Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
the_dan BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 02:38    Onderwerp: Reageren met citaat

dit gaat mn pet ten boven ... ging het hier nou over chips of chemische namen voor simpele dingen zoals zout en water ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 02:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Het komt eropneer dat het een slecht iets is om wat het veroorzaakt, zowel lichamelijke mankementen als verslaving. Dat is het kernpunt niet of het etisch is of niet.

Overigens is fluor wel degelijk slecht, ik gebruik dan ook enkel paradontax blauw.

Additieven dienen net als supermarkt indeling maar een enkel doel en dat is meer verkopen, mensen onnodige troep laten consumeren zonder eind.

Want als het om 'VOEDING' gaat zou je een compleet ander universum moeten binnenstappen zowat dan wat je in de supermarkt nog kunt vinden.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 05:53    Onderwerp: Reageren met citaat

D: gaat elke zondag morgen lekker het bos in op zoek naar eten. Lekker een paddenstoeltje daar zonder monoglumaat en een lekker huppelend konijntje erbij ^^.

Maar gelukkig...
is er een Praxis uhhh supermarkt.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 09:50    Onderwerp: Reageren met citaat

D: , mag ik nog wel popcorn eten?
Terug naar boven
Aaruman BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Serieus D: af en toe heb ik het gevoel dat je expres van die vage dingen neerzet en dat je ondertussen gewoon een zak chips loopt te verorberen.
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Popcorn is gezond. Zonder toevoeging dan. Dus niet zout of zoet.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 11:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Aaruman schreef:
Serieus D: af en toe heb ik het gevoel dat je expres van die vage dingen neerzet en dat je ondertussen gewoon een zak chips loopt te verorberen.

Nee hoor, ik weet gewoon veel over dit onderwerp, helaas ben ik niet zo verbaal begaafd als chimino dus ik kan dingen niet zo goed uitleggen, maar ik ben toch niet van plan er een boek over te schrijven, ik weet wat werkt en ben daar een levend voorbeeld van.

Het enige waar ik zelf mee moet dimmen is soya, dat eet ik nog wat teveel terwijl er genoeg alternatieven zijn maar die zijn vaak duurder en ik moet dan toch soms keuzes maken die ik normaal gesproken liever niet maakte.

Ik kan wel roepen dat gezondheid eerst gaat maar als ik de huur niet kan betalen ben ik (woordgarpje: ) verder van huis.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom zou je je überhaupt druk maken over wat je eet en of het schadelijk is... je leeft toch maar een korte tijd. Als je die tijd door brengt terwijl je bang bent je korte tijd nog korter te maken dan doe je het maar ga dan alsjeblieft niet tegen andere mensen zeuren waarom ze het niet zouden moeten eten. Het is een persoon zijn eigen keus.

Persoonlijk vind ik het gewoon dom om je leven te laten leiden door angst en dus daardoor veel dingen laat. Natuurlijk kun je dood gaan als je te veel chips eet. Maar alles is slecht als je er teveel van neemt. Zo heeft een mens ook water nodig om te overleven. In het kraanwater wat je drinkt zit ook genoeg zooi. Als je gedistilleerd water (Voor de leken onder ons: Het is gewoon water zonder andere zooi erin ) zou drinken zou je ook de pijp uit kunnen gaan.

Dus D: als je geen chips wil eten omdat je bang bent om een hersenverlamming of wat dan ook te krijgen, eet dan gewoon geen chips en ga dan geen reacties uitlokken. Hetzelfde voor de andere members. Als D: je probeert uit te lokken, reageer er dan gewoon niet op! Het interesseert niemand wat of je chips eet of niet. Behalve dan de grote chipsfabrikanten maar daar gaat het nu niet om. Dus hou gewoon op met deze domme discussie over het feit dat chips goed/slecht voor je is. Want het is toch de hele tijd D: tegen de rest.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Waarom zou je je überhaupt druk maken over wat je eet en of het schadelijk is... je leeft toch maar een korte tijd. Als je die tijd door brengt terwijl je bang bent je korte tijd nog korter te maken dan doe je het maar ga dan alsjeblieft niet tegen andere mensen zeuren waarom ze het niet zouden moeten eten. Het is een persoon zijn eigen keus.

Persoonlijk vind ik het gewoon dom om je leven te laten leiden door angst en dus daardoor veel dingen laat.
Hier maak je een denkfout, het is niet leven door angst, maar bewust leven.

Daarnaast mag je dan relatief een korte tijd leven, ik leef liever fit en zonder ellenlange ziektes voordat ik de pijp uit ga, dat is een prettiger leven maar ook een prettiger sterfbed. Het heeft dus niks te maken met bang zijn voor de dood, maar beter omspringen met het leven, en niet alleen naar jezelf maar ook verantwoordelijker naar het milieu waar we allemaal in moeten leven.
Citaat:
Natuurlijk kun je dood gaan als je te veel chips eet. Maar alles is slecht als je er teveel van neemt. Zo heeft een mens ook water nodig om te overleven. In het kraanwater wat je drinkt zit ook genoeg zooi. Als je gedistilleerd water (Voor de leken onder ons: Het is gewoon water zonder andere zooi erin ) zou drinken zou je ook de pijp uit kunnen gaan.
Ik drink ook geen kraanwater, enkel bronwater en nee niet barleduq wat gewoon uit dezelfde bron komt áls kraanwater. 'Hoeveel' je wel en niet kunt drinken of eten is wat mij betreft basiskennis.
Citaat:

Dus D: als je geen chips wil eten omdat je bang bent om een hersenverlamming of wat dan ook te krijgen, eet dan gewoon geen chips en ga dan geen reacties uitlokken. Hetzelfde voor de andere members. Als D: je probeert uit te lokken, reageer er dan gewoon niet op! Het interesseert niemand wat of je chips eet of niet. Behalve dan de grote chipsfabrikanten maar daar gaat het nu niet om. Dus hou gewoon op met deze domme discussie over het feit dat chips goed/slecht voor je is. Want het is toch de hele tijd D: tegen de rest.

Ik geef mensen advies om wat men in zijn of haar lichaam stopt weloverwogen te overzien, immers horen heel veel stoffen die men ten alledag onderhand gewend is tot zich te nemen helemaal niet in het lichaam en dienen zoals al eerder uitgelegd enkel commerciele doeleinden. Het is een goede zaak om bewust om te springen met zulke dingen, en een slechte om verslaving te verheerlijken.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 13:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

PSPgamerXD schreef:

Inderdaad, gepofte maïs daar is niets mis mee, puur natuur.

@ D:

Je drinkt serieus alleen maar bronwater? Dat vind ik niet echt etisch van je, want dat bevordert het milieu niet bepaald!
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 13:47    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
PSPgamerXD schreef:

Inderdaad, gepofte maïs daar is niets mis mee, puur natuur.
Ja tenzij het genetisch gemanipuleerde mais van monsanto is
Citaat:

@ D:

Je drinkt serieus alleen maar bronwater? Dat vind ik niet echt etisch van je, want dat bevordert het milieu niet bepaald!

Ik zeg ik drink geen kraanwater, ik drink ook wel sappen (mits 100% en geen extra suiker toegevoegd) en zo nu en dan een wit wijntje. (1x per week ong)

Bronwater is overigens wel goed voor het milieu of dacht je dat urine zomaar verdween nadat je het doorspoelde.

Wat daar wel niet voor hormonen inzitten tegenwoordig die niet meer gefilterd kunnen worden.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 15:31    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:
Hier maak je een denkfout, het is niet leven door angst, maar bewust leven.

Daarnaast mag je dan relatief een korte tijd leven, ik leef liever fit en zonder ellenlange ziektes voordat ik de pijp uit ga, dat is een prettiger leven maar ook een prettiger sterfbed. Het heeft dus niks te maken met bang zijn voor de dood, maar beter omspringen met het leven, en niet alleen naar jezelf maar ook verantwoordelijker naar het milieu waar we allemaal in moeten leven.

D: je leeft bewust omdat je later fit wil zijn en zonder ziektes wil leven. Dit vat ik op als bang zien om later ziektes te krijgen dus ga je anders leven. Maar de kans dat je later nog een levensbedreigende ziekte krijgt is nog steeds groot. Misschien maak je het nooit mee omdat je bijvoorbeeld al door een ongeluk om het leven komt. En sowieso is de kans dat je later een lijdensweg naar je dood hebt niet groter als je af en toe een keer chips eet. Het kan gewoon gebeuren dat je later een levensbedreigende ziekte krijgt maar het hoeft niet (levenservaring). Btw wat heeft het milieu met chips te maken???

Citaat:

Ik drink ook geen kraanwater, enkel bronwater en nee niet barleduq wat gewoon uit dezelfde bron komt áls kraanwater. 'Hoeveel' je wel en niet kunt drinken of eten is wat mij betreft basiskennis.

Je weet dat er met bronwater hetzelfde gedaan mag worden als kraanwater? Enigste grote verschil tussen bron- en kraanwater is de prijs.

Citaat:

Ik geef mensen advies om wat men in zijn of haar lichaam stopt weloverwogen te overzien, immers horen heel veel stoffen die men ten alledag onderhand gewend is tot zich te nemen helemaal niet in het lichaam en dienen zoals al eerder uitgelegd enkel commerciele doeleinden. Het is een goede zaak om bewust om te springen met zulke dingen, en een slechte om verslaving te verheerlijken.

Als ze echt gevaarlijk voor de mensheid zouden zijn zou het niet verkocht worden. Tevens worden we dagelijks geconfronteerd met dingen die eigenlijk niet in onze lijven thuis horen maar juist daardoor verhoogt ook onze immuniteit en is daardoor dus eigenlijk weer een pluspunt. Zonder de dingen die eigenlijk niet afkomstig zijn van onszelf helpt ons te evolueren. Om even een klein voorbeeld te geven: Zonder zuurstof was de mens nooit tot stand gekomen. Zuurstof heeft eerst een groot deel van de populatie op Aarde uitgemoord voordat de organismen er mee leerden leven (Dus evolueerden).
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 16:35    Onderwerp: Reageren met citaat

juist, chips dus.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Welke smaken eten jullie trouwens het liefst? Pickles zijn mijn absolute favoriet, maar paprika en bolognese vind ik ook lekker. En dan liefst van die gerimpelde.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 16:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Lay's Sensation: Thai Sweet Chili

Op afstand de lekkerste chips imo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Frikandellensmaak!

Maar nee, ik eet graag aparte chips.
Bij de Xenos hebben ze vaak aparte dingen, dus daar haal ik graag mijn zooi vandaan.
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Lay's Naturel, dagelijks mijn oppepper
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke Bolognese chips vinden jullie lekkerder. Die van Croky/huismerk of die van Lay's?

Persoonlijk vink die van Croky lekkerder .
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Van die geribbelde naturel, sour cream & onion, bolognese en de Oven Baked mediterranean herbs
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet vergeten... Lay's Sensations!
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Stefan van B schreef:
Lay's Naturel, dagelijks mijn oppepper

Precies!
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 07 Mei 2010 00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

alles waar dat zeewier ingredient maar inzit HAHA (of start ik nu weer dezelfde discussie xd?)

Dorito's: nacho cheese, texas paprika, "normaal"met saus erbij oid., cool american
Lay's: Normaal, paprika, bolognese, bbq ham (WAAR IS DE BBQ HAM???), uhmm en tai sweet chilly is ook lekker verder heb ik nog weinig sensations op of van die baked shit. is dat een aanrader?
smiths vind ik die gele en rode steeltjes lekker, ben de naam kwijt

ENENENENENEN

die beertjes.. en wie ze op heeft weet wat ik bedoel gele beertjes, rode zak met beertjes. BEERTJES!

edit; pombeer( lees p-o-m-beer geen po-r-n)
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 07 Mei 2010 10:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Nibbits!
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 07 Mei 2010 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

dark lars schreef:
ENENENENENEN

die beertjes.. en wie ze op heeft weet wat ik bedoel gele beertjes, rode zak met beertjes. BEERTJES!

edit; pombeer( lees p-o-m-beer geen po-r-n)

Inderdaad, die zijn zalig

Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 07 Mei 2010 11:07    Onderwerp: Reageren met citaat

dit zijn mijn favo's (op dit moment dan)

Dorito's nacho cheese en cool american, Hamka's, kinderachtige maar overheerlijke pombeertjes, Nibbits en Lays baked naturel.

en nu heb ik honger
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 4

Ga naar: