Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 13 Jun 2007 14:53 Onderwerp: Member Reviews
| |

|
ja ja, nu ook een member review topic voor de xbox... volg ondergaand lijstje ff op met cijfers geven en sluit af met een one-liner
Gameplay
Sound
Graphics
Replay
TOTAAL |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 13 Jun 2007 14:59 Onderwerp:
| |

|
[review] Forza Motorsport 2
Zweet staat op mijn handen, nog 3 bochten te gaan en ik lig tweede. Om het kampioenschap te winnen moet ik de volle tien punten pakken. Een haarspeld naar rechts na het rechte stuk, maar ik zit nog te ver weg. Na de haarspeld volgt een shikane en kan ik in de slipstream richting zijn staart kruipen. Laatste bocht, een haarspeld naar links. Ik probeer binnendoor te gaan, onze auto’s raken elkaar, ik schiet door de berm in, een voor een zie ik de tegenstanders langs me heen schieten, ik heb gefaald.
De hype
Forza Motorsport 2 (Forza 2) is een racegame van turn 10 studios, bekend van forza motorsport (deel 1). Dankzij deel 1 was er een hype rond deze game opgebouwt. Nu kunnen we zien of ze de hype waargemaakt en ik zal jullie nu al vertellen, dat ze daar redelijk goed in geslaagd zijn.
De basis
Het spel begint heel rustig, je kan kiezen uit arcade, career en online racen. Aan het begin laat je de arcade en het online racen nog even voor wat het is en begin je met de career. Het eerste dat je moet doen is een thuis continent kiezen. Je hebt de keuze uit Europa, Azië en Amerika. Deze keuze kan je later nog veranderen tegen een kleine vergoeding. Deze keuze heeft niet heel veel gevolgen voor de rest van je career, maar bepaalt wel uit welke auto’s je je eerste auto mag kiezen. Zo krijg je in Amerika de keuze uit verscheidene muscle cars, in Azië de keuze uit verscheidene sport wagens en in Europa krijg je meer de traditionele modellen. Zelf koos ik voor Europa omdat je dan met een Golf GTI kan beginnen.
Vervolgens kan je aan een kampioenschap meedoen. Aan het begin zijn er nog maar 3 kampioenschappen open waaraan je mee kan doen: de Asian Open, de European Open en de American Open. Afhankelijk van welke thuisland je hebt gekozen kan je aan 1 van deze kampioenschappen meedoen. Na een paar races heb je meer ervaring gekregen, een nieuwe auto en zijn er verscheidene andere kampioenschappen vrijgespeeld. Zo blijf je doorgaan tot je de ultieme races hebt vrijgespeeld.
De tracks
De tracks vind ik het grootste minpunt van de game, aangezien een groot deel van de tracks van deel 1 weg zijn gelaten en hiervoor weinig extra is toegevoegd. Zo zijn o.a. de point to point races eruit gehaald. Hiervoor in de plaats zijn maar 3 echte tracks gekomen, die 8 races bevatten. De grootste toevoeging is de test track, op deze baan kan je 18 verschillende races racen. Natuurlijk is de oude garde weer van de partij met: Laguna Seca, Nürburgring, Maple Valley en verscheidene andere. De nieuwe tracks zijn wel leuk maar toch blijven de oude toppers als Laguna Seca en Nürburgring de beste banen.
Het wagenpark
Met het wagenpark zit het helemaal goed, alle auto’s van de bekende merken zitten erin, en ook verschillende minder bekende auto’s. De auto’s zien eruit zoals ze eruit horen te zien. Toch miste ik wel wat auto’s, want zo is er maar één Renault te kopen (te weten de Renault Sport Clio V6 RS), Dit is jammer maar begrijpelijk. De wagens die je vrijspeelt tijdens de career zijn daarentegen wel heel erg strak. Deze wagens zijn al getuned met vinyls en decals. En vooral de R4 t/m R1 klasse wagens zien er fantastisch uit.
Customizen
Een van de belangrijkste onderdelen van Forza 2 is het tunen en customizen van je auto. Je kan eerst kiezen of je performance changes of cosmetic changes toe wil passen. Onder de performance onderdelen vallen o.a. betere remmen, een nieuw motor, betere veringen en dergelijke. Onder de cosmetics tab vallen puur de kosmetische veranderingen aan je auto. Denk aan vinyls, decals, de kleur van je auto en getinte ramen. Wat vooral speciaal is aan forza 2 is dat je met de basis vinyls bijna alle plaatjes kan maken en met een limiet van 6000 vinyls per auto kan je dus alles maken wat je leuk lijkt. Zo heb ik bijvoorbeeld al een ‘Fiercy Dragon’ auto, met op de bovenkant Fiercy Dragon, op de linkerzijkant mijn echte naam, op de rechter zijkant mijn e-mail adres, op de spoiler nog een keer Dragon en op de moterkap mijn telefoonnummer. Aangezien ik toch geen xbox live gold heb momenteel is er toch niemand die het te zien krijgen.
Het Racen
Het racen zelf voelt erg goed aan, met alle assists aan win je zo ongeveer elke race, maar zet je bijvoorbeeld ABS uit dan wordt het al een stuk lastiger. Ik race nu zelf op een +30% inkomsten instelling (je moeilijkheidsgraad bepaalt hoeveel geld je krijgt) en dan is het al erg lastig om je auto in de hand te houden. Het sturen voelt goed aan, je krijgt echt gevoel in hoe je moet remmen, wanneer je moet insturen, wanneer je remmen los moet laten en wanneer je vol op het gas moet om een perfecte bocht te maken.
Het snelheidsgevoel is opzich wel goed, maar had beter gekunt, Zo vlieg ik met de top down view (de camera achter je auto) constant van de baan af omdat ik mijn snelheid niet goed in kan schatten. Maar schakel je over naar de cockpit view dan is het snelheidsgevoel gewoon goed.
Het damage systeem van de game is geslaagd te noemen maar niet meer dan dat. Zo reageert de auto anders in elke botsing, en zakken je ronde tijden al met een halve seconde na een minimale botsing. Het enige probleem is dat ik het systeem dat de cosmetische schade berekent erg achterhaalt is aangezien de auto er na een botsing eigenlijk altijd hetzelfde uitziet.
Eindoordeel
De graphics zijn gewoon goed, de screens mogen er misschien niet super uitzien, maar in beweging is het echt heel erg mooi. Het enige probleem is weer de kleine lettertjes op een normale tv.
Het geluid is ook geslaagd te noemen, je hebt wel het gevoel dat er echt iets krachtigs onder je motorkap zit, maar jammer genoeg lijken de geluiden wel veel op elkaar. De muziek is goed te noemen en was voor mij een hele hoop muziek die ik luisterde toen ik jonger was (onder andere POD – Lights Out). De gameplay is gewoon strak gedaan en door de online mogelijkheden is de replay waarde ook erg hoog. Aleen een paar minpuntjes staan een notering die hoger is dan een 9 in de weg.
gameplay: 91%
sound: 85%
graphics: 89%
replay: 96%
totaal: 90%
Forza Motorsport 2 verslaat de competie in dit genre en het wordt dus wachten op een terugslag van spellen als GT.
Laatst aangepast door Fiercy Dragon op 13 Jun 2007 21:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 13 Jun 2007 15:22 Onderwerp:
| |

|
hoe zorg ik ervoor dat een plaatje in de goede grote wordt laten zien (dus de breedte van de pagina, en dus niet zo breed als het plaatje echt is, want het verneukt mn layout een beetje  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 13 Jun 2007 15:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Kleinere plaatjes uploaden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 13 Jun 2007 15:25 Onderwerp:
| |

|
, heb op deze pc alleen paint staan dus dat wordt lastig... (ik mis mn grotere harde schijf ) |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 13 Jun 2007 17:22 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 13 Jun 2007 21:53 Onderwerp:
| |

|
bedankt he voor de tip... |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 17 Jun 2007 21:23 Onderwerp:
| |

|
Ik weet het, het is jouw mening maar die 89% voor graphics vind ik net iets te hoog  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 19 Jun 2007 23:44 Onderwerp:
| |

|
im2divu
op een gewone tv ziet forza 2 er gewoon beter uit dan gears of war op een gewone tv, en ik heb geen hd schermpje thuis staan, dus hd kan ik niet testen (vandaar mn cijfer voor graphics zo hoog) |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 31 Jan 2008 20:31 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 09:42 Onderwerp:
| |

|
REVIEW: Grand Theft Auto IV
Vrij in een stad rondlopen, iedereen afknallen of toch de verhaallijn volgen? Ik heb het natuurlijk over de Grand Theft Auto serie. Een serie die sinds 1997 in het leven is geroepen en sindsdien niet meer weg te denken is uit de gamesindustrie. Vandaar dat Grand Theft Auto IV met een dik pakje hype in april dit jaar op de markt verscheen op de Xbox 360 en Playstation 3. Laten we na de hype nog maar is even kijken naar Grand Theft Auto IV
Het verhaal gaat zoals jullie denk ik wel weten over Niko Bellic, de Oost-Europeaan, die op aangeven van zijn neef Roman Bellic naar Liberty City (New York) verhuisde. Roman bleek Niko voorgelogen te hebben in het feit dat Roman het had gemaakt in Amerika. Roman leid namelijk een vervallen taxi bedrijf en heeft problemen met wat criminelen organistaties.
Allemaal interessant natuurlijk zo'n verhaal, ware het niet dat het verhaal gespeeld wordt op een manier waar ik moe van werd. De missie's zijn namelijk harstikke eentonig, je moet achter iemand aan, je moet hem vermoorden en dan krijg je geld. Het enige verschil is dat je soms een tussenstap moet maken door een ander voertuig te pakken om achter iemand aan te rijden.
Rijden? Ja precies, rijden. Het vliegen is namelijk uit de game verdwenen, net zoals de mogelijkheid om met 2 spelers te spelen. In plaats daarvan kregen we dit een keer een echte online modus. Bedenk het maar, van Team Deathmatch tot Racen. Ik zelf vind dit een pluspunt, het afknallen van andere mensen in een GTA wereld is namelijk al mijn droom sinds online gamen bestaat, en de GTA serie bestaat.
Conclusie: Laten we eerlijk wezen, terugkijkend op de hype en alles eromheen is de game helemaal niet zo goed geworden. Alleen grafisch weet de game hoogstaand te blijven, terwijl Grand Theft Auto : San Andreas en Saints Row (2) deze game al voorbij zijn gestreefd. Er zit geen Coöp in, de vliegtuigen zijn eruit en het gevoel van veel te doen hebben in de stad is dus weg. Met andere woorden: Je moet deze game zeker gespeeld hebben, maar de 9 en 10'en is deze game zeker niet waard.
Gameplay : 75 %
Graphics : 88 %
Sound : 92 %
Replay : 67 %
Totaal : 81 %
Laatst aangepast door Kim0 op 09 Okt 2008 10:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:17 Onderwerp:
| |

|
Je kan vliegen in GTA IV maar niet met een vliegtuig maar met een helikopter. Ik vond de game tegenvallen maar bedenk wel dat dit next-gen is, dit is hoe ik vind dat next-gen sandbox games moeten zijn. Ik had ook een echt vervolg verwacht op San Andreas terwijl je dit eigenlijk moet zien als een vervolg op GTA III. En mocht het altijd al echt je droom zijn dat een GTA multiplayer kan dan wist je allang dat het kon met de PC versie's van GTA2(Alleen LAN dacht ik),GTA3, GTA Vice City en GTA San Andreas. |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:31 Onderwerp:
| |

|
Kim0 je review zuigt, ik respecteer je mening maar je moet elk aspect van de game een cijfer geven en elk aspect van Gta IV is op zijn minst een 9 waard. Hoezo geen replayvalue koop een ps3 dan kun je ook nog eens gratis multiplayer online spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:36 Onderwerp:
| |

|
Het cijfer is anders wel goed in mijn ogen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:41 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:41 Onderwerp:
| |

|
Jullie zijn gewoon bashers. Er is niks mis met GTA IV. Gta SA werd ook gebasht omdat je er een nigger in was. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:46 Onderwerp:
| |

|
Hoezo moet alles in jouw ogen kloppen? Er zijn gewoon mensen die GTA IV niet zo goed vonden als verwacht. Ik vind dat GTA SA veel meer heeft te bieden dan GTA IV. GTA IV is geen slechte game hoor maar ik vind het gewoon teleurstellend als je naar de eerdere delen kijkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:48 Onderwerp:
| |

|
Ventus13 waarom vind je zijn review zuigen? En het zou geen niks moeten uitmaken of hij een PS3 heeft of een Xbox 360 aangezien die al zei dat de multiplayer in de game een goed pluspunt was. En daar komt nog is bij dat GTA is gewoon een game voor de singleplayer en het verhaal is. Erg leuke review trouwens Kimo maar een beetje aan de korte kant als je het mij vraagt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:49 Onderwerp:
| |

|
Omdat het teleurstellend is betekent niet dat de gameplay ofzo 3 punten lager is. De game opzichzelf verdient op elke aspect een 9 of hoger. We zeiken toch ook geen SSBB af omdat die eigenlijk niet beter is dan Melee. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 08 Okt 2008 15:51 Onderwerp:
| |

|
Smaken en meningen verschillen nou eenmaal. Ik vind bijvoorbeeld Brawl beter dan Melee en veel mensen zijn het niet met me eens. Big deal. Maar om te roepen dat de game op elke aspect minstens een 9 verdient is zinloos. |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:00 Onderwerp:
| |

|
En sowieso de meesten van jullie hebben een 360. Als GTA IV beter was, dan zou het vervolg nooit op de 360 uitgekomen zijn, of de reviewcijfers gingen kelderen. Ze hebben die dingen expres gedaan, anders konden ze gewoon geen betere vervolg maken op de 360. Als je Auto Tunen, Kleren Kopen, Co-OP, Vliegen had wat moest er dan in de nieuwe GTA komen? Die Houser zei zelf ook nog eens GTA V is niet mogelijk op de 360. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:02 Onderwerp:
| |

|
vinnie13 schreef: | Die Houser zei zelf ook nog eens GTA V is niet mogelijk op de 360. |
Bron?  |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:15 Onderwerp:
| |

|
jedi_christian schreef: | MarcianoNL schreef: | vinnie13 schreef: | Die Houser zei zelf ook nog eens GTA V is niet mogelijk op de 360. |
Bron?  |
Had het ook ergens gelezen.Hij zij niet dat het onmogelijk was op de 360 maar dat het een probleem wordt om op 1 DVD GTA V te krijgen. |
Zoiets had ik dan wel weer gelezen, ach hopelijk komt Microsoft nog ooit met grotere dvd's of een Blue-ray speler. Ik denk dat ik trouwens ook een keer een reviewtje ga schrijven hier. Maar waarover.. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:16 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
vinnie13 schreef: | Jullie zijn gewoon bashers. Er is niks mis met GTA IV. Gta SA werd ook gebasht omdat je er een nigger in was. |
Zegt hij die nagenoeg elke andere game bashed die hem niet aanstaat.
En een review brengt gewild of ongewild altijd een deel persoonlijk voorkeur naar boven, langs de ene kant ga ik akkoord met Kim0's review omdat er wel degelijk een stap terug is genomen in interactiviteit met de stad t.o.v. GTA SA. Aan de andere kant ga ik dan weer niet akkoord omdat zelfs, zonder die gimmicks uit GTA SA, de game nog altijd wreed goed is.
Niet iedereen kan een game op net dezelfde manier ervaren, zoals ook hier weer blijkt: Kim0 vind het gemis aan vliegtuigen erg, voor hem is dat een geldig punt maar voor een ander betekent het geen enkel verschil. |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:21 Onderwerp:
| |

|
Daar kan Rockstrar toch niks aan doen? Dan zou de volgende gta deel op de current gen consoles veel slechter geworden zijn met matige cijfers zoals de ps2 versies van gta Stories.
LEES!! Anders was hij te goed geworden en kon hij geen goede vervolg veroorloven op deze gen. Het was hun eigen dood geweest.
Laatst aangepast door vinnie13 op 08 Okt 2008 17:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende |