Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
dantekloon |
Geplaatst: 05 Apr 2010 23:10 Onderwerp: Star Ocean 4(Dantekloon wat vragen aan D:)
| |

|
hey D:
ik heb wat vragen over Star Ocean 4 PS3
ik heb zelf alleen de XBox 360 versie uitgespeelt en daar hielt ik het bij nooit New Game gedaan of iets dergelijks
maar als je de game uitspeelt kun je dan New Game+ doen
zodat je ook alle Collections meeneemt zoals
Battle Trophies//Monster Collection//SpaceShip Collection//Sidequests die je al hebt gedaan of moet je ze dan weer opnieuw doen
en je kunt Trophies winnen van Treasures openen
bedoelen ze allebij de Treasures(de plant achtigen en de kistjes)of alleen de kistjes
laat even weten ben vandaag overnieuw begonnen met SO4
heb al 19% van Edge zijn Battle Trophies
en heb zelf 1 trophy dat je de eerste baas moet verslaan
heb nu Faize in mijn party
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 05 Apr 2010 23:38 Onderwerp:
| |

|
Hier hebben ze PB's voor uitgevonden?¿? |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 05 Apr 2010 23:42 Onderwerp:
| |

|
chimnino schreef: | Hier hebben ze PB's voor uitgevonden?¿? |
what the hell is PB |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 05 Apr 2010 23:52 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 05 Apr 2010 23:54 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 06 Apr 2010 03:44 Onderwerp: Re: Star Ocean 4(Dantekloon wat vragen aan D:)
| |

|
dantekloon schreef: | hey D:
ik heb wat vragen over Star Ocean 4 PS3
ik heb zelf alleen de XBox 360 versie uitgespeelt en daar hielt ik het bij nooit New Game gedaan of iets dergelijks
maar als je de game uitspeelt kun je dan New Game+ doen
zodat je ook alle Collections meeneemt zoals
Battle Trophies//Monster Collection//SpaceShip Collection//Sidequests die je al hebt gedaan of moet je ze dan weer opnieuw doen
en je kunt Trophies winnen van Treasures openen
bedoelen ze allebij de Treasures(de plant achtigen en de kistjes)of alleen de kistjes
laat even weten ben vandaag overnieuw begonnen met SO4
heb al 19% van Edge zijn Battle Trophies
en heb zelf 1 trophy dat je de eerste baas moet verslaan
heb nu Faize in mijn party
groetjes |
1: Je unlocked hardere difficulties welk je zult moeten uitspelen als je platinum wilt halen.
2: Je unlocked de 'undying dragon' net voor de eindbaas (kamer links in de laatste gang bij savepoint)
3: Mol je de undying dragon krijg je de darkness ring waarmee je light chests en barrieres kunt verwijderen, hiermee kun je de lichtpoort in tatroi colloseum verwijderen voor een extra dungeon genaamd 7 stars, daar zit ik nu zelf ook in ben onderhand in floor 4.
4: Na 7stars unlock je de wandering dungeon, het moeilijkste dungeon in het spel met de echte eindbaas van het spel, of iig de sterkste baas.
Wanneer je een hardere difficulty begint houd je 'alle wapendata, battle trophys, shipdata en monster data inclusief het percentage van de monsterdata voor monsterjewels aangezien die op een andere save staan dan je progress save genaamd 'game data' ipv 'save data' (dus je kunt zeg maar de eindbaas grinden door 2 saves te maken, een net voor de eindbaas en een erna en dan steeds de net voor laden en saven op de andere) en dan op een hogere moeilijkheids graad de eindbaas data in een monsterjewel zetten.
(je kunt ook earth difficulty gaan spelen overigens, is aan te raden voor sommige BT's zoals de 'bepaalde baas killed binnen 10 min. met lymle' of de 'kill your own shadow' BT's omdat de vijanden in de wandering dungeon echt ongelovelijk sterk zijn en je characters rond de level 160 nodig hebt om er doorheen te komen)
Wat je 'niet' houd in een new game:
-Items en formules voor crafterij
-Wapens/armor/accessoires
-Geld
-Levels, CP (is voor skill equip), Skills, stats en SP
-technische unlocks zoals hoe ver je bent in colloseum, sidequests en shop requests, kistjes, en unlockte gebieden.
Wat je 'altijd' houd ongeacht welke game is de undying dragon en de 'go back to calnus' teleport in de kamer tegenover de undying dragon, je hoeft het spel maar 1x uit te spelen om die 2 altijd te laten spawnen in elke difficulty zonder dat je het in die difficulty eerst uit hoeft te spelen.
De undying dragon is wel een 1x spawn dus als je die wilt grinden voor de monster data maak dan 2 saves.
Je hoeft het spel overigens niet uit te spelen om BT, wapen, schip en monster data te houden, stel je bent 2 uur in het spel en je hebt iets gemist dan kun je gewoon saven en helemaal overnieuw beginnen en je houd gewoon alle gehaalde 'data'.
Dat 2 save systeem werkt bij elke 1x baas of spawn overigens en ook bij het vergaren van wapendata via craften al werkt dat wel tegen je bij het onthouden van welke items je al gecraft hebt.
Tot zover de 'endgame' extras.
Wat je in een game doet zelf komt niet over op die game data en dat begint overnieuw, voorbeeld: als je 99% van alle kisten opent in het spel en begint een nieuwe game, dan is het niet zo dat al die kisten open zijn, je zult ze dan allemaal overnieuw moeten doen, maar nog belangrijker; de BT's (battle trophys) werken ook zo.. dus als een battletrophy stelt dat je 4000 vijanden moet mollen met arumat bijv. dan moet dat in 1-playtrough en als je overnieuw begint met 3999 vijanden gekilled moet je helemaal overnieuw beginnen vanaf 0, zorg er dus voor dat je iig de moeilijkste BT's haalt van een reeks, zoals kill 10 enemies, kill 50, kill 100 etc, stop dus niet al bij de helft maar haal ze allemaal voordat je verder gaat op een hogere diff. want de gehaalde BT's houd je altijd.
Beste aanpak is de hard en chaos modus enkel spelen om de uitspelen-op betreffende difficulty-trophy te halen. En de rest in twee playtroughs te doen met een save net voor de grigori ambush in Aeos 2. Zodat je wanneer je klaar bent met alles makkelijker Faize's BT's kunt halen en niet heeeelemaal overnieuw moet.
Onthoud ook dat de 'alle quests' trophy ook shop requests benodigd.
Sommige requests hiervan zijn 'MISSABLE' als je verder gaat met verhaal voordat je ze allemaal hebt gedaan, zorg er dus voor dat je absoluut de volgende shops 100% hun requests afhandeld:
AEOS chapter 1 eldarian base: 2 shops, doen voordat je naar Cadianon mothership gaat.
LEMURIA chapter 1 eerste stadje, doen voordat je de gecrashde Cardianon Grigori verslaat (daarna is het stadje namelijk verlaten en kun je de shops nooit meer in)
Ook heel belangrijk voor de 'alle quests' trophy is dat je ARUMAT in je team houd en NIET Faize (kan toch niet in je 1e playtrough faize kiezen maar toch voor de zekerheid)
Aangezien er dus een Scythe request is in een shop en alleen Arumat kan die maken.
Als je ook alle item creations wilt maken zorg er dan voor dat je 1: in het begin van het spel net na de landing op AEOS wanneer je dus echt nét begint, je schip inlopen en een van de ventjes die daar rondloopt geeft je dan een formule voor de 'storm blade' als je die formule mist kun je niet meer alle item creations maken.
En 2: zorg ervoor dat je Faize alle 4 zijn rapiers laat 'uitvinden' voordat je de grigori ambush triggered op AEOS 2. En daarna natuurlijk Arumat kiezen omdat je ook zn scythes nodig hebt voor een 100% creation trophy.
protip: in een battle kun je in het 'skills' menutje per individueel character op vierkantje drukken om skills 'uit' te zetten waarvan je wilt dat ze niet gebruikt wordne, doe dit als je team AI skills cast die of te lang duren waardoor ze in problemen komen of wanneer ze magie gebruiken terwijl ze physical zijn, zowel edge als arumat hebben de nare eigenschap dit te doen wanneer je de AI laat spelen dus zet dan al hun magie uit en de AI zal alleen nog physical skills gebruiken zoals het hoort, ze zullen nogsteeds hun sterkste magie gebruiken als 'perfect rush mode finish' overigens. Denk er wel om dat veel van de magie van de magic georienteerde teamleden zoals Myuria en Sarah niet gehotkeyed en dus niet ge'combo'd kunnen worden en je zult die dus in het menutje zelf moeten selecteren.. maar goed ik verwacht dus dat je niet met een mage gaat spelen totdat je bezig gaat met BT's.
Dit werkt ook goed als je myuria, sarah of lymle enkel wilt laten fungeren als healer in moeilijke battles, zet het character in het tactics menu op 'stay out of trouble' zet alle skills uit behalve de healerij, buff en ressurection spells.. ren daarna persoonlijk met de betreffende mage naar een hoek in de arena waar je vecht, en switch terug naar je attacker, met enkele uitzonderingen blijft de mage character je dan buffen healen en ressurecten zonder spawn of bazen te lokken omdat ze niet aanvalt.
Er zijn genoeg BT guides te vinden op het internet trouwens, denk er wel om dat het XBOX guides betreft en dat de PS3 versie anders is op het gebied van:
-ultieme skill locaties.
-Synthesising (sommige items hebben andere bestanddelen, en je kunt niet langer exp/fol trucjes uithalen.
Enne geen dank.
Beste spel van de next gen imo. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 06:54 Onderwerp:
| |

|
hey bedankt voor je complete uitleg
dat zijn de dingen die ik ff wou weten
er komt wel heel veel bij kijken
om de game 100% te krijgen
het belangrijkste van alles dat als je New Game+ begint
dat je alle Collections behoudt
wist eigenlijk niet dat er ook BT kunt krijgen om een Boss battle binnen zoveel tijd te verslaan
ik had een beetje genoeg van FFXIII te veel gespeelt
nu ff Star Ocean 4
en dus je kunt ook tot level 255 net als Star Ocean 3 op de PS2
daar ga ik dus ook voor
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 06 Apr 2010 07:30 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | hey bedankt voor je complete uitleg
dat zijn de dingen die ik ff wou weten
er komt wel heel veel bij kijken
om de game 100% te krijgen
het belangrijkste van alles dat als je New Game+ begint
dat je alle Collections behoudt
wist eigenlijk niet dat er ook BT kunt krijgen om een Boss battle binnen zoveel tijd te verslaan
ik had een beetje genoeg van FFXIII te veel gespeelt
nu ff Star Ocean 4
en dus je kunt ook tot level 255 net als Star Ocean 3 op de PS2
daar ga ik dus ook voor
groetjes |
Ik ben zelf nu zo ongeveer level 140 a 150 ik zit nu metal scumbags af te moorden met een scumbag slayer en bacchus zn black hole skill ^^
eigenlijk had ik ff wat meer experience dingen moeten maken op lege accesoires, volgende trip naar de Calnus zal ik dat doen.
Ik wil immer nog meer levels up.
Zonet even voor de Olo's (lols op zn D: 's) edge mn team in gepropt en em beetje laten levelen, kreeg zo 3 skills tegelijk roflmao.
Ik heb namelijk mn team bestaand uit Bacchus als leader, en ik switch geregeld met Arumat als een beest moeilijk is, en Reimi en Myuria als ranged pwnerers.
Ik moet ook de rest nog uplevelen want uiteindelijk ben ik toch van plan op deze playtrough alle BT's te halen, en dat zal geheid een jaar rl tijd gaan duren ;l maar goed.
Oh nog een extra protip: laat je expres aan de lopende band in de rug aanvallen, het lijkt stom maar als je toch al wat sterker bent krijg je veel meer kans op items wat je veel tijd scheelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 17:15 Onderwerp:
| |

|
ik vindt mooi dat je de Battle Trophies mee neemt in de New Game+
de eerste Playtrough ga ik me concentreren
op de volgende
de hele 1e Playtrough ben ik van plan om Edge te gaan gebruiken
om zo veel mogelijk zijn BT te krijgen
en dan als ik bij het einde ben
was ik van plan om alle andere Characters de BT te verzamelen
ik weet dat ik ze niet allemaal krijg die komen later
wat ik later in de game kan halen haal ik eerst
en ben van plan om Collections complete te maken
zoals Spaceship//Weapons//Enemy Collections
en uiteraard ook nog normale PS3 trophies halen
zoveel mogelijk
heb er nog 1 je weet denk ik wel welke toch
maar zoals dat item creation van Weltch ofzo iets
doe ik wel in mijn 2de playtrough
en treasures zou ik toch nooit vinden dus bestel vandaag de Guide
moet de game toch vaker uitspelen
om de trophy te krijen om hem uit te spelen
in het moeilijkste graad
heb je die Strategy Guide Bradygames ook van Star Ocean 4 International edition
heb hem vandaag bestelt morgen in huis
kan heel goed van pas komen |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 06 Apr 2010 20:35 Onderwerp:
| |

|
PB = Prive Bericht, knuppel  |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 06 Apr 2010 20:47 Onderwerp:
| |

|
Ja die bradygames guide heb ik ook opgezocht maar kon em nergens vinden maar ik kan em toch niet kopen omdat ik nu blut ben tot de 13e.
(al anderhalve week geen geld lol, ik leef op het moment op water en brood.. oh wacht ik heb geen brood meer :p water en rijst dan)
Maar goed ik heb nu mn hele team lvl 200 en bacchus is lvl255
Ik kan confirmen dat je max lvl dus lvl 200 is en als je 50% BT op een character haalt uncapped het tot 255 en weet niet of het ooit nog hoger kan.
Wel kun je later duplicaten (skill in een kistje in de 7stars dungeon floor7)
en daarmee kun je ook seeds duplicaten dus met genoeg grinden kun je altijd je stats nog uppen wat ik ook van plan ben. Ik had namelijk relatief veel moeite met de nummer 1 in het colosseum, niet moeite om levend te blijven maar het duurde best lang terwijl ik em dus met een zwaar geleveled team aanviel, had alleen nog niet ultieme wapens daar kan het ook aan liggen. Ik bedoel er zijn 3 BTS die toch echt doen fronzen:
1 Edge: defeat 'boss of colosseum' under 5 minutes.
2 Meracle: defeat 'boss of 7stars' under 10 minutes.
3 lymle: defeat 'ultimate boss of wandering dungeon' under 10 minutes.
GAH. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:36 Onderwerp:
| |

|
BDDesigns schreef: | PB = Prive Bericht, knuppel  |
wat doe je op deze topic
this alleen voor D: en Dantekloon en niet voor jou
tenzij je ook Star Ocean 4 speelt |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:45 Onderwerp:
| |

|
klinkt als goede uitdagingen
die Boss Battles
heb net Lymle in mijn groep en heb de baas
Dragon Newt verslagen in de dungeon
moet weer terug naar de stadje waar je haar het eerst ontmoet hebt
mooie gameheb met de PS3 versie meer lol dan de 360 versie
zou de besturing wel zijn
PS3 Controller ligt fijner in je handen
de guide als je die zoekt
klik op de link
kost wel prijzig net als alle Guides
http://www.dimensionplus.nl/bestellen/Strategy-Guide/Star-Ocean-the-Last-Hope-International-guide/02587
ik koop alleen guides voor RPGs die goed zijn
Star Ocean-Final Fantasy enz. enz.
heb nog niet veel Battle trophies
komt nog wel
de gevechten van SO4 zijn ook gaaf veel vrijheid in de game
hoevaak heb jij de game al uitgespeelt
heb je ook de moeilijkste graad al uitgespeelt |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:50 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | BDDesigns schreef: | PB = Prive Bericht, knuppel  |
wat doe je op deze topic
Het forum is voor iedereen, dus dit topic ook!
Btw, ik zou je lessen Nederlands wat minder skippen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:53 Onderwerp:
| |

|
Ik zit bij Star Ocean: The Last Hope nog steeds vast bij die stomme wave olie-gasten die je tegenkomt op 't strand op... welke planeet was 't ook weer?! Het zijn acht waves, en ik kom er maar niet voorbij!
Ik ben level 40! |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:57 Onderwerp:
| |

|
ik zat daar ook best lang vast
met de 360 versie
dat stukje is echt klote
herinder ik me alte goed |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 06 Apr 2010 21:59 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | ik zat daar ook best lang vast
met de 360 versie
dat stukje is echt klote
Tips?! |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:00 Onderwerp:
| |

|
Danny Ouderling schreef: | dantekloon schreef: | BDDesigns schreef: | PB = Prive Bericht, knuppel  |
wat doe je op deze topic
wat hebben ze met mijn NL alleen omdat ik deze tekens niet gebruikt
.,/?><:;''""]}[{=+-_)(*&^%$#@!~`\|
in mijn zinnen........ zie je die punt ....... |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:02 Onderwerp:
| |

|
Mr. Awesome schreef: | dantekloon schreef: | ik zat daar ook best lang vast
met de 360 versie
dat stukje is echt klote
Tips?! |
oke uhm weet niet meer
weet wel dat ze behoorlijk moeilijk zijn
mischien weet D: het wel die heeft vaker uitgespeelt |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:10 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: |
heb nog niet veel Battle trophies
komt nog wel
de gevechten van SO4 zijn ook gaaf veel vrijheid in de game
hoevaak heb jij de game al uitgespeelt
heb je ook de moeilijkste graad al uitgespeelt |
Ik heb em 3x volledig uitgespeeld, en zit nu in mn 4e run maar ik ga zo eerst even magical clay stelen van skeletten en al mn rare metaalsoorten duplicaten en dan alle craftables maken voor de welch trophy.
Ik heb 2x op normal en 1x op hard uitgespeeld, hard is wel heel moeilijk in het begin (daarna valt wel mee opzich) dus dat word nog leuk op chaos Ik weet nog dat ik de eerste (auto) battle in het spel verloor op hard :') had niet verwacht dat beesten je in 2 klappen dood maakten hehe. Heb toen ook een uur zitten grinden tot ik verder durfde.
Maar ik ga pas chaos spelen als ik alle andere dingen unlocked heb haha.
De phantom battle is niet moeilijk als je op zn minst 2 ranged attackers hebt en 2 melee (vooral bacchus is een aanrader door zn hoge hp)
Ik heb zelfs met low lvl characters die battle gehaald, meerdere keren (voor BT's) dus ik weet heel goed hoe je die battle halen kunt.
Ten eerste is een beetje grinden nooit verkeerd als je denkt dat je te laag lvl bent, maar de beste manier om het aan te pakken is:
1: Val nooit phantoms in een rechte lijn aan, ze hebben bijna geen laden voor hun attacks en schieten zelf altijd in rechte lijn, ren dus heen en weer en om hun heen, wanneer je dichtbij ze komt gaan ze je proberen te stunnen met shoulder bash, dit is het beste moment om te blindsiden maar het is ook handig om anti stun accesoires te hebben.
De laatste 2 battles ben je volledig omsingeld door ze en dit is het moment dat je het even tactisch aan moet pakken om je party te ontzien:
Ren 'dicht' langs alle vijanden langs, en niet er recht op af natuurlijk, raak de attack knop maar niet aan.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk van ze aggroe'd en dan blijf je cirkels om hun heen rennen terwijl je team ze met ranged attacks pepert.
Zo heb ik ook wat BT's gehaald zoals meracle (lvl 20 ofzo toen ik daar kwam) haar '5 minutes battle' BT.
Oh en val ook de phantom leaders niet van voren aan, je doet ze amper damage. Veel vijanden hebben direct damage reduction en dus moet je ze 'blindsiden'. Als je moeite hebt met blindsiden time het gewoon wanneer de vijand dichtbij je komt, ga niet letten op wanneer ze meppen of schieten. En blindside niet van veraf tenzij je ze enkel kort wilt stunnen met ? boven hun hoofd. Dus gewoon om die phantoms heenblijven cirkelen en ze uiteindelijk blindsiden dan is die battle zo gedaan.
Laatst aangepast door D: op 06 Apr 2010 22:19; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:17 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | Danny Ouderling schreef: | dantekloon schreef: | BDDesigns schreef: | PB = Prive Bericht, knuppel  |
wat doe je op deze topic
wat hebben ze met mijn NL alleen omdat ik deze tekens niet gebruikt
.,/?><:;''""]}[{=+-_)(*&^%$#@!~`\|
in mijn zinnen........ zie je die punt ....... |
Jup, en geen hoofdletters, en je zinnen lopen grammaticaal meestal ook redelijk slecht. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:35 Onderwerp:
| |

|
Dan gebruik ik toch hoofdletter en tekens.
Als dat wat met mijn NLs. te maken heeft.
Het gaat er toch om dat je kunt lezen wat er staat.
DUH....... |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:39 Onderwerp:
| |

|
Oke, je moet de Phantoms dus verslaan van achteren.
Dacht al, de ene keer gaat er weinig punten af, en de andere keer veel punten.
Bachus had ik altijd in mijn groep.
Volgens mij had ik ook nog Meracle.
Verder weet nie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 06 Apr 2010 22:40 Onderwerp:
| |

|
Danny Ouderling schreef: | dantekloon schreef: | BDDesigns schreef: | PB = Prive Bericht, knuppel  |
wat doe je op deze topic
Als hij nog Nederlands heeft dan.
Hij is 21 volgens zijn profiel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 07 Apr 2010 00:08 Onderwerp:
| |

|
Mensen doe even ontopic ipv dantekloon pesten.
Je kunt ook gewoon vanachter je pc grinniken naar zn typfouten je hoeft het niet te posten, al helemaal niet in een topic met een specifiek onderwerp. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |