Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Tijdreizen? Aliens?
Ja, natuurlijk! Allebei!
34%
 34%  [ 16 ]
Ja, Aliens wel. Tijdreizen niet.
52%
 52%  [ 24 ]
Ja, Tijdreizen wel. Aliens niet.
2%
 2%  [ 1 ]
Neen, geen van beiden zal ooit mogelijk zijn.
10%
 10%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 46

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Nickdhnick schreef:
Joni Philips schreef:
Door de tijd reizen via snelheid gaat eigenlijk zo: jij gaat zo snel zodat de tijd jou amper vooruitgaat Voor de mensen die niet reizen, gaat de tijd niet vooruit en zij worden dus normaal oud. Zonder dat je het merkt, gaat de tijd dus vooruit. Tweelingen-paradox.

Ok, alles om je heen blijft 'stil' staan. Maar jij beweegt en legt een afstand af.

Ik wil de Aarde in het verleden zien, dus ik moet sneller dan het licht reizen, maar waar moet ik dan heen reizen? Met rondjes om de Aarde kom ik niet ver.
Reis ik bijvoorbeeld naar de zon? Dan ben ik daar binnen 10 seconden en dan? Moet ik verder reizen? Maar dan zie ik de Aarde op een gegeven moment niet meer.

De aarde in het verleden zien zal moeilijk zijn, je kan met de "snelheid methode" enkel in de toekomst reizen. Zou je met een trein die tegen 99.9% van de lichtsnelheid rond de aarde rondjes draaien, zou je in de toekomst belanden. De relatieve tijd die je in de trein hebt doorgebracht is enorm klein, terwijl de mensen die zich buiten de trein bevinden de tijd "normaal" ervaren.

En ja, je zou de aarde niet meer zien. Je zou zelfs in een tijdsspanne van 80 jaar aan het einde van het universum zijn. Wat daar is, weet ik eigenlijk ook niet, want het universum breidt uit (Dopplereffect -> roodverschuiving).

Hier klopt echt geen zak van. Enige wat je bereikt met een grotere snelheid is een andere plaats in een kortere tijd. 1 minuut in een trein met 99,9% lichtsnelheid is net zo lang als 1 minuut op deze aardkloot. Al ga je in een ruimte vaartuig sneller als het licht, enige wat je kan zeggen als je op je bestemming aankomt, is dat die ene ster al is ontploft omdat je sneller ging als het licht. Omdat de afstand van de ster waar je langs reist tot je oog korter is als van de ster tot de rest van de ogen op aarde.

Dit is net zoiets als zeggen dat een bliksem nog niet is gebeurt omdat je de donder nog niet hebt gehoord.

Licht is nu eenmaal niet sneller als grofweg 300 miljoen meter per seconde (vacuum) en geluid is nu eenmaal niet sneller als 343 meter per seconde (20 graden, droge lucht). Omdat we één van deze dingen niet kunnen waarnemen zouden dingen nog niet gebeurt zijn? Dat is echt heel fout. Voor onze WAARNEMING is het nog niet gebeurt, maar dat heeft niets met tijdreizen te maken.

Laatst aangepast door chimnino op 24 Jul 2010 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

chimnino schreef:
Hier klopt echt geen zak van. Enige wat je bereikt met een grotere snelheid is een andere plaats in een kortere tijd. 1 minuut in een trein met 99,9% lichtsnelheid is net zo lang als 1 minuut op deze aardkloot.

Citaat:
Men heeft snelle vliegtuigen uitgerust met zeer nauwkeurige atoomklokken. Na een reis rond de aarde bleken de klokken iets minder tijdsduur gemeten te hebben dan klokken die op aarde waren gebleven.
Tijddilatatie.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
chimnino schreef:
Hier klopt echt geen zak van. Enige wat je bereikt met een grotere snelheid is een andere plaats in een kortere tijd. 1 minuut in een trein met 99,9% lichtsnelheid is net zo lang als 1 minuut op deze aardkloot.

Citaat:
Men heeft snelle vliegtuigen uitgerust met zeer nauwkeurige atoomklokken. Na een reis rond de aarde bleken de klokken iets minder tijdsduur gemeten te hebben dan klokken die op aarde waren gebleven.
Tijddilatatie.

Ja en weet je wat voor andere krachten er allemaal spelen op die klok in dat vliegtuig tov die op aarde? Dat is echt totaal niet te vergelijken.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik heb nu even geen tijd om het concept volledig uit te gaan leggen aangezien ik BlazBLue aan het spelen ben, dus http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijddilatatie
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Ik heb nu even geen tijd om het concept volledig uit te gaan leggen aangezien ik BlazBLue aan het spelen ben, dus http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijddilatatie

Anders lees je het artikel eens. Key words: ERVARING en WAARNEMEN. Het draait allemaal om wat wij als mens waarnemen en ervaren. Ogen, oren, neus, whatever. Omdat wij iets zien wil niet zeggen dat het zo IS. Try thinking OUTSIDE the box.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

chimnino schreef:
Joni Philips schreef:

Anders lees je het artikel eens. Key words: ERVARING en WAARNEMEN. Het draait allemaal om wat wij als mens waarnemen en ervaren. Ogen, oren, neus, whatever. Omdat wij iets zien wil niet zeggen dat het zo IS. Try thinking OUTSIDE the box.
Idd, wij denken dat een minuut in een aan lichtsnelheid bewegende trein hetzelfde is als een minuut op Aarde, maar voor de Aarde is dit niet hetzelfde maar veel meer, dus je reist door de tijd.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
chimnino schreef:
Joni Philips schreef:

Idd, wij denken dat een minuut in een aan lichtsnelheid bewegende trein hetzelfde is als een minuut op Aarde, maar voor de Aarde is dit niet hetzelfde maar veel meer, dus je reist door de tijd.

Zucht, laat maar. Tijd reizen kan niet, bestaat niet, en gaat ook nooit gebeuren.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Uit het oogpunt van de algemene relativiteitstheorie is het echter wel mogelijk en is de mensheid gewoon nog niet ver genoeg geëvolueerd om het te doen. 2000 jaar geleden wisten we al dat we naar de ruimte konden reizen, nu kunnen we het ook.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is totaal anders. Deeltjes versnellen waardoor ze meer kunnen botsen in hun verval tijd is iets totaal anders dan versnellen van het menselijk lichaam. Dat is waar die hele tijdreis theorieën voor mij over gaan. Je versnelt met reizen namelijk niet alleen jezelf, maar ook je horloge (of atoomklok)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

chimnino schreef:
Dat is totaal anders. Deeltjes versnellen waardoor ze meer kunnen botsen in hun verval tijd is iets totaal anders dan versnellen van het menselijk lichaam. Dat is waar die hele tijdreis theorieën voor mij over gaan. Je versnelt met reizen namelijk niet alleen jezelf, maar ook je horloge (of atoomklok)
Dus moet je alleen de technologie hebben om jezelf veilig goed genoeg te versnellen en je reist door de tijd. Het is natuurlijk wel de minst interessante van de twee tijdreisvormen.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 21:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Of je moet vlakbij een zwartgat blijven. Ik had gelezen als je bij een zwartgat dat de tijd om je heen veel sneller gaat. Dus je reist soort van door de tijd.
Terug naar boven
vgo910 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ergens in dit universum wat bijna oneindig groot is MOET wel leven zijn. Of dat intelligent is of niet, het moet er zijn.
Tijd is een begrip die de mensen gemaakt hebben. Dus ik denk niet dat je daar doorheen kan reizen.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 03:08    Onderwerp: Reageren met citaat

vgo910 schreef:
Ergens in dit universum wat bijna oneindig groot is MOET wel leven zijn. Of dat intelligent is of niet, het moet er zijn.
Tijd is een begrip die de mensen gemaakt hebben. Dus ik denk niet dat je daar doorheen kan reizen.

Tijd is een dimensie, net zoals lengte, breedte en diepte. Die laatste drie hebben we ook een naam gegeven en we kunnen er ook door reizen. Door tijd is dit dus ook mogelijk.
Terug naar boven
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 11:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik geloof in aliens. Tijdreizen is mogelijk maar dan alleen vooruit.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug in de tijd reizen zie ik niet kunnen. De tijd langzamer en/of sneller laten gaan dat wel. Maar dat wisten we al.

Aliens? Natuurlijk. We zouden wel echt extreem arrogant zijn te denken dat wij het enige intelligente leven in het universum zijn. Dat het ons meteen aanvalt als het ons tegenkomt? Nee.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

musthavethisgame schreef:

Tijd is relatief. We kunnen tijd buigen. Alleen zijn we niet zo ver om het terug te draaien.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 12:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
musthavethisgame schreef:

Tijd is relatief. We kunnen tijd buigen. Alleen zijn we niet zo ver om het terug te draaien.

There is no spoon
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Trueskill

Bij het buigen van een lepel heb je of kracht nodig of warmte.
Op een zelfde manier zou je tijd kunnen buigen. We weten tot nu toe alleen snelheid als een factor om de tijd te buigen. We zullen dus verder moeten zoeken naar andere manieren om tijd te buigen om ook daadwerkelijk terug door de tijd te reizen.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 15:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar dan krijg je te maken met paradoxen.

Bovendien is er een wet in de Fysica die zegt dat oorzaak voor gevolg komt. Tijdreizen naar het verleden is dus zeer onwaarschijnlijk.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 16:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar niet onmogelijk. En wat jij met je "ieder actie zorgt voor een reacite" bedoelt is gewoon het "Butterfly-effect". Oftewel iedere kleine aanpassing kan een grote impact hebben op de toekomst. Ach we hebben er al een oplossing voor

Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 16:42    Onderwerp: Reageren met citaat

haha! xD
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 17:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Christian Vuye schreef:
Bovendien is er een wet in de Fysica die zegt dat oorzaak voor gevolg komt.
Een wetenschapper zou dan gewoon zeggen dat je de foute oorzaak had. Aangezien de speciale relativiteitstheorie het concept van gelijktijdigheid in twijfel trekt, is er ook al wat meer leverage als het aankomt op de classificatie van oorzaak/gevolg. Maar als je op fysica gebied gaat kijken, dan zijn de mogelijkheden om paradoxen te voorkomen oa. de veel-werelden theorie waarbij elke keuze aanleiding geeft tot meerdere universa, of determinisme waarbij vrije wil een illusie is en je niets zou kunnen doen dat tot een paradox kan leiden.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 17:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Met andere woorden: er is geen vrije keuze, alles wat je doet is "van te voren" bepaald?

De theorie met meerdere parallelle universa vind ik maar vaag.
Terug naar boven
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat er erges anders leven is lijkt me gewoon kunnen, hoe simpel deze vorm van leven ook is er zal er vast wel ergens een zijn.

Want niemand weet hoe groot het heelal is, en of er ergens nog andere dimensies zijn.
Want jullie zeggen wel dat een zwart gat geen ingang is o.i.d.
Maar heb je het met je eigen ogen gezien?
Kun je aantonen of bewijzen of er verder niets is dan ons zonnestelsel.
Eigenlijk weten we helemaal niet veel over tijdreizen of andere dimensies.
Totdat er eens iemand is die durft te kijken wat er in een zwart gat is of iemand die het wilt uitproberen.
Terug naar boven
Velqor BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010 19:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Jup er is leven en dat kan ik 100% zeker zeggen vanuit mijn mening.
We zullen het over een paar jaar zien, in elk geval 2050 waarin notradamus (of rond die buurt) voorspelt dat er buitenaards leven zal zijn dat wij zien(volgens mij)

En anders in de komende decennia de planeet Niburu die langs komt, waar zoals oude geschriften zoals de soemeriërs of egyptenaren een volk woont/woonde.
tevens kan deze theorie het aantal aardbevingen en natuurrampen veroorzaken , door een toename van druk/velden etc (ik ben geen wetenschapper maar het staat allemaal uitgelegd) als een dergelijke planeet/komeet dichterbij komt.

Het heelal is zo groot, er moeten volken zijn die verder zijn dan ons. En als dat zo is zou het best zo kunnen zijn dat wij door hen regelmatig bezocht worden. Ik geloof niet in alle ufo waarnemingen maar sommige zullen best waar kunnen zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 5

Ga naar: