Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Rurouni |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 08:56 Onderwerp: M'n Xbox360 is overleden aan de RROD
| |

|
Vanochtend wilde ik m'n 360 opstarten (gekocht op launchday) en de bekende Red Ring of Death had ik nu dan alsnog ook te pakken. Baal er flink van. Weet iemand hoe nu verder? ben ik nou ook meteen al m'n saves en achievements kwijt? Ik ga zo het helpdesknummer van MS maar 'ns opzoeken of ze 'm uberhaupt nog repareren.... |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 09:57 Onderwerp:
| |
|
Je bent je saves en achievements niet kwijt. Je moet MS bellen en je Xbox opsturen, vervolgens krijg je dezelfde (gerepareerd natuurlijk) of een andere Xbox terug. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rurouni |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 09:58 Onderwerp:
| |

|
Ik heb net zo'n aanvraag verzonden. Kost me sowieso al 75 euro dit geintje :S Baal er goed van, en hoop gewoon een nieuwe te krijgen dan |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:05 Onderwerp:
| |
|
Rurouni schreef: | Ik heb net zo'n aanvraag verzonden. Kost me sowieso al 75 euro dit geintje :S Baal er goed van, en hoop gewoon een nieuwe te krijgen dan |
Een nieuwe krijg je sowieso niet. Je krijgt of je eigen Xbox 360 terug (wel gerepareerd) of je krijgt een gerepareerde Xbox 360 die ze nog hadden liggen (dus die al eerder is binnengekomen).
Overigens is de kans dat je weer een RROD krijgt na reparatie vrij groot. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rurouni |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:11 Onderwerp:
| |

|
Das kut. Is het ook niet mogelijk om een nieuwe aan te schaffen, en dan de data van de kapotte 360 over te zetten naar de nieuwe? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:28 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Sowieso: als je hem opstuurt, de HDD eruit halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:32 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Sowieso: als je hem opstuurt, de HDD eruit halen. |
Agree. |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 11:14 Onderwerp:
| |

|
Cubic X schreef: | Rurouni schreef: | Ik heb net zo'n aanvraag verzonden. Kost me sowieso al 75 euro dit geintje :S Baal er goed van, en hoop gewoon een nieuwe te krijgen dan |
Een nieuwe krijg je sowieso niet. Je krijgt of je eigen Xbox 360 terug (wel gerepareerd) of je krijgt een gerepareerde Xbox 360 die ze nog hadden liggen (dus die al eerder is binnengekomen).
Overigens is de kans dat je weer een RROD krijgt na reparatie vrij groot. |
Ach man bok op, ik heb al bijna anderhalf / twee jaar terug een RROD gehad en dat ding doet het nogsteeds prima. |
|
Terug naar boven |
|
|
RadiusK |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 12:07 Onderwerp:
| |

|
Rurouni schreef: | Das kut. Is het ook niet mogelijk om een nieuwe aan te schaffen, en dan de data van de kapotte 360 over te zetten naar de nieuwe? |
Je kunt de harde schijf of memory unit van je oude console in de nieuwe steken, dan werken je gegevens als het goed is nog gewoon.
Overigens denk ik dat je het beste een nieuwe kunt aanschaffen. Je bent dan iets duurder uit dan een reparatie, maar je krijgt een stabielere console uit de nieuwe generatie én opnieuw drie jaar garantie voor het geval er nog eens iets mis zou gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 12:28 Onderwerp:
| |

|
Koen Vrijdag schreef: |
Overigens denk ik dat je het beste een nieuwe kunt aanschaffen. Je bent dan iets duurder uit dan een reparatie, maar je krijgt een stabielere console uit de nieuwe generatie én opnieuw drie jaar garantie voor het geval er nog eens iets mis zou gaan. |
Dit. Voor 130 euro kun je tegenwoordig een 360 uit de rekken plukken die goed betrouwbaar is. Dan heb je er gelijk 2 of 3 nieuwe games bij. |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 12:31 Onderwerp:
| |

|
Een Arcade is voldoende omdat je toch al een schijf hebt. Deze zijn rond de 150 euro en dan heb je er gelijk 2 (kut)games bij. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 13:04 Onderwerp:
| |

|
ik heb eind vorig jaar ook de Red Ring of Dead
heb mijn 360 gelijk weg geflikkert
ik stuur niks op
-duurt enorm lang voor je hem terug krijgt
-je krijgt geen nieuwe XBox terug een 2de handse of een gerepareerde
360
-je hebt nog een 80% kans dat het weer kapot gaat na de reperatie
-en je betaalt de helft van de prijs 70-80 euro doe je een paar tientjes erbij en je hebt een compleet nieuwe XBox 360 in de winkel
de enige +punt van de 360 is dat het een makkelijk verwisselbare hardeschijf heeft
maar ja Microsot wist dat het over een paar jaar naar de klote zou gaan
een daarom deze bijnaam Red Ring of Dead
als een console zoals de PS3 of de Nintendo Wii kapot zouden gaan
gaat er geen lamp branden met andere woorden het is kapot
Microsft die lacht ons keihard uit de 360 gamers zijn gewoon keihard genaait door Microsoft
mijn 360 heb ik gekocht in Augustus geloof ik 2007 en is kapot ongeveer 27 maanden later
mijn PS3 en Wii gekocht op zijn Europese release nog niks mee aan de hand
dus wat mij betreft is Nintendo en Playstation veel beter dan XBox(Microsoft)
btw. koop over een tijdje weer een XBox 360
ik geef wel toe de 360 heeft wel goede Japanse RPGs
Blue Dragon
Lost Odyssey
Infinte Undiscovery
Star Ocean 4
Final Fantasy XI
Final Fantasy XIII
Tales of Vesperia
The Last Remnant
Enchanted Arms
Eternal Sonata
daarom had ik toen die tijd een 360 aangeschaft vanwege Blue Dragon
die ik keigoed vindt |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 13:12 Onderwerp:
| |

|
Het duurt tegenwoordig een week voor je em terugkrijgt.
Als je in de garantie van 3 jaar zit kost dit je niks...en jij zat in die garantieperiode.
Je krijgt een gerepareerde, en gecheckte, Xbox 360 terug.
De kans die jij opnoemt is gebaseerd op je eigen wazige gedachten.
Als de PS3 kapot gaat, gaat er een geel lampje branden.
Please, post niet, of denk even na voor je post. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 14:52 Onderwerp:
| |

|
Ik heb nog nooit met welke console dan ook problemen gehad
Misschien omdat ik nooit de 1e productie koop maar pas de 2e of 3e, de 1e gen PS2 en PS3 hadden ook problemen met de laser maar de 2e gen heeft dat weer niet.
Alleen Nintendo is echt pro met 1e gen releases van hun consoles maar die haasten ook nooit bij het releasen van een console... |
|
Terug naar boven |
|
|
AmazingShikoku |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:02 Onderwerp:
| |

|
Mits je in je garantieperiode zit krijg je op een beetje aandringen bij de klantenservice makkelijk een nieuwe. Die horrorverhalen heb ik nooit meegemaakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:10 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:11 Onderwerp:
| |

|
Wazzim schreef: | Ik heb nog nooit met welke console dan ook problemen gehad
Misschien omdat ik nooit de 1e productie koop maar pas de 2e of 3e, de 1e gen PS2 en PS3 hadden ook problemen met de laser maar de 2e gen heeft dat weer niet.
Alleen Nintendo is echt pro met 1e gen releases van hun consoles maar die haasten ook nooit bij het releasen van een console... |
de eerste Gen PS2 Slim hadden wel fouten
met de stroom adapter
ik heb zelf mijn PS3 60GB versie gekocht bij zijn release
en heb er nog geen probleem mee gehad had de PS3 wel een productie fout volgens mij niet als je er normaal ermee omgaat
en de XBox 360 die blijft productie fouten hebben
Microsoft zou niet net als Sony ingrijpen van we zorgen ervoor dat de 360 het wel doen wat Sony onmiddelijk heeft gedaan met de eerste lading PS2 Slimline versies
of je moet net zo als mijn neef doen
ruzzie met zijn vriendin en af reageren op de PS3
en heeft gelijk een grote gat erin geslagen
hoe dom kun je zijn
en wat Nintendo betreft als het gaat om Consoles en handhelds zijn hun gewoon het beste
tegewoordig kun je meet een Console geen 8 jaar mee
vroeger de NES-SNES die doen het nog steeds
en we zijn al inmiddels meer dan 15 tot 20 jaar verder |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:13 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Koen Vrijdag schreef: |
Dit. Voor 130 euro kun je tegenwoordig een 360 uit de rekken plukken die goed betrouwbaar is. Dan heb je er gelijk 2 of 3 nieuwe games bij. |
En niet te vergeten min. 2 jaar garantie. ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Je moet het MS nageven: heel goede marketing als ze mensen tweemaal dezelfde console kunnen laten kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rurouni |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:25 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Je moet het MS nageven: heel goede marketing als ze mensen tweemaal dezelfde console kunnen laten kopen. | marketing of oplichting, tis maar net hoe je het ziet |
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 15:27 Onderwerp:
| |

|
Ik heb het 2x gehad waarvan er eentje non-lethal was, toen deed ik hem uit en deed hij het weer. De 2de was wel lethal en die moest ik opsturen.
Ik belde MS en ik was al buiten de garantie, maar hij werd gewoon gratis gerepareerd en ik kreeg ook nog eens 2 maanden Xboxlive gratis.
Ik vind de service van Ms zeker goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 16:08 Onderwerp:
| |

|
Microsoft heeft hele goeie service, het opsturen inclusief het repareren en terug sturen kost ongeveer een week, tevens krijg je als je hem terug krijgt netjes 1 maand gold erbij.
Als je HDD erop aan sluit zullen je gedownloade games niet werken dit kan je heel simpel via de website overzetten naar je nieuwe Xbox 360, bestaande saves zullen gewoon werken.
Een nieuwe zal je niet krijgen wat men tegenwoordig doet is de unit eruit en nieuwe unit erin dit omdat het gewoon sneller werkt, tevens heb je dan gelijk de nieuwe hardware die veel beter is dan de oude dus de verhalen hierboven kloppen voor geen meter of zijn vehalen van 3 jaar geleden.
Als je binnen de garantie valt dan kost het niks, maar MS registreert serie nummers dit houd in dat als de X360 bij de winkelier al 1 jaar in magazijn lag en jij komt hem dan zegt het systeem bij MS dat je garantie al verlopen is, ook dit is op te lossen als je de originele aankoop bon nog hebt alleen duurt reparatie dan iets langer omdat je je aankoop bon moet opsturen.
MS levert tegenwoordig 1 van de beste services en zal je probleem netjes oplossen.
De mijne ging iets meer dan 1 jaar geleden kapot (was ook oude serie) en werd netjes binnen 1 week gehaald gemaakt en terug gebracht inclusief 1 maand gratis gold.
Mocht je buiten de garantie vallen dan zou ik als ik jou was een nieuwe kopen dan krijg je 2 jaar garantie en 3 jaar op de RRoD en de E74 error code.
Verhalen wat dantekloon zegt over de X360 zal productie fouten blijven houden is onzin en weet niet waar die die onzin vandaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 17:27 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Je moet het MS nageven: heel goede marketing als ze mensen tweemaal dezelfde console kunnen laten kopen. |
Sony idem met de PS2 en nu weer met de PS3. Vergeet niet dat dit een generatie is van grote failures. Failrates van 60gig en 40gig liggen rond de 10%, failrates van de ouwe 360's zelfs rond de 25%. De PS3 slim en de nieuwste 360's schijnen echter goed betrouwbaar te zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rurouni |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 17:50 Onderwerp:
| |

|
Shadowx schreef: | De mijne ging iets meer dan 1 jaar geleden kapot (was ook oude serie) en werd netjes binnen 1 week gehaald gemaakt en terug gebracht inclusief 1 maand gratis gold.
Mocht je buiten de garantie vallen dan zou ik als ik jou was een nieuwe kopen dan krijg je 2 jaar garantie en 3 jaar op de RRoD en de E74 error code.
Verhalen wat dantekloon zegt over de X360 zal productie fouten blijven houden is onzin en weet niet waar die die onzin vandaan. |
Ik zit dus in een dubio hierover. Heb klantenservice vanmiddag aan de lijn gehad, en voor 75 euro word mijn huidige XBox360 gerepareerd, krijg ik weer een jaar garantie en 2 maanden Gold. Voor 75euro meer heb ik een gloednieuwe en een HDMI aansluiting (wat de mijnes nu mist en ik ook wel een beetje). |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 21 Mrt 2010 18:43 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|