Auteur |
Bericht |
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 19:40 Onderwerp: Presentatie Licht-Ruimte
| |

|
Beste leden,
Tegen woensdag moet ik een presentatie af hebben van een project waar ik al talrijke weken, of zelfs maanden, aan werk. Nu ben ik niet de beste in het maken van deze dingen, dus ik zou graag willen weten of iemand hier enkele iedeen heeft ivm een presentatie die over licht en de ruimte zal gaan(natuurkunde).
Persoonlijk dacht ik dat ik er een futuristische toontje bij zou moeten zetten, iets in de stijl van Mass Effect. Is dit een goed idee en past dit bij het concept van een presentatie?
Alvast Bedankt, |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 19:48 Onderwerp:
| |

|
Zorg dat in je PP kernwoorden staan zodat je je papier al achter kunt laten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:04 Onderwerp:
| |

|
Bedankt, Jasper!
Voor de rest niemand?
BUMP! |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:07 Onderwerp:
| |

|
Download de Office 2010 beta voor enkele nieuwe orginele themes
Ik heb er zelf net een presentatie van Nederlands, Duits en economie opzitten. Er moet er nog een komen van Nederlands, economie, esthetica en Frans... |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:09 Onderwerp:
| |

|
Is het verstandig om aan het begin van je presentatie een kort toontje af te spelen en op het einde ook?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:12 Onderwerp:
| |

|
Gebruik ook filmpjes in je presentaties. Mocht de mensen uit je klas je uitleg niet zo goed begrijpen dan kan een filmpje altijd helpen. Dat helpt natuurlijk ook met plaatjes en diagrammen. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:18 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Gebruik ook filmpjes in je presentaties. Mocht de mensen uit je klas je uitleg niet zo goed begrijpen dan kan een filmpje altijd helpen. Dat helpt natuurlijk ook met plaatjes en diagrammen. |
Makkelijk om filmpjes van het net te halen met Realplayer. In enkele sec. heb je iets binnen wat ook makkelijk geconverteerd kan worden. Moet je niet onprofessioneel een link in Google in gaat tikken...
Kan ik het soms van krijgen als mensen dat doen
Dat deuntje zou ik niet doen, dan begint het al met lachen en loopt je hele presentatie in het honderd xD |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:20 Onderwerp:
| |

|
Een paar tips
- zet weinig tekst in je PPP
- absoluut GEEN animaties in je PPP (in het beeld vliegende teksten)
- leer je PPP uit je hoofd, je gaat echt af als je zegt; huh? hoe komt die daar nou?
- begin met de inleiding te vertellen waar over je het gaat hebben (dus welke punten) en hoe lang het ongeveer zal duren.
- Mensen zullen slechts onthouden hoe je het hebt gepresenteerd, niet wat je hebt gepresenteerd. 80% van wat blijft 'hangen' is dus je wijze van presenteren, als je geluk hebt hebben ze 20% van je info onthouden.
- how not to make a power point presentation -
http://www.youtube.com/watch?v=ORxFwBR4smE |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:32 Onderwerp:
| |

|
Allemaal bedankt!
Nog tips?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:47 Onderwerp:
| |

|
Ja als je even op msn komt dan stuur ik je een presentatie. Ik ben tim-dejong@live.nl, misschien heb je me gisteren weer verwijderd omdat ik niet reageerde maar toen was ik er even niet, dat ben ik inderdaad  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 20:54 Onderwerp:
| |

|
Jonezy schreef: | Ja als je even op msn komt dan stuur ik je een presentatie. Ik ben tim-dejong@live.nl, misschien heb je me gisteren weer verwijderd omdat ik niet reageerde maar toen was ik er even niet, dat ben ik inderdaad  |
Had je niet moeten doen, nu zal je worden volgespamd
OT
Vergeet zeker niet je PP enkele malen te controleren, en het best is ook die niet op het laatste moment nog helemaal af te maken natuurlijk..  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 21:31 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Vergeet zeker niet je PP enkele malen te controleren, en het best is ook die niet op het laatste moment nog helemaal af te maken natuurlijk..  |
Ben goed op tijd begonnen, toch?
En ja, Jonezy, je staat tussen mijn lijst. Ik moet nu even naar de fitness,maar daarna zal ik je nog wel aanspreken als je er nog bent. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 22 Mrt 2010 23:40 Onderwerp:
| |

|
Gebruik juist geen muziek.
Gebruik geen punten:
Gebruik geen commic sans als lettertype.
Gebruik een leuk (grappig) nieuwtje om mee te beginnen. |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 23 Mrt 2010 06:50 Onderwerp:
| |

|
Tip: als je iets bewegends moet uitleggen, zoals
bijvoorbeeld de Wet van Archimedes of Cooperparen, zorg voor een animatie die helpt om de beweging te begrijpen, werkt heel goed
verder: gewoon weten wat je wil zeggen, een keertje droog oefenen en dan komt alles weer goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 23 Mrt 2010 07:35 Onderwerp:
| |

|
Owja, zorg dat je iets in de hand hebt, bijvoorbeeld de afstandbediening van je laptop of je draadloze muis. Dan ben je minder geneigd om met je handen te friemelen, achter je rug te stop of in je broekzak te steken. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|