Auteur |
Bericht |
|
Robert |
Geplaatst: 05 Feb 2010 19:08 Onderwerp: Anno 1404 Profile probleem
| |

|
Goedendag,
Ik heb een probleem met Anno 1404. Ik heb mijn PC laatst ge-herinstalleerd. Ik heb dan ook mijn savegames van Anno meegenomen naar mijn PC.
Het probleem is, dat mijn savegames staan wel in het menu maar hij geeft een foutmelding dat het savegames zijn van een "unknown profile". Ik kan ze niet laden!
Iemand een oplossing? |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 05 Feb 2010 19:50 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik heb het net even uitgeprobeerd, had de game niet meer geďnstalleerd na Windows 7, maar had de gamebestanden nog wel laten staan, dus was een eitje om hem snel even op te starten:
Bij mij crasht ie naar het desktop als ik de savegames wil laden. Als ik echter eerst een nieuw spel start, en vanuit de game zelf een save laadt wil het vervolgens wel.
Ik moet er bij zeggen dat ik eerst dat nieuwe spel opsloeg en toen pas een oude save probeerde te laden, dus als het nog niet werkt, probeer het dan op die manier. Misschien dat het daaraan lag. Hoe dan ook, als de oude save geladen is kan je die opnieuw opslaan zodat je hem vanuit het hoofdmenu kan pakken.
Twee seconden Googlen resulteerde ook in deze thread, maar ik ben te lui om die door te lezen: http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251042375/m/7801092877
EDIT: Ik lees net wel in de laatste post dat het verkrijgen van achievements dan niet meer werkt. Die laatste post zegt ook dat het eigenlijk geen probleem zou moeten zijn om een save van een andere pc te laden, maar dat is het blijkbaar wel.
EDITEDIT: Sorry voor de edits, hoor, heb net even toch wat verder door de thread gebladerd. Als je nog je oude docs&settings map hebt moet je even in de map "Documents and Settings\<accountnaam>\Application Data\Ubisoft\Anno1404\Profiles" kijken (dit is voor XP, voor Vista is het iets anders, dan moet je in de 'users' of 'gebruikers' map zijn en daar wat in rondzoeken), daarin zou je oorspronkelijke profiel moeten staan. Bestand vervolgens kopiëren naar %appdata%\Ubisoft\Anno1404\Profiles, dan zou het het precies moeten doen zoals het was. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Feb 2010 20:27 Onderwerp:
| |

|
Bedankt voor de hulp, maar ik starte net even Anno op, toen kwam de automatische update langs en daarna was het probleem kennelijk opgelost. Het spel vermeld nog steeds dat het een onbekend profiel is maar hij kan em gewoon laden.
Het probleem heeft zichzelf dus al opgelost
Toch nog bedankt voor de moeite! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|