Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 11:30 Onderwerp: De poll van deze maand...
| |

|
Nu ga ik hier wel de wind van voren krijgen; maar als gamed.nl's zelfuitgeroepen "Ridder van de Objectiviteit" moet ik met zwaard en goedendag ten strijde trekken tegen de poll-vraag van deze week.
Stel dat elke console 250 euro kost. Wat koop je?
Bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding heb ik prompt een klacht neergelegd. De vraagstelling is dicriminerend voor de Nintendo Wii omdat deze reeds de vooropgestelde kostprijs heeft.
De Ridder van de Objectiviteit stelt samen met Pater Leman van het Centrum voor om de vraagstelling te veranderen in:
"Stel dat elke console voor de helft van de prijs beschikbaar zou zijn. Wat koop je?"
of
"Stel dat elke console 250 euro zou kosten - op uitzondering van de Wii, want die heeft dat prijskaartje al. Wat koop je?"
Alternatief stellen we voor om de Nintendo Wii uit de antwoordenlijst te schrappen, gezien het de richtprijs van deze betreft, maar daar zijn we nog niet helemaal uit omdat dit wellicht ook als ongelijke kans aanzien kan worden.
Vanavond meer op het Journaal van 19u. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 01 Jun 2007 11:36 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik neem aan dat ze juist willen zien of mensen in het geval van een gelijke prijs wel een voorkeur hebben voor de duurdere consoles, aangezien deze nu het onderspit delven. Het is dus een goede poll-vraag. Aan het einde van de poll zal te zien zijn of mensen de duurdere consoles minder kopen door de kosten of gewoon omdat ze ze minder interessant vinden.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 11:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Je kunt het beschouwen als een vraag op wat de meest interessante console is stellende dat de prijs niets uitmaakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
lil_mik3 |
Geplaatst: 01 Jun 2007 12:00 Onderwerp:
| |

|
is niet egt eerlijk he
ps3 kost 600 dus gaat er 350 eurie vanaf
wii kost al 250
xbox kost 300 dus gaat 50 eurie vanaf
eindstand = deze poll is alleen een bewijs voor de ps3 dat ie veel te duur is als je die 350 euro van de wii afhaalt krijg je geld toe kijken hoe snel de wii is uitverkocht  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 12:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
We hadden even goed kunnen zeggen 1000 euro wat enkel het aantal mensen dat de laatste oplossing kiest zal verminderen. En niet echt eerlijk? Er zal effectief een moment komen dat ze allemaal evenveel kosten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 01 Jun 2007 12:10 Onderwerp:
| |

|
Idd, dat is erg belangrijk om in te zien bij deze poll. Ook kun je mbv de poll min of meer zien welke console t prijsgevoeligst is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 01 Jun 2007 13:44 Onderwerp:
| |

|
ook ik vind de poll een beetje vaag... en dan vooral de opties:
het enige verschil tussen playstation en xbox zou ik niet live en blu ray noemen...
maar jah... dan nog zou ik voor de xbox gaan omdat de game series daar me het meeste aanspreken
mijn meest gespeelde games in mijn leven zijn namelijk:
- halo
- halo 2
- WoW
- warcraft 3
- pgr 2
- star wars kinghts of the old republic
- forza
de meeste games van deze rij zijn voor de 360... de rest voor de pc... dus dan ga ik tog echt voor de 360 (ook met aankondingen/releases als: halo 3, forza 2, rable 2, sc: conviction enz enz...)
de wii valt voor mij sowieso af want ik vind de besturing gewoon niet leuk (heb er nu 3 keer opgespeeld -> zelda, wii sports, excite truck... en vond het geen van de keren leuk... ben gewoon traditioneel ingesteld).
wat betreft de ps 3, dit zou mn tweede keus zijn omdat het gewoon een cool apparaatje is maar de game series spreken me wat minder aan (ik verkies DOA boven tekken, forza/pgr boven gt, halo boven killzone...) |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 14:31 Onderwerp:
| |

|
Even serieus van mijn kant. De reden waarom ik de poll in twijfel trek is omdat je eigenlijk met twee maten en gewichten werkt.
Aan de ene kant heb je de dure Blu-Ray/Spelletjesconsole die Playstation 3 is, de minder dure xbox 360 met uitstekende netwerkcapaciteiten en dan is er aan de andere kant de innovatieve Nintendo Wii die andere accenten legt en zo ook zijn kostprijs laag kan houden.
Wat je eigenlijk doet is zeggen: goeie vrienden we hebben hier een Rolls Royce, een Ferrari en een Citroën Picasso... als je nu eens de Rolls Royce of de Ferrari zou kunnen kopen tegen de prijs van een Citroën Picasso; zou je het dan doen?
De uitkomst van zo'n vraag is op voorhand bekend. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 14:34 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Blijkbaar niet aangezien de Picasso beter scoort dan de Rolls Royce. Daarnaast is die prijsvergelijking overdreven. Het is eerder een Ford Fiesta tov een Focus en een Mondeo. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 14:41 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Blijkbaar niet aangezien de Picasso beter scoort dan de Rolls Royce. Daarnaast is die prijsvergelijking overdreven. Het is eerder een Ford Fiesta tov een Focus en een Mondeo. |
Niet de merken, beste Joni, zijn belangrijk in mijn betoog; wel de boodschap die er achter zit: de poll-vraag is onevenwichtig deze maand. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stormbreaker |
Geplaatst: 01 Jun 2007 14:50 Onderwerp:
| |
|
Misschien wel ja, hij klopt ook voor één keertje niet. Daar ben ik 't mee eens, en het merendeel zal ook stemmen op de PS3 omdat je daar dan 'lekker goedkoop' mee bent. Maar het gaat er dus om welke console je 'het beste' vindt.
Hoe wou je hem anders omschrijven? Met bovenstaande komt hetzelfde nog eens naar boven.
En zoals hij nu is, vindt ik persoonlijk, hem nog het beste. Als ze allemaal sinds de release al 250 euro zouden zijn, wat dus ook het moraal van de poll is (?), zou dit dan nogsteeds een 'oneerlijke' vraag zijn? Nee, zo lijkt mij althans. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 14:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
tarantino schreef: | Joni Philips schreef: | Blijkbaar niet aangezien de Picasso beter scoort dan de Rolls Royce. Daarnaast is die prijsvergelijking overdreven. Het is eerder een Ford Fiesta tov een Focus en een Mondeo. |
Niet de merken, beste Joni, zijn belangrijk in mijn betoog; wel de boodschap die er achter zit: de poll-vraag is onevenwichtig deze maand. | De merken zijn wel belangrijk, een Ferrari is 12maal zo duur als een Picasso en een heel ander product. Wii, 360, PS3 zijn drie producten die binnen een jaar of 2 aan ongeveer dezelfde prijs zullen verkrijgbaar zijn. Wii krijgt heus geen prijsverlaging de komende jaren terwijl de PS3/360 zullen zakken tot 250/300 euro. Natuurlijk verschilt de prijs sterk, wij willen zien wat er gebeurt als de prijs geen belang heeft. Kijken of de Wii nog een scherp 'innovatie' voordeel heeft als de grafisch sterkere concurrent dezelfde prijs heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 15:07 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Wii, 360, PS3 zijn drie producten die binnen een jaar of 2 aan ongeveer dezelfde prijs zullen verkrijgbaar zijn. Wii krijgt heus geen prijsverlaging de komende jaren terwijl de PS3/360 zullen zakken tot 250/300 euro. |
Op de Wii prijs zit ongetwijfeld nog wat rek, net zoals er nog rek zit op die van de 360 en de PS3. Het is me wat te makkelijk om te veronderstellen dat de Wii niet meer zal zakken in prijs. Kijk waar de Gamecube eindigde (qua prijs dan )
Joni Philips schreef: | Natuurlijk verschilt de prijs sterk, wij willen zien wat er gebeurt als de prijs geen belang heeft. Kijken of de Wii nog een scherp 'innovatie' voordeel heeft als de grafisch sterkere concurrent dezelfde prijs heeft. |
Da's prima en dan weet je dat de PS3 als winnaar uit de bus zal komen vanwege de beste configuratie van de 3.
Maar ik vind het een te makkelijke vraag, in mijn visie als buitenstaander denk ik dan: als Nintendo had willen gaan voor graphics, als ze met een nieuwe standaard hadden willen uitpakken... dan hadden ze dat gedaan en was de kostprijs navenant.
Ze hebben bewust gekozen om andere accenten te leggen en - hoewel ik snap waar jullie met de poll naartoe willen en dit ook respecteer - vind ik het fout om in één richting te vergelijken.
Dan kun je volgende maand evengoed een poll openen waarbij je vraagt: stel dat de Wii over blu-ray en fantastische graphics zou beschikken, maar je moet er 499 voor neerleggen, zou je het doen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 16:15 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
tarantino schreef: | Joni Philips schreef: | Wii, 360, PS3 zijn drie producten die binnen een jaar of 2 aan ongeveer dezelfde prijs zullen verkrijgbaar zijn. Wii krijgt heus geen prijsverlaging de komende jaren terwijl de PS3/360 zullen zakken tot 250/300 euro. |
Op de Wii prijs zit ongetwijfeld nog wat rek, net zoals er nog rek zit op die van de 360 en de PS3. Het is me wat te makkelijk om te veronderstellen dat de Wii niet meer zal zakken in prijs. Kijk waar de Gamecube eindigde (qua prijs dan ) |
Idd, maar de GC verlaagde pas naar 99 euro toen de PS2 naar 200 ging en de Xbox er al een maand stond. In Amerika hebben PS2 en GC zelfs een jaar samen aan $200 gestaan. Dus het is niet onredelijk om te stellen dat de minder verkopende PS3 en 360 snel in prijs gaan zakken in tegenstelling tot de Wii omdat Nintendo prijsconversatief is en de Wii een succes is.
tarantino schreef: | Joni Philips schreef: | Natuurlijk verschilt de prijs sterk, wij willen zien wat er gebeurt als de prijs geen belang heeft. Kijken of de Wii nog een scherp 'innovatie' voordeel heeft als de grafisch sterkere concurrent dezelfde prijs heeft. |
Da's prima en dan weet je dat de PS3 als winnaar uit de bus zal komen vanwege de beste configuratie van de 3. | Kan goed zijn, zal dan iig niet aan mij liggen. De maand is nog lang. *En nu ga ik stilletjes met Tom lachen omdat zijn idee kritiek krijgt* |
|
Terug naar boven |
|
|
NL|MegaMika |
Geplaatst: 01 Jun 2007 19:06 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | En nu ga ik stilletjes met Tom lachen omdat zijn idee kritiek krijgt* | En ik ga gezellig met Joni mee lachen omdat a) bijna altijd voor mijn polls wordt gekozen (dit is al de derde achtereenvolgende), b) weinig anderen leuke polls verzinnen of überhaupt al polls verzinnen en c) Joni degene is die ze online zet (en dan ook nog een vreselijk interpunctiefout maakt).
Verder doet de kritiek me niets, leuk dat jullie het uiten maar ik wijs Joni in deze situatie als mijn verdediging aan ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 19:12 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Tom schreef: | en dan ook nog een vreselijk interpunctiefout maakt.
| I know, er is geen letter ruimte meer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 04 Jun 2007 20:41 Onderwerp:
| |

|
Qua tussenstand lijkt er me iets vreemds aan de hand. Zijn er iedere maand zoveel stemmers na een dag of 4? |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 04 Jun 2007 21:04 Onderwerp:
| |

|
idd... iemand die met een bot zit te stemmen ofso? want xbox ligt ineens op kop... en er zijn al +/- 2000 stemmen , |
|
Terug naar boven |
|
|
Zian X |
Geplaatst: 04 Jun 2007 21:50 Onderwerp:
| |
|
K'vind hel héél eigenaardig dat de X360 ineens op kop ligt, een paar dagen geleden was de PS3 nog ruim op kop ... ? Geknoeid met die poll of wat ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 04 Jun 2007 21:52 Onderwerp:
| |

|
Ja er is iemand heel fanatiek aan t knoeien geweest met de poll. Maar wat ik raar vind is dat de Wii en PS3 stemmen ook flinke aantallen kennen, al na 4 dagen. Wsl trekt de poll snel weer recht  |
|
Terug naar boven |
|
|
Zian X |
Geplaatst: 04 Jun 2007 21:53 Onderwerp:
| |
|
Klopt zoiezo niet want er zijn op dit moment maar 1758 geregistreerde gebruikers terwijl er 2072 stemmen zijn ... ?
Kan iemand dit oplossen want het is zoiezo onmogelijk toch dat de X360 in één keer een onverklaarbare boost heeft gekregen |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 04 Jun 2007 21:57 Onderwerp:
| |

|
Zian X schreef: | Klopt zoiezo niet want er zijn op dit moment maar 1758 geregistreerde gebruikers terwijl er 2072 stemmen zijn ... ?
Kan iemand dit oplossen want het is zoiezo onmogelijk toch dat de X360 in één keer een onverklaarbare boost heeft gekregen |
Sowieso hoef je niet geregistreerd te zijn om te kunnen stemmen |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 04 Jun 2007 22:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De poll is deze maand idd veel populairder dan vorige maanden, elk van de 3 scoort hoger dan ik verwacht van de poll in zijn eerste dagen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 04 Jun 2007 22:03 Onderwerp:
| |

|
Zian X schreef: | Klopt zoiezo niet want er zijn op dit moment maar 1758 geregistreerde gebruikers terwijl er 2072 stemmen zijn ... ?
Zint het je niet dat de 360 vooraanstaat?
ff serieus, gezien de populariteit van Wii en PS3 in de eerste dagen van de poll denk ik dat de 360 zn voorsprong zo weer kwijt is, dus dan is er niks aan de hand. Maargoed, dat zei ik net ook al. |
|
Terug naar boven |
|
|
Zian X |
Geplaatst: 04 Jun 2007 22:04 Onderwerp:
| |
|
Ja, maar wat ik zo raar vond is dat de PS3 nog geen 2 dagen geleden ruim voorsprong had met de Wii en de X360 volgend en nu verschoot ik in één keer omdat de X360 ineens een abnormale boost gekregen had ... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende |