Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Waarom rook je?
Omdat het me rust geeft, no stress
3%
 3%  [ 1 ]
Groepsdruk/sociale roker
3%
 3%  [ 1 ]
Om m'n imago op te krikken
0%
 0%  [ 0 ]
Ik weet het niet :s
6%
 6%  [ 2 ]
De smaak/ritueel
3%
 3%  [ 1 ]
Ik rook niet en ik ben er trots op ;)
83%
 83%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 31

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
SBR BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Trueskill schreef:
SBR schreef:
Trueskill schreef:
SBR schreef:
JasperCLA schreef:
@ The Source

Daar bestaan ook onschadelijke middelen voor. Een vriend van me heeft ook ADHD. Ik noem het een slecht excuus.

En SBR, tja dat is zo'n geval van groepsdruk en meelopen zeker :')

Het is meer om mee te doen weet je wel. In ieder geval op feestjes. Tot nu toe wist ik elke sigaret die ik op school kreeg aangeboden af te wijzen. Maar op zo'n feestje denk ik ach wat maakt het ook uit. Ik ben ook nog niet verslaafd.

Ha

Goeie grap, maar nee.

Het was geen grap, ik ken genoeg mensen die zo begonnen zijn.

Maar nee, ik zal nooit verslaafd worden. Daar zet ik mijn leven op(kut grap -.-).

En ik vind het meer meelopen als je het doet om er stoer bij te horen. Ik vind het zelf niet vies dus doe het niet om erbij te horen. Maar zo af en toe op feestjes mag het van mij wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:25    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Wel dan is het toch niet verkeerd om bestempeld te worden als meeloper denk ik dan

Op festivals is het ook erg. Kan niemand dan gewoon ff genieten van de muziek, het eten & bier en mooie grieten? Waarom moet die sig er nog bij...

lol. Grappig dat je tegen roken bent omdat het slecht voor je is, maar bier is dan wel weer goed. Oké roken is erger dan bier, maar dan nog.

I'm just saying
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Bier is gevaarlijk in te grote dosissen, net als water. Sigaretten zijn gevaarlijk vanaf het eerste moment.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is er ongezond aan bier? Een sigaret is vanaf de eerste al schadelijk, bij pintjes gwoon stoppen na een bepaald aantal (ligt bij mij niet zo zeer hoog).
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat

SBR schreef:
Trueskill schreef:
SBR schreef:
Trueskill schreef:
SBR schreef:
JasperCLA schreef:
@ The Source

Daar bestaan ook onschadelijke middelen voor. Een vriend van me heeft ook ADHD. Ik noem het een slecht excuus.

Het is meer om mee te doen weet je wel. In ieder geval op feestjes. Tot nu toe wist ik elke sigaret die ik op school kreeg aangeboden af te wijzen. Maar op zo'n feestje denk ik ach wat maakt het ook uit. Ik ben ook nog niet verslaafd.

Ha

Goeie grap, maar nee.

Het was geen grap, ik ken genoeg mensen die zo begonnen zijn.

Maar nee, ik zal nooit verslaafd worden. Daar zet ik mijn leven op(kut grap -.-).

Ik geef gewoon te veel om mijn mede Gamed members.
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Wat is er ongezond aan bier? Een sigaret is vanaf de eerste al schadelijk, bij pintjes gwoon stoppen na een bepaald aantal (ligt bij mij niet zo zeer hoog).

Je bent nog relatief jong. Schadelijk voor hersenen bla bla bla, dat weet iedereen wel.

Maar goed, wat ik wil zeggen: een onderschatting is snel gemaakt.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:40    Onderwerp: Reageren met citaat

PS3gamerXD schreef:
JasperCLA schreef:

Je bent nog relatief jong. Schadelijk voor hersenen bla bla bla, dat weet iedereen wel.

Relatief? Naïef bedoel je mss

In tegenstelling tot sigaretten kan alcohol gezond zijn ( http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/12796-een-beetje-alcohol-is-echt-wel-gezond.html )

Alles moet je met maten doen. Natuurlijk is teveel alcohol schadelijk, maar zoals Joni zei, dat is water ook.
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
PS3gamerXD schreef:
JasperCLA schreef:

In tegenstelling tot sigaretten kan alcohol gezond zijn ( http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/12796-een-beetje-alcohol-is-echt-wel-gezond.html )

Alles moet je met maten doen. Natuurlijk is teveel alcohol schadelijk, maar zoals Joni zei, dat is water ook.

Ik weet best dat alcohol ook gezond kan zijn. Zo lang je het maar met mate doet. Dat geldt voor alles. Maar wat ik probeerde te zeggen, je drinkt misschien al gauw te snel. Ik ga er dan ook maar niet aan beginnen, want ik ken mezelf wel goed genoeg: ik zou niet snel kunnen stoppen! maar goed, als jij het onder controle hebt: goed zo!

Oh trouwens: 'maten' is iets anders dan 'mate' Of zei je dat express?
Terug naar boven
Fuuton BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik rook ook niet en zelf vind ik dat stoerder dan wel roken. Uiteindelijk zie ik het gewoon als een teken van zwakte.
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
PS3gamerXD schreef:
JasperCLA schreef:

Je moet niet gelijk elke onderzoek geloven, ik heb tegenstrijdige onderzoeken vaak gelezen (op universiteits niveau) en de waarheid ligt meestal naar mijn idee in het midden. Als je maar met mate drinkt (geld voor veel dingen) is het redelijk gezond. Een balans is dus belangrijk

Citaat:

Sure, dat geloof ik gelijk. Maar bedenk wel dat ritaline bijvoorbeeld een zwaardere impact op je lichaam kan hebben dan roken (longen) Ik ken ook mensen die ritaline slikken, veel moeten eten door de impact op hun gestalte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JasperCLA BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat

@ The Source

Post gerust je tegenstrijdig onderzoek op universitair niveau. Maar je maakt me niet wijs dat roken beter is voor ADHD dan relatine.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Een paar vrienden op mijn school begonnen ook is met roken, eerst elke dag eentje tijdens de pauze, wanneer leerkrachten het niet zagen, daarna begonnen ze ook buiten school, en zag ik hun steeds minder tijdens de pauze.
Nu is er een van hun al erg verslaafd, en heeft tijdens een school uitstap bijna dertig(!) gerookt. Hij heeft al is geprobeert te stoppen, om er drie dagen opnieuw mee te beginnen, en ik denk niet dat hij snel opnieuw gaat proberen te stoppen.

Ikzelf heb nog nooit gerookt (ik ben dan nog geen 16), maar wil het wel is proberen. Niet dat ik wil blijven roken, maar ik ben zo iemand die bijna alles wel is wil hebben geprobeerd.
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
@ The Source

Post gerust je tegenstrijdig onderzoek op universitair niveau. Maar je maakt me niet wijs dat roken beter is voor ADHD dan relatine.
Jammer genoeg heb ik de artikelen niet meer en dat ik het je niet wijs kan maken kan misschien wel zijn door het feit dat het eenmaal per ADHD'er verschillend is (net als bij kleurstoffen, suiker, koeienmelk, enz) Er zijn genoeg dingen die niet "gezond" zijn maar daar hoor je bijna niemand over omdat het niet bekend is. Dat sluit niet uit dat als je rookt je inderdaad na verloop van tijd het impact kan hebben op je lichaam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Aaruman schreef:
Woow, ik tik eens een heel verhaal. 0,0 reacties erop

Daar heb je het al
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

iedereen zegt wel van dat rokers roken om stoer te zijn maar de laatste aantal jaren vinden de meesten beter van je als je niet rookt...
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 19:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Aaruman schreef:
Woow, ik tik eens een heel verhaal. 0,0 reacties erop
je 'tikt' toch een reactie om je mening te geven en niet om er credit voor te krijgen?
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Jelle Havermans schreef:
Ik rook niet, maar ik ben daar in principe niet perse trots op. Mijn motto is altijd maar; doe wat je gelukkig maakt, en als roken dat (in ieder geval op korte termijn) kan doen, doe dat dan gewoon, maar weet wel wat de consequenties zijn.

Dat. Ik rook niet, iig geen tabak, ook omdat ik gevoelig ben voor astma, maar ook omdat ik er gewoon geen voordelen van in zie. Maar ik ben er niet trots op ofzo dat ik niet rook, het is gewoon een persoonlijke keuze, geen prestatie.
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 20:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Joris schreef:
Jelle Havermans schreef:
Ik rook niet, maar ik ben daar in principe niet perse trots op. Mijn motto is altijd maar; doe wat je gelukkig maakt, en als roken dat (in ieder geval op korte termijn) kan doen, doe dat dan gewoon, maar weet wel wat de consequenties zijn.

Dat. Ik rook niet, iig geen tabak, ook omdat ik gevoelig ben voor astma, maar ook omdat ik er gewoon geen voordelen van in zie. Maar ik ben er niet trots op ofzo dat ik niet rook, het is gewoon een persoonlijke keuze, geen prestatie.

Wat rook je dan wel? Waterpijp ofzo?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Een uur waterpijp staat zowat gelijk aan 100 sigaretten. Ik weet niet of mensen dit weten
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Ik rook niet, ik zie er geen reden voor.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: