Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
dantekloon |
Geplaatst: 23 Mrt 2010 22:04 Onderwerp:
| |

|
Lufia is echt de beste SNES game
die in Europa is uitgekomen
echt wel 10 keer uitgespeelt
heb de DS versie en is minder mooi dan de SNES versie |
|
Terug naar boven |
|
|
Tiras |
Geplaatst: 23 Mrt 2010 23:45 Onderwerp:
| |
|
dantekloon schreef: | heb de DS versie en is minder mooi dan de SNES versie |
zat er nog aan te denken om 'm te halen maar nu ik jou zo hoor hou ik het maar bij de SNES versie  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 01:12 Onderwerp:
| |

|
MGS, zo meesterlijk!!
Volgens mij vind ik die generatie het best, maar anders de PS2/Xbox/Gamecube generatie met spellen als GTA3-VC-SA, MGS2 en 3, Dragonball Z Budokai 3, Devil May Cry, God of War !, Fable, Halo !! en nog veel meer! |
|
Terug naar boven |
|
|
deathtanz matisk |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 06:57 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | deathtanz matisk schreef: | Stammetje91 schreef: | De goede oude tijd van de PSX, toen games nog echt goed waren. *begint met dromen* |
Crash, Spyro, FF, RPG's, etc *begint met kwijlen* |
De man met Snake als zijn avatar vergeet voor het gemak eventjes MGS...  |
Snake? Snaaaakee, hoe kan ik die nou vergeten zijn D:
MGS behoort tot een van de toppers uit de Psx Gen. |
|
Terug naar boven |
|
|
gast 83.80.204.xxx |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 08:54 Onderwerp:
| |

|
Gamen begon bij mij met de Atari 2600 en Odyssey 3. Op de 2600 waren mijn favo games KungFu Master, Donkey Kong en Adventure. Op de Odyssey weet ik alleen nog Alien Invaders wat erg leuk was.
Op de NES vind ik Castlevania I erg goed. Mooi gemaakt, spannend en best moeilijk.
Tegenwoordig doe ik nog wel eens speedruns met Super Metroid (SNES). |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 11:32 Onderwerp:
| |

|
deathtanz matisk schreef: |
gearrr gearrrrrrrr
@ gast dinges; ik had alleen simons quest op de nes, die vond ik vet leuk maar nooit uitgespeeld :p |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 14:04 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | @ gast dinges; ik had alleen simons quest op de nes, die vond ik vet leuk maar nooit uitgespeeld :p |
Als je Castlevania II al leuk vond moet je IV of SOTN eens proberen, Simon`s Quest is het zwarte schaap van de Castlevania games.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 24 Mrt 2010 15:33 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | D: schreef: | @ gast dinges; ik had alleen simons quest op de nes, die vond ik vet leuk maar nooit uitgespeeld :p |
Als je Castlevania II al leuk vond moet je IV of SOTN eens proberen, Simon`s Quest is het zwarte schaap van de Castlevania games.. |
Ik vind 3d castlevanias dom, ik vond alleen 2 leuk omdat in die tijd het nieuw was voor me en net als bijv battle of olypus wist ik links van rechts niet te onderscheiden. Oftewel wist niet waar ik heen moest dus zelfs lvl 2 halen was een prestatie voor me. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 16:01 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Castlevania SotN is in 2D en echt een zalige game
Ik heb 'm op xbox arcade en ik speel hem nog wel regelmatig.
Zeker de moeite waard  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 16:57 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | ninodude schreef: | D: schreef: | @ gast dinges; ik had alleen simons quest op de nes, die vond ik vet leuk maar nooit uitgespeeld :p |
Ik vind 3d castlevanias dom, ik vond alleen 2 leuk omdat in die tijd het nieuw was voor me en net als bijv battle of olypus wist ik links van rechts niet te onderscheiden. Oftewel wist niet waar ik heen moest dus zelfs lvl 2 halen was een prestatie voor me. |
Castlevania IV & SOTN zijn bijde in 2D pik. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 17:17 Onderwerp:
| |

|
Tiras schreef: | dantekloon schreef: | heb de DS versie en is minder mooi dan de SNES versie |
zat er nog aan te denken om 'm te halen maar nu ik jou zo hoor hou ik het maar bij de SNES versie  |
de DS versie is wel heel gaaf
maar is totaal geen Remake van de SNES versie
lijkt bijna een vervolg opde SNES versie |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 19:55 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | Tiras schreef: | dantekloon schreef: | heb de DS versie en is minder mooi dan de SNES versie |
de DS versie is wel heel gaaf
maar is totaal geen Remake van de SNES versie
lijkt bijna een vervolg opde SNES versie |
Het verhaal is toch in grote lijnen hetzelfde?
Voor de rest is toch alles anders? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 24 Mrt 2010 21:32 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
D: schreef: | deathtanz matisk schreef: |
gearrr gearrrrrrrr
@ gast dinges; ik had alleen simons quest op de nes, die vond ik vet leuk maar nooit uitgespeeld :p | Tiens, waar staat de Solid in die titel?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 26 Mrt 2010 17:17 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Tiens, waar staat de Solid in die titel?  |
Dat was er nog niet he, toen.
Toen was het nog gewoon metal gear.
anyways ik zou even vertellen kijk eens naar mn huidige avatar, 3maal raden waar dat van is. (raad niemand hier toch dus ik zal het meteen vertellen.)
Het is van een japans spel uit 1990 voor de originele gameboy genaamd "Ultraman club: Teki Kaijuu o Hakken Seyo"
Ik heb ooit als kind dit spel eens in een kluis van een winkel gevonden op de grond tussen wat dozen (ik was vroeger jeugd-winkeldief ;p ) Samen met wat obscure Game-vision spellen zoals balloon hat iets en nog wat vage dingen.
Ik snapte er nooit wat van omdat het spel volledig in het japans was, maar voor mn gevoel had ik het spel 'uitgespeeld' wanneer ik gameover ging, namelijk.. dan speelden de credits met een heel tof muziekje.
Nergens op het internet is die muziek te vinden maar het is me wonder boven wonder gelukt om een rom te vinden van het spel, en ik heb het zojuist weer 'uitgespeeld' oftewel game-over gegaan.
En ik zal dat muziekje vandaag of morgen even namaken in fruityloops 8 met mn nintendo-chiptune-soundpack (peach).
Gaaf he?
Oh hier nog even een plaatje van het gameover scherm lol:
Leuk he?
Groetjes D: |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 13 Apr 2010 02:05 Onderwerp:
| |

|
Ik zit nu het beste batman spel allertijden op youtube te kijken, het is echt heel lang geleden dat ik dit spel gespeeld heb, maar ik herinner me alles nog
Topspel, de batmans van vandaag de dag zijn er niks bij.
(adventures of batman and robin voor de supernintendo)
Batman 1 voor de gameboy was ook wel leuk trouwens, toen had batman een pistool.
En nu ook tiny toons, speelde ik ook altijd met mn broertje om de beurt toen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 13 Apr 2010 02:41 Onderwerp:
| |

|
Weten jullie nog die Tamagotchi van Pokemon? Dat was bruut.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Fuuton |
Geplaatst: 24 Jun 2010 16:25 Onderwerp:
| |

|
Review: Pokémon red & blue.
Het is 1999, na lang gezeur neemt mijn moeder me dan eindelijk mee naar een kleine speelgoedwinkel in de buurt. Aan de kassa staat een redelijk gezette man die het zich gemakkelijk had gemaakt op een krukje. Ik vraag hem meteen achter het spel waar al mijn vrienden zo krankzinnig over doen. Hij fronst en zegt dat hij het zal halen. Na tot driemaal toe het verkeerde te hebben gehaald begin ik zo stilaan mijn geduld te verliezen met de duidelijk niet zo intelligente man. Hij zegt dat hij nog eens zal kijken en bij het horen van heel wat onheilspellend gekraak op de trap hou ik mijn hart even vast. Toch sta ik een paar minuten later te kijken naar een afbeelding van een stoere draak: Gotta catch 'em all! Mijn gezicht kleurt op en ik bedank de man meermaals. Mijn ouders waren minder gelukkig: een dergelijke voorraad batterijen moesten ze nog nooit in huis halen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/ca/Pokemon_red_box.jpg
[b] Het verhaal
In die tijd snapte ik niets van wat die professor Oak me nou probeerde duidelijk te maken. Ik hield me dus maar voor dat het belangrijke informatie was die voorafging aan mijn epische heldenmissie en zwoer dat ik hem niet teleur zou stellen. Later bleek dat jij een trainer in spe bent die pokemon moet verzamelen en trainen om zo de beste trainer ooit te worden. Dit zal niet makkelijk blijken aangezien je pad verspert wordt door de gym leaders, je rivaal, de elite 4 en uiteindelijk de champion (dit is je rivaal). Helaas zijn dit niet de enige mensen die je voor de voeten gaan lopen de criminele organisatie team rocket heeft het ook op je voorzien. Zij en hun leider, Giovanni, moeten koste wat kost verslagen worden. Toch wordt het een magische reis met vele vrienden en avonturen misschien kom je zelfs een legendarische pokémon tegen.
http://media.giantbomb.com/uploads/3/30424/1066335-prof_oak_large.jpg
De gameplay
deze was zeer uitgebreid voor die tijd: het was een RPG die minstens 25-30 uur in beslag nam om uit te spelen, en dit zonder alle pokémon gevangen te hebben of de multiplayer te spelen waarin je kon ruilen en al je vrienden verslaan in een gevecht (mits je pokémon zelf niet naar het dichtstbijzijnde pokémon-centrum gekatapulteerd werden). Er waren ook grotten (vooral die van articuno en die voor de league waren geweldig), sidequests, speciale items ...
http://barbarianus.terramail.pl/poke_red2.jpg
Dingen die mij bijbleven
Ik was vooral onder de indruk van al die plaatjes van de pokémon. De evoluties waren ook altijd speciale momenten ,maar toen ik het Engels eindelijk verstond lieten de documenten van de wetenschappers over mewtwo toch de grootste indruk na. Ook de puzzels in gyms waren zeer leuk.
http://guidesmedia.ign.com/guides/9846/images/pokem_19.jpg
Technisch
De game was voor een handheldspel zijn tijd ver vooruit. Het geluid voor elke pokémon inclusief een mooi plaatje was dan ook zeer indrukwekkend. Ook de verschillende plaatsen, het multiplayerluik en de uitspraken van elke NPC deden je mond openvallen van verbazing.
http://www.yyyescable.com/images/Product/PRODUCTPIC/BIG/GAME/gameboy/GBA-GBC-4P-LINK-CABLE.jpg
Overall
Pokémon red & blue waren games die je niet mocht missen en ze hebben voor mijn dan ook altijd een speciale waarde als mijn eerste game ervaringeng.
9.5/10[/img]
Laatst aangepast door Fuuton op 24 Jun 2010 21:42; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 24 Jun 2010 19:23 Onderwerp:
| |

|
Kennen jullie KKnD nog? :p |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 24 Jun 2010 19:37 Onderwerp:
| |

|
Een klasgenootje van me was altijd helemaal weg van KKnD en Z. Zelf heb ik weinig met rts games...
De titel deed me overigens denken aan de MDK games... over nostalgie gesproken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Fuuton |
Geplaatst: 24 Jun 2010 21:45 Onderwerp:
| |

|
Heeft er iemand nog herinneringen aan Ristar? |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 24 Jun 2010 22:28 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: | Een klasgenootje van me was altijd helemaal weg van KKnD en Z. Zelf heb ik weinig met rts games...
De titel deed me overigens denken aan de MDK games... over nostalgie gesproken  |
Ik heb het nooit helemaal uitgespeeld maar ik vond kknd wel gaaf, ik had vroeger zelf een klote pctje, eentje die zelfs er een uur over deed om op te starten. :')
Ik kon er met moeite via dos (nog) worms 1 opstarten en had ook een spel genaamd 'blood' dat jullie vast wel zullen kennen, daar had ik een wallpaper van dan die op de cd stond maar ik kon het spel er niet op draaien rofl.
Die speelde ik dan meestal op de pc van de leefgroep waar ik toen in woonde.
Ik had ook rise of the triad demo en nog wat demo's en die draaiden allemaal best redelijk, oh en een spel genaamd 'toonstruck'.
en natuurlijk de Red alert box met counterstrike en aftermath expansions.
Later nog heroes of might and magic 3 gekocht, die kon mijn pc ook niet draaien.
Kknd blijft iig een van de tofste pc spellen uit die tijd, Z vond ik zelf niet zoveel aan, Dune was overigens ook wel leuk met die platen neerleggen voordat je kon bouwen en die wormen die je harvesters kwamen opeten als je pech had
Had de pest aan dat spel, maar de freemen waren wel toffe units. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Jun 2010 22:33 Onderwerp:
| |

|
Fuuton schreef: | Heeft er iemand nog herinneringen aan Ristar? |
Heb de game op de Sega Collection voor de Ps3 gespeeld, erg leuke game idd. ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 29 Jun 2010 20:48 Onderwerp:
| |

|
heb laatst nog een n64 gekocht (2 zelfs)
maar alleen de controller is een beetje stuk ,(dat pookie)
-.- zo kan ik dus nog niet van mariokart en de klassieker lego racers genieten  |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 04 Jul 2010 20:21 Onderwerp:
| |

|
hey jongens en meisjes.
Als jullie nogsteeds van retro nes spelletjes houden, de game waar ik de muziek voor maakte staat nu online.
Het is NES stijl en een erg leuk spel geworden, als je stopt met spelen kun je de volgende keer weer vanaf een level select interface verder gaan waar je opgehouden bent en ook bonussen die je hebt unlocked togglen.
Aan de controls ben je ook zo gewend. En niet opgeven als je een stukje niet kunt halen, het spel zit als megaman inelkaar wat de learning curve betreft, uiteindelijk meester je de obstakels en vlieg je er zo doorheen.
Ikzelf ben onderhand in level 2-1.
Er zijn geen checkpoints in de gebieden zelf maar elke - geld als een checkpoint en de gebieden zijn niet supergroot.
Als je echt van retro games houd moet je het echt uitspelen.
Hier de link naar het spel:
Jetpack paladin.
http://www.newgrounds.com/portal/view/541197
Groeten D: / Calamaistr. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 05 Jul 2010 15:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Tjonge, wat een herinneringen met Z, KKnD en Blood
Eens kijken of ik KKnD2 nergens kan vinden, ik had die destijds aangekocht maar ik vrees dat ik de CD kwijt ben...
Z2: Steel Soldiers heb ik nog, de vraag is alleen of hij nog zou draaien op Vista 64 bit
Nja, voorlopig nog wel even zoet met de X-COM collection.  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |