Welke Nationaliteit heeft u? |
Belg ( Vlaming ) |
|
19% |
[ 12 ] |
Nederlander |
|
75% |
[ 46 ] |
Immigrant Belg |
|
3% |
[ 2 ] |
Immigrant Nederlander |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 61 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
|
Joni Philips |
Geplaatst: 15 Jul 2010 16:39 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nog een Belgisch record (hopelijk): iemand die al 62! keer is gefaald voor zijn theoretisch rij-examen. In België slaagt 58,92% bij de eerste keer, de meeste anderen bij de tweede keer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 15 Jul 2010 16:39 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Nog een Belgisch record (hopelijk): iemand die al 62! keer is gefaald voor zijn theoretisch rij-examen. In België slaagt 58,92% bij de eerste keer, de meeste anderen bij de tweede keer. |
Dat is een faal, geen record. |
|
Terug naar boven |
|
|
vgo910 |
Geplaatst: 15 Jul 2010 21:23 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Nog een Belgisch record (hopelijk): iemand die al 62! keer is gefaald voor zijn theoretisch rij-examen. In België slaagt 58,92% bij de eerste keer, de meeste anderen bij de tweede keer. |
En dom van hem, examen kost alleen maar geld. 62xalleen maar geld = een hele boel geld |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 15 Jul 2010 23:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
€15, €930 in totaal om exact te zijn. Ik hoop trouwens dat hij nooit slaagt. Als je na 62 keer de voorrangsregels nog niet begrijpt, zal het nooit gebeuren en er rijden al genoeg mensen rond die niets kennen van de regels. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 16 Jul 2010 10:39 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 18 Jul 2010 17:31 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | @ Dnarbeis
Jullie bier is goed, maar daar blijft t dan ook bij. Belgie staat naar mijn idee meer bekend om haar chocolade en frites. Prijzen zeggen naar mijn idee momenteel vrij weinig, ik bedoel MW2 is ook overspoeld met prijzen...
oke @ antwerpen mode stad
En jaloers? Nee, ik zie geen reden. Even goede vriendjes eh  |
Zoals ik al zei, jij mag vinden van het bier wat je wilt. Maar wereldwijd staan wij er gewoon om bekend dat wij het beste bier hebben. Er is een verschil tussen jou mening en die van de "kenners". |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 18 Jul 2010 17:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Idd, zelfs een absolute topper als Michael Jackson verkoos Belgische bieren. En dat is zonder twijfel #1 als het aankomt op bierkenners. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 18 Jul 2010 18:24 Onderwerp:
| |
|
Ben zelf Nederlander, maar wel een aantal keer in België geweest. De natuur in België vind ik persoonlijk mooier, redelijke bergen en redelijk veel stukken ongerepte natuur. Een stad zoals Dinant vind ik bijvoorbeeld wel leuk (voor een dag of twee, om er te wonen weet ik niet).
Overigens hoop ik binnen nu en tien jaar te kunnen emigreren buiten Europa, bijvoorbeeld naar Australië of Nieuw-Zeeland. Een land zoals Zuid-Afrika lijkt me ook geweldig, maar daar is een stuk minder luxe en zijn de leefomstandigheden slechter (al hoewel dat in Zuid-Afrika wel meevalt). |
|
Terug naar boven |
|
|
Laatstewoord |
Geplaatst: 18 Jul 2010 22:49 Onderwerp:
| |
|
Hoe weet je dat nou als je er nooit zelf bent geweest? |
|
Terug naar boven |
|
|
Xian |
Geplaatst: 18 Jul 2010 23:19 Onderwerp:
| |

|
Hè, wisten jullie dat de Belg Robert Cailliau één van de uitvinders en grondleggers van het World Wide Web/internet is?
Dit is maar één van de velen voorbeelden dat België echt veel heeft betekent voor zo'n klein land te zijn. En ik heb hier al heel wat negatieve en onterechte reacties gelezen, maar ik vind België in ieder geval een prachtig land om te leven en zeker moderner dan sommigen doen vermoeden. Alsof wij alleen maar ouderwetse steden hebben... Ik woon zelf in de provincie Vlaams-Brabant en zowat alle dorpen en steden in mijn buurt zijn compleet hedendaags met erg moderne woonwijken en gebouwen. Natuurlijk zijn er nog wat verouderde omgevingen, maar dat verandert ook wel op den duur. Qua levenskwaliteit hebben wij echt niets te klagen. De sociale zekerheid is hier gewoon super en op het gebied van elektronica/mode/voedsel/onderwijs behoren wij echt wel tot de betere en modernere landen, net zoals Nederland trouwens. Alles is hier natuurlijk wel wat duurder, maar dat is in Europa bijna overal. Gelukkig verdienen de mensen hier toch wel goed, mits een degelijk diploma. Het onderwijs is dan weer wel goedkoper (relatief) dan bv. in Nederland heb ik gehoord, vandaar dat veel Nederlandse studenten naar hier komen studeren. Het onderwijs is dan ook voortreffelijk met echt veel mogelijkheden en kansen, gelukkig maar want de vereisten in de arbeidsmarkt worden steeds hoger lijkt me. Verder ben ik wel blij om hier te wonen en zou ik zeker niet ergens anders in Europa willen wonen. Vergeet trouwens niet dat de Europese president een Belg is en Brussel de hoofdstad is van Europa.
Het enige waar ik niet mee tevreden ben is de politiek en justitie. Die zuigt hier gewoon. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar politiek is hier één groot circus en heel wat gedoe. Neem nu bv. de immigratiewet. België laat veel te veel immigranten en vluchtelingen binnen en dat kost de staat gewoon een bom geld voor niets. Ik hou trouwens best van een multiculturele maatschappij, maar er is volgens mij gewoon geen evenwicht meer. Ik hoop dat ze dezelfde regels en procedure van Amerika overnemen, want hier geraakt een illegale vluchteling sneller Belg, dan een hardwerkende burger Amerikaan. Justitie is gewoon onrechtvaardig en veel te mild. Door de recente verkiezingen staat er gelukkig een hoopgevende partij aan de macht en we zullen zien of zij verandering kunnen brengen.
In plaats van modder te gooien, zouden jullie beter wat ervaringen opsommen of je sluit de discussie, want zo slim vind ik het niet om zo'n dergelijk topic te openen op een Nederlandse website.  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 21 Jul 2010 17:01 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Jul 2010 17:11 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik kwam vandaag nog heel stuk door belgenland,
wat merk je dat toch goed ten eerste de wegen de meeste over het algemeen slechter onderhouden dan in nederland. ten tweede fietspaden, die lang niet zo goed zijn als in nederland.
Ook kwam in nog door Antwerpen. vanaf de snelweg ziet die stad er zo oerlelijk uit. Maar dat zal vast anders zijn in de binnenstad.
btw. wat een industrie daar tussen de natuur @ belgie, vanaf limburg naar zeeland (stuk door belgie) in nederland zijn daar wetten voor om dat tegen te houden industrie dicht bij natuur.. In belgie niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 21 Jul 2010 17:19 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik heb het gevoel dat je industrie liever tussen natuur zit dan tussen mensen. Maar dat wordt allemaal geregeld via de ruimtelijke ordening in België. Sommige gebieden zijn industrie, andere woongebieden, andere natuur en andere landbouw. Met een kleine nota: in de chaos na WOII was er geen sprake van, pas in 1962 werd het ingevoerd bij ons. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 21 Jul 2010 17:27 Onderwerp:
| |

|
Qua natuur vind ik beide landen prachtig. De simpele dijken en weilanden zijn ook prachtig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Jul 2010 18:29 Onderwerp:
| |
![]()
|
Joni Philips schreef: | Ik heb het gevoel dat je industrie liever tussen natuur zit dan tussen mensen. Maar dat wordt allemaal geregeld via de ruimtelijke ordening in België. Sommige gebieden zijn industrie, andere woongebieden, andere natuur en andere landbouw. Met een kleine nota: in de chaos na WOII was er geen sprake van, pas in 1962 werd het ingevoerd bij ons. |
Bij ons zit het niet bij een nationaal natuurpark zoals de veluwe of andere plekken met veel natuur (noord/onderin flevoland) en zulke plekken. Maar is het meer opgepropt op plekken waar niemand komt en het niet gevaarlijk is
er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, en misschien was dat ook net het geval in belgie. ik reed er immers maar ongeveer 100 km doorheen |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 21 Jul 2010 18:54 Onderwerp:
| |

|
Ik was een weekje op kamp in België vorige week, en pluspunten in België zijn:
+ de voortreffelijke bieren
+ het gigantische aanbod van bieren in vrijwel elke supermarkt en horecagelegenheid
+ de gastvrijheid van de bevolking
minpunten van Belgie tegenover NL vond ik:
- supermarkten zijn relatief duur
- wegdek is zo af en toe gewoonweg slecht
- Serveersters en kassamedewerkers maken veel fouten als je contant betaalt (tot 4 x in een week!)
- Grotere steden zijn buiten het centrum vaak oerlelijk en ogen soms zelfs depressief |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 21 Jul 2010 19:14 Onderwerp:
| |

|
Ik weet nog toen ik met school naar België ging zat er een automaat voor een supermarkt waar je bier kon kopen. LOL. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 27 Jul 2010 17:11 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|