Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 08:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Jonezy schreef:
Uchiha_Shadow schreef:
Niet aan te raden voor Sony fanboys (jullie zijn gewaarschuwd!) maar op IGN staat er een zeer sterk artikel over GDC, wat o.a. uitgebreid over Playstation Move gaat:

http://uk.wii.ign.com/articles/107/1077008p1.html

Vooral ook interessant omdat het ook over Natal gaat... en dat lijkt op het moment nog helemaal niet goed te werken, ouch!

(het staat op de Wii site omdat het geschreven is door Casamassina, maar hij heeft alle consoles en is zeker kritisch over de Wii)

Juist aan te raden voor fanboys, van alledrie. Staan een hoop interessante dingen in. Ik had toen ik de Socom 4 beelden met Move zag trouwens wel het gevoel van, dit wil ik spelen, maar goed, ik heb straks ook alledrie consoles staan dus dan lukt dat wel

Eigenlijk wel, he? Maar dan ben je wel een optimist die er van uit gaat dat mensen kunnen veranderen. De 12 jaar oude fan boys hebben nog genoeg tijd om hun ogen te openen... maar de 18+ers, ik denk dat het daar al een beetje te laat voor is - blind vertrouwen (of het nou in een god is of in een bedrijf), gepaard met opheiligen, dat verander je niet zo 1, 2, 3.

Maar goed, het is gewoonweg het beste artikel wat ik over motion controls tot nu toe heb gelezen, zeer sterk geschreven. We zullen zien of de bedrijven hun problemen kunnen overwinnen; Een launch is natuurlijk ook maar gewoon "een launch" (genoeg tijd om daarna nog met goede games en patches te komen), maar ja, het laat wel een indruk na.

Met nieuwe hardware/innovatie gaat het trouwens altijd zo; check die analog stick op de N64, die gaat ook niet zo lang mee. Tegen de tijd dat de Gamecube/PS2/Xbox uit kwamen was de technologie al perfect. Met software patches kunnen ze heel wat doen maar waar ik echt naar uit kijk is motion controls in de volgende generatie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 12:53    Onderwerp: Reageren met citaat

So true
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 13:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:

So true
lol droog humor . maar serieus ik vind best vet klinken.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Uchiha_Shadow schreef:
Niet aan te raden voor Sony fanboys (jullie zijn gewaarschuwd!) maar op IGN staat er een zeer sterk artikel over GDC, wat o.a. uitgebreid over Playstation Move gaat:

http://uk.wii.ign.com/articles/107/1077008p1.html

Vooral ook interessant omdat het ook over Natal gaat... en dat lijkt op het moment nog helemaal niet goed te werken, ouch!

Hoezo niet aan te raden voor Sony fanboys? Zijn ze negatief over Move? Je zegt erbij dat Natal ook nog niet goed werkt blijkbaar, dus dan is het toch juist voer voor fanboys?

Even gelezen, en buiten het jatten en het falen van sommige games zeggen ze wel dat Move zelf erg goed werkt. Gladiator lijkt me best een leuk spel, na de video van vandaag. Leuke grafische stijl, schild beweegt één op één, goede animaties, best goede overeenkomst van zwaaien en in-game slaan, wel standaard-ish maar als het maar flink lijkt op wat je doet dan lijkt me dat geen probleem. En grappige ragdoll physics.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2010 04:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij houd dat ding echt verrot vast in je hand, als ik het nu zie zijn het 2 buizen van 3 CM met wat knopjes erop..

Een goedkope Wii kopie dus.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2010 09:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

GekooktEi schreef:
@ Joni: Waarom niet? Jij hebt liever alleen maar adapties zoals met LittleBigPlanet, dat er een compleet nieuwe feature in komt? Of alleen Move-only games? Daar ben ik het niet echt mee eens, maar goed dat verklaar ik al in het Playstatino Move-topic

Even hier antwoorden op deze FP post zodat je het zeker ziet: ik ben tegen games die Move als een afterthought inbouwen. Als je Move in je games wil, dan moet je daar vanaf dag 1 mee rekening houden. SOCOM 4 is gebouwd met potentiele Move besturing in het achterhoofd, Medal of Honor niet. Als je dan Move toevoegt, is het alleen maar om te kunnen zeggen dat je Move ondersteunt. Dit is niet zoiets als Trophies dat je op 1-2-3 inbouwt zonder veel denkwerk, dit is iets a la Sixaxis waarbij je moet nadenken of je krijgt heel lachwekkende resultaten.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2010 10:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Oja, dan snap ik het wel, ik deelde die mening daar ook al:

GekooktEi schreef:
Misschien gebeurt het pas later dat veel bedrijven het in hun game planten, games die nog wat eerder in het dev-proces zitten en nog geen datum geprikt hebben
Terug naar boven
Scar BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 11:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees af en toe de postberichten en de meeste vinden het een Wii-imitatie!!!!

Ik wil even een stukje ingaan op de techniek om juist te laten zien dat het veel meer is, en eigenlijk ook een stuk verder is dan de Wii-mote.

Het is namelijk eigenlijk een omgekeerde Wii besturing, de sensor in de Wii-mote bepaald door middel van 2 leds in de sensorbar de positie.
Bij Move is de PsEYE de sensor, waar de demonstraties met 2 sony-wands, de led lichten voorstellen. Hiermee kan je dus in principe zelfs headtracking toepassen!!! (zie het tweede fimpje)

Daarbij is het ook nog een cam, net als Natal, die gezichten kan inscannen of zelfs op geluid kan reageren, of meer mogelijkheden zoals bij EyePet.
De Move heeft buiten de precisie ook nog diepte en kan de stand van de as van de controller doorgeven. Deze aspecten geven veel meer mogelijkheden die met de Wii-mote niet mogelijk zijn.
(zie het eerste vette filmpje)

Dit is puur technisch, maar laat wel de mogelijkheden zien en de functionaliteiten. Uiteindelijk valt of staat natuurlijk alles met de games, maar hoop dat hiermee de PS Move niet meer wordt afgedaan als een goedkope Wii-imitatie!!!
Uiteindelijk valt of staat natuurlijk alles met de games.

http://www.youtube.com/watch?v=NwHwOUwEJAQ&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Scar schreef:
blabla

What the hell, voordat hij er 'te' ver naartoe liep had ik gezworen dat die dingen uit de tv kwamen! Dat is epic
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat

@Scar: wat mij betreft kun je Move nu nog als goedkope Wii imitatie afschilderen. Dit is namelijk typisch Sony: pronken met hoogstaande techniek en er dan vervolgens helemaal niks mee doen. Gelukkig staat Sony niet stil en komt het later altijd wel goed, maar vooralsnog is Sony weer veel te hard aan het praten en passen de woorden niet met wat ze aan software hebben gebracht. Move kan dus best meer mogelijk maken dan de Wii, maar ze tonen het nog niet. Vind ik een gemiste kans.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 12:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

ninodude schreef:
Volgens mij houd dat ding echt verrot vast in je hand, als ik het nu zie zijn het 2 buizen van 3 CM met wat knopjes erop..

Een goedkope Wii kopie dus.

Ik vind het design fijner lijken, hij is rond, niet vierkant zoals de WiiMote, natuurlijk is het een kopie - dat geef ik ook echt wel toe - maar het is volgens mij wel een verbetering.

Trouwens, je kan ook ipv zo'n subcontroller de Dualshock in je linkerhand houden, maar dat is het punt waar ze linkshandigen vergeten zijn! Want óf dan moet ik de Dualshock in mijn rechterhand houden en de actieknoppen als D-pad gebruiken (wat me niet echt fijn lijkt), óf dan moet ik dus geforceerd extra geld uitgeven :O Ik ga ze aanklagen voor discriminatie lol.
Terug naar boven
Shadowx BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het design op een genotsknots voor vrouwen lijken, leverbaar in verschillende kleuren en smaken.

Maar zonder gein ik vind dat hele gamen met zo`n stokje maar niks kon er bij de Wii niet aan wennen denk niet dat ik dat met de move wel kan tevens game ik liever vanuit me luie stoel.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
Scar schreef:
blabla

What the hell, voordat hij er 'te' ver naartoe liep had ik gezworen dat die dingen uit de tv kwamen! Dat is epic

ik zou voor geen 10 duizend euro zon ding op mn hoofd zetten.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:38    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:
GekooktEi schreef:
Scar schreef:
blabla

Ik zou het al doen voor 10 euro
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
Scar schreef:
blabla

Want? Het is maar IR hoor... In de zon lopen is gevaarlijker Helder zonlicht geeft zo'n 1 kilowatt (= 1 kilo joule per seconde) aan straling af waarvan er zo'n 500 watt Infrarood zijn en slechts 30 ofzo UV die juist heel schadelijk is. Tenzij je mij gaat vertellen dat die 2 dingetjes op je knar honderden watt afgeven, zou ik me er geen zorgen om maken

PS. Jij was toch zo'n straling zeikerd? Zo niet, sorry voor de offtopic
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 14:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 14:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Trueskill schreef:
GekooktEi schreef:
Scar schreef:
blabla

Ik zou het al doen voor 10 euro

Ik ook. Maar D:, hoezo?

Om het straling-verhaal? Dan ben je een aansteller.
Omdat het er niet uitziet? Je hoeft niet eens iets op je hoofd te zetten.
Omdat je epileptisch bent? Dan zou ik dat maar niet doen nee.
Omdat je werkelijkheid dan niet meer van de game gescheiden kan houden? Topreden, vooral niet doen.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 15:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er wel vet uit, maar als ik game zit ik toch stil dus veel nut zal het voor mij niet hebben, het zorgt alleen maar voor extra irritaties lijkt mij.

BTW: Ei, jij ook al linkshandig?
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

ninodude schreef:

Ja, we worden gediscrimineerd door Sony nu lol. Nou ja alsnog beter dan bij de Wii want daar moet je gewoon een nunchuck hebben voor sommige games, hier is het tenminste optioneel... Voor rechtshandigen
Terug naar boven
Token BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 17:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan je er ook zo'n lightsaber lamp in stoppen (zo'n tl-balk)? HAHA
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Psychrome Dark schreef:
Kan je er ook zo'n lightsaber lamp in stoppen (zo'n tl-balk)? HAHA

Le Lightsabre!
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
ninodude schreef:

Ja, we worden gediscrimineerd door Sony nu lol. Nou ja alsnog beter dan bij de Wii want daar moet je gewoon een nunchuck hebben voor sommige games, hier is het tenminste optioneel... Voor rechtshandigen

Overal waar die Nunchunk niet nodig is zijn meestal party games, als de ps3 dan nergens zijn nunchunk vereist wens ik je al vast plezier met die 'geweldige games'.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 18:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Kurosaki01 schreef:
GekooktEi schreef:
ninodude schreef:

Overal waar die Nunchunk niet nodig is zijn meestal party games, als de ps3 dan nergens zijn nunchunk vereist wens ik je al vast plezier met die 'geweldige games'.

Het is optioneel om zo'n ding in huis te halen, want je kan de linkerhelft van de Dualshock op zich gebruiken als Subcontroller... Natuurlijk heb je die knoppen wel nodig, dat weet ik echt wel.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 19:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt 300 Euro betaald voor een PS3 en je betaald ongeveer 60 Euro voor een nieuwe game en jij zit moeilijk te doen over 15/20 Euro?
Terug naar boven
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2010 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Heel die Move, dus twee lichtgevende dildo's, twee halve dualshocks en een PS Eye wordt samen natuurlijk een best duur pakket. Iets wat me ook mateloos irriteert aan de Wii, Nunchuck's en Wii-Mote's dienen apart gekocht te worden, waarom niet gewoon in één bundel voor 30,-. Ben bang dat Sony voor eenzelfde aanpak gaat en dat zou de gehele aankoop een stuk minder aantrekkelijk maken.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 3

Ga naar: