Wat ga je stemmen dan? |
PvdA |
|
1% |
[ 1 ] |
SP |
|
0% |
[ 0 ] |
Groenlinks |
|
14% |
[ 9 ] |
VVD |
|
7% |
[ 5 ] |
D66 |
|
15% |
[ 10 ] |
Christenunie |
|
3% |
[ 2 ] |
CDA |
|
1% |
[ 1 ] |
PVV |
|
40% |
[ 26 ] |
SGP |
|
0% |
[ 0 ] |
Trots op Nederland |
|
1% |
[ 1 ] |
Partij voor de Dieren |
|
6% |
[ 4 ] |
Geen Nederlander |
|
7% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 64 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 Volgende
|
D: |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 14:07 Onderwerp:
| |

|
Shadowx schreef: | D: schreef: | Ik vind niet dat de taliban moet worden bestreden, ik vind dat de taliban moet worden hersteld en dat er technologische hulp moet worden geboden om het land op te bouwen, dat schulden moeten worden kwijtgescholden en toekomst moet worden aangeboden. |
Als ik naar de bank van lening gaat en ik kan me schulden niet meer terug betalen wordt het ook niet kwijt gescholden, of krijg ik economische hulp.
Mijn personelijke mening nog steeds is, zorg eerst voor je eigen land en je eigen land genoten en denk dan pas aan anderen. |
Banken zitten zelf in de schulden.
Ik bedoel dat dat hele systeem zichzelf moet kwijtschelden en technologische hulp kost ons niks. Dat is enkel delen.
Dat is het enige waar ik mee kan instemmen op wereldschaal, en verder moet alles lekker lokaal en dus in eigen handen blijven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 16:15 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | Shadowx schreef: | D: schreef: | Ik vind niet dat de taliban moet worden bestreden, ik vind dat de taliban moet worden hersteld en dat er technologische hulp moet worden geboden om het land op te bouwen, dat schulden moeten worden kwijtgescholden en toekomst moet worden aangeboden. |
Als ik naar de bank van lening gaat en ik kan me schulden niet meer terug betalen wordt het ook niet kwijt gescholden, of krijg ik economische hulp.
Mijn personelijke mening nog steeds is, zorg eerst voor je eigen land en je eigen land genoten en denk dan pas aan anderen. |
Banken zitten zelf in de schulden.
Ik bedoel dat dat hele systeem zichzelf moet kwijtschelden en technologische hulp kost ons niks. Dat is enkel delen.
Dat is het enige waar ik mee kan instemmen op wereldschaal, en verder moet alles lekker lokaal en dus in eigen handen blijven. |
Inderdaad, de hele wereld zit in de schulden, inclusief de banken. Ons economisch systeem moet nodig op de schop.
Ben je trouwens tegen wereldhandel, dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 16:23 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: | En wanneer is je eigen land af? Mensen zijn toch nooit tevreden. Wij staan waarschijnlijk ergens in de top 5 (of 10) van "grootste welvaart" landen in de wereld en check hoe dramatisch Nederlanders doen over hun eigen land. We hebben vrijwel alleen te maken met luxe problemen en toch zijn "de mensen" over het algemeen niet gelukkig.
Dat hoor je in de politiek natuurlijk niet want wie stemt er nu op een "tevreden" partij? We willen altijd verandering, we kunnen immers zien op TV hoe "slecht" het er aan toe gaat in de wereld.
Shadowx, als je denkt dat iedereen gelijke kansen krijgt, dan vind ik je nogal naïef. |
Zolang er nog armoe is in nederland en mensen naar de voedsel bank moeten gaan zeg ik heel simpel los dat eerst op en denk dan aan anderen.
De rijken worden in nederland alleen maar rijker (zoals ik ) (voorbeeld een rijk iemand betaald net zoveel als een minder welvarend gezin)
De middenstander blijft gemiddeld hetzelfde en de armen worden alleen maar armer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 16:25 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als je rijk bent, kun je zelf bijdragen ipv jezelf te verrijken. De reden dat de armen armer worden is omdat de rijken steeds rijker worden ten koste van hun. Als de rijke mensen hun geld delen met de armen, is er geen probleem meer. En je haalt de middenman van belasting er zo tussenuit. ps. Dat gaat nooit veranderen, het is het punt van kapitalisme dat er een verschil bestaat. Maar goed ook, het is nog de enige plek in onze samenleving waar Darwin verder leeft. Communisme is goed voor de mens, maar slecht voor de mensheid. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:03 Onderwerp:
| |

|
@ Shadowx
Je post klopt gewoon niet. Je beweert dat iemand die arm is evenveel moet betalen als een rijk persoon. Als rijk persoon zou jij zeker moeten weten dat we hier in Nederland een progressief belastingstelsel hebben met het schrijventarief.
Bovendien is er van armoede echt geen sprake hier in Nederland. Sure er zijn vast wel wat mensen die het zwaar hebben, maar niemand hoeft tegen zijn zin dakloos te zijn of met honger naar bed te gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:11 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:36 Onderwerp:
| |

|
Er staat een hele leuke typering van de stemmers en hun omgeving in de zaterdaguitgave van het NRC, met als beste de CDA-stemmers:
"CDA-stemmers houden rustig hun oprit sneeuwvrij en kijken met een schuin oog of de buren het ook goed doen" |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:37 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | Er staat een hele leuke typering van de stemmers en hun omgeving in de zaterdaguitgave van het NRC, met als beste de CDA-stemmers:
"CDA-stemmers houden rustig hun oprit sneeuwvrij en kijken met een schuin oog of de buren het ook goed doen" |
Leuk nog meer? |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:40 Onderwerp:
| |

|
ik zal de krant wel ff van beneden halen
EDIT:
"Wordt het straatbeeld gedomineerd door bakfietsen, ja/nee-stickers en gevelplanten aan 19de-eeuwse woningen?"
Groen-Links-stemmers
"Zie je veel rolluiken, protserige witte hekwerken, bordjes met 'ik waak hier', opgepimpte VW Golfjes en, als je naar binnen kijkt, SBS op de buis?"
PVV-stemmers
"D66'ers verraden zich met het NRC Handelsblad bij het oud papier en Saabs en Volvo's op straat"
D66-stemmers
"Een CDA'er maakt zijn stoepje sneeuwvrij en kijkt met een schuin of de buren dat ook doen"
CDA-stemmers |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 17:55 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | ik zal de krant wel ff van beneden halen
"D66'ers verraden zich met het NRC Handelsblad bij het oud papier en Saabs en Volvo's op straat"
D66-stemmers |
Verkapt stemadvies aan de lezer?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 18:01 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | @ Shadowx
Je post klopt gewoon niet. Je beweert dat iemand die arm is evenveel moet betalen als een rijk persoon. Als rijk persoon zou jij zeker moeten weten dat we hier in Nederland een progressief belastingstelsel hebben met het schrijventarief.
Bovendien is er van armoede echt geen sprake hier in Nederland. Sure er zijn vast wel wat mensen die het zwaar hebben, maar niemand hoeft tegen zijn zin dakloos te zijn of met honger naar bed te gaan. |
Goh das wel apart, je kan bij de belastingdienst anno 2009 niks meer afschrijven, een rijk iemand betaald voor een zorg verzekering net zoveel als een arm iemand nou das apart zeg.
Enzo zijn er nog veel meer dingen maar ja de meeste hier hebben als baantje afwasser of vakkenvuller of krantenbezorger en wonen nog thuis bij paps en mams dus weten nog niet echt precies hoe het eraan toegaat in de maatschappij maar komen jullie vanzelf wel achter. |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 18:02 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | Er staat een hele leuke typering van de stemmers en hun omgeving in de zaterdaguitgave van het NRC, met als beste de CDA-stemmers:
Laat balk met ellende dat dan ook doen, die had een grote muil over anderen maar deed het bij zichzelf niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 18:18 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: | BeWario schreef: | ik zal de krant wel ff van beneden halen
D66-stemmers |
Verkapt stemadvies aan de lezer?  |
naja, bij ons thuis klopt het iig, we lezen het nrc, hadden een saab voor de deur en allebei mijn ouders hebben D66 gestemd  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 18:56 Onderwerp:
| |

|
@ Shadowx
Natuurlijk zijn een 360, een badkuip en een ferrari voor iedereen hetzelfde geprijsd, dat zal nog eens een mooie boel worden als dat verschild vanwege je inkomen.
Mijn punt is dat je je veel meer belasting betaald als rijke in verglijking met minder welvarende mensen. En ja dat scheelt waanzinnig veel als je een flink inkomen hebt. Zo scheef is de welvaart hier in Nederland niet verdeelt hoor.
Waarom ga je die mensen die naar de voedselbank moeten niet even helpen trouwens? Jij bent toch zo rijk?
----------------------------
@ bewario
Klopt hier ook, alleen hebben wij geen Saab of een volvo.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 22:11 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | @ Shadowx
Natuurlijk zijn een 360, een badkuip en een ferrari voor iedereen hetzelfde geprijsd, dat zal nog eens een mooie boel worden als dat verschild vanwege je inkomen.
Mijn punt is dat je je veel meer belasting betaald als rijke in verglijking met minder welvarende mensen. En ja dat scheelt waanzinnig veel als je een flink inkomen hebt. Zo scheef is de welvaart hier in Nederland niet verdeelt hoor.
Waarom ga je die mensen die naar de voedselbank moeten niet even helpen trouwens? Jij bent toch zo rijk?
----------------------------
@ bewario
Klopt hier ook, alleen hebben wij geen Saab of een volvo.  |
Ik betaal al belasting geld wat naar het buitenland gaat, als ze dat geld nu zouden spanderen aan de mensen die het nodig hebben hier dan komt dat geld is een keer terecht waar het hoort.
Ik weet je hebt moeite met lezen en komt daarom met domme argumenten zoals je badkuip verhaal maar ik had het over normale simpele rekeningen zoals en ik zal het simpel uitleggen dat een simpele ziel als jij het ook snapt, rekening die je aan de belasting betaald voor het ophalen van je huis vuil, ziektekosten verzekering oja vroeger was dat anders maar tegenwoordig betaald een rijk iemand net zoveel premie als een arme sloeber.
Ik rijk hmm zo te zien heb je er problemen mee of ben je een uitkering trekker dat je niet zoveel te besteden hebt? of ben je gewoon simpelweg jaloers.
Ik doneer tevens genoeg aan goede doelen die het nodig hebben zolang ik maar het gevoel heb dat het voor de nederlanders of dieren bestemd is, geld wat naar buitenland gaat betaal ik via me belasting centen al aan dus nee ik zal daar dus ook geen cent aan geven.
Tevens ben ik best bereid een voedsel pakket samen te stellen voor een gezin in buitenland in nood maar punt is ze willen geld zodat ze met jou geld gaan speculeren op beurzen dus als je 1 euro geeft mag je blij wezen dat 0,20 cent bij de mensen in nood terecht komt nou mag jij mij vertellen waar de rest blijft  |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 14 Mrt 2010 03:25 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: |
Inderdaad, de hele wereld zit in de schulden, inclusief de banken. Ons economisch systeem moet nodig op de schop.
Ik ben tegen uitbuiting en voor ontwikkeling voor lokaal gebruik.
Op het moment worden velden in arme landen gebruikt om goedkoop aan oogst te komen (in het westen) en de habbekrats die de boeren daar krijgen... daar voeden ze hun volk niet mee. Dat is wat er fout zit in de wereld. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 14 Mrt 2010 12:49 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | Uchiha_Shadow schreef: |
Op het moment worden velden in arme landen gebruikt om goedkoop aan oogst te komen (in het westen) en de habbekrats die de boeren daar krijgen... daar voeden ze hun volk niet mee. Dat is wat er fout zit in de wereld. |
Ben ik het ook helemaal mee eens, eigenlijk. Dingen als "Make trade fair" gaan de goede kant op, en er zijn tevens steeds meer mensen voor het kwijt schelden van de schulden van arme landen, maar goed, er moet nog veel meer gebeuren. Daarnaast is de reden dat "we" zo rijk zijn inderdaad omdat een ander deel van de wereld zo arm is; veel mensen lijken hier niet op de hoogte van te zijn. Ik vraag me af of dat ooit gaat veranderen, maar sommige dingen gaan wel de goede kant op - de wetenschap, opnieuw gevonden respect voor de natuur, het internet wat iedereen op de hoogte houdt etc; deze dingen zullen allemaal een steentje bijdragen. Maar ik zie het tijdens ons leven nog niet veranderen; Consumerism is bij mijn weten nog nooit zo extreem geweest. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 14 Mrt 2010 13:38 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: | D: schreef: | Uchiha_Shadow schreef: |
Ben ik het ook helemaal mee eens, eigenlijk. Dingen als "Make trade fair" gaan de goede kant op, en er zijn tevens steeds meer mensen voor het kwijt schelden van de schulden van arme landen, maar goed, er moet nog veel meer gebeuren. Daarnaast is de reden dat "we" zo rijk zijn inderdaad omdat een ander deel van de wereld zo arm is; veel mensen lijken hier niet op de hoogte van te zijn. Ik vraag me af of dat ooit gaat veranderen, maar sommige dingen gaan wel de goede kant op - de wetenschap, opnieuw gevonden respect voor de natuur, het internet wat iedereen op de hoogte houdt etc; deze dingen zullen allemaal een steentje bijdragen. Maar ik zie het tijdens ons leven nog niet veranderen; Consumerism is bij mijn weten nog nooit zo extreem geweest. |
In de tijd van (al dan niet bestaand hebbende) jezus waarschuwde men al voor de markten. Vandaag de dag heeft de marktgeest de macht.
Als ik hier lees dat mensen economie belangrijker vinden dan natuurkunde houd ik m'n hart vast voor de volgende generatie, niet dat ik al heel veel hoop had in een nieuwe generatie, deze generatie kennende. (en de vergeten generatie van mijn leeftijd, immers de jeugd is 'de toekomst' en wij moeten maar opzij met onze kennis, maar goed die leus komt ook van dezelfden)
Zelfs de wetenschap is niet altijd te vertrouwen, vooral als er geld mee gemoeid is, en neem nu al die draadloze technologiën waar de inkomsten ook belangrijker zijn dan het garanderen van gezondheid, en er zitten genoeg haken en ogen aan die apparaten, net als de mobiele telefoon.
We kunnen nog zoveel weten, als we die kennis niet uitvoeren omdat we een gedachtekronkel als geld belanrijker vinden komen we geen stap vooruit. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 14 Mrt 2010 15:06 Onderwerp:
| |

|
Hoe armer de bevolking is in het buitenland hoe meer kans dat ons land rijker is.
Trouwens snap niet dat er in de Benelux vrij weinig word gedaan aan Economische immigratie.
20-30-40 Duizend hoopopgeleide vacature's staan leeg en men kan de helft vullen met Economische immigranten dit zou ons zo veel helpen terwijl we toch alleen maar een immigratie behouden die ons verarmt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 18 Mrt 2010 12:23 Onderwerp:
| |

|
Nooit problemen met allochtonen in mijn wijk gehad, en dan toch dit:
In de Groningse wijk Selwerd is een moskee gisternacht besmeurd met bloed, zo meldde de politie vandaag. Naast het bloed, zijn er ook ingewanden en de kop van een wild zwijn gebruikt om het gebedshuis te besmeuren.
Loco-burgemeester Frank de Vries reageerde, net als de rest van het stadsbestuur, geschokt op het gebeuren. "Wij zijn diep geraakt, omdat Groningen tot dusverre dergelijke wandaden niet kent. Hier past slechts het uitspreken van verontwaardiging en afschuw", zei hij. "Dit past niet in onze stad. We hebben het bestuur van de moskee direct onze steun toegezegd."
Naar aanleiding van dit incident is er een onderzoek gestart door de politie. Ook zal de omgeving extra in de gaten gehouden worden de komende tijd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 18 Mrt 2010 13:41 Onderwerp:
| |

|
Citaat: |
In de Groningse wijk Selwerd is een moskee gisternacht besmeurd met bloed, zo meldde de politie vandaag. Naast het bloed, zijn er ook ingewanden en de kop van een wild zwijn gebruikt om het gebedshuis te besmeuren.
Loco-burgemeester Frank de Vries reageerde, net als de rest van het stadsbestuur, geschokt op het gebeuren. "Wij zijn diep geraakt, omdat Groningen tot dusverre dergelijke wandaden niet kent. Hier past slechts het uitspreken van verontwaardiging en afschuw", zei hij. "Dit past niet in onze stad. We hebben het bestuur van de moskee direct onze steun toegezegd."
Naar aanleiding van dit incident is er een onderzoek gestart door de politie. Ook zal de omgeving extra in de gaten gehouden worden de komende tijd. | Wil het gedrag van die tokkies niet goed praten, maar dat is niks vergeleken met dit.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/groeten_uit_veenendaal.html |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 18 Mrt 2010 23:25 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Citaat: |
Naar aanleiding van dit incident is er een onderzoek gestart door de politie. Ook zal de omgeving extra in de gaten gehouden worden de komende tijd. | Wil het gedrag van die tokkies niet goed praten, maar dat is niks vergeleken met dit.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/groeten_uit_veenendaal.html |
Alleen blijkt dat toch geen Marokkaan te zijn:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/veenendaal_zoekt_blonde_marokk.html |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 19 Mrt 2010 00:19 Onderwerp:
| |

|
Die witte marokkanen zijn nog het ergst van allemaal, die hebben namelijk geen indentiteit en tja wat moet je ermee?
Maargoed het neemt niet weg dat alle slachtoffers wel gastjes van Noord Afrikaanse afkomst hebben gezien. Dat kunnen ook die 14 anderen zijn geweest. Ik vraag me dus af of je dat stuk helemaal gelezen hebt? Het was namelijk niet maar één dader en één incident.
Overigens zit ik nu niet als een PVV stemmer de schuld in hun schoenen te schuiven maar je kan er in dit geval niet omheen. Ik stem nog niet eens op die blonde relnicht.
Dat laatste zeg ik er maar even bij want men plakt tegenwoordig overal een sticker op.
Laatst aangepast door Kurosaki01 op 19 Mrt 2010 00:27; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 19 Mrt 2010 00:23 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Naar aanleiding van dit incident is er een onderzoek gestart door de politie. Ook zal de omgeving extra in de gaten gehouden worden de komende tijd. |
Ja want je weet het de POLITIE is je beste vriend alleen laat geen kinderen van 12 jaar bij ze achter. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 19 Mrt 2010 11:42 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Maargoed het neemt niet weg dat alle slachtoffers wel gastjes van Noord Afrikaanse afkomst hebben gezien. Dat kunnen ook die 14 anderen zijn geweest. Ik vraag me dus af of je dat stuk helemaal gelezen hebt? Het was namelijk niet maar één dader en één incident.
|
I know. Maar in het eerste artikel van Geenstijl werd de schuld compleet op de allochtonen geschoven, in tig verschillende bewoordingen. Dat dan de eerste dader die gevonden is, een blonde jongen is, vind ik dan wel grappig. Maar goed, om even in de passende termen te blijven, kudo's voor geenstijl dat ze dat dan ook posten. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 Volgende |