Auteur |
Bericht |
|
Stefan L |
Geplaatst: 09 Jun 2007 18:15 Onderwerp: Welke console
| |

|
Ik ben op zoek naar een nieuwe console. Ik ben fan van RPG, platform en RTS games. Welke van de drie consoles zou ik het beste kunnen nemen (gezien het huidige game-aanbod en het komende aanbod). |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 09 Jun 2007 18:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik geef je het advies wat ik vaker geef: zet voor jezelf de interessante games op een rijtje en kijk op welke console deze verschijnen. Er zijn genoeg sites die dit keurig op een rijtje hebben staan, bijvoorbeeld in dit thread, waar Roderick de exclusives van dit jaar op een rijtje heeft staan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 10 Jun 2007 12:40 Onderwerp:
| |

|
RPG en platform :PS3(FF,jak and daxter,ratchet and clank,en nog meer)
RTS:X360 (C&C3,LOTR bfme2) |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 10 Jun 2007 13:25 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dnarbeis schreef: | RPG en platform :PS3(FF,jak and daxter,ratchet and clank,en nog meer)
Dit is wel een heel kortzichtige blik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 10 Jun 2007 14:52 Onderwerp:
| |

|
Rene Groen schreef: | dnarbeis schreef: | RPG en platform :PS3(FF,jak and daxter,ratchet and clank,en nog meer)
Dit is wel een heel kortzichtige blik. |
tjaah |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 10 Jun 2007 15:29 Onderwerp:
| |

|
Die RPG kan je evengoed bij 360 zetten: Lost Odyssey en Blue Dragon(als je ervan houdt natuurlijk ) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 10 Jun 2007 16:18 Onderwerp:
| |

|
Ach en de Wii krijgt ook een aantal exclusieve rpg's nu Nintendo laatst een (rpg) studio van Namco overnam.
RTS lijkt me nog steeds het genre van de PC en op de consoles is dit erg magertjes.
Platformgames zijn er naar mijn weten totaal niet op de 360, de PS3 heeft Little Big Planet, Ratchet and Clank en Jak, de Wii heeft Mario en Paper Mario.
Iig zou ik, als je een 360 of PS3 wilt kopen, nog even wachten want beiden krijgen waarschijnlijk nog dit jaar een prijsverlaging. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 10 Jun 2007 16:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Joris schreef: | Ach en de Wii krijgt ook een aantal exclusieve rpg's nu Nintendo laatst een (rpg) studio van Namco overnam.
RTS lijkt me nog steeds het genre van de PC en op de consoles is dit erg magertjes.
Platformgames zijn er naar mijn weten totaal niet op de 360, de PS3 heeft Little Big Planet, Ratchet and Clank en Jak, de Wii heeft Mario en Paper Mario.
Iig zou ik, als je een 360 of PS3 wilt kopen, nog even wachten want beiden krijgen waarschijnlijk nog dit jaar een prijsverlaging. | Monolith werkt echter enkel aan Disaster momenteel. Qua RPGs staat de Wii dus momenteel niet in de vergelijking. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 10 Jun 2007 20:28 Onderwerp:
| |

|
Toch verwacht ik wel een aantal rpg's, aangezien er op de Cube ook een heel aantal zijn verschenen (Tales of .., FF CC, Baiten Kaitos, Paper Mario enz.) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 10 Jun 2007 21:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Er is 1 Tales of verschenen, 1 Final Fantasy, de twee Baten Kaitos games en Paper Mario. (dat zijn alle populaire games) Maar er zijn 5-6 Tales of games verschenen op PS2, drie FFs op de PS2, 3 Xenosaga's als tegenhanger voor Baten Kaitos en de spirituele opvolger voor Super Mario RPG met twee Kingdom Hearts games. Qua geschiedenis ziet het er voor de PS3 dus beter uit als je zo redeneert. Maar ik kijk zo liever niet. Voorlopig zie ik dat Atlus (Shin Megami Tensei) en Nippon Ichi (Makai Kingdom) aan een nog niet getoonde PS3 game werken. Daarnaast heb je The Last Remnant, FFXIII, versus en White Knight Story. Voor ik de Wii als RPG machine neerzet, wil ik eerst een RPG voor de console zien. PS3 heeft al 1 RPG en 360 al 2 (eind dit jaar 4). Dat is als we rekenen op Japanse RPGs, op gebied van Westerse RPGs is de Wii sowieso geen keuze. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 11 Jun 2007 10:23 Onderwerp:
| |

|
ik was sowieso van plan om te wachten op prijsdalingen omdat ik voor de PS3 nog te duur vindt (voor mij). Zoals ik het nu begrijp hebben zowel de 360 als de PS3 wel wat mooi te bieden in de toekomst . Ik heb al een wii maar die doe ik waarschijnlijk weg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 11 Jun 2007 14:56 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Er is 1 Tales of verschenen, 1 Final Fantasy, de twee Baten Kaitos games en Paper Mario. (dat zijn alle populaire games) |
Daar moet ik dan toch nog even over zeuren. Want je vergeet hierbij, de toch ook populaire en exclusieve, Fire Emblem, Phantasy Star online, Pokémon (XD en Colosseum), Skies of Arcadia Legends en misschien nog Lost Kingdoms 1 en 2.
Maar verder heb je wel gelijk dat er op de PS2 meer te beleven was qua rpg's, nouja, eigenlijk was er op de PS2 meer in alle genres. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2007 15:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Joris schreef: | Joni Philips schreef: | Er is 1 Tales of verschenen, 1 Final Fantasy, de twee Baten Kaitos games en Paper Mario. (dat zijn alle populaire games) |
Daar moet ik dan toch nog even over zeuren. Want je vergeet hierbij, de toch ook populaire en exclusieve, Fire Emblem, Phantasy Star online, Pokémon (XD en Colosseum), Skies of Arcadia Legends en misschien nog Lost Kingdoms 1 en 2.
Maar verder heb je wel gelijk dat er op de PS2 meer te beleven was qua rpg's, nouja, eigenlijk was er op de PS2 meer in alle genres. | Voor elk van die games heeft de PS2 ook een tegenhanger. En XD en Colosseum kun je met zo'n beperkte lengte moeilijk RPGs noemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 11 Jun 2007 15:23 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Voor elk van die games heeft de PS2 ook een tegenhanger. En XD en Colosseum kun je met zo'n beperkte lengte moeilijk RPGs noemen. |
Feit dat de PS2 tegenhangers voor Cube RPG's heeft, doet natuurlijk niets af aan het feit dat de Cube daadwerkelijk wel een groter rijtje RPG's heeft dan jij in eerste instantie schetste. Dat de PS2 meer games had gaf ik zelf al aan. En als een RPG een korte lengte heeft is het niet opeens een ander genre lijkt me. Maar goed, het gaat nu wel erg offtopic  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 12 Jun 2007 12:16 Onderwerp:
| |

|
ok beide systemen kennen een aantal RPG's, bij welk systeem kan ik dan het beste zijn voor platform games? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Jun 2007 13:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Xbox 360 heeft ergens in 2008 Banjo Threeie en heeft nu al Kameo, PS3 krijgt eind dit jaar Ratchet & Clank en volgend jaar wsl Jak en Sly Cooper. Andere exclusieve platformseries zijn er niet dus hier zou ik Sony het voordeel geven omdat hun platformers door drie studio's worden ontwikkeld en die van Microsoft door 1tje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 12 Jun 2007 16:47 Onderwerp:
| |

|
je moet ook denken dat je al bijna alle ps2 games kan spelen op ps3(met alle bedoel ik de bekende)
dus je hebt al FF XII en alle ratchet and clanks en jak en daxters en sly racoon
niet dat je ze allemaalm leuk vind mischien. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|