3D TV wordt een succes? |
Ja |
|
46% |
[ 7 ] |
Misschien |
|
20% |
[ 3 ] |
Nee |
|
26% |
[ 4 ] |
Geen idee |
|
6% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
|
Lawliet |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:04 Onderwerp: 3D TV/Films/Games
| |

|
We zitten in een nieuwe tijdperk in de media wereld. 3D films zijn al een grote hit in de bios, we kunnen het nu ook thuis beleven en onze games gaan ook het bootje in. Het zal nog een jaar of vier duren denk ik dat iedereen gaat overschakelen naar een 3D TV.
Mijn persoonlijke ervaring met 3D is slecht. In de bios krijg ik telkens koppijn, pijn aan mijn ogen en de kleuren zijn minder als ik het even zonder de bril vergelijk. De 3D effecten zijn leuk, maar zonder vermaak ik me ook prima.
Dan hebben we de 3D TV's die al onderweg zijn naar onze huiskamers. Ik heb drie verschillende 3D TV's getest in de Media Markt en in een Samsung winkel. Ik heb ze maar kort kunnen testen dus ik weet niet of ik daar pijn aan mijn ogen kan krijgen enzo. Wat ik wel weer mee maak zijn dat de kleuren er minder van worden.
Ook het probleem is de prijs van een 3D TV. Een 3D TV gaat al boven de 2000 euro en een 3D bril boven de 100. Dus als je met 10 vrienden lekker 3D voetbal wil kijken of gaan gamen is het een dure grap. Plus bepaalde brillen werken maar bij bepaalde 3D TV's wat ik eigenlijk een domme keuze vind. Je kan het beter universeel maken. De prijzen zullen vast wel dalen, maar voorlopig niet. Oja, dan moet je ook nog waarschijnlijk een speciale abonnement nemen om 3D televisies zenders ontvangen.
Wat vinden jullie van 3D? In de bios zie ik wel succes, maar 3D TV's nog niet. Ik zie ze nog eerder falen eigenlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:18 Onderwerp:
| |

|
Van mij had 3D helemaal niet gehoeven zit je over een tijdje met games en films heletijd met zo''n lelelijke bril op je kop.
Ik zelf ben al toen de 3D films voor het eerst uitkwamen in de NL bioscopen ben ik ongeveer 20keer naar de bios geweest 2 keer na een 3D film vindt het niet echt bijzonder.
Ach ze verzinnen altijd wat om geld te verdienen eerste 10 jaar geen 3D TV voor mij maar wel een 3DS van Nintendo alleen voor Kingdom Hearts en Final Fantasy.
Denk je iedereen bijna een mooie HD Ready of Full-HD thuis te hebben staan komen ze nog met nieuwere TVs best wel een onzin geld uit de tuk jagen van mensen. En 2000 euro voor een TV no thanks
3D TVs wordt zeker wel een hele grote hit NA 10 JAAR
als de prijs enorm is gedaalt.
rond de 400 euro ofzo dan kan het heel goed verkopen. Schaf ik ook 1 aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Toevallig vandaag in de lokale MediaMarkt een Sony Bravia 3D TV getest. Hoewel het een aardig leuk effect van diepte geeft, ontbreekt wel degelijk de 'WOW'-factor. De kleuren waren aardig dof en ik had niet echt het idee dat ik naar de objecten wilden grijpen iets wat 3D normaal zo tof maakt. Ik ben lichtelijk teleurgesteld, tevens vind ik die brillen ook redelijk zwaar, hetgeen het niet direct comfortabel maakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:33 Onderwerp:
| |

|
Het gaat wel een succes worden... maar pas over een jaar of 2 |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:36 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik betwijfel echt hard of dit gaat doorbreken in de meeste gezinnen. Alsof kleine kinderen het een paar uur met zo'n veel te grote bril vol gaan houden. Tevens zijn de meeste zithoeken niet ideaal voor het 3D effect waardoor je maar minimaal profijt hebt van de nieuwe techniek. Volgens mij gaan het meer de gadgetfreaks, patsers en die-hard gamers worden die deze TV's gaan aanschaffen. Persoonlijk zie ik er voorlopig nog niets in. |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 01 Jul 2010 20:54 Onderwerp:
| |

|
Over een jaar of twee komen 3D tv's op de markt die geen bril meer vereisen. Ik denk dat die tv's wel degelijk een succes kunnen worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 01 Jul 2010 21:24 Onderwerp:
| |

|
Simon Venneman schreef: | Over een jaar of twee komen 3D tv's op de markt die geen bril meer vereisen. Ik denk dat die tv's wel degelijk een succes kunnen worden. |
idd, 3D is gewoon de nieuwe HD.Veel mensen dachten ook dat ze HD niet in hun woonkamer nodig hadden, maar uiteindelijk gaan ze toch mee in de hype. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 01 Jul 2010 21:29 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | Simon Venneman schreef: | Over een jaar of twee komen 3D tv's op de markt die geen bril meer vereisen. Ik denk dat die tv's wel degelijk een succes kunnen worden. |
idd, 3D is gewoon de nieuwe HD.Veel mensen dachten ook dat ze HD niet in hun woonkamer nodig hadden, maar uiteindelijk gaan ze toch mee in de hype. |
Ik vind HD geen hype, maar een verbetering en dat merk je! 3D is wel een hype en meer een luxe laat ik het zo maar zeggen, geen verbetering. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 01 Jul 2010 21:31 Onderwerp:
| |

|
Als ze de 3DS technologie, die door Nikon is ontwikkeld (dacht ik?), naar het grote scherm kunnen brengen én zonder motion sickness, dan ben ik pas volledig overtuigd.
Laatst in de Media Markt een 3DTV van Samsung aan het werk kunnen zien, waar Aliens vs. Monsters werd afgespeeld. Die vond ik enorm overtuigend, in tegenstelling tot Avatar en Toy Story 3, die ik beiden in 3D heb gezien in de bioscoop. Vaak last van hoofdpijn en motion sickness, en de effecten vond ik niet bepaald overtuigend. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 01 Jul 2010 21:57 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | KingLikesCookies schreef: | Simon Venneman schreef: | Over een jaar of twee komen 3D tv's op de markt die geen bril meer vereisen. Ik denk dat die tv's wel degelijk een succes kunnen worden. |
Ik vind HD geen hype, maar een verbetering en dat merk je! 3D is wel een hype en meer een luxe laat ik het zo maar zeggen, geen verbetering. |
Kijk naar smartphones, die dingen kunnen alles, en steeds meer mensen kopen het, ook al gebruiken ze alleen voor te sms-en en te bellen.
Mensen kopen het gewoon zodat ze niet te veel achterlopen, en ze kosten ook niet meer erg veel.
Of je het niet wil of niet, over tien jaar heb je een 3D tv in je huis .  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 01 Jul 2010 21:58 Onderwerp:
| |

|
Ik wacht lekker tot de tv's betaalbaar zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 01 Jul 2010 22:03 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies
Dat er over 10 jaar een 3D TV in mijn huis zit er dik in, maar mijn punt is dat het nu niet perfect is. In de toekomst wordt vast wel mijn problemen opgelost. Tot die tijd vind ik het tot nu teleurstellend wat de 3D TV's te beiden heeft. Het is niet de aankoop waard vind ik.
We kunnen beter op hologrammen focussen. Heb je geen bril voor nodig en verbluffende effecten.  |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 01 Jul 2010 22:08 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | KingLikesCookies
Dat er over 10 jaar een 3D TV in mijn huis zit er dik in, maar mijn punt is dat het nu niet perfect is. In de toekomst wordt vast wel mijn problemen opgelost. Tot die tijd vind ik het tot nu teleurstellend wat de 3D TV's te beiden heeft. Het is niet de aankoop waard vind ik.
We kunnen beter op hologrammen focussen. Heb je geen bril voor nodig en verbluffende effecten.  |
idd, mensen denken bij 3D nu aan de de bioscoop: irritante brilletjes en hoofdpijn.
Ik denk wel dat ze trager van prijs gaan verlagen dan de HD-tv's:
Eerst gaan die gewone 3D-tv's nog veel kosten om dan van prijs te verlagen, dan moeten de 3D-tv's zonder bril doorbreken, en die moeten dan ook van prijs verlagen, en dan wordt het pas interessant. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 01 Jul 2010 22:43 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Dit kan gewoon twee kanten op; of het wordt een succes, maar duurt nog lang, tot we technologieën ontwikkelen om zonder bril te kijken of gewoon op andere manieren de technologie nog beter maken. Denk je eens in dat er op dit niveau 3D entertainment zou komen toen we nog met die rood-blauwe brilletjes op zaten... Dit is wel een stap vooruit, maar goed, het kan dus zo verdergaan met mooie evolutie op dit vlak, of..........
...het is gewoon een hype. Het lijkt niet waarschijnlijk nu zoveel bedrijven er zoveel moeite in steken, met speciale tv's en game support, maar het kan nog altijd dat het gewoon weer overwaait.
@ KingLikeCookies
Je spreekt jezelf tegen. Een hype is iets wat veel aandacht trekt maar na korte tijd weer over is. Dus klopt het niet wat jij zegt:
"idd, 3D is gewoon de nieuwe HD.Veel mensen dachten ook dat ze HD niet in hun woonkamer nodig hadden, maar uiteindelijk gaan ze toch mee in de hype."
"Of je het wil of niet, over tien jaar heb je een 3D tv in je huis "
Ik zie iets wat nog 10 jaar duurt niet als een "hype". |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|