doe ik soms als ze gemakkelijk zijn, hetzelfde voor achievements.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Trophy's geven soms een extra uitdaging aan het spel en daar doe ik het ook voor. Echter zijn sommige onmogelijk om te halen voor mij dan. Bijvoorbeeld voor Band Hero, speel met 4 mensen op expert en faal niet. Ik heb geen vrienden die dat spel spelen / kunnen en al helemaal niet op expert.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010 19:39    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:

dit is precies waarom ik eigenlijk principieel anti trophies ben, het maakt je een passieveling, in mijn tijd vond ik zelf leukigheden uit in games

De meeste trophies zeggen niet hoe je ze moet halen.
Bij de nieuwe Megaman games zijn er ook trophies voor bijv compleet game under XX:X etc. Ze zeggen alleen wat je moet doen maar niet hoe. Het uitvogelen en het uitvoeren om zulke trophies zijn juist een extra toevoeging om creatief te doen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: