Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat denken jullie over homoseksualiteit?
Ik vind het iets normaals en ik accepteer het
45%
 45%  [ 26 ]
Ik vind het niet iets normaals, maar ik accepteer het wel
38%
 38%  [ 22 ]
Ik accepteer het niet
10%
 10%  [ 6 ]
Ik ben zelf homoseksueel geaard
5%
 5%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Wetenschappelijke feiten worden tegenwoordig gewoon in meningen omgetoverd, geweldig.

Hou nou maar eens op met al die aannames en zoek eens harde feiten op, anders is het echt een discussie die werkelijk nergens op gebaseerd is. Als je namelijk vooroordelen hebt dan zullen al je "wetenschappelijke" aannames gelijk zijn in wat je overtuiging is, ja. (dit geldt overigens voor beide kanten, maar vooral voor degene die claimen de aantallen te weten en ze toch uit hun duim zuigen; succes in het vinden van data over homoseksuele hardcore en mainstream gamers, ik denk dat het de rest van de wereld namelijk niet heel veel boeit)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Louis Tinner BerichtGeplaatst: 22 Jun 2010 00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

aha een cijfertjestypeje Er zijn wrs geen harde cijfers. 10% van de mensen is statistisch gezien homosexueelde. Ik maak alleen de aanname dat dat niet al te veel verschilt in de groep die een bepaalde game speelt. Daar kun je over discussieren ja, Zonder onderzoek kun je er eigenlijk niks over concluderen, maar er wel over nadenken en een prognose maken. Maar het was maar een klein aspect van de discussie hierboven. Waarom reageer je niet op iets interessanters?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 09:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Blijkbaar ben je trouwens abnormaal als je homoseksualiteit niet accepteert. In Nederland van 2008 accepteert maar 9% holebi's niet ten opzichte van 15% in 2006.
Terug naar boven
S BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 09:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb zelf iemand in de familie die homo is en ben er dus mee opgegroeid. Als kind snapte ik niet helemaal waarom mijn oom niet met een vrouw samenwoonde, maar toen mijn ouders alles hadden uitgelegd vond ik er niks raars aan.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Blijkbaar ben je trouwens abnormaal als je homoseksualiteit niet accepteert. In Nederland van 2008 accepteert maar 9% holebi's niet ten opzichte van 15% in 2006.

Accepteren en normaal vinden is nog steeds een ander begrip. Al voel ik me niet normaal, ben ik dan een homofoob? Ik dacht het niet.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 13:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Nogmaals, gebruik het woord "normaal"eens wat minder, het is het meest nietszeggende woord in dit topic. Normaal is compleet maatschappij-afhankelijk, er is NIETS objectiefs aan.
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 13:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Dit lees ik zojuist op de telegraaf site:

Citaat:
'Acceptatie homo's nog steeds zorgelijk'

DEN HAAG - Het gebrek aan acceptatie van homoseksuelen onder jongeren, orthodox godsdienstige Nederlanders, laagopgeleiden en Turkse en Marokkaanse Nederlanders is reden tot zorg. Dat blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Hoewel de sociale acceptatie van homo's enorm is verbeterd en de kabinetsdoelstelling is behaald, blijft het gebrek aan acceptatie van homojongeren zorgelijk. Zo hebben bijvoorbeeld aanzienlijk meer homojongeren dan heterojongeren wel eens serieuze zelfmoordgedachten gehad, meldt de voortgangsrapportage lesbisch- en homo-emancipatiebeleid 2008-2010 van het ministerie van OCW en de homo-emancipatiemonitor van het SCP. Recente incidenten van homovijandigheid onderstrepen dit beeld.

De manier waarop scholen omgaan met homoseksualiteit is een belangrijke indicator voor de veiligheid. OCW heeft scholen ondersteund in het bespreekbaar maken van seksuele diversiteit en het tegengaan van homodiscriminatie. Toch denkt bijna een derde van leerlingen in het voortgezet onderwijs dat een homoseksuele leerling op school daar niet open voor uit kan komen, zo blijkt uit het rapport. Ook homoseksuele docenten zijn kwetsbaar voor pesten en intimidatie.
Homobelangenorganisatie COC heeft informateur Rosenthal en de fractievoorzitters in de Tweede Kamer inmiddels per brief opgeroepen meer aandacht te schenken aan het homo-emancipatiebeleid in de komende kabinetsperiode. De belangenreorganisatie vindt de zelfmoordcijfers 'dramatisch' hoog en en hekelt de benarde positie waarin homojongeren verkeren.

Het COC pleit onder meer voor een Masterplan Suďcidebestrijding. Voorlichting over homoseksualiteit en transgenders zou op elke school bovendien verplicht moeten worden. Daarnaast wil de organisatie dat er een wet komt waarmee discriminerend geweld zwaarder bestraft kan worden. „De acceptatie van lesbiennes, homo's, bi's en transgenders is de lakmoesproef voor onze open en tolerante samenleving”, aldus het COC.
De organisatie zegt tevreden te zijn dat de acceptatie van homoseksualiteit in de Nederlandse samenleving is toegenomen. Daaruit concluderen ze dat het zinvol is om emancipatiebeleid te voeren.

Discuss.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 6 van 6

Ga naar: