| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 164, 165, 166 Volgende
|
| chimnino |
Geplaatst: 15 Apr 2010 01:04 Onderwerp:
| |

|
Edge of Darkness
gevolgd door
The Hangover
Eerste was best een depri einde, laatste was vet lachen  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BeWario |
Geplaatst: 15 Apr 2010 06:59 Onderwerp:
| |

|
| ninodude schreef: | | BeWario schreef: | Ik kijk zeker uit naar deeltje 3!  |
Het hele idee achter de eerste 2 films is toch om Bill te doden, wat ook gebeurd aan het einde van 2. Wat valt er nog meer te vertellen? | Ja, klopt ook, maar er is een Vol. 3 aangekondigd, dus dat wordt afwachten  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 15 Apr 2010 07:15 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
| Uchiha_Shadow schreef: | | BeWario schreef: | Pulp Fiction
6,5/10 |
Oei! Nog 3 keer kijken  |
Inderdaad. Pulp Fiction moet je net zo vaak zien tot je hem een 8,5 of 10 geeft. Wel bijzonder dat je Reservoir Dogs hoger geeft. Kill Bill vind ik wel logisch, want als je Tarantino niet 'snapt' kan je die alsnog heel leuk vinden. Reservoir Dogs en Pulp Fiction zijn nou net de typische Tarantino's, hoewel ik juist bij RD een mwa-gevoel had de eerste keer. Vooral bijv. de opbouw is herl bijzonder, en even wennen.
Ik zeg ook: beide nog eens kijken  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 16 Apr 2010 20:24 Onderwerp:
| |

|
Green Zone - 8.9/10
Zo moeten oorlogsfilms gemaakt worden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| chimnino |
Geplaatst: 17 Apr 2010 21:11 Onderwerp:
| |

|
The Hurt Locker
Goede film. Oscar waardig? Nee. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 17 Apr 2010 22:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| chimnino schreef: | The Hurt Locker
Goede film. Oscar waardig? Nee. | Het was ook geen sterk filmjaar, dus ja, hij is Oscar-waardig want hij was de beste film van het jaar. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| groente12 |
Geplaatst: 17 Apr 2010 22:41 Onderwerp:
| |
![]()
|
Kaiji: Jinsei Gyakuten Gêmu/Ultimate Survivor Kaiji
Ik heb de manga nog nooit gelezen. De anime serie heb ik wel gezien en die is echt geniaal. Helaas kan ik deze film niet de hemel in prijzen zoals de anime. Het verhaal is in principe het zelfde, maar er zijn wel heel veel scenes weg gelaten waaronder zeer vette momenten jammer. De emotie uitbarstingen van Kaiji en co is gelukkig aanwezig, maar wisselvallig. Het ene moment acteert Fujiwara als Kaiji goed en het andere moment tenenkrommend. Verder is de Zawa Zawa geluiden aanwezig die onmisbaar is bij een Fukumoto creatie. De muziek is totaal misplaatst bij veel scenes, en Endo is een vrouw! (Fukumoto product en vrouwen ??!). Matige film waarvan ik eigenlijk stiekem heb genoten.
5.7/10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Aaruman |
Geplaatst: 18 Apr 2010 11:19 Onderwerp:
| |

|
| BeWario schreef: | Zo, vandaag een Tarantino dagje:
Pulp Fiction
hmm, ik snap echt niet wat iedereen nou zo goed vindt aan deze film... Miss is het wel die hele sfeer gecombineerd met het pulp-verhaal..
6,5/10
|
De dialogen, de onliners en de karakters zijn gewoon super awesome.
Neem bijvoorbeeld het verhaal van Butch en dan deze oneliner:''Zed...Zed is dead baby'' Das toch awesome XD |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Rene Groen |
Geplaatst: 18 Apr 2010 21:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Kick-Ass
Lekkere humor, heerlijke muziek en een aardig verhaal. Een top 250 notering in IMDB is wat overdreven, maar toch een lekker filmpje.
7.8 / 10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| chimnino |
Geplaatst: 18 Apr 2010 22:06 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | chimnino schreef: | The Hurt Locker
Goede film. Oscar waardig? Nee. | Het was ook geen sterk filmjaar, dus ja, hij is Oscar-waardig want hij was de beste film van het jaar. |
Je gaat me niet vertellen dat er geen beter script was dat jaar. Één van de nominaties die Hurt Locker heeft gewonnen. We weten allemaal dat die filmprijzen in Amerika één en al vriendjes politiek is. Waarschijnlijk zelfs gedaan voor een moral-boost aan de familie van de no-brainers die op dit moment in die zandbak in het midden-oosten aan t spelen zijn.
Laatst aangepast door chimnino op 18 Apr 2010 22:16; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 18 Apr 2010 22:08 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
| Rene Groen schreef: | Kick-Ass
Lekkere humor, heerlijke muziek en een aardig verhaal. Een top 250 notering in IMDB is wat overdreven, maar toch een lekker filmpje.
7.8 / 10 |
Tja, maar daar kan IMDb ook niets aan doen. 11753 mensen stemmen positief, en dan krijgt het een 8.1, daar is niet zoveel aan te doen. Ik vind het ook wel een beetje jammer, hoewel ik hem niet heb gezien. Kom op, hij staat een paar plaatsen onder Scarface, en Scarface lijkt me wel beter. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Jelle Havermans |
Geplaatst: 18 Apr 2010 22:12 Onderwerp:
| |

|
The Hitcher 7.0/10
Fijn filmpje. Aardig acteerwerk, met Sean Bean als hoogtepunt. Wel wat klassieke cliches en ongeloofwaardigheden (waarom trek je eerst je rokje aan als je weet dat er vlak in de buurt een sick fuck zit) maar die werden net aan goedgemaakt door de droge handelingen van de psycho en de spannende momenten. Verder bestond de soundtrack uit goede nummers, maar ze pasten niet in deze film op How we Operate tijdens de credits na. Dit deed iets af aan de spanning op sommige momenten, maar erg werd het nooit.
Voor de niet al te kritische kijker perfect vrijdagavond filmmateriaal.
House of 1000 Corpses ?.??/10
Ik weet niet of ik deze film nou slecht of geniaal moet noemen. Origineel is-ie in ieder geval, en ik heb me er prima mee vermaakt. De gore zo ongelooflijk absurd dat je je afvraagt of die regisseur wel goed bij zijn hoofd is. Verder zeer wisselend acteer- en camerawerk; soms briljant of origineel dan weer superslecht of rommelig.
Californication Season 1 8.8/10
Geweldige serie. David nogwat speelt geweldig. De man is werkelijk geknipt voor de rol van Hank, voor wie je zowel syphmatie als walg ontwikkeld gedurende de serie vordert. Mooi was dat de serie steeds minder oppervlakkig werd naar het einde toe, maar er bleef altijd ruimte voor typische mannenhumor. Op naar seizoen 2.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Rene Groen |
Geplaatst: 18 Apr 2010 22:32 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| GekooktEi schreef: | | Rene Groen schreef: | Kick-Ass
7.8 / 10 |
Tja, maar daar kan IMDb ook niets aan doen. 11753 mensen stemmen positief, en dan krijgt het een 8.1, daar is niet zoveel aan te doen. Ik vind het ook wel een beetje jammer, hoewel ik hem niet heb gezien. Kom op, hij staat een paar plaatsen onder Scarface, en Scarface lijkt me wel beter. |
Vergeet niet: nieuwe films denderen wel vaker de top 250 binnen, om er na een paar weken weer even hard uit te donderen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Lawliet |
Geplaatst: 19 Apr 2010 00:15 Onderwerp:
| |

|
Moon 8/10
Een interessante film die wat aan de trage kant is. Alsnog een aan rader. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| chimnino |
Geplaatst: 19 Apr 2010 00:46 Onderwerp:
| |

|
| Lawliet schreef: | Moon 8/10
Een interessante film die wat aan de trage kant is. Alsnog een aan rader. |
toevallig! Ik kijk m net af  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BeWario |
Geplaatst: 20 Apr 2010 21:18 Onderwerp:
| |

|
2001: A Space Odyssey
Een aardig vage film, maar met echt hele vette stukjes met de prachtcombinatie klassieke muziek + ruimte-shots. ik snap alleen het einde niet (dat stukje met die baby), kan iemand dat ff uitleggen? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 20 Apr 2010 22:21 Onderwerp:
| |

|
| Jelle Havermans schreef: | The Hitcher 7.0/10
Fijn filmpje. Aardig acteerwerk, met Sean Bean als hoogtepunt. Wel wat klassieke cliches en ongeloofwaardigheden (waarom trek je eerst je rokje aan als je weet dat er vlak in de buurt een sick fuck zit) maar die werden net aan goedgemaakt door de droge handelingen van de psycho en de spannende momenten. Verder bestond de soundtrack uit goede nummers, maar ze pasten niet in deze film op How we Operate tijdens de credits na. Dit deed iets af aan de spanning op sommige momenten, maar erg werd het nooit.
Ik weet niet of ik deze film nou slecht of geniaal moet noemen. Origineel is-ie in ieder geval, en ik heb me er prima mee vermaakt. De gore zo ongelooflijk absurd dat je je afvraagt of die regisseur wel goed bij zijn hoofd is. Verder zeer wisselend acteer- en camerawerk; soms briljant of origineel dan weer superslecht of rommelig.
Geweldige serie. David nogwat speelt geweldig. De man is werkelijk geknipt voor de rol van Hank, voor wie je zowel syphmatie als walg ontwikkeld gedurende de serie vordert. Mooi was dat de serie steeds minder oppervlakkig werd naar het einde toe, maar er bleef altijd ruimte voor typische mannenhumor. Op naar seizoen 2.  |
Zijn naam is David Duchovny.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 20 Apr 2010 23:07 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
| Mr. Awesome schreef: | | Jelle Havermans schreef: | The Hitcher 7.0/10
Zijn naam is David Duchovny.  |
Inderdaad. Hij hoefde niet eens te acteren want is in het echt ook seksverslaafd Maar wel een grappige man vind ik, ook wel een sympathiek gezicht. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 21 Apr 2010 18:24 Onderwerp:
| |

|
Dororo 9,5/10
Dororo is echt een geweldige Japanse film gebaseerd op het gelijknamige PS2-spel (die game heet hier Blood Will Tell). De personages zijn goed vertolkt en de gevechten met demonen zijn goed in beeld gebracht. Zowel Satoshi als Kou spelen de rollen van Hyakkimaru en Dororo erg goed, en hoop dus ook dat zijn ook in het vervolg, Dororo 2, zullen spelen. Ik kan deze film aanraden voor elke fan van Japanse films. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| ninodude |
Geplaatst: 21 Apr 2010 21:37 Onderwerp:
| |

|
Meet The Spartans
Onzin film. Zelfs als je de film niet serieus neemt is het nog te dom voor woorden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BeWario |
Geplaatst: 24 Apr 2010 09:20 Onderwerp:
| |

|
Schindler's List
Wat een indrukwekkende film zeg! Het zwart-wit draagt echt bij aan de hele grimmige sfeer van de film, zeker in de scene waar dat meisje tijdens de opruiming van de ghetto door de starten loopt in dr rode-jasje.
9,2/10
The Dark Knight
Tsja, wat moet ik erover zeggen? Hij is echt gewoon fokking EPIC!! Heath Ledger zet The Joker echt gewoon prachtig neer, het lijkt gewoon alsof je naar een echte psychopaat zit te kijken, prachtig gewoon!
10/10
Totaal: 64/250 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Jelle Havermans |
Geplaatst: 24 Apr 2010 11:31 Onderwerp:
| |

|
New In Town 4.9/10
Als er een razzie was voor meeste cliches in een film dan had deze film die zonder enige moeite gewonnen. Buiten dat lijkt Renee Zelweger aka Bridget Jones niet helemaal lekker in de rol te liggen. Ik heb een paar keer gelachen, maar dat was het dan ook wel. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| groente12 |
Geplaatst: 25 Apr 2010 11:45 Onderwerp:
| |
![]()
|
Rurouni Kenshin Meiji Kenkaku Romantan - Tsuioku Hen/Samurai X: Trust and Betrayal
Mooie en een zeer stijlvolle samoerai anime mini serie. Trust en Betrayel kent zeker zijn hoogtepunten, zoals de bloederige zwaard gevechten die nu anno 2010 nog steeds indrukwekkend is. De personages ontwikkeling is professioneel en goed uitgewerkt, maar de mol verhaal is te voorspelbaar, het was al vanaf het begin al duidelijk wie de mol is. Ik heb begrepen dat het verhaal historisch correct is, mijn complimenten daarvoor, niet veel animes houden zich aan zoiets. Daarnaast vind ik het wel jammer dat ik niet echt sympathie kreeg voor Kenshin, volgens mij moest ik de anime serie eerder kijken dan deze ova zodat ik meer kan meevoelen, dan ken ik Kenshin een stuk meer over zijn persoonlijkheid. De muziek is echt schitterend gecomponeerd, alleen een beetje over de top, wat soms negatieve invloed heeft op de scenes. Voor de rest is dit zeker een aanrader voor de Samoerai en animatie liefhebbers.
8.3/10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BeWario |
Geplaatst: 25 Apr 2010 23:05 Onderwerp:
| |

|
Batman Begins
Minder goed dan The Dark Knight, maar toch wel een leuke inleiding op de rest van de franchise. Het voelde meer aan als een soort extra lange proloog met een redelijk geforceerd villain-plotline erin gepropt, wat een beetje raar overkwam. Morgan Freeman voelde echt aan als een soort Q uit James Bond, als een soort alles-kunnende wetenschapper, wat wel een goede toevoeging was. Al met al een aardige film, maar zeker geen topper.
7,5/10
Rear Window
Een goede film van Hitchcock, met een goed plot en goed uitgedachte personages. De film is in het begin een beetje langdradig, maar na ongeveer drie kwartier komt het verhaal echt op gang. Er wordt mooi toegewerkt naar een spannend einde wat ook goed tot zijn recht komt.
8,5/10
American History X
Een heel indrukwekkende film over een neo-nazi en zijn broertje die dezelfde kant op dreigt te gaan. De broer heeft een tijd in de bak gezeten voor de moord op een paar zwarte mensen die zijn auto probeerden te stelen. Hier komt dan ook de beruchte zin "put your mouth on the curb!" vandaan (best nasty overigens). Echt een hele mooie film die laat zien hoe verrot die idealen eigenlijk zijn, en hoe je vijanden je kunnen helpen om je eens goed te laten nadenken over je acties en je idealen.
9/10
Totaal: 67/250, schiet lekker op zo! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Rene Groen |
Geplaatst: 26 Apr 2010 20:46 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Green Zone
Goede film, goed uitgedacht verhaal zonder dat het te overdreven is.
7.5 / 10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 164, 165, 166 Volgende |