Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Joni Philips |
Geplaatst: 31 Mei 2007 22:32 Onderwerp: Nessie
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 07:50 Onderwerp:
| |

|
Doet me ineens terugdenken aan de theorie die ik een paar jaar terug op tv zag: Nessie was een zwemmende olifant die met z'n slurf boven water kwam happen.
Prachtige documentaire waarbij ze een olifant effectief lieten zwemmen door een speciaal daarvoor ontworpen bassin. De beelden toonden iets wat op de hals van een 'monster' kon lijken.
Blijft de vraag... en wat doet een olifant in Loch Ness? |
|
Terug naar boven |
|
|
heempie |
Geplaatst: 01 Jun 2007 13:41 Onderwerp:
| |

|
Hij had dorst  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:03 Onderwerp:
| |

|
kgeloof er niet in,2maanden geleden was er op NGC nog een programma dat een groep een robotachtige loch ness maakten maar die echt heeeeel echt leuk,zijn kop kon je bewegen met aftsanbediening enzo.
de mensen allemaal foto's trekken ,daarna zegt die groep dat niet waar is,al die mensen gans ongelukkig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Svensation |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:06 Onderwerp:
| |

|
Hulde aan dnarbeis voor wederom een heerlijk verhelderend staaltje Belgische taal!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:14 Onderwerp:
| |

|
Svensation schreef: | Hulde aan dnarbeis voor wederom een heerlijk verhelderend staaltje Belgische taal!  |
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ze zouden eigenlijk dat meer eens moeten kunnen leegtrekken. Er zit wsl echt iets in dat meer. (een oude vissoort, een overblijvende dino ofzo) |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:50 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ze zouden eigenlijk dat meer eens moeten kunnen leegtrekken. Er zit wsl echt iets in dat meer. (een oude vissoort, een overblijvende dino ofzo) |
hoe denk je dat ze dat gaan doen,een irrigatie systeem naar de zee mss maar dan ben je miljoen kwijt.en de helft kan dan meespoelen.
kdink dat er niks speciaals in dat meer zit,wel fossielen en skeletten enzo. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:58 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Oke, het is praktisch onmogelijk, maar ik bedoel: gewoon gigantische tanks naast het meer plaats en grote pompen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 17:59 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Oke, het is praktisch onmogelijk, maar ik bedoel: gewoon gigantische tanks naast het meer plaats en grote pompen. |
 |
|
Terug naar boven |
|
|
heempie |
Geplaatst: 01 Jun 2007 18:25 Onderwerp:
| |

|
dnarbeis schreef: | kgeloof er niet in,2maanden geleden was er op NGC nog een programma dat een groep een robotachtige loch ness maakten maar die echt heeeeel echt leuk,zijn kop kon je bewegen met aftsanbediening enzo.
de mensen allemaal foto's trekken ,daarna zegt die groep dat niet waar is,al die mensen gans ongelukkig. |
ik heb het tien keer doorgelezen maar ik snap d'r de ballen van |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 18:27 Onderwerp:
| |

|
Svensation schreef: | Hulde aan dnarbeis voor wederom een heerlijk verhelderend staaltje Belgische taal!  |
En dan wijzen ze mij na op straat  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 01 Jun 2007 19:10 Onderwerp:
| |

|
heempie schreef: | dnarbeis schreef: | kgeloof er niet in,2maanden geleden was er op NGC nog een programma dat een groep een robotachtige loch ness maakten maar die echt heeeeel echt leuk,zijn kop kon je bewegen met aftsanbediening enzo.
ik heb het tien keer doorgelezen maar ik snap d'r de ballen van |
Ik wel
Joni Philips schreef: | Oke, het is praktisch onmogelijk, maar ik bedoel: gewoon gigantische tanks naast het meer plaats en grote pompen. | Met de nadruk op 'gigantisch'  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:07 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Een compleet meer leegtrekken op zoek naar een fabelachtig monster, en daarmee al het bestaande leven waarvan wél vaststaat dat het in het meer zit vermoorden lijkt me niet echt een handige oplossing, hoor . |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cor schreef: | Een compleet meer leegtrekken op zoek naar een fabelachtig monster, en daarmee al het bestaande leven waarvan wél vaststaat dat het in het meer zit vermoorden lijkt me niet echt een handige oplossing, hoor . | Waarom zou je niet het meer kunnen leegtrekken zonder het leven te behouden? Een aquarium kun je toch ook uitkuisen |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:15 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Goed, vermoorden is een sterke term. Maar onder water zit een compleet ecosysteem (naar ik aanneem), en om dat, hypothetisch gezien, tijdelijk te verplaatsen naar kolossale tanks zal vast een grote klap voor dat systeem opleveren, waarbij er heel wat vissen / planten zijn die het niet overleven.
Een aquarium is trouwens heel wat kleiner dan Loch Ness (van Wiki: Het is 37 kilometer lang en op het breedste deel 1,6 kilometer breed. De grootste diepte van het meer is 226 meter.)
Maar als er een methode zou bestaan om dat hele meer leeg te krijgen in tanks is er vast ook een methode om het te doen zonder beschadiging aan het ecosysteem .
Laatst aangepast door Cor op 01 Jun 2007 20:19; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:16 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Cor schreef: | Een compleet meer leegtrekken op zoek naar een fabelachtig monster, en daarmee al het bestaande leven waarvan wél vaststaat dat het in het meer zit vermoorden lijkt me niet echt een handige oplossing, hoor . | Waarom zou je niet het meer kunnen leegtrekken zonder het leven te behouden? Een aquarium kun je toch ook uitkuisen |
Een aquarium vergelijken met een meer is dan ook hetzelfde als een spermatozoön vergelijken met het monster van Loch Ness  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:17 Onderwerp:
| |

|
joni heeft wel goede ideën  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:22 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cor schreef: | Maar als er een methode zou bestaan om dat hele meer leeg te krijgen in tanks is er vast ook een methode om het te doen zonder beschadiging aan het ecosysteem . | Idd Maar ik heb te veel Simpsons gekeken. Nu ja, het zal een mysterie blijven. Verkennen is onmogelijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:44 Onderwerp:
| |

|
te veel simpsons gekeken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:48 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik snap echt niet wat er zo moeilijk aan is. Mensen kunnen zelfs naar de maan reizen, maar een monster in een meertje vinden lukt niet!
Vind ik toch wel eigenaardig, aangezien men met sonar o.i.d. zoiets toch wel zou moeten kunnen vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:53 Onderwerp:
| |

|
Wat er niet is kun je ook niet vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Jun 2007 20:57 Onderwerp:
| |

|
yep tarantino,anders hadden ze die beest al laaaang gevonden .hij bestaat niet dat is mijn mening |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jun 2007 21:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Devilly schreef: | Vind ik toch wel eigenaardig, aangezien men met sonar o.i.d. zoiets toch wel zou moeten kunnen vinden. | Er zijn sonaronderzoeken geweest die de aanwezigheid van grote dieren hebben vastgesteld. Een onderzoek uit 1968.
Citaat: | The answer to the question of whether or not unusual phenomena exist in Loch Ness, Scotland, and if so, what their nature might be, was advanced a step forward during 1968, as a result of sonar experiments conducted by a team of scientists under the direction of D. Gordon Tucker... Professor Tucker reported that his fixed beam sonar made contact with large moving objects sometimes reaching speeds of at least 10 knots. He concluded that the objects are clearly animals and ruled out the possibility that they could be ordinary fish. He stated: "The high rate of ascent and descent makes it seem very unlikely that they could be fish, and fishery biologists we have consulted cannot suggest what fish they might be. It is a temptation to suppose they might be the fabulous Loch Ness monsters, now observed for the first time in their underwater activities!" |
1969 onderzoek schreef: | One sweep of the loch made contact with a strong, animate echo for nearly three minutes just north of Foyers. The identity of the contact remains a mystery. Later analysis determined that the intensity of the returning echo was twice as great as that expected from a 10 foot pilot whale. Calculations placed the contact's length at 20 feet. |
Duikbootonderzoek schreef: | During one of these excursions, the Pisces picked up a large moving object on sonar 200 feet ahead and 50 feet above the bottom of the loch. Slowly the pilot closed to half that distance but the echo moved rapidly out of sonar range and disappeared. |
Geluidsonderzoek uit 1970 schreef: | At times the calling patterns or intensities changed, but sometimes there was no change at all. Mackal noted that there was no similarity between the recordings and the hundreds of known sounds produced by aquatic animals. "More specifically," he said, "competent authorities state that none of the known forms of life in the loch has the anatomical capabilities of producing such calls." |
Verdere onderzoeken hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Loch_Ness_Monster#Searches_for_the_monster |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 01 Jun 2007 21:06 Onderwerp:
| |

|
1968...
als we dan toch sonar onderzoek citeren, dan bij voorkeur iets recenter
"In July 2003, the BBC reported on an extensive investigation of Loch Ness by a BBC team using 600 separate sonar beams to ensure that none of the loch's waters were missed. The expedition found no trace of a "sea monster" or any other large animal in the loch. The BBC team concluded that Nessie simply did not exist." |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |