Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 15:01 Onderwerp: final fantasy 13 graphics
| |
|
Net FF13 gekocht en even gespeeld op mijn ps3. Aangesloten via een scart kabel op een hd-ready flat screen tv.
Nu merk ik tijdens cut scenes tijdens snelle bewegingen dat er lichte horizontale haarlijntjes over het beeld verschijnen, zo'n 15 cm van elkaar. Ze moeten net opvallen, je ziet ze amper, maar mijn oog viel er toch op. Alsof het deel er boven 1 pixel verschoven is ten opzichte van het beeld eronder. Hele lichte storinkjes. Niet dat typische beschadigde dvd beeld. Maar iets als een hele lichte horizontale haarlijn storingsbeeld.
Is dat meer mensen opgevallen die mijn setup gebruiken? (met hdtv gebeurd dit wellicht niet?) |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 15:15 Onderwerp:
| |

|
Probeer instellingen op je PS3 te veranderen of koop een component/HD kabel dat moet het oplossen. |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 15:26 Onderwerp:
| |
|
Helaas, mijn hd ready flat screen tv van philips is wat aan de oude kant. Even in de manual gekeken en voor hd is enkel een ''dvi" aansluiting beschikbaar. Moet ik dan eerst een kastje gebruiken waarmee ik ook hd tv zou moeten kunnen kijken (hd decoder)? Of zijn er ook kabeltjes waarmee ik zo'n hdmi snoer op een dvi aansluiting kan aansluiten? |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 16:47 Onderwerp: kabeltje
| |
|
Ik vind wel een hdmi naar dvi kabel, maar da's enkel voor video. Er zijn geen kabels die gaan van hdmi (dat zowel video als audio bevat) naar de dvi connector (audio) en de dvi audio in connector?
Dit zijn mijn aansluitmogelijkheden.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 16:51 Onderwerp:
| |

|
Nee wat je dan moet doen is een HDMI naar DVI kabel kopen en het geluid met je originele kabel (die bij je PS3 is geleverd) naar je TV te leiden via een tulp->3,5" jack stekkertje (zijn bij mediamarkt te krijgen bijvoorbeeld). Op die manier heb je én HD beeld én geluid via je TV. Je moet t geluid op je PS3 dan instellen zodat de PS3 weet dat het geluid via de audio out gaat (niet optical). Tis wat omslachtig maar t werkt dan prima.
Heb alleen twijfels of je TV dan wel HD is. Beetje HDTV heeft toch op zn minst een componentaansluiting (met 5 tulpstekkertjes). |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 17:03 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Nee wat je dan moet doen is een HDMI naar DVI kabel kopen en het geluid met je originele kabel (die bij je PS3 is geleverd) naar je TV te leiden via een tulp->3,5" jack stekkertje (zijn bij mediamarkt te krijgen bijvoorbeeld). Op die manier heb je én HD beeld én geluid via je TV. Je moet t geluid op je PS3 dan instellen zodat de PS3 weet dat het geluid via de audio out gaat (niet optical). Tis wat omslachtig maar t werkt dan prima.
Heb alleen twijfels of je TV dan wel HD is. Beetje HDTV heeft toch op zn minst een componentaansluiting (met 5 tulpstekkertjes). |
Idd, of tenminste een VGA input ofzo maar via DVI moet het ook wel lukken denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 17:11 Onderwerp:
| |
|
Klopt, heb 'm ook goedkoop tweedehands van iemand over genomen. Het is al weer een paar jaar oude Philips widescreen flat TV 32PF3320 32" LCD HD Ready with Crystal Clear III.
Voor HD gebruikten ze dus nog die dvi connector. Daarnaast zit dus een dvi audio in connector, maar zijn dus geen kabbeltjes die van hdmi gesplit naar dvi / dvi-audio-in gaan?
Als ik zo'n hdmi > dvi kabel neem moet ik denk ik wel nog iets voor de audio verzinnen. Neem aan dat ik die niet op de tv kan aansluiten omdat ik op de tv dan voor HD mode moet kiezen, maar dan zal de tv behalve het beeld ook de audio in HD willen ontvangen. En omdat er niets in dvi audio in zit zal hij de audio aansluitingen elders niet laten horen? Dan zou ik alsnog losse luidsprekers erbij moeten halen en de audio daar op aan moeten sluiten... |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 17:13 Onderwerp:
| |
|
Maar dat allemaal terzijde: zijn er meer mensen die die 'scan lines' zien als ze FF13 in scart of s-video mode bekijken? |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:24 Onderwerp:
| |
|
Heb even in photoshop een voorbeeldje gemaakt van hoe het er bij mij ongeveer uit ziet. Je moet echt goed kijken wil het je opvallen tijdens die snelle scenes, maar je ziet zoiets als bijgaand plaatje dan. Ligt dan eraan dat ik met scart aangesloten zit? Als er iemand ook met scart werkt die hetzelfde beeld heeft bij enkel FF13 hoor ik het graag ;-)
Het is maar dat het niet aan mijn disc/ps3 ligt.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:27 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:33 Onderwerp:
| |
|
Maar bij jou zie je dus ook? Of ben ik de enige  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:35 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:37 Onderwerp:
| |

|
jiggy1965 schreef: | Als ik zo'n hdmi > dvi kabel neem moet ik denk ik wel nog iets voor de audio verzinnen. |
Daarvoor kan je gewoon de standaard PS3 snoer gebruiken en dan moet je dus een DVI audio snoer hebben waar je rood/wit van je PS3 snoer aan kan koppelen. Ik kan het aan het plaatje niet zien, maar is dat een gewone 3,5 mm jack-plug? (zoals de hoofdtelefoonaansluiting van een mp3 speler ofzo)
EDIT: nagezocht. Is idd een 3.5 mm jack-plug. Dan kan je voor de audio gewoon dit gebruiken:
http://www.allekabels.nl/Speciale-Audiokabels/7/1501/Jack---Tulp-Kabel.html
Dan sluit je daar dus wit en rood op van je PS3 (let wel op dat je dan een kabel koopt met 2xvrouwtjes tulp aansluiting, zoals in het plaatje), zet je de instelling voor audio in je PS3 op de door jou gebruikte kabel, en je video op HDMI. Dan ben je klaar. Dan gebruik je HDMI->DVI kabel voor het beeld EN originele PS3 RGB kabel voor je audio.
Zo heb ik het ook. Alleen dan externe boxen (vind audio over mn tv brak) en volledig HMDI.
Laatst aangepast door chimnino op 07 Mrt 2010 19:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:46 Onderwerp:
| |

|
Als ik zo naar je plaatje kijk heb je gewoon last van screen tearing. Je mist gewoon V-sync. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:46 Onderwerp:
| |

|
Is het niet gewoon screen tearing?
EDIT: Awww, Robert was net eerder xD |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:49 Onderwerp:
| |

|
Screentearing bij CGI filmpjes? Lijkt me heel sterk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:56 Onderwerp:
| |

|
Kan ook een artifact van het deinterlacen zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:58 Onderwerp:
| |
|
Maar waar kan dat aan liggen dan? Ligt het dan aan scart die enkel 564i (interlace) als resolutie heeft? Ben wel benieuwd of er andere 'scarters' zijn die hetzelfde opvalt ;-) |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 20:02 Onderwerp:
| |

|
Sluit die hdmi->DVI kabel eerst eens aan, kijk of dat het verhelpt, kom anders nog eens terug. Die kabel is niet alleen voor je FF13, maar je andere spellen zullen er ook op vooruit gaan qua beeld kwaliteit. Denk niet dat er veel mensen zijn met een flatscreen hd-ready die via RGB/scart spelen.
Plus FF13 is officieel pas dinsdag in de verkoop.
Wat je wel kan doen, is ipv het scart blok te gebruiken, eerst de RGB kabels los in te pluggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 20:06 Onderwerp:
| |
|
ja, cool he? hij lag gisteren al bij de Bart Smit
Wou 'm eigenlijk reserveren, maar lag dus al op mij te wachten.
Ik ga die kabels eens proberen. |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 20:09 Onderwerp:
| |

|
Ja, het kan van alles zijn. En als je zelf niet aangeeft of het blijft of weg is op een andere tv ofzo met andere aansluiting, dan kunnen we ook niet veel meer doen dan te adviseren om gewoon voor de best mogelijke kwaliteit te gaan. En dat is in jou geval HDMI->DVI kabel met wat ik eerder aangaf voor de audio. En Roderick overigens ook al aangaf zag ik
Het andere EXT ingang kan trouwens ook helpen. Misschien is het ene wat vuil of versleten door vaak wisselen van een snoer. Kan vanalles zijn aangezien je niet de eerste gebruiker bent. |
|
Terug naar boven |
|
|
playstationrub |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 23:10 Onderwerp:
| |
|
He Jiggy!
Ik heb hetzelfde probleem met een scart kabel en persoonlijk vind ik het ontzettend storend! Vooral tijdens de cgi filmpjes is het erg zichtbaar en dat moet toch niet kunnen? Hopelijk wordt er nog een oplossing voor verzonnen want het bederft de pret toch wel een beetje! |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 09:43 Onderwerp:
| |
|
Ik zal eens zo'n hdmi > dvi kabel en tulp > jack kabel voor de audio bestellen/proberen. Hopelijk helpt dat. Is inderdaad storend. Dacht eerst zal toch niet aan mijn disc liggen of het feit dat mijn ps3 geupdate moest worden tijdens het instoppen van de disc. Maar is inderdaad wel raar dat zulke dingen in dit spel ontstaan. Terwijl het overal een 10 voor graphics krijgt. Dat de graphics via scart dan wat minder zouden zijn vanwege de lagere resulotie van 564i snap ik. Maar wat raar dat ze dan niet rekening hebben gehouden met die 'screen tearing'. Viel mij al gelijk op tijdens het intro filmpje. Je ziet dan eerst zo'n metro over een berg rijden, maar het begon al heel schokkerig. Alsof er een soort vertragingseffect in zat. Zal wel zo horen dachten we. Maar toen zag ik tijdens het gevecht binnen die metro met lightning die screen tearing lijntjes. En heb ik even op youtube het filmpje bekeken. Die metro ging toen vloeiend over de lijn. Die lijntjes daar had ik nog zoiets bij van 'die zal je op zo'n you tube filmpje wel minder zien'. Maar zag aan dat stukje met die metro over de berg dat het eigenlijk niet zo hoort. |
|
Terug naar boven |
|
|
playstationrub |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 12:58 Onderwerp:
| |
|
He! Ik heb het probleem op kunnen lossen met een hdmi kabel! En het beeld is mooier dan ooit tevoren! =) |
|
Terug naar boven |
|
|
jiggy1965 |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 21:55 Onderwerp:
| |
|
Ik ook. Heb een hdmi naar dvi kabel gekocht en een tulp naar 3,5 jack audio kabel. Retegoeie resolutie, superscherp en geen storende lijntjes meer. Dit spel is duidelijk speciaal voor hd gemaakt. Wel jammer dat ze geen rekening hebben gehouden voor sdtv'ers. Natuurlijk is hd altijd beter, maar mense met een normale tv zouden het spel toch ook storingsvrij moeten kunnen spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |