Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21 Volgende
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2010 21:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Is niet belangrijk wie het was. Anyway, ik hoop dit weekend een review voor Metropolis te schrijven als #200. Ik wil gaan voor een memorabele anime en dan is een film van Tezaku toch een goede keuze. #199 staat al klaar, maar voor alle veiligheid hou ik die nog even achter. Staat ook nog een cultuur-feature klaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 29 Mei 2010 02:22 Onderwerp:
| |

|
Ik ben net begonnen aan Angel Beats! De anime is van geweldige kwaliteit, leuke humor, mooie muziek en een leuke cast. De plot is nog stilletjes, maar tot nu veel plezier aan. Aanrader!
http://www.youtube.com/watch?v=zkY-sG6crKI
 |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 29 Mei 2010 20:47 Onderwerp:
| |

|
Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met de anime ´Mushishi´,
maar ik raad hem echt aan iedereen aan. Het is niet zozeer episch of vol gevechten zoals big shounens maar het is heel mooi.
het is 26 afleveringen lang en elke aflevering staat los van elkaar.
De soundtrack en de tekenstijl zijn prachtig. Ik kan er wel pagina's over doorratelen maar dat is niet de bedoeling. Maar het is echt een stukje kunst:
http://www.youtube.com/watch?v=torL-9et2no
edit
Dit past misschien beter in het anime aanraders topic. ach ja, beginners fout 
Laatst aangepast door musthavethisgame op 30 Mei 2010 18:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 30 Mei 2010 18:32 Onderwerp:
| |

|
If even History's Strongest Disciple Kenichi uses a Kamehameha , you know that the end of original shonen is coming. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 30 Mei 2010 18:52 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met de anime ´Mushishi´,
maar ik raad hem echt aan iedereen aan. Het is niet zozeer episch of vol gevechten zoals big shounens maar het is heel mooi.
het is 26 afleveringen lang en elke aflevering staat los van elkaar.
De soundtrack en de tekenstijl zijn prachtig. Ik kan er wel pagina's over doorratelen maar dat is niet de bedoeling. Maar het is echt een stukje kunst:
http://www.youtube.com/watch?v=torL-9et2no
edit
Dit past misschien beter in het anime aanraders topic. ach ja, beginners fout  |
Seconded.
Mushi-Shi staat denk ik wel in m'n top 10 anime.
Wat Mushi-Shi voor planten en biologie doet, doet Kino No Tabi (ook wel bekend als Kino's Journey) voor psychologie, filosofie en mensen, met hetzelfde soort stijltje en atmosfeer. Die kan ik je dus ook wel aanraden (staat ook al in het aanraders thread ).
Er moeten echt meer anime komen over mensen die de wereld rond reizen  |
|
Terug naar boven |
|
|
groente12 |
Geplaatst: 03 Jun 2010 02:10 Onderwerp:
| |
![]()
|
[quote="Uchiha_Shadow"] musthavethisgame schreef: |
Er moeten echt meer anime komen over mensen die de wereld rond reizen  |
Misschien dat Angels Egg je dan aan spreekt, ik ben letterlijk omver geblazen door deze film.
Vergelijkbaar met Kino en Mushishi alleen gaat Angels Egg echt veel dieper dan die twee.
Citaat: |
Animatiefilm van Oshii (Ghost in the shell). Een meisje leeft alleen in een post-apocalyptische wereld, met als enige bezit een enorm ei. Op een gegeven moment komt ze een strijder tegen, die wil weten wat er in het ei zit, maar het meisje wil dat niet prijsgeven. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 13 Jun 2010 14:09 Onderwerp:
| |

|
Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 13 Jun 2010 14:56 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ik neem aan dat je de manga bedoelt? De anime is namelijk nog steeds in volle gang  |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 13 Jun 2010 14:59 Onderwerp:
| |

|
Yep ik heb vandaag de laatste chap gelezen.
Jammer dat er een eind aan is gekomen. Na mijn gevoel is de manga nog niet af. Oh well, hopen dat zijn volgende project net zo goed wordt, of beter dan FMA. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 13 Jun 2010 15:19 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ik neem aan dat je de manga bedoelt? De anime is namelijk nog steeds in volle gang  |
Ben begonnen aan de manga ja. De anime kijk ik pas nadat ik klaar ben met de manga. |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 13 Jun 2010 15:21 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ben begonnen aan de manga ja. De anime kijk ik pas nadat ik klaar ben met de manga. |
Ik zou eerst FMA kijken, dan de manga lezen en daarna FMA Brotherhood kijken. Aangezien de eerste FMA afwijkt van de manga, maar toch best wel mooi is uitgewerkt  |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 23 Jun 2010 14:57 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 23 Jun 2010 15:24 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ik zou eerst FMA kijken, dan de manga lezen en daarna FMA Brotherhood kijken. Aangezien de eerste FMA afwijkt van de manga, maar toch best wel mooi is uitgewerkt  |
Ben al klaar met de manga. Nu ga ik de anime kijken. Heb al een paar gevechten op youtube gezien en die zijn echt geweldig gedaan. King Bradley FTW! |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 23 Jun 2010 16:18 Onderwerp:
| |

|
yattaaaa  |
|
Terug naar boven |
|
|
Freedomviper |
Geplaatst: 23 Jun 2010 17:34 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ben al klaar met de manga. Nu ga ik de anime kijken. Heb al een paar gevechten op youtube gezien en die zijn echt geweldig gedaan. King Bradley FTW! |
Ook de anime is bijna af hoor. Als je helemaal tot het eind door kijkt (dus tot NA wat er volgende week komt) dan staat daar bij aflevering 62 dat we vooral niet de laatste 2 afleveringen moeten missen of iets dergelijks. Ik weet niet meer precies wat er staat maar het komt er dus wel op neer dat aflevering 64 de laatste zal zijn.
EDIT: heb het even nagekeken en er staat, and I quote:"Don't miss the last 2 episodes." Dit is bij aflevering 62 dus hetgeen ik hierboven zei, dat 64 de laatste episode zal zijn, klopt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 23 Jun 2010 18:31 Onderwerp:
| |

|
Freedomviper schreef: | Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | BeWario schreef: | Lawliet schreef: | Full Metal Alchemist is afgelopen... En ik ben er net mee begonnen.  |
Ook de anime is bijna af hoor. Als je helemaal tot het eind door kijkt (dus tot NA wat er volgende week komt) dan staat daar bij aflevering 62 dat we vooral niet de laatste 2 afleveringen moeten missen of iets dergelijks. Ik weet niet meer precies wat er staat maar het komt er dus wel op neer dat aflevering 64 de laatste zal zijn.
EDIT: heb het even nagekeken en er staat, and I quote:"Don't miss the last 2 episodes." Dit is bij aflevering 62 dus hetgeen ik hierboven zei, dat 64 de laatste episode zal zijn, klopt. |
Is de manga dan zo kort, of stoppen ze gewoon vroegtijdig. Either way, ik ga de anime missen. =( |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 23 Jun 2010 19:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Chapter 108 is het laatste chapter en episode 62 covert al een deel van dat chapter. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:06 Onderwerp:
| |

|
Wow, had echt verwacht dat we over de honderd afleveringen zouden gaan om de gehele manga te kunnen zien. Neem aan dat er dan ook flink wat geknipt is uit het verhaal? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Stammetje91 schreef: | Wow, had echt verwacht dat we over de honderd afleveringen zouden gaan om de gehele manga te kunnen zien. Neem aan dat er dan ook flink wat geknipt is uit het verhaal? | In het begin zijn veel dingen geskipt die ook voorkwamen in de andere anime. En voor de rest: een tempo van 60 mangapagina's per episode is niet ongewoon voor een anime en een typische FMA chapter is 40 pagina's. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:18 Onderwerp:
| |

|
Dat is waar. Het verhaal duurde inderdaad niet zo lang om op gang te komen als in de eerste anime, wat ik alleen maar als pluspunt kan ervaren (misschien doordat ik de eerste anime ook gezien heb?). En ik kan ook alleen maar toejuichen dat het verhaal stopt, want ik was al bang dat het verhaal binnenkort bergafwaarts zou gaan. Moet zeggen dat ik dit zeker één van de beste anime series ooit vind (lijkt me dat ik dat nu wel veilig kan zeggen, met nog maar twee afleveringen te gaan ). =) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:27 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik hoop alleen dat ze verder gaat met dezelfde personages in een nieuwe manga. Een FMA2 is mogelijk met dit einde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:31 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ik hoop alleen dat ze verder gaat met dezelfde personages in een nieuwe manga. Een FMA2 is mogelijk met dit einde. |
Denk je? Ze kunnen misschien een side story maken, maar een vervolg zie ik niet zitten. Het einde geeft al voldoening en ze hebben al in de manga laten zie hoe het met de broers afloopt en de rest. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jun 2010 17:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Een DBZ achtig vervolg is zeker mogelijk met dit FMA einde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fuuton |
Geplaatst: 26 Jun 2010 18:18 Onderwerp:
| |

|
Ik ben bezig met shaman king opnieuw te kijken en lezen. Een zeer leuke manga en anime en ook origineel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 06 Jul 2010 02:36 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|